Προβλήματα στα περιφερειακά α/δ - Generic topic

Εδώ όλα τα θέματα για γενικές συζητήσεις περί αεροδρομίων
Άβαταρ μέλους
flesland
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 2038
Εγγραφή: 14 Σεπ 2008, 17:47
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDDK
x 191

Re: Προβλήματα στα περιφερειακά α/δ - Generic topic

Δημοσίευσηαπό flesland » 31 Ιούλ 2018, 23:12

Εδώ είμαστε κύριε Παπαπέτρου.

Έχετε ενημέρωση εσείς τι άλλαξε η Φραπορτ ακριβώς, να μας ενημερώσετε για να πάρουμε θέση; Φαντάζομαι επίσης όταν κάποιος έχει πληρώσει μερικά εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ παραπάνω από εσάς, κάνει το αεροδρόμιο περισσότερο δική του περιουσία παρά δική σας...
0 x


airfan
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 68
Εγγραφή: 11 Φεβ 2018, 17:02
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTS
x 18

Re: Προβλήματα στα περιφερειακά α/δ - Generic topic

Δημοσίευσηαπό airfan » 01 Αύγ 2018, 08:40

αυτό που παρατήρησα τώρα που συνέβη αυτό το περιστατικό - που τόσα χρόνια δεν είχε ξαναγίνει - είναι οτι απο τη μια δημιουργήθηκαν σοβαρότατα προβλήματα στις πτήσεις, με ακυρώσεις, divert, καθυστερήσεις, θέματα δηλαδή που έχουν και αρνητικό αντίκτυπο στον τουρισμό, αλλά και εγείρουν αποζημιώσεις (δεν είναι δηλαδή κάτι που περνάει χωρίς επιπτώσεις), είναι ότι δεν δόθηκε καμιά δημοσιότητα απο τα κεντρικά ΜΜΕ.. Φαντάζομαι μόνο τί θα γινόταν αν το συμβάν γινόταν στο Ηράκλειο, που την ευθύνη έχει η ΥΠΑ. Μια έρευνα που έκανα, δείχνει ότι μόνο κάποια τοπικά της Ρόδου και της Κρήτης έγραψαν, πέρα από τα socail media, αλλά σε κεντρικό επίπεδο το όλο θέμα αποκρύφτηκε... Κάνει πολύ καλή δουλειά το τμήμα PR της Fraport, Σίγουρα θα ετοιμάζει παρτυ για τους δημοσιογράφους σύντομα.
2 x

Άβαταρ μέλους
flesland
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 2038
Εγγραφή: 14 Σεπ 2008, 17:47
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDDK
x 191

Re: Προβλήματα στα περιφερειακά α/δ - Generic topic

Δημοσίευσηαπό flesland » 01 Αύγ 2018, 18:26

Βέβαια η επικαιρότητα καλύπτει αποκλειστικά ένα άλλο θέμα τις τελευταίες μέρες, μάλλον πολύ πιο σοβαρό από 4 ώρες καθυστέρηση σε πτήσεις (που κανείς δεν νοιάζεται αν δε πετάει ο ίδιος και γίνονται καθημερινά). Δεν τα παίρνω απο την Φραπορτ (δυστυχώς) αλλά το έχετε τερματίσει το θέμα.
0 x

skg2012
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 126
Εγγραφή: 16 Δεκ 2011, 19:21
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): BBT
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTS
x 56

Re: Προβλήματα στα περιφερειακά α/δ - Generic topic

Δημοσίευσηαπό skg2012 » 01 Αύγ 2018, 18:51

Ισχυει οτι υπαρχει κατα καιρους εδω αδικαιολογητη κριτικη για την Fraport Greece, αλλα το συγκεκριμενο ζητημα ειναι οντως σοβαρο και φαινεται πως θα υπαρξουν σιγουρα αντιδρασεις απο αεροπορικες εταιρειες, με νομικες προεκτασεις κτλ.

