Το παρακάτω κείμενο ειναι απο την εφημερίδα Espresso
Ψάχνουν για σωτηρία με απίθανες πατέντες 22/7/2008
Η British Airways απέλυσε 3.000 υπαλλήλους, η Lufthansa αύξησε την τιμή των εισιτηρίων της, η Japan Airlines αποφάσισε να μη βάψει το εξωτερικό των αεροσκαφών της, ενώ η Singapore μείωσε την κατανάλωση μεταλλικού νερού στις καμπίνες της. Για να αποφύγουν τη χρεοκοπία στο κατώφλι της οποίας έχουν οδηγηθεί από την άνοδο της τιμής του πετρελαίου, οι αεροπορικές εταιρείες έχουν προβεί σε δραστικά μέτρα. Το τίμημα για τους επιβάτες; Πιο τσουχτερές τιμές εισιτηρίων, αλλά και καταπάτηση των πιο βασικών δικαιωμάτων τους, όπως, για παράδειγμα, η βεβαίωση για την ώρα αναχώρησης και άφιξης της πτήσης, αλλά και η δυνατότητα μεταφοράς των αποσκευών τους. Κίνδυνοι παρουσιάζονται και για την ασφάλεια των πτήσεων: χαρακτηριστικά, οι αμερικανικές εταιρείες Continental και US Airways αποφάσισαν να γεμίζουν στο ελάχιστο τα ρεζερβουάρ των αεροσκαφών τους, με αποτέλεσμα να έχουν αυξηθεί οι προσγειώσεις έκτακτης ανάγκης.
Η American Airlines επιβάλλει πλέον φόρο 15 δολαρίων για κάθε αποσκευή, ακόμη και για την πρώτη. Αξίζει να σημειωθεί ότι την τακτική αυτή υιοθέτησαν πολύ γρήγορα όλες οι ανταγωνιστικές αμερικανικές εταιρείες. Η Southwest, αντιθέτως, τα έβαλε με τους παχύσαρκους τους οποίους υποχρεώνει να πληρώνουν δεύτερο εισιτήριο, αν η περιφέρειά τους δεν επιτρέπει το κατέβασμα των μπράτσων των καθισμάτων. Η βελγική Sabena, από την άλλη μεριά, ήταν η πρώτη που μείωσε την ταχύτητα των αεροσκαφών της, μια ιδέα που ακολούθησαν στη συνέχεια και πολλοί άλλοι, ενώ η Alitalia ζήτησε να πετάει σε μεγαλύτερο υψόμετρο για να υφίσταται μικρότερη αντίσταση του αέρα.
Κάποιες εταιρείες έφτασαν στο σημείο να σκεφτούν πρωτοποριακούς τρόπους για να αυξήσουν τα έσοδά τους, όπως, για παράδειγμα, η αμερικανική Delta που παραχώρησε τις κάρτες επιβίβασης για δημοσίευση διαφημίσεων, ενώ low cost εταιρείες, όπως η Ryanair, μείωσαν τους φόρους για τους πελάτες που εξυπηρετούνται μέσω Ιντερνετ.
Ολες οι κινήσεις των αεροπορικών εταιρειών για να αντιμετωπίσουν την κρίση.
ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ: Εκαναν πιο ελαφριά τα καθίσματα, τα καρότσια με τα αναψυκτικά και τα μαχαιροπίρουνα.
SINGAPORE AIRLINES: Μείωσε την κατανάλωση μεταλλικού νερού στην καμπίνα.
AMERICAN AIRLINES: Αύξησε σε 15 δολάρια το φόρο για κάθε αποσκευή.
JAPAN AIRLINES: Αποφάσισε να μη βάψει το εξωτερικό των αεροσκαφών.
SOUTHWEST AIRLINES: Επέβαλε δεύτερο εισιτήριο στους παχύσαρκους, αν η περιφέρειά τους εμποδίζει το κατέβασμα των μπράτσων των καθισμάτων.
CONTINENTAL AIRLINES: Μείωσε τα καύσιμα στα ελάχιστα επίπεδα. Εχουν διαμαρτυρηθεί οι πιλότοι που είναι αναγκασμένοι να εκτελούν προσγειώσεις έκτακτης ανάγκης.
US AIRWAYS: Μείωσε τα καύσιμα στα ελάχιστα επίπεδα. Εχουν διαμαρτυρηθεί οι πιλότοι.
ALITALIA: Ζήτησε να πετάει σε πιο μεγάλα υψόμετρα για να είναι μειωμένη η αντίσταση του αέρα.
AMERICAN AIRLINES: Πρόσθεσε σταθεροποιητικά πτερύγια στις άκρες των φτερών. Αποφάσισε να τροχοδρομεί στις πίστες με ένα μόνο αναμμένο κινητήρα.
LUFTHANSA και JAPAN AIRLINES: Διπλασίασαν τη συχνότητα καθαρισμού της ατράκτου των αεροσκαφών, γιατί όταν είναι καθαρό το αεροπλάνο καταναλώνει λιγότερη ενέργεια.
Απολύσεις και περικοπές πτήσεων
RYANAIR: Το 2009 θα κόψει το 30% των πτήσεων από Λονδίνο.
QANTAS AIRLINES: Θα κόψει 1.500 θέσεις εργασίας και θα ματαιώσει 1.200 νέες προσλήψεις.
BRITISH AIRWAYS: Θα κόψει 3.000 θέσεις εργασίας και θα μπλοκάρει τις προσλήψεις.
NORTHWEST: Θα κόψει 2.500 θέσεις εργασίας, που αντιστοιχούν στο 8% του συνόλου των εργαζομένων.
Αύξηση των τιμών των εισιτηρίων
DELTA AIRLINES: +50 δολάρια για τις πτήσεις από και προς Ηνωμένες Πολιτείες και Καναδά.
LUFTHANSA: Αυξήσεις από 3 έως 27 ευρώ ανάλογα με τις αποστάσεις των πτήσεων.
AIR FRANCE: Αυξήσεις από 2 έως 14 ευρώ: θα μειωθούν στο ήμισυ, μόλις η τιμή του πετρελαίου πέσει κάτω από τα 130 ευρώ το βαρέλι.
AUSTRIAN AIRLINES: Αυξήσεις από 3 έως 6 ευρώ.