Υδροπλάνα στην Ελλάδα

"Όπως αναφέρει στον σχετικό της τίτλο. «Αντί να αντιμετωπίζουν εξοντωτικές νύχτες στα καταστρώματα των πλοίων, εκατομμύρια τουρίστες θα μπορούν, πιθανώς, από το καλοκαίρι που μας έρχεται, να ζήσουν την ξεχωριστή εμπειρία της πτήσης με υδροπλάνο, για να φτάσουν στον προορισμό προτίμησής τους, στις Κυκλάδες ή στα Δωδεκάνησα», γράφει η ιταλική εφημερίδα."

Νά τά δώ εγώ αυτά τα "εκατομμύρια τουρίστες" με τί υδροπραπράκια θα μεταφέρωνται στάς Ελληνικάς νήσους και τί στόν κόσμο...

Λέτε δηλαδή να φαληρίσουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες που μεταφέρουν τώρα αυτά τα "εκατομμύρια τουρίστες";

Οσο γιά τίς "εξοντωτικές νύχτες στα καταστρώματα τών πλοίων"...τί να σάς πώ βρέ παιδιά,εγώ τόσα ταξίδια με βαπόρια έχω κάνει στα καταστρώματα τών πλοίων και ούτε εξοντωτικά ήταν ούτε τίποτε.Πέραν τού ότι υπάρχουν πλέον και τά ταχύπλοα που σε πάνε (σχετικά) γρήγορα και εντός κλιματιζομένων αιθουσών με αεροπορικά καθίσματα και τουαλέττες (το τονίζω αυτό γιατί τα μέχρι τώρα επιχειρήσαντα υδροπραπράκια ούτε urinal δέν είχαν,πόσο μάλλον νιπτήρα και λεκάνη....
 
Κάπου διάβασα σήμερα (αδυνατώ να θυμηθώ πού :wall: ) ότι 2 αεροπορικές έχουν ήδη εκφράσει ενδιαφέρον, η μία ξένη και η άλλη αυτή :rolleyes:
 
Καλημέρα σε όλους τους φίλους του φόρουμ από καινούργιο μέλος, ονομάζομαι Απόστολος Ρέτζιος και θα ήθελα να συμετάσχω και εγώ στα σχόλια σας σχεετικά με τα υδροπλάνα και συγκεκριμένα με το θέμα της Airsea Lines.
Θά ήθελα να σας πληροφορήσω ότι τον Οκτώβριο του 2004 προσλήφθηκα από τον Κο. Mike Pateli ως Εμπορικός Διευθυντής στην παραπάνω εταιρεία.
Με μηδέν εμπειρία στον χώρο των υδροπλάνων, καταφέραμε μαζί με την υπόλοιπη ομάδα να στήσουμε ένα εγχείρημα που όσοι το άκουγαν δεν πίστευαν στα αφτια τους.
Οι δυσκολίες που αντιμετωπήσαμε σχετικά με την αδειοδότηση στους έκαστοτε λιμένες που είχαμε προγραμματίσει να επιχειρούμε ήταν πολύ μεγάλες μέχρι να πείσουμε τις λιμενικές αρχές να συναινεσουν στην αδειοδότηση του εγχειρήματος.
Κέρκυρα, Ιωάννινα, Πάτρα, Κεφαλονιά, Ζάκυνθο, Brindisi κ.α.
Το εγχείρημα φάνταζε πολύ καλό, η προσπάθεια όλης της ομάδας πολύ μεγάλη, το αποτέλεσμα ολέθριο....... δυστυχώς δεν μου επιτρέπεται να αναφερθώ γραπτώς δημόσια σχετικά.
Αίσθανομαι πολύ υπερήφανος που μπόρεσα να προσθέσω έστω αυτό το μικρό λιθαράκι στην παραπάνω εταιρεία και την εμπειρία στο βιογραφικό μου.
 
Hastaroth":ouesq2vy said:
sokratis_71":ouesq2vy said:
...αναφέρεσαι στην Κατοχή και το '40,όπου πετουσαν εκατονταδες υδροπλανα σε ολη τη χωρα,χωρις ΥΠΑ,Λιμενικο,οργανωση.Τί υδροπλάνα ήταν αυτά;Μικρά,σάν τά υδροπραπράκια τής Air Sea Lines και τής Argo;Η μήπως μεγάλα στρατιωτικά,που επιχειρούσαν εν καιρώ πολέμου (οπότε ούτε Λιμενικό ούτε ΥΠΑ θα είχαν καμμιά αρμοδιότητα,άν υπήρχαν);Πάντως φωτογραφίες από αυτές τίς "εκατοντάδες" υδροπλάνων εγώ δέν έχω δεί.Εχεις εσύ καμμιά να μάς ανεβάσης εδώ στην gallery να την δούμε;Σού το είχα ζητήσει και πρίν λίγο καιρό που αναφερθήκαμε στο ίδιο θέμα....