Δεν μιλαμε προφανως για 4ωρες καθυστερησεις, αλλα ειδικα στην περιπτωση της Ροδου, το αεροδρομιο καποια στιγμη την Κυριακη το βραδυ εκλεισε γιατι δεν μπορουσε να εξυπηρετήσει άλλα αεροσκαφη και πτησεις εκαναν diversion σε αλλα αεροδρομια, σε Ελλαδα και Τουρκια. Δεν εχει συμβει κατι τετοιο στο παρελθον σε τετοια εκταση. Επιβατες μεταφερθηκαν σε ξενοδοχεια, επόμενες πτήσεις βγήκαν εκτός προγραμματισμού, επιβάτες βρέθηκαν σε άλλα αεροδρόμια - με ό,τι κόστος συνεπαγεται αυτο για τις αεροπορικες εταιρειες που θα πρεπει να καλυφθει.

Και περα απο το τεχνικο λαθος που προεκυψε, τιθεται και ζητημα κακης διαχειρισης των συνεπειων του προβληματος.
1 x


Άβαταρ μέλους
dtrach
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 2120
Εγγραφή: 26 Νοέμ 2002, 12:34
Τοποθεσία: Athens,Greece
x 62
Επικοινωνία:

Re: Προβλήματα στα περιφερειακά α/δ - Generic topic

Δημοσίευσηαπό dtrach » 01 Αύγ 2018, 21:33

sites που όμως ασχολούνται αποκλειστικά με μεταφορές και τουριστικά θέματα αν δεν γινόταν τόσος ντόρος δεν θα το ανέφεραν καν. Προφανώς δεν περιμένω να το πουν στις ειδήσεις όταν από τη μια ώρα του δελτίου τα 50 λεπτά ασχολούνται με τις φωτιές αλλά ούτε περιμένεις να διαβάσεις οτι ένα αεροδρόμιο Ιούλιο ήταν κλειστό για τόσες ωρες μόνο στο airliners.gr
1 x

Άβαταρ μέλους
panos_
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 173
Εγγραφή: 26 Αύγ 2009, 16:26
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): CSA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTS
Τοποθεσία: Thessaloniki
x 8
Επικοινωνία:

Re: Προβλήματα στα περιφερειακά α/δ - Generic topic

Δημοσίευσηαπό panos_ » 02 Αύγ 2018, 15:16

Έζησα το πρόβλημα στην θεσσαλονικη. Πραγματικά ενώ με το θέμα του διαδρόμου και την ομιχλη το αεροδρόμιο ήταν κυρίαρχο θέμα στα τοπικά νέα, το θέμα κρύφτηκε επιμελώς.

Φτάνοντας στο Μακεδονία στις 9 αντίκρυσα ένα απόλυτο χάος, παντού κόσμος φωνές, και καρέκλες ακόμα και στο ενδιάμεσο των θυρών εισόδου. Σε τηλεφώνημα μου στην αεροπορική πριν φύγω, μου είπαν ότι όλα είναι οκ, με την άφιξη και αφού ρωτησα τι συμβαίνει, με ενημέρωσαν ότι υπαρχει πανευρωπαϊκό πρόβλημα (??) με το σύστημα (πιο σύστημα δεν ηξεραν..). Ενώ είχα κάνει check in, έπρεπε να περιμένω 3 ώρες στην ουρά για να δώσω βαλίτσες. Κατά τις 12 η κατάσταση είχε βελτιωθεί, αλλά απ'οτι κατάλαβα όλα συνέχισαν χειροκίνητα.
0 x

Άβαταρ μέλους
NFEEFE
V.I.P.-Class
V.I.P.-Class
Δημοσιεύσεις: 1343
Εγγραφή: 09 Δεκ 2008, 13:28
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): OAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAT
x 92

Re: Προβλήματα στα περιφερειακά α/δ - Generic topic

Δημοσίευσηαπό NFEEFE » 02 Αύγ 2018, 16:26

Πωπω κάνετε τη τρίχα τριχιά ορισμένοι.

Την Κυριακή κατά το μεσημέρι υπήρξε πρόβλημα το οποίο διήρκεσε για πάνω από 15 ώρες στο Common Use Terminal (CUTE) system της εταιρίας SITA. Το πρόβλημα εντοπίστηκε από ότι καταλαβαίνω στις γραμμές VPN ενός παρόχου τηλεπικοινωνιών (που δε θα κατονομάσω) και επηρέασε και άλλα αεροδρόμια. Στην Ελλάδα παρουσιάστηκε το πρόβλημα στο VPN που χρησιμοποιεί η Fraport.

