FAS RPA AO

Βασικά τι γίνεται σε περίπτωση που χρειαστεί αεροδιακομιδή από αεροδρομια που λειτουργουν με ωράριο, όπως είναι τα περισσότερα στο Αιγαίο? Ανοίγουν έκτακτα το αεροδρόμιο? Και κατά τις νυχτερινές ώρες? Δηλαδή αν κάποιος χρειαστεί να μεταφερθεί από το Καστελλόριζο τα μεσάνυχτα, πως θα προσγειωθεί αεροπλάνο εκεί? Δεν γνωρίζω βέβαια τι γίνεται και με τα ελικόπτερα του ΕΚΑΒ, αν χρησιμοποιούν τα αεροδρόμια σε αυτές τις περιπτώσεις ή κάποιους άλλους χώρους σαν ελικοδρόμια, αλλά σίγουρα είναι το μόνο μέσο στα περισσότερα νησιά.
 
Α Γεια σου. Αυτή είναι μια πολύ έξυπνη και ορθή ερώτηση :great: που οι ηθίνοντες της συγκεκριμένης αεροπορικής δεν μας απάντησαν.
Τί γίνεται σε τέτοιες περιπτώσεις? Σε περίπτωση που υπάρχει και κακοκαιρία?
Κατά τα άλλα καλή η στρατηγική που σίγουρα μπορεί να βοηθήσει.

Δυστυχώς πάλι τα ελικόπτερα παντός καιρού θα κληθούν να βγάλουν "το φίδι απο την τρύπα" ή στην συγκεκριμένη περίπτωση τον άρρωστο απο την άσχημη κατάσταση.
 
Δύο φορές ξεκίνησα να σου απαντήσω αλλά κ τις 2 με διέκοψαν απ' τη συγγραφή :rant: Πάμε

vassdel":140h5zg2 said:
Μιλάνε μόνο για αεροδρόμια, δηλαδή για Κάρπαθο, Κάσο, Καστελόριζο, Κω, Κάλυμνο, Λέρο, Ικαρία, Σάμο και Αστυπάλαια προς Ρόδο, ενώ για Πάρο, Νάξο, Μύκονο και Μήλο προς Σύρο. Μιλάμε μόνο για αυτούς τους κατοίκους, δηλαδή λιγότερους από το νούμερο που ανέφερες...
Τα μεγαλύτερα -πληθυσμιακά- νησιά ούτως ή άλλως διαθέτουν α/δ, για τα μικρότερα σίγουρα μπορεί να βρεθεί λύση μέσω συνεργειών με πλωτά μέσα (είτε με το ΛΣ είτε με ιδιώτες). Φυσικά, νομίζω ότι ένα Puma θα τους ήταν απαραίτητο.

Πιστεύω πως η προσφορά της FAS είναι πολύ συμφέρουσα, ακόμα και για το ίδιο το κράτος αν αναλάμβανε να πληρώνει την εταιρία για όλους τους μόνιμους κατοίκους αυτών των νησιών. Φυσικά, τέτοιες παροχές βασίζονται σε εκτιμήσεις ρίσκου και ανάλυση κόστους που θεωρώ πως η εταιρία έχει ήδη κάνει, διότι αν δεν το έχει κάνει, πιθανόν να μπει και πολύ μέσα (μην ξεχνάμε πως αν οι αεροδιακομιδές είναι "δωρεάν", το ΕΚΑΒ δεν θα έχει λόγο να τις "μειώνει") και να έχουμε άλλα μετά...
Κι εγώ το ίδιο πιστεύω, όπως θέλω να πιστεύω ότι έχει όντως γίνει και σοβαρή οικονομοτεχνική μελέτη. Αν ήταν και ο κρατικός μηχανισμός στοιχειωδώς πιό οργανωμένος και περισσότερο ανθρωποκεντρικός παρά βολεψομιζοκεντρικός αυτά τα θέματα θα είχαν λυθεί εδώ και 10ετίες...

Τέλος, τί εννοεί ο ποιητής με τον όρο: "βάση του ΕΚΑΒ στη Ρόδο";
Και ιπτάμενος γιατρός του ΕΚΑΒ υπάρχει μόνιμα στη Ρόδο και κατάλληλο νοσοκομείο (έστω και με ελλείψεις προσωπικού) και ελικόπτερο που εκτελεί όλες τις διακομιδές που του ανατίθενται... Τί παραπάνω χρειάζεται για να θεωρήσουμε πως το ΕΚΑΒ έχει βάση στο νησί; Ας το αφήσω ασχολίαστο...
Η αλήθεια είναι ότι ανέφερα αυτό που θυμόμουν απο κάτι που είχα ακούσει πριν καιρό στο ραδιόφωνο (και ήθελα να στο πώ και κατ' ιδίαν αλλά πού μυαλό). Ευτυχώς, το google δεν έχει τέτοια θέματα οπότε
Δημιουργία συστήματος αεροδιακομιδών ασθενών, πλωτά και εναέρια μέσα Νοτίου Αιγαίου, υγειονομικό ελικόπτερο super puma και πλωτά υγειονομικά μέσα.
Το παραπάνω έχει σχέση με το ΕΚΑΒ και την ΠΑ και εντάσσεται στο γενικότερο σχεδιασμό της περιφέρειας για τη δημιουργία ενός ειδικού συστήματος υγείας προσαρμοσμένου στη νησιωτικότητα. Περισσότερα για το σχέδιο:
:arrow: http://www.ypodomes.com/show_newsid.php?news_id=6681

