3o αεροδρόμιο στη Ρόδο?!?

  • Thread starter OA701
  • Ημερομηνία δημιουργίας

OA701

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
27/04/2009
Μηνύματα
4.079
Likes
104
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
---
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
KTTS
Χθές μας επισκέφθηκαν εκπρόσωποι του ΤΑΙΠΕΔ για να μας αναλύσουν την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας εις την νήσο. Αναμέσα στα πολλά που ειπώθηκαν, υπήρξε και αναφορά στη δημιουργία νέου αεροδρομίου στο νότιο άκρο του νησιού όπου και υπάρχει ένα απομεινάρι διαδρόμου (αεροδιάδρομο τον είπαν βασικά) απ' τον Β' παγκόσμιο, το οποίο και θα λειτουργήσει συμπληρωματικά και όχι ανταγωνιστικά στον Διαγόρα.

Παραπάνω πληροφορίες δεν δώθηκαν, ωστόσο δεν μπορώ να μην καυτηριάσω την αντίφαση αφού την ίδια ώρα που πάνε να ιδιωτικοποιήσουν τον Διαγόρα ανοίγουν μέτωπα με Μαριτσά και νότια Ρόδο. Εκτός κι αν βεβαίως βεβαίως δωθεί προίκα στον επενδυτή του Διαγόρα...
 
Χρειάζεται η Ρόδος δεύτερο διεθνές αεροδρόμιο;
 
Όχι βέβαια, τι να το κάνει? Άσε που τα πολλά τσιμέντα βλάπτουν...

Κανονικά, χρειαζόταν ένα καινούριο που να έχει 2 διαδρόμους για λόγους καιρού και άπλετη πέριξ δεσμευμένη έκταση για μελλοντικές επεκτάσεις αλλά με τα λεφτά που έχουν πέσει στο υπάρχον είναι αμαρτία. Φυσικά, θα μπορούσε να ξεκινήσει ένας σχεδιασμός ώστε σε 20-30 χρόνια να υπάρχει κάποια σχετικά κοντινή έκταση, όχι όμως εκει κάτω, τέρμα Θεού. Με τα μισά των μισών χρημάτων μπορούν κάλλιστα να φτιάξουν έναν κλειστό αυτοκινητόδρομο (χωρίς φανάρια :rant: ) για νότια Ρόδο ώστε να μικρύνουν αισθητά οι χρόνοι μετάβασης.

Αυτό που θα μπορούσε να γίνει άμεσα είναι αξιοποίηση του διαδρόμου της Καλάθου ώστε να δέχεται biz jets και ελικόπτερα, σε απόσταση αναπνοής απο Λίνδο και νότια Ρόδο.
 
OA701":15cku603 said:
υπάρχει ένα απομεινάρι διαδρόμου (αεροδιάδρομο τον είπαν βασικά) απ' τον Β' παγκόσμιο
Προφανώς εννοείς το <<αεροδρόμιο>> της Κατταβιάς. Ο χαρακτηρισμός απομεινάρι ταιριάζει καλύτερα στην περίπτωση της Καλάθου. To α/δ της Κατταβιάς θέλει προσπάθεια να εντοπιστεί ακόμα και στο google earth...
OA701":15cku603 said:
Κανονικά, χρειαζόταν ένα καινούριο που να έχει 2 διαδρόμους για λόγους καιρού και άπλετη πέριξ δεσμευμένη έκταση για μελλοντικές επεκτάσεις
Ψάχνουμε χοντρικά ένα τετράγωνο 4x4 χιλίομετρα χωρίς μεγάλες υψομετρικές διαφορές. Δεν είναι και πολύ εύκολο να το βρείς...

OA701":15cku603 said:
Με τα μισά των μισών χρημάτων μπορούν κάλλιστα να φτιάξουν έναν κλειστό αυτοκινητόδρομο (χωρίς φανάρια :rant: ) για νότια Ρόδο ώστε να μικρύνουν αισθητά οι χρόνοι μετάβασης.
Με ακόμα πιο λίγα θα φτιάχναμε έναν προαστιακό με Ρόδος-Φαληράκι-Αφάντου-Αρχάγγελο-Λίνδο. Έτσι θα μειωνόταν εντελώς αισθητά ο χρόνος μετάβασης (και φανάρια να μην έχεις θα προσπερνάς μηχανάκια-φορτηγά-πούλμαν-αγροτικά-γουρούνες συνέχεια)+τα οφέλη για το περιβάλλον κλπ...
Ακόμα και για τους ντόπιους θα ήταν δελεαστικό. Να πηγαίνεις από Ρόδο-Λίνδο για δουλεία χωρίς την ταλαιπωρία του αυτοκίνητου.
Βάλε και ότι για το πλάτος 2 παράλληλων ραγών θέλεις όσο 2 το πολύ λωρίδες αυτοκινητόδρομου