και μικρά και μεγάλα...κυρίως από τον Άξονα... Dornier 24, Blohm & Voss 138, Arado 196, Heinkel 60 αλλά και Fokker T.VIII-W, Cant Z.506 !
Βάσεις: Λέρος, Σκαραμαγκάς, Βόλος, Σούδα, Θεσσαλονίκη, Φάληρο, Μήλος...

Ψάχνω να βρω στο PC μου και κάτι αυθεντικές φωτογραφίες από heinkel 60 στη Καβάλα. Πετούσαν ακόμα και με τόσο μικρά υδροπλάνα. Το πρόβλημα στην Ελλάδα μπορεί να είναι σύνθετο αλλά όλα αλλάζουν κάποια στιγμή..! Σαφώς και πρέπει ΠΡΩΤΑ να ξαναβάλουμε φτηνά πλοία στο Αιγαίο και ας είναι και αργά. Μάθαμε όλοι στα Hi**speed....θα μου πείτε τώρα εδώ δεν υπάρχει φτηνή αεροπορία (γενική και regional), τα υδροπλάνα μας καίνε..;;;
 
Φαίνεται ότι κυλάει νερό στο αυλάκι καθώς
Ιδιώτες, εταιρίες, δήμοι, περιφέρειες, ενώσεις προσώπων, αλλά και το δημόσιο θα μπορούν να δημιουργούν και να λειτουργούν υδατοδρόμια με άδειες 10 ετών σε ολόκληρη την Ελλάδα, υπό περιβαλλοντικά ελαστικές, αλλά γραφειοκρατικά σκληρές προϋποθέσεις, σύμφωνα με το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών και Ανάπτυξης που παρουσιάζει «Το Βήμα».

Τα υδατατοδρόμια θα μπορούν να γίνουν ακόμη και με ΣΔΙΤ ή με Fast Track, ενώ θεσπίζεται η χρήση των «υδάτινων πεδίων» (δεν θα απαιτείται άδεια) όπου τα υδροπλάνα θα μπορούν να κάνουν προσθαλάσσωση και αποθαλάσσωση, υπό αυστηρούς κανόνες σχετικά με την δημόσια ασφάλεια.
Περισσότερα στο Βήμα
:arrow: http://www.tovima.gr/society/article/?aid=477655
 
Από μιά πρώτη ανάγνωση τού ρεπορτάζ,μού γεννώνται οι εξής απορίες:

-Το υδάτινο πεδίο πρέπει να βρίσκεται σε απόσταση "μεγαλύτερη τών 300 μέτρων απ'την ακτογραμμή",λέει το κείμενο.Ωραία.Και πού θα πηγαίνη το υδροπλάνο μετά (δηλ.αφού προσθαλασσωθή);Διότι,όπως φαντάζομαι,με τον όρο "υδάτινο πεδίο" εννοείται κάτι αντίστοιχο με τον διάδρομο προσγείωσης ενός αεροδρομίου ή πεδίου προσγειώσεως.Αλλά στο αεροδρόμιο ή το πεδίο προσγειώσεως,το αεροπλάνο αφού προσγειωθή βγαίνει απ'τον διάδρομο,μπαίνει σε έναν (ή στον μοναδικό,σε περίπτωση πεδίου προσγειώσεως) τροχόδρομο και κατευθύνεται στην πίστα (χώρο σταθμεύσεως).Το υδροπλάνο όμως;

-στο διάδρομο κάθε υδατοδρομίου θα απαγορεύεται χωρίς την άδεια της αρμόδιας λιμενικής αρχής ή της ΥΠΑ στην περίπτωση λειτουργίας υδατοδρομίου σε λίμνη:
- Η ναυσιπλοΐα κατά τη διάρκεια της αεροπορικής ημέρας.
Να υποθέσω ότι οι διάδρομοι τών υδατοδρομίων θα οριοθετηθούν σε περιοχές που δέν βρίσκονται ήδη σε διαύλους ναυσιπλοϊας;Η θα έχουμε γλέντια τρικούβερτα καθώς περιοχές που ήδη χρησιμοποιούνται στην ναυσιπλοϊα θα δοθούν σε υδατοδρόμια οπότε τα πλοία θα πρέπη να τροποποιούν τίς πορείες τους αναλόγως;

- Η αγκυροβόληση πλοίων και κάθε είδους πλωτών μέσων
Ισχύει η ίδια απορία με τα παραπάνω.

Ακόμη, θα απαγορεύεται η κολύμβηση
Κανείς δέν κολυμπά σε απόσταση μεγαλύτερη τών 300 μέτρων απ΄την ακτή (όπου υποτίθεται ότι θα βρίσκωνται οι διάδρομοι τών υδατοδρομίων και τα υδάτινα πεδία,οπότε τέτοιου είδους απαγόρευση δέν έχει κάποιο νόημα.