Όσο για το πώς μπορεί να ρολάρει το project όταν σωστά αναρωτιούνται παραπάνω οι συνφορουμίτες για το τί θα γίνει με τις γραφειοκρατικές αγκυλώσεις του δημοσίου αλλά και τις επιχειρησιακές δυνατότητες της FAS, εκεί επανερχόμαστε στην οικονομοτεχνική μελέτη που (θα πρέπει να) έχει κάνει η FAS και (θα) λαμβάνονται υπ' όψιν όλα αυτά.
 
Μμμμ, σε ενδιαφέρουσα συζήτηση μας οδηγεί η εταιρία (σημειωτέον, είμαι φίλια προσκείμενος προς τις προσπάθειές της, μιας και ένα βασικό της στέλεχος είναι παλιός συνάδελφος και φίλος).

Το Περιφερειακό Συμβούλιο ενέκρινε ψήφισμα πρόταση του Περιφερειάρχη σύμφωνα με το οποίο αποφασίστηκε η διεκδίκηση περιφερειακού συστήματος υγείας προσαρμοσμένο στις ιδιαιτερότητες του Νοτίου Αιγαίου.

Η πρόταση προβλέπει:

1 :arrow: Ένα νησιωτικό ΕΣΥ με προσαρμογή των δομών υγείας στις ανάγκες των νησιών με πλήρη στελέχωση των δυο νοσοκομείων Ρόδου και Σύρου, με ανάπτυξη νέων κλινικών, όπως εντατικές μονάδες θεραπείας και μονάδες εμφραγμάτων, ακτινοθεραπείας που θα αντιμετωπίζουν παθήσεις που οδηγούν σήμερα τους νησιώτες στην Αθήνα.
2 :arrow: Τη στελέχωση των μικρών νοσοκομείων με ανάπτυξη των κλινικών που θα καλύπτουν τις βασικές ειδικότητες λαμβάνοντας υπόψη, κυρίως στα τουριστικά νησιά, την αύξηση του πληθυσμού το καλοκαίρι.
3 :arrow: Μικρά νοσοκομεία που θα λειτουργούν ως μονάδες υποδοχής περιστατικών που δεν αντιμετωπίζουν τα κέντρα υγείας και τα πολυδύναμα ιατρεία.
4 :arrow: Πλήρη ανάπτυξη της τηλεϊατρικής και σύνδεση των μικρών νησιών με κέντρο αναφοράς τα μικρά νοσοκομεία (όπου υπάρχει τέτοια αξιολόγηση), των δυο νοσοκομείων Ρόδου και Σύρου, και με βασικό κέντρο αναφοράς το 401 στρατιωτικό Νοσοκομείο Αθηνών.
5 :arrow: Αντικατάσταση των αγροτικών ιατρών με γιατρούς ειδικότητας στα πολυδύναμα ιατρεία των μικρών νησιών.
6 :arrow: Επιστημονική στήριξη των δομών υγείας στο Νότιο Αιγαίο από το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Αττικό και το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Κρήτης.
7 :arrow: Δημιουργία δυο πλωτών κέντρων υγείας Δωδεκανήσου και Κυκλάδων για παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών υγείας στα μικρά νησιά, όπως το πλωτό Πολυιατρείο -Δελφίνι της ζωής και της ελπίδας-.
8 :arrow: Μοριοδότηση με ποσοστό που θα φτάνει το 50% για πρόσληψη στο ΕΣΥ, γιατρών ειδικότητας που θα έχουν υπηρετήσει για τρία χρόνια σε δυσπρόσιτες και νησιωτικές περιοχές.
9 :arrow: Προγραμματισμός για τελειόφοιτους ιατρικών σχολών που θα δεσμεύονται να υπηρετήσουν στα νησιά, να ενταχθούν άμεσα στα προγράμματα εκπαίδευσης για απόκτηση ειδικότητας.
10 :arrow: Δημιουργία συστήματος αεροδιακομιδών ασθενών, πλωτά και εναέρια μέσα Νοτίου Αιγαίου, υγειονομικό ελικόπτερο super puma και πλωτά υγειονομικά μέσα.
11 :arrow: Επικαιροποίηση των Οργανισμών των δομών υγείας.