OA701":15cku603 said:
Αυτό που θα μπορούσε να γίνει άμεσα είναι αξιοποίηση του διαδρόμου της Καλάθου ώστε να δέχεται biz jets και ελικόπτερα, σε απόσταση αναπνοής απο Λίνδο και νότια Ρόδο.
Αυτό θα έλεγα ότι είναι επιβεβλημένο. Μάλιστα υπάρχει ένας τύπος που σταθμεύει ένα υπερέλαφρο κάπου σε ένα χωράφι στα πέριξ της Λίνδου
 
Οταν λέμε "αξιοποίηση τού διαδρόμου τής Καλάθου" τί ακριβώς εννοούμε;

Διότι δέν αρκεί ο διάδρομος γιά να έρχωνται τα bizjets-χρειάζεται και μιά πιστούλα γιά να σταθμεύουν,ένα κτιριάκι γιά να μήν τους τρώη α αγέρας και η βροχή τους bizνεσμεν μέχρι να έρθη να τους παραλάβη η λιμουζίνα τους,ένα υποστεγάκι να βάζουμε τα αεροπλάνα μέσα άμα είναι να κάτσουμε πολλές μέρες στην Ρόδο-ε,δέν θέλει κι'έναν πυργάκο με τα ηλεκτρονικά του και κανα-δυό ελεγκτές να επικοινωνούν με τα αφικνούμενα και τα αναχωρούντα bizjets;Στο unicom θα τα ρίξουμε όλα;
Οπότε να'το το τρίτο αεροδρόμιο...

Τώρα βέβαια αναρωτιέμαι,αφού υπάρχει ο "Διαγόρας" (LGRD) και πάνε όλες οι πτήσεις τών εταιριών εκεί,στο Παραδείσι (LGRP) ποιός πάει;

ΥΓ1.Το αεροδρόμιο Μαριτσών ποιό είναι τελικά;Το Παραδείσι,ή κάποιο άλλο (οπότε με το σχεδιαζόμενο στην Κάλαθο,φτάνουμε τα τέσσερα-ούτε το Παρίσι δέν έχει τόσα....)

ΥΓ2.Γιά τον προαστιακό που λέει ο solro,μπορεί να γίνη και σε λιγώτερο χώρο-εξαρτάται από την απόσταση μεταξύ τών τροχιών.Πρός ενημέρωσιν,στο δίκτυο τής Πελοποννήσου (όσο έχει απομείνει δηλαδή) οισιδηροτροχιές έχουν μεταξύ τους απόσταση 1 μέτρο,οπότε θέλουμε 2μέτρα γιά τίς δύο γραμμές+μισό μέτρο μεταξύ τους,άρα ο "διάδρομος" γής που απαιτείται είναι γύρω στα 2μισυ μέτρα,λιγώτερο δηλαδή από δυό λωρίδες κυκλοφορίας σε έναν αυτοκινητόδρομο.
Γιά να μήν αναφέρουμε πως ο "οδοντωτός" τών Καλαβρύτων έχει πλάτος γραμμής περίπου 60 πόντους
Τώρα βέβαια αυτό δέν είναι αεροπορικό θέμα,αλλά σίγουρα προκειμένου να "φυτέψουμε" άλλο ένα αεροδρόμιο στην Ρόδο,καλύτερα και φτηνώτερα θα είναι να φτιαχτή αυτός ο "προαστιακός" που ώς ηλεκτροκινούμενος,θα μειώνη και την ατμοσφαιρική ρύπανση.
 
