Υδροπλάνα στην Ελλάδα

Θα συμφωνήσω με τον Hastaroth για τα υδατοδρόμια. Το λιμάνι του Vancouver απο μια πρόχειρη μέτρηση απο το google earth έχει μήκος 8χλμ και πλάτος 2χλμ.
Υπάρχει άφθονος χώρος για τα υδροπλάνα μέσα στο λιμάνι σε περιοχές οριοθετημένες με σημαδούρες και φραγμένες με συρματόπλεγμα για να μην εισέρχονται επιπλέοντα αντικείμενα. Για σύγκριση το λιμάνι του Πειραιά έχει μήκος 2χλμ και πλάτος 500μ.
Η εκτεταμένη προπολεμικά χρήση υδροπλάνων ήταν μια λύση ανάγκης λόγω έλλειψης αεροδρομίων (η κατασκευή των οποίων ήταν ασύμφορη για την επιβατική κίνηση της εποχής) και των ελίκων σταθερού βήματος.


Για το θέμα των αερολιμενικών η φράση κλειδί απο το εξώδικό τους είνια η εξής:
Είναι επομένως λογικά αδύνατο να αντιληφθούμε τον συλλογισμό του άρθρου ότι «δυναμιτίζουμε εκ των έσω» τα υδροπλάνα, καθώς δεν έχουμε ίδιον όφελος
Δεν έχουν ιδιο ώφελος αλλά είναι ευκαιρία να αποκτήσουν, γι αυτό και δυναμιτίζουν οτιδήποτε μέχρι να:
-Δημιουργηθεί η ειδικότητα ("υδροαερολιμενικός" πχ) με τις αντίστοιχες θέσεις προσωπικού και θέσεις ιεραρχίας (τις οποίες μοιράζουν οι συνδικαλιστές ως "σκιώδης διοίκηση" )
-δοθεί το αντίστοιχο "επίδομα"
-στηθεί και θεσμοθετηθεί η μηχανή για τα "εξτρά" (φύλλα πορείας, υπερωρίες, αργίες κλπ)

αυτή είναι η ουσία για όσους υποκριτικά ή αφελώς "λογικά αδυνατούν να αντιληφθούν τον συλλογισμό του άρθρου"
 
Οποιος δε θελει να ζυμωσει..........40 χρονια κοσκινιζει!!!
 
Χωρίς ιδιαίτερες γνώσεις για το θέμα, θεωρώ τις απόψεις των τοποθετήσεων του συμφορουμίτη Hastaroth ως απολύτως λογικές και αντικειμενικά τεκμηριωμένες , καθώς και την εξώδικο διαμαρτυρία των αρμοδίων συνδικαλιστών επίσης ως κατά το πλείστον ορθή . Το τι γράφει ο συγκεκριμένος δημοσιογράφος …….ως ειδικός….., δεν θα το σχολιάσω.
Σίγουρα δεν θα διαφωνήσω για διαπλοκές και συμφέροντα , γραφειοκρατία κλπ….., αυτά ισχύουν πάντα και παντού, ούτε θα σχολιάσω τις πραγματικές συνθήκες και σκοπιμότητες των όσων πειραματικά ενδιαφέρθηκαν, διότι δεν γνωρίζω, είναι άλλο θέμα, ασχέτως αν έχουν κουβεντιαστεί διάφορες απόψεις σε άλλο τόπικ.
Νομίζω επίσης ότι δεν είναι δόκιμο το παράδειγμα της περιόδου «σπιναλόγκα» καθώς και κατά τη διάρκεια άλλων εποχών/πολέμων του παρελθόντος, διότι ήταν εντελώς διαφορετικές οι συνθήκες, η χρήση και η σκοπιμότητά τους , σε σύγκριση με την διαχρονική τους εξέλιξή και χρήση μέχρι σήμερα για πλέον ασφαλείς αερομεταφορές του τύπου, όπου υπάρχει η δυνατότητα εμπεριστατωμένης μελέτης με εξειδικευμένα χαρακτηριστικά, υποδομές κλπ, για την εφαρμογή τους. Γι αυτό δεν μπορούμε να συγκρίνουμε αβασάνιστα γιατί σε άλλες Χώρες χρησιμοποιούν υδροπλάνα και όχι στην Ελλάδα, δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα με γενικεύσεις και αφορισμούς του τύπου « όποιος δεν θέλει να ζυμώσει…,40 χρόνια κοσκινίζει» κλπ.
Είμαι περισσότερο της άποψης ( πέραν όποιας άλλης αδιαφανούς υπόθεσης/σεναρίου), ότι επειδή ακριβώς δεν υπάρχουν οι αντικειμενικές προϋποθέσεις, όπως σχολίασαν οι προλαλήσαντες αφενός και ιδιαίτερα περισσότερο δύσκολο για να δημιουργηθούν στην Ελληνική Επικράτεια αφετέρου ( ακόμα και σε μη πτωχευμένη Ελλάδα), πιστεύω δεν θα έχουν καμία τύχη τα υδροπλάνα στη Χώρα μας , εκτός ίσως εάν ( ως υπόθεση ασύμφορης ρητορικής εργασίας) , χρησιμοποιηθούν υδροπλάνα τύπου Μπεριέφ ή C130 για υδατοδρόμια ανοιχτής θαλάσσης ( διότι και τα πυροσβεστικά με κυματισμούς 6-7 μποφόρ «τη κάνουν» !
 