11 προτάσεις λοιπόν, εκ των οποίων οι 1,2,3,5,6,8,9 αφορούν μόνο τη στελέχωση των περιφερειακών ιατρείων/νοσοκομείων/κέντρων υγείας (με λίγα λόγια, πώς θα φέρουμε γιατρούς στα νησιά....)
Η 4 θα μπορούσε να είχε ήδη εφαρμοστεί...
Η 11 δεν ξέρω τί σημαίνει...
Η 7 και η 10 απαιτούν χρήμα και πλάνο. Για να δούμε...

piperwarrior":1pefxp8i said:
Βασικά τι γίνεται σε περίπτωση που χρειαστεί αεροδιακομιδή από αεροδρομια που λειτουργουν με ωράριο, όπως είναι τα περισσότερα στο Αιγαίο? Ανοίγουν έκτακτα το αεροδρόμιο? Και κατά τις νυχτερινές ώρες? Δηλαδή αν κάποιος χρειαστεί να μεταφερθεί από το Καστελλόριζο τα μεσάνυχτα, πως θα προσγειωθεί αεροπλάνο εκεί?
Το αεροδρόμιο ανοίγει, ανάλογα την αμεσότητα και την αναγκαιότητα της αεροδιακομιδής, έκτακτα. Το πρόβλημα στα νησιά αυτά, είναι πως δεν μπορεί ένας μόνο τοποθετημένος ελεγκτής ή πυροσβέστης ή ο,τιδήποτε, να είναι 24/7 εκεί για το τίποτα. Σε περιπτώσεις τέτοιες, ειδοποιούνται οι εργαζόμενοι και εντός εύλογου χρονικού διαστήματος, το αεροδρόμιο ανοίγει (μου έχουν τύχει διάφορες περιπτώσεις: Στην Κάλυμνο, το αεροδρόμιο είχε ανοίξει από "μόνο του" μόλις ο αερολιμενάρχης εκεί άκουσε πως κάποιος συντοπίτης τους χρειαζόταν μεταφορά. Στην Αστυπάλαια, περίμενα 10 λεπτά έξτρα στον αέρα στην ευρύτερη περιοχή του για να ανοίξει το αεροδρόμιο, αφού κάποιος από το απαραίτητο προσωπικό ήταν λίγο μακριούτσικα από το αεροδρόμιο (για ψάρεμα ίσως; άνθρωποι είναι κι αυτοί). Στη Σύρο, προσγειώθηκα με κλειστό αεροδρόμιο αφού η ασθενής που μετέφερα παρουσίασε επιπλοκή και ο γιατρός ήθελε απόλυτη σταθερότητα και ακινησία για να την περιθάλψει). Λύσεις βρίσκονται...

asterixx25":1pefxp8i said:
Τί γίνεται σε τέτοιες περιπτώσεις? Σε περίπτωση που υπάρχει και κακοκαιρία?

Δυστυχώς πάλι τα ελικόπτερα παντός καιρού θα κληθούν να βγάλουν "το φίδι απο την τρύπα" ή στην συγκεκριμένη περίπτωση τον άρρωστο απο την άσχημη κατάσταση.
Και τα Πούμα, δεν μπορούν να πετάξουν σε ισχυρή κακοκαιρία. Παντός καιρού σημαίνει πως μπορούμε να πετάξουμε IFR, νύκτες και με άσχημο καιρό, αλλά σε κάποιες περιπτώσεις, απλά δεν μπορούμε. Υπάρχουν και περιπτώσεις όπου χρειάζεται να ανέβεις ψηλά (>12000') και εκεί ένα αεροσκάφος εφοδιασμένο με οξυγόνο υπερτερεί έναντι των ελικοπτέρων (δεν ξέρω τις δυνατότητες των αεροσκαφών της FAS για να είμαι πιο ακριβής...).


Η αλήθεια είναι πως το θέμα των αεροδιακομιδών, ειδικά στην Ελλάδα με τα τόσα μικρά νησιά και την τόσο μεγάλη συγκέντρωση στις πόλεις (με αποτέλεσμα το πολύ μικρό και δυσλειτουργικό σύστημα υγείας σε απομακρυσμένες περιοχές), είναι πολύ πολύ σημαντικό και ευαίσθητο, για να μπορούμε απλά να εκφέρουμε απόψεις του τύπου: "δώσ' το στους ιδιώτες", "μπορούν τα Πούμα, χ**ε τους υπόλοιπους" κλπ. Ρομαντικός ων, πιστεύω ακόμα στο κράτος πρόνοιας και ευελπιστώ πως οι συμπολίτες μας δεν θα χάσουν (και) αυτήν την παροχή. Θέλω να έχουν όλοι δωρεάν υγεία, όπως έχουν και δωρεάν παιδεία. Φεύγω τώρα, να πάω να αγοράσω βιβλίο Ιστορίας για το γιο μου και να γράψω και την κόρη μου σε φροντιστήριο.
 