Λόγω αυτού του προβλήματος οι εταιρίες δεν είχαν σύστημα με αποτέλεσμα να χρειάζεται ή να γίνεται manual check-in (που πολλοί check-in agents εταιριών που δε πετάνε συνεχώς στην Ελλάδα δε γνώριζαν πως να χειριστούν) ή να τσεκάρουν από λαπτοπ και σταθερούς υπολογιστές σε γραφεία.

Λόγω αυτού υπήρξαν καθυστερήσεις, γέμισαν τα αεροδρόμια γιατί το CTOT πήγε σύννεφο και μετά δεν υπήρχε χώρος για άλλα αεροπλάνα, εξ ου και τα divert σε άλλα αεροδρόμια.

Τώρα που φταίει η Fraport για αυτό...? Πουθενά. Είναι κάτι που έχει τύχει και στον ΑΙΑ, τύχαινε πολύ συχνά στην ΥΠΑ, έτυχε στο baggage system του Heathrow δημιουργώντας χάος στο baggage handling system και γενικά ΟΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ SYSTEM DOWN.

Πραγματικά η αμάθεια και αυτά που διαβάζω από ορισμένους με τρελαίνουν. :thx: :thx: :thx:
1 x


skg2012
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 126
Εγγραφή: 16 Δεκ 2011, 19:21
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): BBT
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTS
x 56

Re: Προβλήματα στα περιφερειακά α/δ - Generic topic

Δημοσίευσηαπό skg2012 » 02 Αύγ 2018, 16:42

Υπευθυνος για την εγκατασταση και λειτουργια του CUTE στα αεροδρομια, ειναι ο airport operator (στη συγκεκριμενη περιπτωση η Fraport Greece). Δεν καταλαβαινω πως ακριβως ΔΕΝ σχετιζεται η εταιρεια στην επιλυση του προβληματος και τη διαχειριση των συνεπειων του.
0 x

Άβαταρ μέλους
dtrach
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 2120
Εγγραφή: 26 Νοέμ 2002, 12:34
Τοποθεσία: Athens,Greece
x 62
Επικοινωνία:

Re: Προβλήματα στα περιφερειακά α/δ - Generic topic

Δημοσίευσηαπό dtrach » 02 Αύγ 2018, 16:52

Το προβλημα δεν ειναι οτι δημιουργηθηκε πρόβλημα.. Το πρόβλημα είναι οτι παραλίγο να μην το μάθει κανείς :P σε αντίθεση με το Heathrow που λες που ήταν πρώτο θέμα στις αγγλικές εφημερίδες. Ούτε τα sites που ασχολούνται με τις μεταφορές στην Ελλάδα δεν ασχολήθηκαν. Προβλήματα υπάρχουν και πάντα θα υπάρχουν δεν κατηγόρησε κανείς τη Fraport
0 x

Άβαταρ μέλους
flesland
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 2038
Εγγραφή: 14 Σεπ 2008, 17:47
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDDK
x 191

Re: Προβλήματα στα περιφερειακά α/δ - Generic topic

Δημοσίευσηαπό flesland » 02 Αύγ 2018, 17:55

Aπλά σε αντίθεση με το Heathrow, τα ελληνικά περιφεριακά αεροδρόμια είναι παγκοσμίως ασήμαντα.

Το θέμα δεν είναι αν υπήρξε πρόβλημα, ο NFEEFE μας εξήγησε τι έγινε και είναι ο μόνος που έδωσε μια ουσιαστική απάντηση και όχι για γερμανοτσολιάδες, τσιράκια δημοσιογράφους και λοιπά γραφικά. Το θέμα είναι ότι μερικοί εδώ καταλογίζουν ουσιαστικά δόλο στην Φραπορτ για υποβάθμιση των ελληνικών αεροδρομίων (γίνεται να πας πιο χαμηλά από τον πάτο άραγε;), λες και μια εταιρεία δεν θέλει να βγάζει χρήματα ή θέλει να δυσφημείται. :roll:
2 x


Άβαταρ μέλους
panos_
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 173
Εγγραφή: 26 Αύγ 2009, 16:26
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): CSA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTS
Τοποθεσία: Thessaloniki
x 8
Επικοινωνία:

Re: Προβλήματα στα περιφερειακά α/δ - Generic topic

Δημοσίευσηαπό panos_ » 02 Αύγ 2018, 18:17

Πέρα απο τις ανούσιες προτάσεις που ακούστηκαν σε παραπάνω ποστ, πολλά, όπως το δικό μου, απλά καταθέτουν την εμπειρία. Ήταν λοιπόν περίεργο να μην αναφερθεί το παραμικρό.