Επίσης,πώς θα ελέγχεται ότι ένα υδροπλάνο δέν "προέρχεται ή κατευθύνεται απευθείας εκτός ελληνικής επικράτειας" κατά την στιγμή τής προσυδατώσεώς του στο υδάτινο πεδίο (δηλαδή πάνω από 300 μέτρα μακρυά απ'την στεριά);

Μακάρι να βγώ ψεύτης,αλλά έχω την εντύπωση πως θα δημιουργηθή ένα μπάχαλο άνευ προηγουμένου,άν "ιδιώτες, εταιρίες, δήμοι, περιφέρειες, ενώσεις προσώπων, αλλά και το δημόσιο" ιδρύσουν και λειτουργήσουν υδατοδρόμια με άδειες 10 ετών σε ολόκληρη την Ελλάδα (δηλαδή κατά βάσιν στίς θάλασσές της διότι δέν διαθέτει η χώρα τόσες πολλές λίμνες μεγάλης εκτάσεως ώστε να φιλοξενούν και υδατοδρόμια ή υδάτινα πεδία).

Κι'εν τώ μεταξύ,τα λιμάνια τής χώρας εξακολουθούν να παραμένουν εις αθλίαν κατάστασιν και να αποτελούν παγίδες γιά τα πλοία που επιχειρούν να μπούν σ'αυτά.Τώρα θα προστεθούν και τα υδροπλάνα στον κατάλογο τών υποψηφίων "θυμάτων" τους.
 
το σημαντικότερο κατ'εμέ πρόβλημα για τη λειτουργία των υδροπλάνων στη χώρα μας, είναι οτι μπλέκονται 2 τουλάχιστον υπουργεία με το καθένα απο αυτά να θέλει να έχει το "πάνω" χέρι.. το "Μεταφορών"- με την ΥΠΑ- βέβαια, αλλά και το Εμπορικής Ναυτιλίας- με το Λιμενικό... Γιατί έπρεπε να "εφεύρουμε τον τροχό" στην Ελλάδα και να ψαχνόμαστε τόσα χρόνια για να φτιάξουμε ένα νομικό πλαίσιο, αφού μπορούσαμε να συμβουλευτούμε τους Καναδούς και άλλους που τα δουλεύουν δεκαετίες? Αλλά όχι, εδώ πρέπει να κόψουμε και να ράψουμε όπως μας βολεύει για να κρατάμε τις εξουσίες...και έτσι κάναμε τους μέχρι πρότινος επενδυτές με την AirSea Lines να τρέχουν μακρυά !!
 
Πέρα απ'αυτό όμως,όπως έχω ξαναγράψει,η Ελλάδα δέν είναι Καναδάς.Δέν έχει,π.χ.,μεγάλες λίμνες (οι οποίες δέν παράγουν ποτέ υψηλό κυματισμό ώστε να κινδυνεύουν τα υδροπλάνα κατά την προσθαλάσσωση).Δέν έχει κλειστούς θαλάσσιους κόλπους (που επίσης δέν παράγουν υψηλό κυματισμό).Δέν έχει κάν ασφαλή λιμάνια-εδώ ακόμα και μεγάλα πλοία κινδυνεύουν όταν επιχειρούν να μπούν στα περισσότερα νησιωτικά λιμάνα μας με καιρό,ή συγκρούονται μεταξύ τους μέσα σ'αυτά-όρα ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ στην Τήνο τον Ιούλιο,ΘΕΟΦΙΛΟΣ και ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ στην Λήμνο πρίν περίπου έναν χρόνο,κλπ.Αυτά όλα σημαίνουν πως ακόμα κι'άν κάνουμε copy-paste το νομικό πλαίσιο τών Καναδών,πάλι η λειτουργία τών υδατοδρομίων και υδατοπεδίων θα είναι προβληματική εξ αιτίας τής ίδιας τής γεωγραφίας τής χώρας.Δέν μπορούμε να έχουμε "υδροπλανοτουρισμό" όπως τον ονειρεύονται οι αρμόδιοι όταν στα νησιά που υποτίθεται ότι θα εξυπηρετούνται απ'τα υδροπλάνα επειδή δέν υπάρχουν αεροδρόμια,συχνά δέν μπορούν να προσεγγίσουν ακόμα και μεγάλα πλοία τον χειμώνα (αλλά και το καλοκαίρι με τα μελτέμια) επειδή τα λιμάνια τους είναι ποντικόφακες ή επειδή εκεί που θα προσθαλασσώνεται το υδροπλάνο έχει τον χειμώνα "θάλασσα λίαν τεταραγμένη" στο Αιγαίο με 6-7 μπωφόρ,που άν πάς με πλοίο θα φάς το κούνημα τής ζωής σου.
 
Top