Κριτικη στην ΥΠΑ

οι οθόνες που δείχνουν τις αφίξεις- αναχωρήσεις χρειάζονται προσωπικό που πρέπει να είναι σχεδόν αποκλειστικά εκεί, αν θέλουμε να λέμε οτι προσφέρουν πληροφορία. Ενδεικτικά για 1 πτήση που θα έρθει και θα φύγει πρέπει να γίνουν τα παρακάτω:
1. να γίνει εισαγωγή της πτήσης στην άφιξη και αναχώρηση με την προγραμματισμένη ώρα
2. Οταν αρχίσει το check in να γραφτούν τα counters που εξυπηρετείται η πτήση.
3. Οταν αφιχθεί να γραφτεί η ώρα προσγείωσης με το remark "landed"
4. Σε συννενόηση με τους εργάτες, σε ποιόν ιμάντα θα βγούν οι βαλίτσες.
5. Να γραφτεί το 'boarding' ή "final call"
6. Αν τυχόν υπάρχει καθυστέρηση να συμπληρωθούν τα σχετικά πεδία στις αφίξεις και αναχωρήσεις
και τέλος 7. όταν αναχωρήσει να διαγραφεί η πτήση απο αφίξεις - αναχωρήσεις
Εκτός απο το πρώτο βήμα που μπορεί να γίνει και απο καιρό πρίν και να βγαίνουν μόνες τους οι προγραμματισμένες πτήσεις, τα υπόλοιπα βήματα απαιτούν παρουσια αφού πρέπει να γίνουν manually !
Φαντάσου τώρα να έχεις 30-40 πτήσεις σε ενα πρωινό.... αντε να βάλεις ενα οποιοδήποτε υπάλληλο - που δεν περισσεύουν- να κάνει αυτή τη δουλειά... και κανονικά πρέπει να δίνει και πληροφορίες στους επιβάτες και να απαντάει στα τηλέφωνα πληροφοριών, που μπορεί να ρωτήσουν οτι μπορείς να φανταστείς.
Εγώ θεωρώ, γιατί το έχω δεί, οτι είναι "ξεφτίλα" να υπάρχει γραφείο πληροφοριών με κατεβασμένα τα ρολά - για να μην δίνει πληροφορίες στον κόσμο, επειδή ο υπάλληλος είναι ηλεκτρολόγος (αυτόν μπόρεσαν να βάλουν να μπαλώσει το πρόβλημα), δεν ξέρει αγγλικά και με το ζόρι μπορεί να βάζει τα στοιχεία στο τερματικό του συστήματος. Αν αυτές τις υπηρεσίες θέλουμε να προσφέρουμε ,τότε με γειά μας !!!

Αλλά τώρα που θα ερθουν στην ΥΠΑ οι πιλότοι και οι μηχανικοί της ΟΑ, θα "τρέξουν" στα αεροδρόμια και θα στελεχώσουν όλες αυτές τις άδειες θέσεις !!! αχ , ωραία, γελάσαμε πάλι !!!!
 
Την έλλειψη προσωπικού θα μπορούσε να καλύψει ένα "ευέλικτο" σύστημα, που θα μπορούσε σχεδόν αυτόματα να κάνει τις ενημερώσεις.
1. Η εισαγωγή της πτήσης θα ήταν "έτοιμη" από το τμήμα προγραμματισμού, συνδεδεμένο με την υπηρεσία που εκχωρεί και διαχειρίζεται τα airport slots.
2. Το Check In θα εμφανιζόταν με το άνοιγμα των FIDS από το προσωπικό του Ground Handler που εξυπηρετεί την πτήση (προυπόθεση βέβαια το ch-in να μην είναι manual...)
3. Με κάθε προσγείωση σε κάθε ελληνικό αερολιμένα το PALLAS στέλνει ένα Actual Time Arrival για την κάθε πτήση. Μετά από αυτό το Remark "LANDED" θα έμπαινε αυτόματα στα FIDS.
4. Ιμάντας...τώρα βέβαια υπάρχουν και αερολιμένες με μονό ιμάντα, αλλά και πάλι το σύστημα θα μπορούσε να το καλύψει.
5. Boarding / Final Call με χειρισμό από το προσωπικό του Gate. Εκτός αν η επιβίβαση γίνεται δια βοής... "άλλος για Ελσίνκι... Ελσίνκι please!!!"
6. Καθυστερήσεις Αφίξεων / Αναχωρήσεων... απλό πλέον στις μέρες μας... το σύστημα είναι συνδεδεμένο με μία SITA διεύθυνση και ο πίνακας γίνεται auto-update ανάλογα με τα σήματα που στέλνονται και αφορούν την πτήση.

Είμαστε στο 2010 και η τεχνολογία...προχωράει.
 
M' αρέσει η διερεύνηση ζητημάτων για την λειτουργία της ΥΠΑ που ανάγονται στην επιστημονική φαντασία :cool: . Όχι βέβαια τη δικιά μας αλλά την δική τους :rolleyes: ...

Επίσης, μ' αρέσει που τα ίδια άτομα πάνω-κάτω, συζητάμε τα ίδια πράγματα πάνω-κάτω σε 3.452 διαφορετικά thread...

Και δεν μπορώ πλέον να ακούω για έλλειψη προσωπικού... Έχει κανείς στοιχεία για το πότε έγιναν τα οργανογράμματα της ΥΠΑ, των αερολιμένων, των δημοσίων υπηρεσιών εν γένει? Μήπως είναι απ' την εποχή του Αντρέα? Τότε που οι υπολογιστές για το δημόσιο ήταν δαιμονοποιημένοι?

Αλλά και μετέπειτα να έγιναν, η βασική αρχή δεν άλλαξε... Για κάθε πραγματική θέση, το εκάστοτε κόμμα εξουσίας εφαρμόζει ένα πρωτοποριακό αλγόριθμο και βόλευει πολλαπλάσιους (ψήφους). Και δεν φτάνει αυτό, μετά αρχίζει τις μετατάξεις, μεταθέσεις, αποσπάσεις κ.ο.κ...

Γιατί δεν εξηγείται αλλιώς, μια χώρα 11.000.000, με 1.500.000 δημ υπαλλήλους, να έχει κενές ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ θέσεις...

ΥΓ
Μην έρθουν και του ΟΣΕ στην ΥΠΑ... :mrgreen:
 
Πολύ ωραία αυτά που γράφονται πιό πάνω απο τον Boboneras.. έχουν ήδη δρομολογηθεί κάποια απο αυτά έτσι και αλλιώς ,αν ποτέ υλοποιηθεί το intergration του CUTE- του ενοποιημένου συστήματος checkin - και του FIDS ( των οθονών πληροφοριών πτήσεων)... Μια διόρθωση ,όμως για να βοηθάμε και σε κάτι, τα slots δεν εχουν να κάνουν με πραγματικές πτήσεις.. ενα slot που κρατάει μια εταιρεία απο Μαιο έως Οκτώβριο, δεν σημαίνει οτι την 1η Μαίου αρχίζει και εκτελεί την πτήση, αυτή μπορεί να γίνει απο Ιουνιο και μετά και να τελειώσει ανάλογα με την κίνηση. Αλλωστε το έγραψα "Εκτός απο το πρώτο βήμα που μπορεί να γίνει και απο καιρό πρίν και να βγαίνουν μόνες τους οι προγραμματισμένες πτήσεις". Οταν βέβαια λέω "απο καιρό πρίν", εννοώ λίγες ώρες πρίν, αφού το πρόγραμμα πτήσεων της επομένης ημέρας βγαίνει κάθε απόγευμα απο την κάθε handling εταιρεία, στα μεγάλα περιφερειακά έχουν 3 προγράμματα...αυτά για να καταλαβουν μερικοί οτι η διαχείρηση των charter εταιρειών στα περιφερειακά α/δ, είναι αρκετά διαφορετική απο αυτά που είναι συνηθισμένοι απο το El. Ben. ή σε άλλα μεγάλων πόλεων του εξωτερικού, που σε πολλά κάθε αεροπορική εταιρεία έχει και δικά της checkin desks. Εδώ, η θέση και ο αριθμός των check in counters αποφασίζεται απο τoν handler λίγα λεπτά πρίν ξεκινήσει... ενώ υπάρχει δυνατότητα προγραμματισμού του απο τα "μηχανήματα του διαβόλου" !
το θέμα είναι οτι έτσι και αλλιώς χρειάζεται ΕΝΑ ατομο να είναι εκεί που να ξέρει τη δουλειά, ετσι δεν είναι ? αν νομίζει κάποιος οτι ένα γραφείο πληροφοριών, μαζί με την εισαγωγή των στοιχείων, μπορεί να λειτουργεί με τον αυτόματο, να το πεί...!! για να δούμε αν τελικά θέλουμε να δουλεύει τίποτα σε αυτή τη χώρα !!
Μη ξεχνάμε επίσης οτι και οι εταιρείες handling- που χειρίζονται αυτά που προτείνει ο Boboneras στελεχώνονται στην πλειοψηφία τους απο εποχιακούς που εκπαιδεύονται στα όρθια με τα απολύτως βασικά !! αν θέλουμε να βασίζουμε την εικόνα της παροχής πληροφοριών στον πρώτο τυχόντα, με γειά μας !!

Επίσης, οσον αφορά το οργανόγραμμα, το οποίο είναι θεόπαλιο , τώρα πάει να φτιαχτεί νέο με ριζικές αλλαγές... όπως και νάχει... όταν για ένα τμήμα, προβλέπονται χ υπάλληλοι απο τη δεκαετία του '80 και τώρα 30 χρόνια μετά έχουν προστεθεί νέα συστήματα, ας πούμε το radar για τους ελεγκτές και τους ηλεκτρονικούς, δεν πρέπει να έχεις παραπάνω ?? είναι αυτό υπερβολικό, να πρέπει να έχουν σήμερα χ+10 ? κάποιοι που βλέπουν τα οργανογράμματα και δεν γνωρίζουν τί γίνεται , πολύ εύκολα λένε "υπεράριθμοι" ... Δεν είναι έτσι στις περισσότερες, αν όχι σε όλες τις επιχειρησιακές θέσεις !!!
Σημειωτέον οτι ΕΝΑ είναι το οργανόγραμμα της ΥΠΑ, καλύπτει και ΟΛΑ τα αεροδρόμια και δεν έχει να κάνει με το γενικό δημόσιο.
Σκεφτείτε τους αερολιμενικούς, που πλέον έχουν ένα σωρό περισσότερες δουλειές να κάνουν σε σχέση με αυτά πριν 30 χρόνια... έλεγχοι, security, πίστα, κλπ...
Ενας ηλεκτρολόγος τη δεκαετία του "80 είχε να ελέγξει 1-2 ηλεκτρογεννήτριες, κάνα δύο ιμάντες... αυτοματισμοί δεν υπήρχαν και πολλοί, οι ζυγαριές ήταν μηχανικές, UPS δεν υπήρχαν και ένα σωρό άλλα.. σήμερα το έργο έχει 2-3πλασιαστεί..
και ώς απάντηση στον ΟΑ701 περί "δαιμονοποιημένων υπολογιστών", να πώ οτι και αυτούς κάποιος πρέπει να τους δουλεύει και κάποιος να τους συντηρεί !!!
Ως συνήθως, όπως και στην κρατική ΟΑ , είχαν περισσότερους κηπουρούς γιατί εκεί έμπαιναν με ενα τηλεφώνημα, ενώ μηχανικούς και πιλότους μονίμως λιγότερους... έτσι και στην ΥΠΑ, οι επιχειρησιακές θέσεις στα αεροδρόμια είναι μονίμως υποστελεχωμένες σε βαθμό που πάρα πολλά απο τα συστήματα των εκατομμυρίων υπολειτουργούν ή δεν αποδίδουν καθόλου. Για παραδείγματα, αποταθείτε στο πλησιέστερο αεροδρόμιο !!!
 
Σαφέστατα ο παράγοντας άνθρωπος είναι αυτός που θα ελέγξει τα "μηχανήματα". Δεν είπαμε να αντικατασταθούν οι άνθρωποι. Τώρα, σχετικά με τα slots και κανονικά για μη γίνεται "μπάτε σκύλοι αλέστε". Δεν μπορεί μια εταιρεία να ¨κρατάει" ένα airport slot απο το Μάη και να αρχίσει να πετάει από τον Ιούνιο!! Αν γίνεται αυτό τότε κάποιοι (και κρατικοί και ιδιωτικοί) φορείς κοιμούνται βαθιά. Το να σου ακυρώνει την πτήση 12 ώρες πριν και για μία - δύο φορές το καταλαβαίνω αλλά το να μην εκτελεί σειρά πτήσεων και να συνεχίζει να καρπώνεται Historical slots... ε τότε κάποιος κοιμάται...και είναι έως και ύποπτο. Το πρόγραμμα "καλώς" βγαίνει το απόγευμα της προηγουμένης για να ξέρεις ποια θα είναι η πραγματική κίνηση στον αερολιμένα. Αυτό όμως δε στερεί τη δυνατότητα στο να υπάρχει η πτήση στα FIDS. Το γεγονός ότι οι πίνακες θα ενημερώνονται με βάση τις ενέργειες του handler, δεν έχει να κάνει με το αν είναι καλά εκπαιδευμένος ο "εποχιακός". Ανοίγει Gate... γράφει και ο πίνακας Gate Open... αν είναι "άσχετος" και δεν ξέρει να το κάνει τότε δε θα ανοίξει και ποτέ και το Gate το ίδιο!!! Δε βασίζουμε την εικόνα της παροχής πληροφοριών στον πρώτο τυχόντα!!! Παραθέτω παράδειγμα από "περιφερειακό" αερολιμένα. Η υπέυθυνη πληροφοριών της ΥΠΑ παίρνει τηλέφωνο έναν κύριο handler (ο πρώτος τυχόντας, ας πούμε...)
- Καλησπέρα τι ώρα περιμένεις το δρομολόγιο από ΟΣΛΟ;
- Στις 15.15 τοπική
έξοχα!!! Η κυρία πέρασε την ώρα και έχουμε ETA στα FIDS 15.15... ότι και να της έλεγε ο handler θα το έγραφε έτσι κι αλλιώς! Είχε τρόπο ώστε να έχει άποψη; μόνο ΑΝ ήταν το σύστημά της συνδεδεμένο με όλα τα SITA σήματα των εταιρειών και όλα τα σήματα PALLAS της εναέριας κυκλοφορίας, να διαβάζει το Flight Plan της πτήσης...τότε όμως η "δουλειά" θα γινόταν πολύ Wild...
 
επαναλαμβάνω οτι μερικά απο τα προτεινόμενα έχουν ήδη δρομολογηθεί να γίνουν σε ένα integration που ελπίζω να προχωρήσει ... δεν είναι ανάγκη να πάμε σε λεπτομέρειες, που φτάνουν ακόμα και στο security των δικτύων, αφού τα σχετικά με την αεροναυτιλία πρέπει να είναι "θωρακισμένα", έτσι δεν είναι ? επίσης οι διαφοροποιήσεις των ICAO με IATA κωδικών πτήσεων, κλπ...
Αυτό όμως που μένει είναι οτι τελικά συμφωνούμε οτι ΠΡΕΠΕΙ να υπάρχει ΕΝΑ τουλάχιστον άτομα που να δουλεύει το σύστημα αυτό ( άρα θέλεις 4-5 υπαλλήλους για κάλυψη του γραφείου, χωρίς να πάρει κανείς άδεια) και να παρέχει και πληροφορίες, απο το πού βρίσκεται το πλησιέστερο γραμματοκιβώτιο, μέχρι τα δρομολόγια των λεωφορείων για να πας στο κέντρο της πόλης !!! για να μην πώ για τα τηλέφωνα που πρέπει να απαντάει καποιος και να δίνει πληροφορίες περί πτήσεων και άλλων και αυτός ΠΡΕΠΕΙ να είναι σχετικός και εξειδικευμένος.... όχι ο πρώτος υπάλληλος που βρήκαμε να περισσεύει και τον βάλαμε να σηκώνει τα τηλέφωνα !!
Αυτά δίνουν και την εικόνα θετική ή αρνητική ενός αερολιμένα, πρέπει να βρίσκονται σε κεντρικό σημείο της αίθουσας επιβατών και όχι κρυμμένα πίσω απο κατεβασμένα ρολά, επειδή δεν υπάρχει κανένας, ή έχει έναν υπάλληλο άλλης ειδικότητας, ή μεταταγμένου που δεν γνωρίζει καν αγγλικά !!! Συμφωνούμε σε αυτό ?
Όσον αφορά τα slots, νομίζω (προσωπική μου άποψη χωρίς να έχω κάποιο στοιχείο) ότι έχει να κάνει με τη "βαρύτητα" κάθε εταιρείας... άντε να κουνηθεί κανείς και να πεί στην Thomson (για παράδειγμα) οτι χάνει το τάδε slot επειδή δεν το χρησιμοποίησε εντός του προβλεπόμενου χρόνου !!! καταλαβαίνουμε οτι εδώ μιλάμε για τουρισμό που όλοι κάνουν τεμενάδες μπας και έρθει η κάθε Ryan-air στον τόπο τους !!!
 
Η εφεδρεία πιθανόν να οδηγήσει σε λουκέτο 21 μικρά αεροδρόμια, προειδοποιεί η ΟΣΥΠΑ σύμφωνα με δηλώσεις του πρόεδρου της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ), Βασίλη Αλεβιζόπουλου!!
Υπερβολές θα μου πείτε , αλλά και τα μισά να κλείσουν απ 'όσα λέει, πάλι πολλά είναι.

http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231137845
 
Ενώ τόσο καιρό που δεν υπήρχαν οι εφεδρίες δούλευαν όλα ρολόι!!!
- Η σηματοδότηση των διαδρόμων στο Μακεδονία της Θεσσαλονίκης ακόμη περιμένει!!!!
- Η Air Βerlin απειλεί ότι θα σταματήσει πτήσεις προς το Μακεδονία και θα πετά για Καβάλα λόγω της ανεπαρκούς σηματοδότησης.
- Το μπλοκάρισμα στο τροχόδρομο με αεροσκάφος της AEE και ιδιωτικό σκάφος, το οποίο προφανώς έκανε λάθος τροχοδρόμηση εξαιτίας ελλειπούς σηματοδότησης αποτελούν γνωστά περιστατικά! Κάποιος φταίει γιαυτά. Κάποιος πρέπει να λογοδοτήσει.
Και αν ο όποιος αρμόδιος προϊστάμενος, υπεύθυνος κτλ θεωρεί ότι λόγω του ελειπους προσωπικού δεν δύναται να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του ας παραιτηθεί. Από τη στιγμή που παραμένει, (γιατί κατά τη γνωστή ρήση από Ελληνική ταινία "Είναι πολλά τα λεφτά Άρη") και αφετέρου ο καθένας που διορίζεται σε τέτοια θέση είναι γνωστό ότι "έχει μπάρμπα στην Κορώνη" τότε θα πρέπει να υποστεί και τις συνέπειες!!!. Εϊναι προτιμέτερο σε τελευταία ανάλυση ένα αεοροδρόμιο να κλείσει επειδή παραιτήθηκαν όλοι οι υπεύθυνοι λειτουργίας του καταγγέλοντας την ανεπάρκεια σε υλικό ή προσωπικό, και ας αναλάβει η κάθε κυβέρνηση την ευθύνη, παρά να παραμένει να λειτουργεί και να κλείνει από την έλλειψη κίνησης λόγω των προβλημάτων διασύροντας με τον τρόπο αυτό τη χώρα διεθνώς!
Έλεος πια!!!!!
 
με αφορμη μια προσφατη συζητηση εδω μεσα οσον αφορα την fraport και την επιθετικη σταση ενος μελους(υπαλληλος της ΥΠΑ) που θεωρησε οτι ειμαι εμπαθης με την υπηρεσια του.....βρηκα στην επισημη ιστοσελιδα της ΥΠΑ, την οποια προφανως χρυσοπληρωσαμε....ενα link για τους αερολιμενες. Επειδη τυγχανει με καποιον μακαριτη αερολιμεναρχη να ημασταν κοντοχωριανοι, κι εκτος αλλων ηταν και συγγενης ενος φιλου μου, απολαυστε τη σελιδα που αφορα στο αεροδρομιο Ιωαννινων οπου σαν αερολιμεναρχης αναφερεται ο Δαμων Παρλαπας(ηταν βεβαια πριν 20 χρονια ισως) ο οποιος εχει πεθανει!!!! και αναπληρωτης ο Λιακοπουλος( ο οποιος εχει βγει στη συνταξη εδω και 10 χρονια!!!!). Καλα που δε δηλωνουν και πρωθυπουργο της Ελλαδας τον Κωλετη...... :D
Και μετα μας φταινε η fraport και οι εξωγηινοι.......
http://www.ypa.gr/our-airports/kratikos ... rros-kaiwp
 
Προειδοποίηση Κομισιόν στην Ελλάδα να παρακολουθεί επαρκώς την εφαρμογή προτύπων αεροπορικής ασφαλείας
Προειδοποιητική επιστολή απέστειλε στη χώρα μας η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, επειδή δεν συμμορφώνεται με ορισμένους από τους κοινούς ευρωπαϊκούς κανόνες σχετικά με την ασφάλεια της πολιτικής αεροπορίας [κανονισμός (ΕΚ) αριθ. 300/2008 και κανονισμός (ΕΕ) αριθ. 18/2010 της Επιτροπής].
https://www.metaforespress.gr/aeroporik ... %B9%CE%B1/
 
Top