Επίσης το πρόβλημα δεν ξέρω αν ήταν ασήμαντο για εσάς, για εμένα δεν ήταν και πολύ ευχάριστο με μικρό παιδί να υποστώ μια απολύτως αχρείαστη ταλαιπωρία. Πέρα λοιπόν απο τις λεπτομέριες του προβλήματος, δεν υπήρξε η δέουσα αντιμετώπιση καθώς και ορθή ενημέρωση που απαιτείται.
0 x

skg2012
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 126
Εγγραφή: 16 Δεκ 2011, 19:21
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): BBT
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTS
x 56

Re: Προβλήματα στα περιφερειακά α/δ - Generic topic

Δημοσίευσηαπό skg2012 » 02 Αύγ 2018, 20:47

flesland έγραψε:Το θέμα δεν είναι αν υπήρξε πρόβλημα, ο NFEEFE μας εξήγησε τι έγινε και είναι ο μόνος που έδωσε μια ουσιαστική απάντηση και όχι για γερμανοτσολιάδες, τσιράκια δημοσιογράφους και λοιπά γραφικά.


Δεν νομίζω πως όλες οι παραπανω απαντησεις μιλουν για γερμανοτσολιαδες.

Προφανώς μιλαμε για system breakdown, αλλα ενος συστηματος το οποιο επιλεγει και λειτουργει η Fraport Greece (το εχει επιλεξει, πληρωνει για να το χρησιμοποιει και το υποστηριζει το ΙΤ της). Με αυτη τη λογική, και η SITA ή οι τηλεπικοινωνιακοι παροχοι, μπορουν να επικαλεστουν οτι ενας δικος τους provider δεν εκανε κατι σωστά κ.ο.κ.

Επιπλεον η ευθυνη του φορέα λειτουργιας του αεροδρομιου δεν περιοριζεται απλα στο κλεινει μια συμφωνια με έναν παροχο CUTE (βλ. SITA). Οφειλει να εχει contingency plan σε περιπτωση που ένα τέτοιο συστημα πεσει, να δωσει τις καταλληλες οδηγιες στους handlers/αεροπορικές πως να χειριστουν μια τετοια κατασταση, να βαλει ενδεχομενως προτεραιοτητες ή περιορισμούς στη ροή ή στην εξυπηρετηση των πτησεων (ώστε να απελευθερωθει η πίστα), να ενημερωσει τους επιβατες, να προσφερει π.χ. νερά κτλ.
Αυτη την ποιοτικη (λειτουργική) διαφορά φέρνει ενας ιδιωτικος airport operator, σε σχεση με την προηγουμενη δημοσια ΥΠΑ, που ομως 1,5 χρονο τώρα δεν έχει φανεί.
0 x

Άβαταρ μέλους
flesland
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 2038
Εγγραφή: 14 Σεπ 2008, 17:47
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDDK
x 191

Re: Προβλήματα στα περιφερειακά α/δ - Generic topic

Δημοσίευσηαπό flesland » 02 Αύγ 2018, 23:04

Ξαναγράφω ότι δεν είναι το θέμα αν υπήρξε πρόβλημα, αυτό δεν αμφισβητείται. Φαντάζομαι ακόμα ότι η Φραπορτ που όσο να'ναι αν κάποιος έχει εμπειρία στο πώς διαχειρίζεσαι αυτά τα συστήματα, αυτός είναι αυτή, θα έπρεπε να ανακοινώσει τι ήταν το πρόβλημα, αν ήταν όντως μεγάλο.

Δεν διαφωνώ για την ποιοτική διαφορά (αν και δεν έχω άποψη για την ώρα αν υπάρχουν ή όχι διαφορές), αλλά 1,5 χρόνος μου φαίνεται λίγο "σκληρό" για να βγάζουμε ήδη συμπεράσματα. Επίσης, σας διαφεύγει ότι ο λόγος που δόθηκαν τα αεροδρόμια, δεν ήταν πρωτίστως η καλύτερη εξυπηρέτηση, αλλά το γεγονός ότι τα ταμεία είχαν στερέψει, με την οικονομική διαχείριση που έκανε το κράτος επί πολλές δεκαετίες. Το ίδιο κράτος που θεωρείτε προτιμότερο της Φραπόρτ.