Hastaroth":frn1tp9j said:
Τώρα βέβαια αναρωτιέμαι,αφού υπάρχει ο "Διαγόρας" (LGRD) και πάνε όλες οι πτήσεις τών εταιριών εκεί,στο Παραδείσι (LGRP) ποιός πάει;

ΥΓ1.Το αεροδρόμιο Μαριτσών ποιό είναι τελικά;Το Παραδείσι,ή κάποιο άλλο (οπότε με το σχεδιαζόμενο στην Κάλαθο,φτάνουμε τα τέσσερα-ούτε το Παρίσι δέν έχει τόσα....)
Tα έχεις μπλέξει ελαφρώς αγαπητέ Hastaroth.
Το Παραδείσι-Διαγόρας-LGRP/RHO είναι το καλό μας, αυτό δέχεται τις εμπορικές πτήσεις, τα bussiness, αερολέσχη και όλα τα άλλα καθώς και την FAS.
Tα Μαριτσά-LGRD είναι σε αρκετά καλή κατάσταση εκεί εδρεύει κλιμάκιο της ΠΑ ( το puma) και το καλοκαίρι το Scorpion ή το Ka-32. Δεν ξέρω πόσο καιρό έχει να προσγειωθεί α/φος εκεί...
Η Κάλαθος είναι ένας διάδρομος καλυμένος με χόρτα αλλά με ένα καλό καθάρισμά κάτι μπορεί να γίνει. Το τελευταίο α/φος προσγειώθηκε πριν γεννηθείς
Η Κατταβιά είναι κάτι ΠΟΛΥ χειρότερο από την Κάλαθο. Εκεί έχει να προσγειωθεί α/φος απ τον πόλεμο. Οι Άγγλοι το βομβαρδίσανε και αν κοιτάξεις στο google earth υπάρχουν ακόμα κρατήρες!


Όσο για τις υποδομές της Καλάθου πιστεύω ότι δεν αποτελούν πρόβλημα ο χώρος είναι λίγο πολύ έτοιμος, οι απαλοτροιώσεις θα είναι λίγες. Κατοικίες δεν υπάρχουν κοντά ενώ η εγγύτητα του διαδρόμου με την παραλία το κάνει το St. Barts της Μεσογείου. Πιστεύω ότι με λίγη καλή θέληση σε 5 χρονιά θα έχουμε ένα ολοκληρωμένο α/δ στην Κάλαθο.


Ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες σε σχέση με τα τρένα!!!
 
Παιδιά καλημέρα,

Ενδιαφέροντα όσα λέτε.

ΑΣΧΕΤΟ, αλλά θέλω να ρωτήσω.
Ο πατέρας μου, όταν ήμουν παιδί,
(20-25 περίπου τόσα χρόνια πριν, δείχνω και ταυτότητα σε όποιον δεν πιστεύει :mrgreen: )
επειδή είχα πόρωση με αεροπλάνα και αεροδρόμια,
μου έλεγε ότι υπήρχε και α/δ στη Ρόδο στον Άγιο Ισίδωρο
εκτός από Παραδείσι, Μαριτσά, Καταβιά, Κάλαθο ....

Έχει ακούσει κανένας τίποτα;
 
@kostkar
Αν και δεν έχω πάει ποτέ εκεί, γνωρίζω ότι το χωριό είναι σε υψόμετρο, στην πλαγιά βασικά του Αταβύρου οπότε και η τοποθεσία δεν ευνοεί ουτέ καν ένα υποτυπώδες landing strip. Ούτε ο πατέρας μου θυμάται να υπήρχε κάτι...

@hastaroth
Έχεις δίκιο ότι χρειάζονται κάποιες βασικές επίγειες εγκαταστάσεις, όπως και ο διάδρομος σίγουρα χρειάζεται ανακατασκευή. Ωστόσο, όπως είπε και ο solro, το ευτύχημα είναι ότι γύρω γύρω υπάρχει άπλετη γη. Λεφτά χρειάζονται.
Τα Μαριτσά είναι το παλιό διεθνές αεροδρόμιο και είναι πολύ κοντά στο υπάρχον, βασικά ένα βουνό τα χωρίζει. Τα υπόλοιπα τα εξηγεί ο solro.

@solro
Όντως είναι κρανίου τόπος η περιοχή που ήταν το α/δ της Καταβιάς. Χθές διάβασα ότι ο Χατζημάρκος ανέφερε στο ΤΑΙΠΕΔ την αντίφαση με τον Διαγόρα που πάει για ιδιωτικοποίηση και στους όρους υπάρχει απαγορευτικό για 2ο α/δ και του απήντησαν ότι το α/δ της Καταβιάς θα είναι ιδιωτικό :rolleyes: Υποσημείωση: το ΤΑΙΠΕΔ είναι υπεύθυνο και για την ιδιωτικοποίηση των περιφ. α/δ.
Ο προαστιακός νομίζω ότι δεν είναι βιώσιμος, άσε που ταριφοπουλμαντζήδες θα επαναστατήσουν. Ο δρόμος είναι έτοιμος κατά το 1/3 περίπου.
Όσο για έκταση 4χ4 για μελλοντικό α/δ, νομίζω προς τα Καλαβάρδα υπάρχει ακόμη γη. Το μόνο πρόβλημα θα είναι ο 2ος διάδρομος που θεωρητικά θα είναι κάθετος με αποτέλεσμα να εισέρχεται σε βάθος στο εσωτερικό βρίσκοντας τον οδικό άξονα για Έμπωνα/Κάμειρο.
 
@solro:Δέν τα έχω μπλέξει εγώ,εσείς οι Ρόδιοι με κάνατε να τα μπλέξω.Διότι ο κωδικός LGRD ευκόλως παραπέμπει σε "Διαγόρας" και ο κωδικός LGRP σε "Παραδείσι".

Το αεροδρόμιο τών Μαριτσών θα έπρεπε να έχη κωδικό LGRM.

Επίσης,άν λάβουμε υπ'όψιν μας ότι γεννήθηκα το 1955,ο διάδρομος στην Κάλαθο πρέπει να'χη πολύ χόρτο..... :D
Πάντως εκτός από καλή θέληση,χρειάζονται και λεφτά γιά να γίνη εκεί αεροδρόμιο-και λεφτά ΔΕΝ υπάρχουν.Ωστόσο,άν "σε 5 χρόνια" καταφέρουμε να έχουμε ένα ολοκληρωμένο αεροδρόμιο εκεί,ο πρώτος που θα πάη (και μάλιστα εξωπλισμένος με τα φωτογραφικά και βιντεοσκοπικά του καλαμπαλίκια) θα είμαι εγώ.

@OA701:Αυτό με το ΤΑΙΠΕΔ δέν το κατάλαβα.Δηλαδή οι τού ΤΑΙΠΕΔ είπαν στον Χατζημάρκο ότι ναί μέν θα ιδιωτικοποιηθή το "Διαγόρας" αλλά παρ'όλο που υπάρχει όρος απαγορευτικός γιά 2ο αεροδρόμιο,το αεροδρόμιο στην Κατταβιά θα είναι ιδιωτικό και άρα μπορεί να γίνη;Μήπως κάποιοι εκεί στο ΤΑΙΠΕΔ δέν έμαθαν σωστά Ελληνικά;
Επίσης το επιχείρημα "υπάρχει γύρω-γύρω άπλετη γή" δέν επαρκεί.Και στο Ελληνικό,άπλετη γή υπήρχε γύρω-γύρω πρίν γίνη το αεροδρόμιο,μετά μάς προέκυψαν οι Εμμαντίνες και τα λοιπά ξενοδοχεία και σπίτια κάτω απ'το approach path τού 15 (ή 31,δέν θυμάμαι τώρα ποιός απ'τους δύο είναι ...)

Τέλος,γιατί να μήν είναι βιώσιμος ο προαστιακός στην Ρόδο;Εγώ πιστεύω το αντίθετο.Μπορεί βέβαια να μήν κρεμιέται ο κόσμος απ'τα παράθυρα τών βαγονιών,αλλά ένα λογικό κέρδος,η επιχείρηση θα το έχη.Οσο γιά τους ταριφοπουλμανατζήδες,έρχονται αρκετά κρουαζιερόπλοια στην Ρόδο ώστε να έχουν κι'αυτοί επιβάτες να μεταφέρουν.
 
Hastaroth":acivgupa said:
Το αεροδρόμιο τών Μαριτσών θα έπρεπε να έχη κωδικό LGRM.
Ως πρώτο σωστά πήρε το LGRD, τώρα γιατί δεν μεταφέρθηκε στον Διαγόρα και προτιμήθηκε το P(aradeisi) μάλλον δεν θα μάθουμε ποτέ. Tης Κατταβιάς θα είναι το LGRS και της Καλάθου το LGRL. :mrgreen:

Επίσης,άν λάβουμε υπ'όψιν μας ότι γεννήθηκα το 1955,ο διάδρομος στην Κάλαθο πρέπει να'χη πολύ χόρτο..... :D
Αν έχεις google earth μπορείς να το δείς, βάλε στο ψαχτήρι kalathos και μετά με το εργαλείο του χάρακα μέτρα 2,5 χλμ βόρεια. Στα δεξιά (ανατολικά) θα δείς τον χορταροδιάδρομο.

Πάντως εκτός από καλή θέληση,χρειάζονται και λεφτά γιά να γίνη εκεί αεροδρόμιο-και λεφτά ΔΕΝ υπάρχουν.Ωστόσο,άν "σε 5 χρόνια" καταφέρουμε να έχουμε ένα ολοκληρωμένο αεροδρόμιο εκεί,ο πρώτος που θα πάη (και μάλιστα εξωπλισμένος με τα φωτογραφικά και βιντεοσκοπικά του καλαμπαλίκια) θα είμαι εγώ.
Εννοείται ότι δεν πρέπει να ξοδευτεί ευρώ κρατικό, μπορεί κάλλιστα να γίνει ιδιωτικό.
Μακαρι να γίνει να πάμε και για σπότινγκ. Μέχρι, όμως, τότε, και τα Μαριτσά για αλλαγή δεν θα είναι άσχημα.

Αυτό με το ΤΑΙΠΕΔ δέν το κατάλαβα.Δηλαδή οι τού ΤΑΙΠΕΔ είπαν στον Χατζημάρκο ότι ναί μέν θα ιδιωτικοποιηθή το "Διαγόρας" αλλά παρ'όλο που υπάρχει όρος απαγορευτικός γιά 2ο αεροδρόμιο,το αεροδρόμιο στην Κατταβιά θα είναι ιδιωτικό και άρα μπορεί να γίνη;Μήπως κάποιοι εκεί στο ΤΑΙΠΕΔ δέν έμαθαν σωστά Ελληνικά;
Κοίταξε, όπως τα διάβασα σε ρεπορτάζ αυτή ήταν η απάντηση του ΤΑΙΠΕΔ. Δεν βγαινει νόημα, ο Διαγόρας θα ιδιωτικοποιηθεί και η Κατταβιά θα είναι ιδιωτική, ίσως οι ποιητές εννοούσαν ότι θα γίνει ότι συζητάμε τώρα για την Κάλαθο. Anyway, αυτοί κρατάνε το καρπούζι, οποτε...

Επίσης το επιχείρημα "υπάρχει γύρω-γύρω άπλετη γή" δέν επαρκεί.Και στο Ελληνικό,άπλετη γή υπήρχε γύρω-γύρω πρίν γίνη το αεροδρόμιο,μετά μάς προέκυψαν οι Εμμαντίνες και τα λοιπά ξενοδοχεία και σπίτια κάτω απ'το approach path τού 15 (ή 31,δέν θυμάμαι τώρα ποιός απ'τους δύο είναι ...)
Έ, εντάξει, μιλάμε τώρα για απόσταση 30-35 χλμ απ' την πόλη οπότε χλωμό. Αυτό που είναι επικίνδυνο είναι τα πάσης φύσεως εξοχικά που φυτρώνουν παντού αλλά και για αυτό φρόντισε ο ΓΑΠ με την τρόικα...

Τέλος,γιατί να μήν είναι βιώσιμος ο προαστιακός στην Ρόδο;Εγώ πιστεύω το αντίθετο.Μπορεί βέβαια να μήν κρεμιέται ο κόσμος απ'τα παράθυρα τών βαγονιών,αλλά ένα λογικό κέρδος,η επιχείρηση θα το έχη.Οσο γιά τους ταριφοπουλμανατζήδες,έρχονται αρκετά κρουαζιερόπλοια στην Ρόδο ώστε να έχουν κι'αυτοί επιβάτες να μεταφέρουν.
Hasta, μιλάμε για απόσταση 60 έως 90 χλμ για νότια Ρόδο όπου δεν πρέπει να κατοικούν πάνω από 15.000 άνθρωποι. Μόνο το κόστος των γραμμών να σκεφτείς, θα πάρει 300 χρόνια για να βγάλει τα λεφτά του.
 
Top