Φωτεινή σήμανση διαδρόμων-τροχοδρόμων αεροδρομίων

Εδώ όλα τα θέματα για γενικές συζητήσεις περί αεροδρομίων
Άβαταρ μέλους
Kyprianos Biris
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 107
Εγγραφή: 15 Απρ 2005, 19:52
Τοποθεσία: Athens, Greece
x 3
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Kyprianos Biris » 02 Φεβ 2006, 00:33

xristos έγραψε:Ψάχνοντας, λίγο παραπάνω το θέμα, διαπίστωσα ότι επίσημες Circling διαδικασίες στο LGTS έχουν μόνο οι στρατιωτικοί.


Μπορείς να το εξηγήσεις καλύτερα ;

Εγώ αν πετάξω αύριο IFR στη Μακεδονία και έρθω (με ταχύτητα 100kts κατά τη προσέγγιση) με τη VOR DME 34 και φυσά από 250/30Kts με 900ft OVC (βάση νεφών) και 1,500μ ορατότητα, νόμιμα ζητώ και μου δίνουν Circling Approach για τον 28.

Από που κι'ως που συνδέεται αυτό με στρατιωτικούς ;

Μήπως εννοείς ειδικά για τον 28 ;

Η διαδικασία του 28 που ανέφερες είχε εκδοθεί από Jeppesen αλλά στο εταιρικό airway manual της ΟΑ μόνο, όχι το δημόσια διαθέσιμο, ήταν δηλαδή εγκεκριμένη εταιρική διαδικασία όχι προς χρήση άλλων.
0 x


Άβαταρ μέλους
LEKPO1A
Συντονιστής
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 3747
Εγγραφή: 04 Σεπ 2003, 00:58
x 117

Δημοσίευσηαπό LEKPO1A » 02 Φεβ 2006, 01:00

Kyprianos Biris έγραψε:Εγώ αν πετάξω αύριο IFR στη Μακεδονία και έρθω (με ταχύτητα 100kts κατά τη προσέγγιση) με τη VOR DME 34 και φυσά από 250/30Kts με 900ft OVC (βάση νεφών) και 1,500μ ορατότητα, νόμιμα ζητώ και μου δίνουν Circling Approach για τον 28.


Αυτό το visual circling έτσι κι αλλιώς γίνεται, όταν ο διάδρομος 16/34 είναι κλειστός (συμβαίνει αρκετά συχνά τα τελευταία 2-3 χρόνια, λόγω wip), και τα αεροσκάφη έρχονται ως το TSL VOR/DME και μετα κάνουν visual circling για τον 28.
Απλώς ανέφερα, ότι δεν υπάρχει το circling ως επίσημη δημοσιευμένη διαδικασία (με χάρτη κτλ.) στο AIP.

Kyprianos Biris έγραψε:Η διαδικασία του 28 που ανέφερες είχε εκδοθεί από Jeppesen αλλά στο εταιρικό airway manual της ΟΑ μόνο, όχι το δημόσια διαθέσιμο, ήταν δηλαδή εγκεκριμένη εταιρική διαδικασία όχι προς χρήση άλλων.


Αχά ενδιαφέρον, σ' εμένα είχε πέσει στα χέρια μου ο χάρτης της Jeppesen, μαζί με άλλους χάρτες για flightsim. Στο α/δ πάντως δεν γνωρίζουν τίποτα για τη συγκεκριμένη διαδικασία. :oops:
0 x

Άβαταρ μέλους
Kyprianos Biris
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 107
Εγγραφή: 15 Απρ 2005, 19:52
Τοποθεσία: Athens, Greece
x 3
Επικοινωνία:

Circling

Δημοσίευσηαπό Kyprianos Biris » 02 Φεβ 2006, 09:25

Η διαδικασία CIRCLING δεν έχει κάτι που να χρειάζεται χάρτη εκτός αν υπάρχουν κάποια φυσικά εμπόδια στη πορεία της προσέγγισης που να πρέπει να γίνουν παρεκλίσεις προς αποφυγή.

Η διαδικασία circling είναι ένας κανονικός VISUAL κύκλος (traffic pattern) δηλαδή: Υπήνεμο (Downwind leg), Βασικό (Base leg) και Τελική (Final) με μια σημαντική διαφορά όμως: Δεν επιτρέπεται (ανα κατηγορία ταχύτητας) να βγεις έξω από τις επιτρεπόμενες ακτίνες απόστασης από κατώφλια διαδρόμων όταν και πρέπει πάντα να έχεις περιβάλλον αεροδρομίου & διάδρομο εν'οψει. Αν δεν ισχύουν τα παραπάνω απαγορεύεται να κατέβεις κάτω από το ύψος MDA (Min. Descent Altitude). Αυτή είναι η διαφορά από έναν κοινό "visual" κύκλο. Δεν επιτρέπεται να απομακρυνθείς και δεν επιτρέπεται να κατέβεις χαμηλότερα αν δεν έχεις ορατή επαφή.

Γι'αυτό λοιπόν δεν υπάρχουν ούτε χάρτες για circling διαδικασίες αλλά ούτε και διαδικασίες circling με "όνομα" (χάρτη) ανά περίπτωση. Αυτός της OA πρέπει να ήταν κάτι σα μια εσωτερική τεχνική οδηγία ή είχανε δικά τους πιο αυστηρά circling minima από τα άλλα circling για LGTS τα οποία μόνο με κατά περίπτωση χάρτη μπορούν να περαστούν στο προσωπικό. Πολλές εταιρίες επιλέγουν άλλα minima από τα δημοσιευμένα αν κρίνουν πως για λόγους ασφαλείας επιβάλεται.

Η circling είναι μια standard διαδικασία για όλα τα αεροδρόμια που έχουν έστω και μια ενόργανη διαδικασια προσέγγισης για άλλον διάδρομο (απ'αυτόν που θα κάνεις circle to land). Συχνά σου βάζουν περιορισμούς στο από ποιά πλευρά απαγορέυεται να κάνεις το κύκλο λόγω εμποδίων π.χ. Βόρεια & Ανατολικά για LGTS. Αυτό αναγράφεται μόνο στους χάρτες προσέγγισης για τους άλλους διαδρόμους κάτω δεξιά εκεί που αναφέρει τα Minima για Circling.

H διαδικασία Circling είναι IFR διαδικασία σε VMC συνθήκες.
Ο κανονικός κύκλος (pattern) είναι VFR σε VMC.
0 x

Άβαταρ μέλους
Kyprianos Biris
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 107
Εγγραφή: 15 Απρ 2005, 19:52
Τοποθεσία: Athens, Greece
x 3
Επικοινωνία:

Re: Φωτεινή σήμανση διαδρόμων-τροχοδρόμων αεροδρομίων

Δημοσίευσηαπό Kyprianos Biris » 28 Μαρ 2006, 08:54

xristos έγραψε:Στην Ελλάδα –σύμφωνα με το AIP-, φώτα προσέγγισης διαθέτουν τα παρακάτω πολιτικά αεροδρόμια:


Να και τα παλια SALS του Ελληνικού :cry:

http://myaviation.net/?pid=00645545
http://myaviation.net/?pid=00645546
0 x


Άβαταρ μέλους
Kyprianos Biris
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 107
Εγγραφή: 15 Απρ 2005, 19:52
Τοποθεσία: Athens, Greece
x 3
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Kyprianos Biris » 22 Μάιος 2006, 14:50

Kyprianos Biris έγραψε:Αξίζει να δει κάποιος τη κατάσταση στα ALS της Σαντορίνης.
Κρίμα δεν έχω φωτ. Κάτι διαλυμένες σκαλωσιές είναι ανάμεσα σε 2~3 οικόπεδα στη πίσω όψη κάτι παραλιακών μπαρ εκεί.


Από εχτές έχω :shock:
http://hellasga.com/gallery/lgsr_airport
0 x

Άβαταρ μέλους
gonso
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 1577
Εγγραφή: 23 Απρ 2005, 15:16
Τοποθεσία: 52N00W
x 128

Re: Circling

Δημοσίευσηαπό gonso » 22 Μάιος 2006, 19:15

Kyprianos Biris έγραψε: Γι'αυτό λοιπόν δεν υπάρχουν ούτε χάρτες για circling διαδικασίες αλλά ούτε και διαδικασίες circling με "όνομα" (χάρτη) ανά περίπτωση. .......................

Η circling είναι μια standard διαδικασία για όλα τα αεροδρόμια που έχουν έστω και μια ενόργανη διαδικασια προσέγγισης για άλλον διάδρομο (απ'αυτόν που θα κάνεις circle to land).


Μία διυκρίνηση αν μου επιτρέπεις. Το circling δεν χρειάζεται να έχει μία ενόργανη προσέγγιση για να πηγαίνουν παρέα. Το circling είναι ενόργανη προσέγγιση από μόνη της που χρειάζεται ένα ραδιοβοήθημα (όπως όλες).

Και βεβαίως υπάρχουν dedicated χάρτες για circling διαδικασίες. Ένα πρόχειρο παράδειγμα που μου έρχεται στο μυαλό είναι η Σάμος.

Στην περίπτωση της Θεσσαλονίκης δεν υπάρχει ξεχωριστός χάρτης circling για τον 28 γιατί απλά μπορείς να χρησιμοποιήσεις όποιον από τους άλλους χάρτες θέλεις για να κάνεις το συγκεκριμένο circling.

Για την Σαντορίνη ένα μεγάλο ΚΡΙΜΑ, νομίζω φτάνει!
0 x

Άβαταρ μέλους
ikonoklastis
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 78
Εγγραφή: 18 Μάιος 2007, 11:55
Τοποθεσία: Thessaloniki

Τι σχέση?

Δημοσίευσηαπό ikonoklastis » 22 Μάιος 2007, 14:31

Συγγνώμη ρε παιδιά αλλά το circling έχει σχέση με τη φωτοσήμανση του πεδίου ελιγμών?
0 x
Life is Hard and then U Die!!! And in the process doubt everything...


gregory-trelamenos me to
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 49
Εγγραφή: 10 Φεβ 2007, 21:46
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): OAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV
Τοποθεσία: Αθηνα
Επικοινωνία:

Re: Φωτεινή σήμανση διαδρόμων-τροχοδρόμων αεροδρομίων

Δημοσίευσηαπό gregory-trelamenos me to » 20 Νοέμ 2009, 20:30

παιδια υπαρχει καμια φωτο η σχεδιο με τα φωτα απο το LGAT διαδρομοι-τροχοδρομοι ,η σχεδιαγραμμα , δεν ενοω τα προαναφερθεντα SALS..
0 x

Άβαταρ μέλους
GP707
Συντονιστής
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 5413
Εγγραφή: 04 Μάιος 2004, 11:43
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AOA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV
Τοποθεσία: LGAT, East Terminal
x 402
Επικοινωνία:

Re: Φωτεινή σήμανση διαδρόμων-τροχοδρόμων αεροδρομίων

Δημοσίευσηαπό GP707 » 21 Νοέμ 2009, 18:28

Αυτή μπορεί να σε βοηθήσει λίγο...
gallery/image_page.php?album_id=7&image_id=705
0 x
Γιώργος
΄΄΄΄΄__!__
\____o(''''')o____/

.........." " "

http://www.air-born.gr
http://sx-reg.air-born.gr/
http://my.flightmemory.com/GP707

Άβαταρ μέλους
Kyprianos Biris
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 107
Εγγραφή: 15 Απρ 2005, 19:52
Τοποθεσία: Athens, Greece
x 3
Επικοινωνία:

Re: Φωτεινή σήμανση διαδρόμων-τροχοδρόμων αεροδρομίων

Δημοσίευσηαπό Kyprianos Biris » 07 Σεπ 2013, 20:24

Εκτενής περιγτραφή φωτισμού αεροδρομίου από Transport Canada
http://www.tc.gc.ca/eng/civilaviation/p ... -3-931.htm
0 x
Κυπριανός Μπίρης
HellasGA


Άβαταρ μέλους
Kyprianos Biris
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 107
Εγγραφή: 15 Απρ 2005, 19:52
Τοποθεσία: Athens, Greece
x 3
Επικοινωνία:

Re:

Δημοσίευσηαπό Kyprianos Biris » 07 Σεπ 2013, 20:26

Kyprianos Biris έγραψε:
Kyprianos Biris έγραψε:Αξίζει να δει κάποιος τη κατάσταση στα ALS της Σαντορίνης.
Κρίμα δεν έχω φωτ. Κάτι διαλυμένες σκαλωσιές είναι ανάμεσα σε 2~3 οικόπεδα στη πίσω όψη κάτι παραλιακών μπαρ εκεί.


Από εχτές έχω :shock:
http://hellasga.com/gallery/lgsr_airport


Update σε παλιό link που έχει άλλάξει.

http://hellasga.com/gallery/kyp/lgsr/lgsr_airport
0 x
Κυπριανός Μπίρης
HellasGA



Επιστροφή σε “Λοιπά θέματα ελληνικών αεροδρομίων”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες