Flightsim

Οταν λες αυτοματο φανταζομαι δεν εννοεις τον αυτοματο πιλοτο. Τι εννοεις; Ξερω οτι ακουγονται πολυ χαζα αυτα που ρωταω αλλα μονο ετσι θα καταφερω κατι (αν καταφερω :D )
 
χα χα
οχι βρεεε....
Χμμμ....
βασικα θα προσπαθησω να σου γραψω ενα πληρη και ακριβη οδηγο....
Δωσε μου μερικα λεπτακια μονο γιατι μαλλον θα βγει λιγο σεντονι το ποστ.
 
Σ ευχαριστω προκαταβολικα!!!!
 
Μπράβο παιδιά......απολαμβάνουμε έναν σωστό διάλογο :great: .......... Φίλε hlia* και εγώ έτσι ήμουν πρίν 2 χρόνια......τώρα είμαι expert...... αξίζει να ασχολιθείς ;)
 
Αρχικα ξεκινας κανωντας το σχεδιο πτησης.

Αφου επιλεξεις αεροδρομιο αφιξης και αεροδρομιο προορισμου και βαλεις τα waypoints πανω στον χαρτη, πας στο αεροδρομιο προορισμου, και κανεις κλικ πανω του.
Εκει αρχικα αποφασιζεις στο μυαλλο σου σε πιο διαδρομο θελεις να προσγειωθεις.
Γραφεις σε ενα χαρτι την συχνοτητα του ils του διαδρομου αυτου και σημειωνεις το morse code του (το morse code θα ακουγεται μολις αρχισεις να αλληλεπιδρας με το συστημα συνεπως θα ξερεις οτι εισαι στο ils αλλα και οτι εισαι στο σωστο ils). Σημειωνεις και το course αν και εγω δεν παρατηρω διαφορα ειτε το δωσω ειτε δεν το δωσω. Επισης σημειωνεις το υψος του αεροδρομιου!


Η πτηση ξεκιναει, πας παααας πααααααας μεχρι που φτανεις καμια 30αρια nm μακρια απο το αεροδρομιο με ταχυτητα 200 knots σε υψος 2200 ποδων ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ!! Αν το αεροδρομιο ειναι σε υψος 5000 πχ εσυ πρεπει να βρισκεσαι στα 7200, αν το αεροδρομιο ειναι στα 10 τοτε εσυ πρεπει να εισαι στα 2200. Παρενθεση, ολο αυτο ειναι μια δικη μου εμπειρικη προσεγγιση φυσικα ε!! Αν εισαι πιο ψηλα τοτε δεν θα πιασεις το glidescope!!! Επισης αν εισαι πολυ γρηγορος μπορει παλι να μην το πιασεις!!
Γι αυτο εγω εφαρμοζω το 2200 ποδια απο το εδαφος με περιπου 180 knots sta 30νμ απο το αεροδρομιο.


Στο σημειο αυτο κανεις τα εξης. Ανοιγεις το παραθυρακι του ασυρματου (το κουμπακι με την κεραια συνηθως) και βλεπεις εκει που γραφει NAV1.
εκει θετεις την συχνοτητα του ils.
Πατας το κουμπι εναλλαγης ωστε να ενεργοποιηθει.
Πας κατω κατω τωρα σε αυτο το παραθυρακι και πατας το κουμπακι που λεει NAV 1.
Το κουμπακι αυτο στην ουσια απλa ενεργοποιει το μεγαφωνο ωστε οταν αλληλεπιδρασεις με το ils να ακουστει ο morse code που εχεις σημειωσει οποτε θα ξερεις οτι συντονιστικες.
Οκ, εχεις μολις ξεμπερδεψει με το θεμα των συχνοτητων.


Κλεινεις το παραθυρακι του ασυρματου και εστιαζεις την προσοχη σου στον αυτοματο. Πλεων πρεπει να κανεις πλοηγηση με heading. Το διακοπτακι που γραφει nav/gps το θετεις στο nav και ενεργοποιεις το κουμπακι hdg εχωντας δωσει πριν το επιθυμητο heading βεβαιως βεβαιως!

Σε αυτη τη φαση δηλαδη πρεπει να συμβαινουν τα εξης στο αεροπλανο σου.
Βρισκεσαι σε υψως 2200 ποδια πανω απο το εδαφως (το τονιζω πανω απο το εδαφως οχι πανω απο την θαλασσα! οποτε πρεπει να ξερεις και το υψος στο οποιο βρισκεται το αεροδρομιο).
Η ταχυτητα σου ειναι περιπου 180 knots (αν μιλαμε για jet φυσικα!!! οχι για κανενα cessnaki!!! για μικρα νομιζω γυρω στα 80 με 90 καλα ειναι) και βρισκεσαι περιπου 30νμ μακρια απο το αεροδρομιο.
εχεις δωσει στο nav1 την συχνοτητα του ils και εχεις ενεργοποιησει το μεγαφωνο.
Το κουμπακι nav/gps ειναι στο nav.
Το κουμπακι hdg ειναι πατημενο (φυσικα εχεις δωσει heading ωστε να ακολουθεις το σχεδιο πτησης σου!!! Δεν πατας το hdg και αφηνεις το αεροπλανο να παει οπου να ναι!!! χα χα).
Εχει φυσικα πατημενο και το κουμπακι του alt.

Αυταααα

Τωρα αραζεις λιγο και χαλαρωνεις...

Καποια στιγμη θα ακουστει ο morse code.
Εσυ αυτοματα μπαινεις σε επιφυλακη καθως μολις εχεις πιασει το ils!!!!
Γιουπιιιι.
Ηρθε η ωρα να βαλεις ολο το συστημα σε λειτουργια!!!
Πατας το κουμπακι APP στον αυτοματο και αυτο ειναι!!!
χα χα χα...

Χμμμ....

Τωρα, μολις πατησεις το APP υπαρχει περιπτωση να συμβουν τρια πραγματα
Το πρωτο ειναι απλα να ενεργοποιηθει και να μην συμβει τιποτα αλλο εκεινη τη στιγμη.
Σε αυτη τη περιπτωση απλα περιμενεις λιγο...

Καποια στιγμη θα δεις στην κεντρικη οθονη οτι διπλα και κατω απο τον τεχνητο οριζωντα εχουν εμφανιστει καποιες ροζ τελιτσες. Ε, αυτες οι τελιτσες σου δειχνουν που βρισκεσαι ως προς την ευθυγραμιση με το κεντρο του διαδρομου αλλα και ως προς το glidescope. Οπως καταλαβαινεις για μια ιδανικη προσεγγιση πρεπει να βρισκωνται και οι δυο τελιτσες στην μεση.
Δεν κανεις τιποτα ακομα ομως!!

Σε καποιο σημειο θα σβησει μονο του το hdg και το αεροσκαφος θα προσπαθησει να προσεγγισει μονο του το κεντρο του διαδρομου!!!

Απλα το παρατηρεις καθως στριβει μονο του και προσπαθει να ευθυγραμιστει....

Μολις πιασει και το glidescope θα δεις οτι θα σβησει και το alt και το αεροπλανο θα ξεκινησει και καθοδο!!! Συνηθως πιανει μονο του ενα ρυθμο καθοδου γυρω στα 800ft.
Αν το αφησεις να πατησει κατω με τετοιο ρυθμο φυσικα δεν θα μεινει τιποτα!!! Ασε που λογω crosswind πολυ σπανια θα βρισκεσαι ακριβως σε ευθυγραμιση σε εκεινο το σημειο.
Συνεπως απενεργοποιεις τον αυτοματο κατω απο τα 500 με 400 ποδια προκειμενου να κανεις διωρθωσεις στην πορεια, αλλα και να κανεις το τελικο flare για την προσεγγιση. Αν το αφησεις μεχρι κατω, απλα θα γινει crash!!! Εγγυημενα!!!
χα χαχα

Χμμμ.... Εγω πρωσωπικα, καπου στα 12νμ μακρια απο το αεροδρομιο και ενω βρισκωμαι ηδη ευθυγραμισμενος καπου εκει ξεκιναω να κατεβαζω flap τροχους και να ριχνω την ταχυτητα μου σε ταχυτητες προσγειωσης. Για ενα 737 συνηθως ερχωμαι με εντελως κατεβασμενα flap και ταχυτητα περιπου 140knots και gear down.
Πατας κατω και εχεις μολις ολοκληρωσει την ils approach σου!!!

Το δευτερο ειναι να πατησεις το APP να κλεισει εκεινη τη στιγμη το hdg αλλα το alt παραμεινει αναμενο αυτο σημαινει οτι ολα ειναι μια χαρα

Το τριτο ενδεχωμενο ειναι μολις πατησεις το APP να κλεισουν και το hdg και το alt. Αυτο σημαινει οτι ενεργοποιησες το approach πολυ κοντα ή εισαι σε πολυ υψηλη ταχυτητα, γενικα οι παραμετροι του αεροσκαφους σου δεν ειναι σωστες. Σε αυτη τη περιπτωση κουνα λιγο το joystick. Αν ο αυτοματος εχει ακομα τον ελεγχο και του υψους τοτε ολα ειναι οκ
Αν δεις ομως οτι το αεροσκαφος ανταποκρινεται κανονικα στο ανεβασμα ή το κατεβασμα της μυτης τοτε μαλλον εχασες το glidescope και δυσκολα θα το ξαναβρεις εκει που εισαι.
Γυρνα πισω 30nm και ξαναξεκινα την διαδικασια

Εγω πρωπικα εχω το app ενεργοποιημενο αρκετα πριν πιασω το ils αλλα καποιες σφορες μυστηριωδως ξεκιναει approach στο πουθενα, ενω δεν εχει φυσικα αλληλεπιδρασει ουτε με αυτο ουτε με αλλο ils. Τοτε απλα επαναφερω το αερπλανο στο προηγουμενο υψος και πορεια και επαναλαμβανω την διαδικασια

Χμμμ....
Θελει μποοολικο πειραματισμο ε!!!
Υπαρχει βεβαια το το gps approach αλλα οκ, αυτο ειναι λιγο πιο περιπλοκο...

Παιδια, να ξανατονισω οτι τα υψη οι ταχυτητες και οι αποστασεις ειναι δικες μου εμπειρικες τιμες!!!!!
Μην με κραξετε!!!


Ουυυφφφφ....
Οδηγος ils aproach εκδoση beta 0.01
χα χα



χμμμ...
Πολυ περιπλοκο μου φαινεται ολο αυτο που εγραψα, αλλα ελπιζω να σου δινει μια ιδεα!!
Περιμενω αποριες!!!
 
Καταρχας σε ευχαριστω και παλι!
Το τυπωσα και θα το εχω διπλα μου να το βλεπω οσο θα πειραματιζομαι.
Μια απορια που μου δημιοτργηθηκε ειναι αν αυτη τη διαδικασια μπορω να τη χρησιμοποιησω και οταν κανω free flight χωρις δηλαδη σχεδιο πτησης.
 
Φυσικα!!!!
Απλα ανοιγεις τον χαρτη βλεπεις τα δεδομενα του ils τα δινεις και απλα περιμενεις να ακουσεις το morse.
Αλλα οπως σου ειπα φυσικα η διαδικασια πρεπει να αρχισει σε καποια αποσταση απο το αεροδρομιο!!!
Δεν ειναι δυνατον να περιμενεις οτι θα πιασεις το glidescope αν ξεκινησεις στα 5000 ποδια και 2νμ μακρια απο το αεροδρομιο!!!
Πειραματισου και θα δεις ποια ειναι τα καλυτερα υψη και οι καλυτερες ταχυτητες....
Ε, μετα απο καμια 50αρια προσεγγισεις θα εχεις δημιουργησει μια πιο πληρη εικονα
 
Λοιπον εκανα μερικες προσεγγισεις οχι ακομα με ils αλλα με τα στοιχεια που δινει στο flight planner. Δηλαδη για παραδειγμα εθεσα ως αεροδρομιο αναχωρησης το Βενιζελο και αφιξης της Καρπαθου. Μου εβγαλε πανω στο GPS μια πορεια την οποια και ακολουθουσα σε ολη την διαδρομη ΑΛΛΑ με εβγαλε στο τελος του διαδρομου και οχι ευθυγραμισμενο. Επισης στα στοιχεια του αεροδρομιου της καρπαθου δεν εδινε συχνοτητα ils και heading. Γιατι;;;; :?
Αποριες:
1) Στον αυτοματο τι διαφερει το course απο το heading;
2)Γιατιλεμε διαδρομος 03 δεξιος και 03 αριστερος;

EDIT
Και αλλες αποριες...
Μπορω να εχω πανω απο μια οθονες ωστε σε καθε μια να εχω και διαφορετικη εικονα του αεροπλανου; Αν ναι τι υλικο-λογισμικο χρειαζομαι;
Επισης καποιο site με addons εταιριων και γιατο οχι και ελληνικων;
 
Κοιτα, αν βαλεις το διακοπτακι gps/nav στην θεση gps και πατησεις το κουμπακι nav και ενεργοποησεις τον αυτοματο, τοτε θα δεις οτι το αεροπλανο ακολουθει μονο του την πορεια που εχεις δωσει.

Αν δεν σου δινει στοιχεια ils, αυτο σημαινει οτι το αεροδρομιο ΔΕΝ εχει ils αγαπητε!!!
Και της καρπαθου σαφως δεν εχει ils!!!!!!!!!
Συνηθως μονο μεγαλα αεροδρομια εχουν!!!
Αυτη τη στιγμη που γραφω αυτο το post και ετσι οπως ειμαι και λιγο πιωμενος απο μερικες μαλαματινες μονο ο βενιζελος και το μακεδονια μου ερχωνται στο μυαλλο που να εχουν ils στην ελλαδα (στο fs τουλαχιστων)

Φυσικα και δεν σε εβγαλε ευθυγραμισμενο, αφου δεν ακολουθησες διαδικασια ils προσεγγισης...
Μια ευθεια γραμμη που συνδεει απλα τα δυο αεροδρομια δεν σημαινει οτι σε βγαζει και ευθυγραμισμενο με τους διαδρομους τους!!!!!!
Μολις πλησιασεις το αεροδρομιο ή αναλαμβανεις να κανεις εσυ χειροκινητα την ευθυγραμηση ή αφηνεις το ils να την κανει μονο του οπου υπαρχει.

Οσω αφορα τους αριθμους των διαδρομων, παιρνουν τον αριθμο τους με βαση τον προσανατολισμο τους στρογγυλοποιοντας και κοβωντας το ενα τελευταιο ψηφιο του heading τους.
Δηλαδη το γεγονως οτι ο διαδρομος εχει τον αριθμο 3 σημαινει οτι βρισκεται σε heading 30.
Ή περιπου 30 καθως οπως ειπα παιζει και στρογγυλοποιηση...
Σαφως, αν ενα αεροδρομιο εχει δυο παραλληλους διαδρομους με ιδιο heading καπως πρεπει να τους ξεχωρισεις!!!
Φανταζεσαι να πει ο πυργος ενος αεροδρομιου με δυο παραλληλους διαδρομους σε δυο αεροπλανα ταυτοχρωνα να προσγειωθουν στον διαδρομο 3?
Χαμοοοος
Καπως πρεπει να ξεχωρισουν οι δυο διαδρομοι συνεπως!!!
Ε γιαυτο ο ενας λεγεται 3L και ο αλλος 3R.
Αν βρισκωνταν σε heading 213 τοτε ο ενας διαδρομος θα ηταν ο 21R και ο αλλος ο 21L.

Ενας διαδρομος με αριθμο 22 τι heading εχει?
Πανω κατω 220
Αν ομως ερχεσαι απο την αλλη μερια του διαδρομου, αυτος δεν εχει αριθμο 22 αλλα 4!!!!
Γιατιιι?
Επειδη αν ερχεσαι απο την αλλη μερια ο διαδρομος εχει heading περιπου 40!!!

Οπως καταλαβαινεις ο αριθμος του διαδρομου σημαινει κατι και δεν ειναι απλα ενας τυχαιος κωδικος!!!!



Εdit επι τω περαιτερω ερωτησεων σου
Σαφως μπορεις να εχει δυο οθονες και γι αυτο χρειαζεσαι ειτε δυο καρτες γραφικων και πανω σε καθε μια απο αυτες μια διαφορετικη οθονη ειτε μια καρτα γεαφικων με δυο εξοδους για οθονες. Τιποτε περισσοτερο,

Σχετικα με το δευτερο ερωτημα του edit σου, αν δεις λιιιιγο παραπανω αυτο το topic θα βρεις site
 
Ποπο εχω πελαγωσει.... Πολλα πραματα τι να πρωτομαθω. Καλυτερα τα καραβια.... :D :D

Εστω οτι ενας διαδρομος εχει heading 100 μοιρες. Αν βαλω στον αυτοματο 100 θα με ευθυγραμμισει; Το εκανα για αυτο ρωταω και με πηγα παραλληλα στο διαδρομο σε αρκετα μεγαλη αποσταση μαλιστα.
 
Top