Nontas":28bkqnf4 said:
Θα συμφωνήσω με τον Hastaroth για τα υδατοδρόμια. Το λιμάνι του Vancouver απο μια πρόχειρη μέτρηση απο το google earth έχει μήκος 8χλμ και πλάτος 2χλμ.
Υπάρχει άφθονος χώρος για τα υδροπλάνα μέσα στο λιμάνι σε περιοχές οριοθετημένες με σημαδούρες και φραγμένες με συρματόπλεγμα για να μην εισέρχονται επιπλέοντα αντικείμενα. Για σύγκριση το λιμάνι του Πειραιά έχει μήκος 2χλμ και πλάτος 500μ.
Εκτός απ'αυτό,στην θαλάσσια περιοχή έξω από τον Πειραιά υπάρχει έντονη κυκλοφορία τόσο από/πρός το κεντρικό λιμάνι (ακτοπλοϊκά+κρουαζιερόπλοια),όσο και από/πρός Κερατσίνι (παντός είδους φορτηγά).Οπότε είναι αδύνατον να οριοθετηθή κάποιος χώρος (διάδρομος απο/προσθαλάσσωσης+υδροδίοδος εισόδου στο λιμάνι+clearway) γιά τά υδροπλάνα στην περιοχή αυτή.

Επίσης,κοιτάζοντας στόν χάρτη με το δίκτυο τής Harbour Air,είδα ότι οι πόλεις που εξυπηρετεί βρίσκονται σε μικρούς προστατευμένους κόλπους και γενικά όλη η θαλάσσια περιοχή είναι πολύ "κλειστή",με αποτέλεσμα να μήν σημειώνωνται εκεί οι θαλασσοταραχές που παρατηρούνται στο Αιγαίο.


Nontas":28bkqnf4 said:
Για το θέμα των αερολιμενικών η φράση κλειδί απο το εξώδικό τους είνια η εξής:
Είναι επομένως λογικά αδύνατο να αντιληφθούμε τον συλλογισμό του άρθρου ότι «δυναμιτίζουμε εκ των έσω» τα υδροπλάνα, καθώς δεν έχουμε ίδιον όφελος
Δεν έχουν ιδιο ώφελος αλλά είναι ευκαιρία να αποκτήσουν, γι αυτό και δυναμιτίζουν οτιδήποτε μέχρι να:
-Δημιουργηθεί η ειδικότητα ("υδροαερολιμενικός" πχ) με τις αντίστοιχες θέσεις προσωπικού και θέσεις ιεραρχίας (τις οποίες μοιράζουν οι συνδικαλιστές ως "σκιώδης διοίκηση" )
-δοθεί το αντίστοιχο "επίδομα"
-στηθεί και θεσμοθετηθεί η μηχανή για τα "εξτρά" (φύλλα πορείας, υπερωρίες, αργίες κλπ)

αυτή είναι η ουσία για όσους υποκριτικά ή αφελώς "λογικά αδυνατούν να αντιληφθούν τον συλλογισμό του άρθρου"
Δέν νομίζω ότι είναι έτσι τα πράγματα,σίγουρα όμως θα είναι καλύτερα να έχη η ΥΠΑ τον κεντρικό έλεγχο τής όλης ιστορίας-έστω και με "υδροαερολιμενικούς"-παρά να επαφίεται ο έλεγχος τής πτήσης τών υδροπλάνων στον κύρ-λιμενάρχη τού Αϊ-Στράτη και να θεωρούνται οι πιλότοι τών υδροπλάνων...ναυτικοί.

@ECO:Πολύ σωστά τα λές,όμως δέν ξερω τί μορφή θα μπορούσε να έχη ένα υδατοδρόμιο "ανοιχτής θαλάσσης" (το οποίο πάντως με κάποιο τρόπο θα πρέπη να συνδέεται με την ξηρά,στην οποία τελικώς πρόκειται να καταλήγουν οι επιβάτες,αφού δέν είναι..γλάροι αλλά άνθρωποι).
 
Κατι μου θυμιζουν ολα αυτα...
α ναι θυμηθηκα :banana: :banana: :banana:
 
Προχωράει η ιστορία απ' ότι φαίνεται σε χθεσινό ρεπορτάζ των Νέων
Στο τελικό στάδιο επεξεργασίας βρίσκεται πλέον το σχέδιο νόμου για την ίδρυση, κατασκευή και λειτουργία υδατοδρομίων στη χώρα μας, το οποίο και θα έλθει σύντομα στο υπουργικό συμβούλιο.
...
Το νομοσχέδιο θα επιτρέπει την ίδρυση υδατοδρομίων από δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς, αλλά και από μεικτά σχήματα δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, ενώ θα προβλέπει γρήγορες διαδικασίες αδειοδότησης, με την πλέον κρίσιμη, αυτή της έγκρισης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων να περνάει πλέον από την Καλλικρατική περιφέρεια. Κεντρικός φορέας διεκπεραίωσης θα είναι η αρμόδια διεύθυνση του υπουργείου Υποδομών.
:arrow: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artId=386619&dt=25/02/2011#ixzz1F5S52rPv
 
Μερικά σχολιάκια από μιά πρώτη ανάγνωση τού άρθρου:

Τίτλος τού άρθρου:
Ανάσα για τα νησιά
Σωστά,θα "ανασάνη" π.χ. η Τήνος ή η Κώς επειδή θα προστεθή κι'ένα Twin Otter τών 19 θέσεων στά μεταφορικά μέσα που προισεγγίζουν ημερησίως τα νησιά αυτά....

.....αλλά και η παροχή εναλλακτικής μεταξύ πλοίου και αεροπλάνου στους επιβάτες.
Δηλαδή το υδροπλάνο δέν είναι αεροπλάνο;Δέν υποκειται στούς ίδιους κανόνες εναέριας κυκλοφορίας;Ούτε στους ίδιους κανόνες ασφαλείας,πιστοποίησης κλπ;

Οι χώροι δημιουργίας υδατοδρομίων θα είναι πλησίον ή εντός λιμένων
Αυτό το "εντός λιμένων",ειδικά,πολύ μού άρεσε.Να δώ υδροπλάνο να προσθαλασσώνεται "εντός" τού λιμένος τής Κύθνου,π.χ. και τί στον κόσμο....

Πέρα από τα υδατοδρόμια, το νομοσχέδιο θα εισαγάγει και την έννοια των υδάτινων πεδίων, δηλαδή εκείνων των θαλάσσιων περιοχών, στις οποίες θα μπορεί να γίνεται περιστασιακή χρήση υδροπλάνων για προσθαλάσσωση και αποθαλάσσωση για μη τακτικές πτήσεις, όπως αυτές της γενικής αεροπορίας ή των αεροταξί.
Μπαρδόν;Αυτό πάλι τί είναι;Θα ορίσουμε και περιοχές κοντά σε πλάζ-γιατί κοντά σε απόκρημνες ακτές με κατσάβραχα αποκλείεται να προσθαλασσωθή κάποιος-γιά να κατεβαίνουν οι τής γενικής αεροπορίας (τής ποιάς;εδώ καλά-καλά δέν έχουμε πεδία προσγειώσεως στην ξηρά,που δέν κουνάει κιόλας,θα έχουμε πεδία προσθαλάσσωσης στην ανοιχτή θάλασσα,που σηκώνει και κύματα;) και τα αεροταξί πάνω στά κεφάλια τών λουομένων;

να εισέλθουν τα υδροπλάνα στην μεταφορική δραστηριότητα, όπου θα μπορούν να αξιοποιηθούν αντί πλοίων ή αεροπλάνων στην άγονη γραμμή ή στις διανησιωτικές συνδέσεις
Ε ρε γλέντια,να κυκλοφοράνε σμάρια ολόκληρα από υδροπλανάκια μεταξύ Κύθνου-Σερίφου-Σίφνου,π.χ. χειμώνα καιρό με 9 μπωφόρια........

Η χρήση υδροπλάνων αποτελούσε τον κανόνα στη χώρα μας κατά τη διάρκεια του Μεσοπολέμου.
Φυσικά,αφού "κατά την διάρκεια τού μεσοπολέμου" στην χώρα μας δέν υπήρχαν αεροδρόμια,δέν υπήρχε έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας και εν πάσει περιπτώσει,δέν ταξίδευε και πολύς κόσμος αεροπορικώς (γενικά) εκείνη την εποχή-άντε να πηγαινοερχόταν ο Βενιζέλος (ο Λευτέρης,όχι ο Βαγγέλης) και κανα-δυό υπουργοί και τίποτε μεγαλοβιομήχανοι.

Μάλιστα, το Βασιλικό Διάταγμα της ίδιας εποχής για το υδατοδρόμιο του Παλαιού Φαλήρου τελεί ακόμη εν ισχύ!
Και αυτό είναι καλό;Εδώ καταργήσαμε τον ίδιο τον βασιλιά......
Α,και δέν είναι "εν ισχύ",αλλά "εν ισχύϊ".Αφού δέν ξέρετε να το γράψετε σωστά,κύριε αρθρογράφε,γιατί δέν γράφετε απλά "ισχύει ακόμα";
 
Top