Όσο για το θέμα της φροντίδας, που έγραψε ο panos_ . Είσαι άμεσος πελάτης της αεροπορικής σου και όχι του αεροδρομίου - η αεροπορική είναι του αεροδρομίου που μπορεί να ζητήσει αποζημιώσεις κλπ. Η αδερφή μου βρέθηκε στο Ηράκλειο μαζί με ένα βρέφος 3 μηνών και ένα παιδί 4 ετών, να περιμένει πτήση αυτή την ημέρα με 4 ώρες καθυστέρηση: η Ellinair έδωσε πρόσβαση στο lounge και γενικότερα από ότι έμαθα, οι υπάλληλοι της το χειρίστηκαν πολύ καλά και κυρίως πολύ ευγενικά. Ακόμα και αν δεν είχαν και οι ίδιοι ενημέρωση για τους λόγους της καθυστέρησης.
0 x


airfan
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 68
Εγγραφή: 11 Φεβ 2018, 17:02
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTS
x 18

Re: Προβλήματα στα περιφερειακά α/δ - Generic topic

Δημοσίευσηαπό airfan » 02 Αύγ 2018, 23:43

Το CUTE ειχε εγκατασταθεί στα μεγάλα αεροδρόμια απο την PC Systems που είχε και την υποστήριξη για τα πρώτα 2-3 χρόνια, αν θυμαμαι καλά. Μετά η ΥΠΑ δεν ανανέωσε τη σύμβαση και η συντήρηση και λειτουργία του συστήματος πέρασε στην ιδια την ΥΠΑ. Μεχρι την παράδοση στη fraport, τέτοιας έκτασης πρόβλημα δεν είχε σημειωθεί...Γνωρίζω δε οτι μάλλον σε ολα είχαν προβλεφτεί εναλλακτικές διοδεύσεις VPN για εξασφάλιση redunduncy. Για τη χρηματοδότηση του συστήματος αυτού είχε προβλεφτεί κάποιο τίμημα επι του εισιτηρίου- 10 ή 20 λεπτά- τα οποία ουδέποτε εισπράχτηκαν απο τις εταιρείες... νομίζω οτι η Fraport ήδη χρεώνει για το CUTE 30 λεπτά !!!
Θα ειναι ενδιαφέρον αν δημοσιοποιηθούν οι απαιτήσεις που θα έχουν οι αεροπορικές απο τη fraport - για το κόστος των divert, καθυστερήσεων, αποζημιώσεων σε επιβάτες (που έχει γίνει σπόρ τώρα πιά), κλπ... αλλά μάλλον δεν θα μάθουμε ποτέ !
0 x

skg2012
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 126
Εγγραφή: 16 Δεκ 2011, 19:21
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): BBT
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTS
x 56

Re: Προβλήματα στα περιφερειακά α/δ - Generic topic

Δημοσίευσηαπό skg2012 » 03 Αύγ 2018, 12:14

flesland έγραψε:Το ίδιο κράτος που θεωρείτε προτιμότερο της Φραπόρτ.


Προσωπικά, δεν ανέφερα ποτέ κάτι τέτοιο.

Σκοπός είναι να βλέπουμε πιο εποικοδομητική και ουσιαστική κριτική εδώ μέσα, και όχι απλά γερμανοτσολιάδες VS Γερμανοί, δημόσιο VS ιδιώτης κτλ. Δεν είναι όλα άσπρο-μαύρο.

Όποιος βρίσκει προβλήματα στη διαχείρηση ενός ιδιώτη, δεν σημαίνει ότι είναι υπερ του δημοσίου.
Αντίστοιχα όποιος βρίσκει προβλήματα στη διαχείρηση ενός δημόσιου φορέα, δεν σημαίνει ότι είναι απαραίτητα υπερ κάποιου ιδιώτη.
0 x



Επιστροφή σε “Λοιπά θέματα ελληνικών αεροδρομίων”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης