Μονοήμερη Αρπαχτή στο "Παρίσι των Βαλκανίων"

'Aσε τους το τρίβεις άλλη φορά... η Σόφια μαζί με το Βουκουρέστι και το Κισίνεφ βρίσκονται σταθερά στον πάτο της Ευρώπης...
Μάλλον θα ήταν μια καλύτερη ιδέα να τους έτριβες στη μούρη κανένα trip report από το original Παρίσι, την Ρώμη ή το Λονδίνο... με τα ίδια χρήματα πήγαινες κι εκεί...
 
Παρίσι, Λονδίνο, Ρώμη έχω πάει :banana:

Με τα ίδια χρήματα πας δεν διαφωνώ, αλλά με τα ίδια χρήματα τρώς; με τα ίδια χρήματα σε τι ξενοδοχείο μενεις; ;)
 
Από γλωσσικής απόψεως, η Ρουμανία αποτελεί μία λατινογενή νησίδα στην καρδιά της σλαβόφωνης Ευρώπης. Αυτό οφείλεται στις εκστρατείες των Ρωμαίων στη Δακία. Βέβαια, αυτό που εγώ συνειδητοποίησα είναι ότι η σχέση των σημερινών ρουμάνων με τους αρχαίους ρωμαίους έχει μείνει σε καθαρά γλωσσικό επίπεδο. Τα ρουμανικά είναι επίσημη γλώσσα της Μολδαβίας και της αποσχισθείσας επαρχίας της Υπερδνειστερίας. Στις δύο τελευταίες περιπτώσεις, η γλώσσα ονομάζεται “μολδαβική” (Limba Moldoveasca), ενώ στη Ρουμανία ονομάζεται Limba Româneasca. Στη Ρουμανία, τα ρουμανικά γράφονταν με το κυριλλικό αλφάβητο μέχρι το 19ο αιώνα. Στη Μολδαβία, η γλώσσα γραφόταν με το κυριλλικό αλφάβητο μέχρι την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης, ενώ στην Υπερδνειστερία, η χρήση του λατινικού αλφαβήτου διώκεται από το νόμο! Σουρρεαλισμός; Περιμένετε, έχει κι άλλο: Από το ρουμανικό αλφάβητο, οι τούρκοι συνεργάτες του Mustafa Kemal, στα πλαίσια της γλωσσικής μεταρρύθμισης (Dil Devrimi) πήραν το 1928 το γράμμα Ş. Οι ρουμάνοι φαίνεται πως ζοχαδιάστηκαν λίγο, και έκτοτε επιμένουν ότι το τουρκικό Ş διαφέρει από το ορίτζιναλ ρουμανικό Ş, διότι στο ρουμανικό η υπογεγραμμένη δεν ακουμπά το γράμμα S αλλά γράφεται ως κόμμα από κάτω, εν αντιθέσει προς το τουρκικό όπου χρησιμοποιείται η υπογεγραμμένη (cedilla), παραβλέποντας το ότι η γλώσσα τους περιλαμβάνει εκατοντάδες τουρκικές λέξεις-δάνεια για τα οποία δε δείχνουν την ίδια ευαισθησία. Σουρρεαλισμός στη νιοστή! Δείτε και τη διαφορά: Ş vs Ș


Η διαδρομή από το αεροδρόμιο προς την πόλη σου δίνει μία πρώτη εικόνα για το τι σε περιμένει. Ευτυχώς δεν είχα την εμπειρία του παραδοσιακού μποτιλιαρίσματος. Παρ' όλα αυτά, είναι ξεκάθαρο ότι στο Βουκουρέστι υπάρχει και φτώχια και μιζέρια. Αλλά αυτά υπάρχουν παντού, απλά στο Βουκουρέστι τα βλέπεις και κατά τη διαδρομή σου προς την πόλη (και για να βλέπουμε και τη δική μας την καμπούρα, απλά να σας θυμίσω την παραγκούπολη εκατέρωθεν της Αττικής Οδού, λίγο πριν τα διόδια στο Κορωπί). Γενικά, οι δρόμοι είναι κακοσυντηρημένοι, τα τηλεφωνικά καλώδια είναι κυριολεκτικά “κοτσίδες” επάνω στους στύλους και τα περιβόητα αδέσποτα του Βουκουρεστίου, κυκλοφορούν ελεύθερα σε όλη την πόλη. Πολλά έχουν ένα ταμπελάκι στο αυτί, που μάλλον πιστοποιεί ότι είναι εμβολιασμένα, στειρωμένα κλπ.

Πρώτη μας στάση το πάρκο Herastrau, μία όαση μέσα στο χάος, και το Βουκουρέστι έχει αρκετά αξιόλογα και πανέμορφα πάρκα, όπως το Cişmigiu (παραμελημένα μεν, αλλά είναι πάρκα με όλη τη σημασία της λέξης). Κοντά εκεί βρίσκεται το μουσείο της ρουμανικής υπαίθρου, με αυθεντικά σπίτια που μεταφέρθηκαν από την επαρχία. Λίγο πιο κάτω βρίσκεται το “Μέγαρο της Ελευθεροτυπίας” (Casa Presei Libere), ένα επιβλητικό κτήριο χτισμένο επί εποχής Ceauşescu.

Συνεχίσαμε προς το “Αθήναιον” (Ateneul Român), ένα πανέμορφο νεοκλασσικό κτήριο που φιλοξενεί συναυλίες κλασσικής μουσικής. Απέναντι βρίσκεται το Hilton, το οποίο -εξωτερικά τουλάχιστον- θυμίζει δευτεροκλασάτο ξενοδοχείο στη Σταδίου.

Επόμενο αξιοθέατο η “Αψίδα του Θριάμβου” (Arcul de Triumf). H πρώτη αψίδα ανεγέρθη το 1878 ως μνημείο της Ανεξαρτησίας. Η σημερινή ολοκληρώθηκε το 1936. Εσφαλμένα, κάποιοι τη συνδέουν με το Ceauşescu. H λεωφόρος Kiseleff, πάνω στην οποία ανεγέρθη η Αψίδα, είναι ο δρόμος των πρεσβειών και των προξενείων.

Το μνημείο που αναμφισβήτητα “takes the biscuit” είναι φυσικά το τσαουσεσκικό “Σπίτι του Λαού” (Casa Populi), επισήμως γνωστό στα τσαουσεσκικά χρόνια ώς Casa Republicii (Μέγαρο της Δημοκρατίας) και μετέπειτα “Μεγαρό του Κοινοβουλίου” (Palatul Parlamentului). Πρόκειται για ένα θηριώδες κατασκεύασμα για το οποίο, ό,τι και να πεις είναι πραγματικά λίγο, πολυ λίγο. Είναι το δεύτερο κατ' όγκον μεγαλύτερο κτίριο μετά το Πεντάγωνο. Οι ξεναγήσεις γίνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα σε Ρουμανικά και Αγγλικά. Πρόκειται για το μεγαλύτερο δημόσιο διοικητικό κτήριο παγκοσμίως εν λειτουργία, που στεγάζει το Κοινοβούλιο, Πολιτικά Γραφεία βουλευτών, υπουργεία, τη Σύγκλητο και ορισμένα δικαστικά όργανα. Για το λόγο αυτό, ο επισκέπτης περνάει screening και αφήνει την ταυτότητά του στην είσοδο. Το κτήριο έχει περίπου 3000 δωμάτια, βρίσκεται ακόμα υπό ολοκλήρωση. Φυσικά, εντυπωσίασα τη ρουμάνα ξεναγό με το “σκονάκι” που μου είχε δώσει μέσω MSN, αναφορικά με διάφορα χαρακτηριστικά του κτιρίου το μέλος huntingashadow, το οποίο ευχαριστώ πολύ και δημοσίως.

Κι επειδή το ταξίδι έχει και αεροπορικό ενδιαφέρον, απλά να σας πω ότι φημολογείται ότι το Σπίτι του Λαού συνδέεται υπογείως με το αεροδρόμιο Baneasa, στην περίπτωση που ο Ceauşescu έπρεπε να εγκαταλείψει τη χώρα (υποθέτω όχι για να πάει για ψώνια στο Harrod's, με τη σκ@τόψυχη τη γυναίκα του τη Elena). Η ξεναγός μας είπε χαρακτηριστικά: “Ως ξεναγός, μίλησα και με ανθρώπους που εργάστηκαν στην κατασκευή και μου το επιβεβαίωσαν. Λόγω του ότι είναι μεγάλοι σε ηλικία (εννοεί ότι κάνουν παρέα με τον Αλτσχάιμερ), διατηρώ τις επιφυλάξεις μου. Είναι κάτι που δεν μπορώ ούτε να επιβεβαιώσω, αλλά ούτε και να διαψεύσω”. Βέβαια, ειπωθηκαν διάφορα τραγελαφικά του τύπου “ό,τι βλέπετε εδω μέσα είναι ρουμανικής προέλευσης”, παραβλέποντας διάφορες λάμπες εξοικονόμησης ενέργειας και ζαρντινιέρες με κινέζικα πλαστικά λουλούδια. Τελειώνοντας το 45λεπτο tour, η ξεναγός μας είπε ότι μόλις είχαμε δει το 3% του κτιρίου. Τα συμπεράσματα δικά σας.

Λίγο πριν κλείσω αυτή τη σύντομη ξενάγηση του Βουκουρεστίου, απλά να πω ότι το “Σπίτι του Λαού” ανεγέρθη σε μία έκταση που αποτελούσε στο παρελθόν το ιστορικό κέντρο του Βουκουρεστίου. Στα πλαίσια του σοσιαλιστικού αρχιτεκτονικού σχεδιασμού και με στόχο τη δημιουργία του “Αστικού Κέντρου” (Centrul Civic) κατεδαφίστηκαν χιλιάδες κατοικίες και εκατοντάδες εκκλησίες και μοναστήρια για να ανεγερθούν εργατικές πολυκατοικίες και κυβερνητικά κτήρια. Όλη αυτή η καταστροφή ονομάστηκε -ειρωνικά εννοείται- “Ceaushima”, μια και μόνο μία ατομική βόμβα θα ήταν ικανή να την επιφέρει σε τέτοια κλίμακα. Στα πλαίσια του σχεδίου “Centrul Civic” ήταν και που εμφανίστηκαν οι χιλιάδες αδέσποτων σκύλων στους δρόμους του Βουκουρεστίου: οι ιδιοκτήτες τους, αναγκαζόμενοι να μετοικήσουν σε εργατικές πολυκατοικίες, τα εγκατέλειψαν στους δρόμους.

Το μεσημέρι, εγκατέλειψα προσωρινά τις vegetarian αναστολές μου και επισκέφθηκα το “Κάρο με τις Μπύρες” (Caru' cu Bere) στην οδό Stavropoleos, ίσως την καλύτερη μπυραρία/μπρασερί σε ολόκληρη τη Ρουμανία. Τα σνίτσελ τους “τα σπάνε”!

Φυσικά είναι αυτονόητο ότι ελληνικές και τουρκικές επιχειρήσεις έχουν πάρει στα χέρια τους τη ρουμανική οικονομία. Σε κάθε γωνία βλέπεις υποκατάστημα της Τράπεζας Πειραιώς και της Alpha Bank. Πιο αραιά βλέπεις υποκαταστήματα της ATE, Εμπορικής, Τράπεζας Κύπρου, Eurobank-Bancpost, Γερμανός, ενώ παντού βλέπεις τεράστιες πινακίδες με το λογότυπο της COSMOTE. Επισκεφθήκαμε ένα σουπερμάρκετ για να βρούμε ράφια γεμάτα με προϊόντα της Vivartia και της Ülker, ενώ η Εθνική Τράπεζα κατέχει το σύνολο των μετοχών της Banca Romaneasca.

Κλείνοντας, θα προσπαθήσω και εγώ να πω τη δική μου γνώμη για την έκφραση “Παρίσι των Βαλκανίων”. Είναι γεγονός ότι το Βουκουρέστι έχει σαφέστατες δυτικοευρωπαϊκές επιρροές και σίγουρα έζησε και αυτό τη δική του Belle Epoque κάπου στα τέλη του 19ου και αρχές του 20ου αιώνα. Θεωρώ ότι ο χαρακτηρισμός "Πάτος της Ευρώπης" είναι τουλάχιστον ατυχής, αλλά αυτά είναι τελείως υποκειμενικά θέματα, ήτοι περί ορέξεως ουδείς λόγος. Δυστυχώς τα γεγονότα του 20ου αιώνα άφησαν πληγές σε αυτήν την όμορφη πόλη. Η εικόνα είναι πολλές φορές ενοχλητική ή απογοητευτική αλλά κανείς δεν είναι υποχρεωμένος να πάει αν δεν του αρέσει. Πιστεύω ότι παραμένει μία ενδιαφέρουσα πόλη και ιδανικό ορμητήριο για μία σύντομη εκδρομή στο σχετικά κοντινό Braşov και την Τρανσυλβανία (υπάρχει και η Carpatair βέβαια). Αν πάτε με παρέα ή έχετε γνωστούς, το πιο πιθανό είναι ότι θα περάσετε καλά και οικονομικά. Στο κάτω-κάτω δε θα μείνετε και για πάντα.

@ckabi: Αν σου δοθεί η ευκαιρία, να πας. Ασφαλώς δεν είναι κάτι το σούπερ, αλλά μην απορρίψεις ποτέ κάτι επειδή κάποιος φίλος σου είπε ότι είναι χάλια. Καλύτερα να πας και να διαμορφώσεις τη δική σου άποψη, παρά να μην πας ποτέ.

Σύντομα κοντά σας και με την πτήση της επιστροφής...
 
COMPUTERISE":3syfa0fb said:
Aσε τους το τρίβεις άλλη φορά... η Σόφια μαζί με το Βουκουρέστι και το Κισίνεφ βρίσκονται σταθερά στον πάτο της Ευρώπης...
Μάλλον θα ήταν μια καλύτερη ιδέα να τους έτριβες στη μούρη κανένα trip report από το original Παρίσι, την Ρώμη ή το Λονδίνο... με τα ίδια χρήματα πήγαινες κι εκεί...

Σύντροφε συγκρίνεις ανόμοιες πόλεις...προφανώς τί να ζηλέψει ένα Παρίσι ένα Λονδίνο και μια Ρώμη από το Βουκουρέστι. Αν δε μπεις στη διαδικασία της σύγκρισης, το Βουκουρέστι θα σε εκπλήξει άμα το ψάξεις λιγάκι. Θυμίζω ότι πήγα προκατειλημμένος ότι θα βρω ένα χάλι.
 
Λοιπόν, σήμερα που η Αιγαίου αποφάσισε να εκσυγχρονίσει τα συστήματα κρατήσεων της, εγώ αποφάσισα να κάνω αντιπερισπασμό με την πτήση της επιστροφής από το Παρίσι των Βαλκανίων (ΟΑ384). Σπεύδω να προειδοποιήσω ότι πρόκειται για μία απίστευτα βαρετή πτήση, παρ' όλα αυτά, ο έμπειρος ο trip reporter δε μασάει, ειδικά όταν το εισιτήριο έχει κοστίσει λιγότερο από όσα θα ξόδευε για να πάει να φάει στης Έλσας στον Πόρο με το ιπτάμενο δελφίνι (αν δεν έχετε πάει, να πάτε γιατί η Έλσα είναι αξιαγάπητη και καλή μαγείρισσα).

Πρώτη στραβή: η εμμονή των φίλων μου να με φορτώσουν με δύο κιλά caşcaval από τη χριστουγεννιάτικη αγορά της Piata Unirii (Πλατεία της Ενότητας). Σκέψου τώρα ότι είμαστε περίπου 4 ώρες πριν την πτήση και θέλουν να μου αγοράσουν τυριά από τον πάγκο μιας γιαγιάς με χαμόγελο 24 καρατίων (ακόμα κι αν ξεβρακώσεις τη γιαγιά, δεν υπάρχει περίπτωση να περάσει από έλεγχο ασφαλείας και να μη βουήξει το σύμπαν στον ανιχνευτή μετάλλων). Τα τυριά ήταν αυθεντικά, άρα θύμιζαν έντονα θάλαμο άπλυτων οπλιτών μετά από πορεία 15 χιλιομέτρων στο Κουφόβουνο παραμονές Δεκαπενταύγουστου. Δε λέω, μεθυστική μυρωδιά αλλά η πτήση δεν ήταν πριβέ. Τελικά μου ψώνισαν έτοιμα συσκευασμένα caşcaval από ένα παρακείμενο σουπερμάρκετ, που ήταν δίπλα από κάτι συσκευασίες Tricalino FAGE. Εξαιρετικά ασήμαντη λεπτομέρεια, ότι τα τυριά ήταν εφοδιασμένα με RF chip συναγερμού, σαν αυτά που βάζουν στο Metropolis στα CD της Απόλυτης. Αφήσαμε λοιπόν την Piata Unirii, φάγαμε σε ένα παρακείμενο εστιατόριο και την κάναμε για το Henri Coanda. Διαδρομή χωρίς απρόοπτα και κίνηση (απ' ότι κατάλαβα, στο Βουκουρέστι η λέξη "μποτιλιάρισμα" είναι ταμπού).

Κλασσικά, φτάνουμε δύο ώρες πριν. Πάμε σε παρακείμενο καφέ, παραγγέλνουμε κάτι άθλιους καφέδες, τους οποίους κάλλιστα θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν και για να εξαλείψουν τα αδέσποτα από το Βουκουρέστι. Κάποια στιγμή, λέω στα παιδιά "μισώ λεπτό, πετάγομαι εδώ δίπλα να τσεκάρω και επιστρέφω", σα να τους έλεγα, πάω για ένα "ψιλό" κι έρχομαι... τέτοια η άνεσις πλέον! Στο check-in ήδη βάραγαν μύγες και ξύνονταν γενικώς. Μία βουκουρεστοπούλα διάβαζε το ρουμάνικο αντίστοιχο του "Σούπερ Κατερίνα", οι άλλες δύο κάτι λέγανε. Τσεκάρισμα σε χρόνο μηδέν και παραλαβή της κάρτας επιβίβασης με αριθμό 11D.

Μας αποτελείωσαν οι καφέδες και είπαμε να περάσω κι από τον έλεγχο ασφαλείας. Κλασσικά, οι δύο συσκευασίες του τυριού κίνησαν υποψίες (αν ήταν εκρηκτικά θα τίναζαν όλο το Henri Coanda). Απάντησα ένα "Ατσέστ ιέστε κασκαβάλ" κι εκεί που περίμενα ότι θα μου έλεγαν κάτι του τύπου "Αυτά πάνε για καταστροφή", υπονοώντας "Αυτά θα τα φάμε εμείς", με άφησαν και τα πήρα.

Ακολούθησε η γνωστή πορεία προς τις πύλες (του ανεξήγητου) σε ένα έρημο αεροσταθμό, αλλά επειδή εμείς πετούσαμε τότε με το Q400, θα έπρεπε να κατέβουμε κάτω για να πάμε λεωφορειάτοι. Πληρότητα σχετικά χαμηλή. Αναγγελία αναχώρησης στις 21:00 και επιβίβαση στο cobus. Λίγο μετά ανεβαίναμε τς σκάλες του G-ECOE όπου και μας υπεδέχθησαν τα "κορίτσια". Φυσικά, ήταν όμορφες, "πατημένες" τριαντάρες αλλά εκεί τελείωναν τα θετικά. Η διπλανή θέση κενή, ενώ τις παρακείμενες θέσεις καταλάμβανε αντροπαρέα, η οποία προφανώς επέστρεφε από Σ/Κ σεξοτουρισμού. Αυτό τουλάχιστον κατάλαβα από τις περιλήψεις των δρωμένων στα δωμάτια του ξενοδοχείου που διέμεναν.

Επόμενη στραβή, φυσικά το ότι η 11D δεν έχει παράθυρο. Το Demo ήταν απελπιστικά βαρετό. Το θετικό ήταν ότι η αναχώρηση έγινε στην ώρα της και έτσι πήραμε τον αεροδιάδρομο της επιστροφής για την Αθήνα, μία άλλη βαλκανική πρωτεύουσα στα νότια της χερσονήσου. Τα "κορίτσια" ήταν το κλασσικό παράδειγμα που στοίχειωνε έτερη ελληνική εταιρεία: ρομποτάκια. Το σερβίρισμα πραγματοποιήθηκε απολύτως μηχανικά. Το κορίτσι, σκανάρει τη σειρά για τυχόν ανθρώπινες παρουσίες, αν το input είναι διάφορο του μηδενός, βγάζει ανέκφραστα ένα κουτάκι και μία γκοφρέτα από το τρόλλεϋ με το ένα χέρι, πιάνει μια χαρτοπετσέτα με το άλλο, τα δίνει στην ανθρώπινη παρουσία και λέει "Καλή Όρεξη", απαγκιστρώνει το φρένο του τρόλλεϋ, κάνει ένα βήμα μπρος, πατάει το φρένο και η διαδικασία συνεχίζεται φασόν. Το ρομπότ που μοίραζε τα υγρά είχε και σύστημα IVR, που αποκωδικοποιούσε τη φωνή της ανθρώπινης παρουσίας, φιλτράροντας τον ήχο από τους κινητήρες και σέρβιρε αναλόγως. Αυτά έβλεπα και ταυτόχρονα διάβαζα τη συνέντευξη της "Μεγάλης Κυρίας" στο Rebirth of a Legend που έλεγε ότι όταν μπαίνεις στο αεροπλάνο πρέπει να νοιώθεις σα να μπαίνεις στο σπίτι σου και να βλέπεις οικεία πρόσωπα. Να προσθέσω με μία διαφορά: για να νοιώθω άνετα στο συγκεκριμένο αεροπλάνο θα έπρεπε το σπίτι μου να ήταν κάτι αποστειρωμένο σαν το διαστημόπλοιο που μετέφερε τη Sigurney Weaver μαζί με τα Άλιεν AVIH και η γκόμενά μου να ήταν ο Εξολοθρευτής με περούκα, άντε ο Δόκτωρ Σποκ -κι αυτός με περούκα- στην καλύτερη περίπτωση.

Αν εξαιρέσεις όλα αυτά, μόλις σερβιρίστηκα, έφαγα και ήπια, παρέδωσα εαυτόν στο Μορφέα και ξύπνησα με το ξεκίνημα της καθόδου. Τα υπόλοιπα τα ξέρετε: τροχοδρόμηση μέχρι βαρεμάρας... λεωφορείο... έλεγχος διαβατηρίων... πληρωμή πάρκινγκ και επιστροφή στο σπίτι, λίγο πριν τα μεσάνυχτα. Ούτε η Λολίτα δε με υποδέχθηκε στην είσοδο...

Ξαναπετάς;
Πλλλλλάκα με κάνεις ρε καρντάση; Εννοείται.
 
Σύντροφε υπερπράχτωρ,μιά άσχετη ερώτηση:αυτό τό εστιατόριο τής Ελσας στόν Πόρο,πού βρίσκεται;Εγώ συνήθως πηγαίνω στην Κολώνα (αυτό που είναι απέναντι από τά λεωφορειάκια.Ο λόγος είναι οτι στό συγκεκριμένο εστιατόριο καί μόνο σ'αυτό,διατίθεται ζύθος βαρελίσιος σέ ποτήρι τού λίτρου).

Η λέξη "caşcaval" προέρχεται εκ τού ιταλικού "caccio cavalo" (τυρός έφιππος) επειδή παλιότερα τό εν λόγω τυρί τό μετέφεραν σέ ειδικά σακκιά που τα έδεναν στά πλευρά τού αλόγου.Αυτή τη στιγμή δέν θυμάμαι γιά ποιό λόγο γινόταν αυτό,αλλά ξέρω οτι το γράφει στο βιβλίο Χημείας Τροφίμων,που διδάχτηκα στο πανεπιστήμιο,οπότε θά τό κοιτάξω και θά σού πώ συντόμως.

Επίσης άλλη απορία:από πού κατάλαβες οτι η κοπελίτσα ήταν Βουκουρεστοπούλα και όχι π.χ. Κραϊοβοπούλα;

Τά ρουμάνικα πάντως δέν μοιάζουν τόσο πολύ μέ τά ιταλικά όσο μοιάζουν τά ισπανικά (κυρίως) ή τά πορτογαλικά.Ομως,ένα βιβλίο φαρμακολογίας που είχε ένας συμφοιτητής μου προερχόμενος από μεταγραφή εκ Βουκουρεστίου,κατάφερα να το διαβάσω κατά 85%-παρ'όλο που δέν ξέρω ούτε ιταλικά,αλλά μόνο γαλλικά...

Εις δέ τό Πανεπιστήμιο Βουκουρεστίου,τό φαρμακευτικό τμήμα διαθέτει δικό του εργοστασιάκι γιά την άσκηση τών φοιτητών ώστε όταν αργότερα,πτυχιούχοι πλέον,πάνε να δουλέψουν σέ κάποια φαρμακοβιομηχανία,νά φτιάχνουν φάρμακα και όχι φαρμάκια.....

Πολύ σωστά τά λέει η "Great Lady" στό έντυπο:όταν μπαίνεις στο αεροπλάνο πρέπει να νιώθης σάν να είσαι στό σπίτι σου.Μέ την διαφορά οτι στο σπίτι σου μπορείς να ουρήσης όπου θέλεις,στό αεροπλάνο όμως όχι...

Η δέ περιγραφή τών ASMs (Automatic Serving Machines) που ελληνιστί έχουν μεταφραστεί ώς "μεζιτοπούλες" μού έφερε στό μυαλό δικά μου ταξίδια μέ την -παλιά- ΟΑ,όπου οι αεροσυνοδοί ήταν πραγματικές οικοδέσποινες και ένιωθες πράγματι ότι σέ υποδεχόντουσαν στό σπίτι τους.Σίγουρα θά υπάρχουν τέτοιες και τώρα,όμως οι περισσότερες περιγραφές που διαβάζω εδώ μέσα δείχνουν οτι δέν πρέπει να είναι πολλές...

Α,καί μιά άλλη απορία:η Ρουμανία δέν είναι τώρα μέλος τής ΕΕ;Πρός τί ο έλεγχος διαβατηρίων;
 
η Ρουμανία είναι μέλος της ΕΕ, άλλα όχι στην συνθήκη Σενγκέν.
Αρά πρέπει απλά να σου ελέγξουν έστω την ταυτότητα στην είσοδο στην χώρα τους :great:
 
Δεν δύναμαι να επιβεβαιώσω εάν υπάρχει η σχετική υπόγεια στοά κτλπ που οδηγεί στο αεροδρόμιο πάντως ο Μίκης Θεοδοωράκης στο βιβλίο για την ας πουμε αυτοβιογραφία του σχολιάζοντας την πτώση του "παραπετάσματος" (πολύ με αρέσει αυτός ο όρος που χρησιμοποιείται στο forum μας λέγει για το πώς εδραιώθηκε το αυταρχικό καθεστώς του Τσαουσέσκου και ότι επειδή ήταν μονίμως ανασφαλής τον περίμενε πάντα ένα ελικόπτερο με ανοιχτή την μηχανή εξώ από το μέγαρο και όπου ταξίδευε για να προλάβει να διαφύγει.
Και νομίζω ότι καταλήγει ότι το 89 την κρίσιμη ώρα τον πρόδωσε και αυτός!!!
 
Συν-forum-ιστή aakunz πολλά συγχαρητήρια για το trip report σου!! Πραγματικά ταξίδεψα μέσα απ΄τα γραφόμενα σου και ουκ ολίγες φορές γέλασα!! Εύγε... :)
 
Άρχοντα aakunz διάβασα με μεγάλη προσοχή το Trip-Report στο "Είσαι-χαρούμενος Bucur-esti"..
Με πήγες 15 χρόνια πίσω μιας και πέρασα 5 χρόνια απο την ζωή μου στο Bucuresti.. Να είσαι καλά...
Πολύ ενημερωμένο σε βρίσκω με την Limba Româna... " acest este cascaval , palatul..,Piata Unirii, Herastrau,Cişmigiu, σπίτι του Λαού " κ.λ.π...μήπως σπουδάζαμε μαζί την δεκαετία του ΄90 εκεί..?
 
Top