Κι'εγώ θέλω να έχουν όλοι δωρεάν καλής ποιότητος περίθαλψη,αλλά δυστυχώς αυτό δέν μπορεί να γίνη μόνο από το κράτος πρόνοιας,τού οποίου η λειτουργία είναι σαφώς λιγώτερο ευέλικτη από την λειτουργία τού ιδιωτικού τομέα.Η λύση έγκειται στην σύμπραξη αμφοτέρων,στην σωστή δοσολογία (όπως γίνεται στά cocktails).Δηλαδή ο ιδιωτικός τομέας να περιθάλπη μόνο αυτούς που έχουν τα χρήματα να πληρώσουν την περίθαλψή τους και ο δημόσιος τομέας να περιθάλπη μόνο αυτούς που ΔΕΝ έχουν τα χρήματα να πληρώσουν την περίθαλψή τους.Αυτό που γίνεται τώρα είναι ένας ψιλοαχταρμάς όπου εύποροι ασθενείς πάνε στα δημόσια νοσοκομεία και έτσι καταλαμβάνουν θέσεις και χρηματικούς πόρους που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν γιά την περίθαλψη στα νοσοκομεία αυτά ασθενών που δέν έχουν τόσες οικονομικές δυνατότητες.Γι'αυτό βλέπουμε π.χ. όταν εφημερεύη ή διανυκτερεύη ένα δημόσιο νοσοκομείο να γίνεται ο κακός χαμός,αφού όλα ανεξαιρέτως τα περιστατικά κατευθύνονται στο νοσοκομείο αυτό,ανεξαρτήτως τού πορτοφολίου τού ασθενούς.Θα μπορούσε να υπάρχη ένα σύστημα εφημεριών/διανυκτερεύσεων και γιά τά ιδιωτικά νοσοκομεία και κλινικές,ώστε να γίνεται αποσυμφόρηση τών δημοσίων.

Σχετικά με τίς αεροδιακομιδές,είναι πράγματι ένα σημαντικό και πολύπλοκο θέμα και δέν μπορούμε να εκφέρουμε απλοϊκές απόψεις,αλλά απ'όσα διαβάζω εδώ γιά την FAS και τίς πρωτοβουλίες της γιά εκτέλεση αεροδιακομιδών,βλέπω ότι ακριβώς πάνε να εφαρμόσουν κατά κάποιο τρόπο αυτό που είπα πιό πάνω γιά την συνεργασία ιδιωτικού και δημόσιου τομέα.Το θέμα είναι ότι η εταιρία θα πρέπη να δώση προσοχή και στην τιμολογιακή πολιτική της γι'αυτήν την υπηρεσία γιατί έτσι όπως μάς έφεραν αυτοί που μάς έφεραν,ακόμα και το 100ρικο δύσκολα το δίνει κάποιος.Πάντως δέν είναι ιδιαίτερα μεγάλο ποσό και "άν υπάρχη λόγος" (που λέει και το άσμα) ο κόσμος θα βρίσκη τρόπο να το πληρώνη.

ΥΓ 1.Το ιδανικό βέβαια θα ήταν κάθε μεγάλο νησί να έχη ένα πλήρως εξοπλισμένο μεγάλο νοσοκομείο με πολλά κρεβάτια και με όλα τα τμήματα και κλινικές πλήρως επανδρωμένα ώστε κανείς νησιώτης να μήν χρειάζεται να έρθη στην Αθήνα γιά να θεραπευτή.Αλλά αυτό,όπως είπαμε,είναι το ιδανικό.....

ΥΓ 2.
vassdel":2sd0q21t said:
Θέλω να έχουν όλοι δωρεάν υγεία, όπως έχουν και δωρεάν παιδεία. Φεύγω τώρα, να πάω να αγοράσω βιβλίο Ιστορίας για το γιο μου και να γράψω και την κόρη μου σε φροντιστήριο.
Αυτή η ατάκα θα μπορούσε να περιλαμβάνεται και σε θεατρική επιθεώρηση που θα σατίριζε τα χάλια τού Ελληνικού κράτους :D
 
πολύ καλή (διαφημιστική) ενέργεια.Καλό θα είναι γενικά να προσαρμοστούν οι σχολές στα σημερινά δεδομένα.Οι εποχές των παχιών αγελάδων πέρασαν ίσως ανεπιστρεπτί.
 
Γνωρίζετε κάτι για τα SXANY και SXAZE; Λένε ότι απαγορεύτηκε η απογείωσή τους μέχρι προσκόμισης επαρκούς ασφαλιστικής κάλυψης. Τι γίνεται εκεί στη Ρόδο;
 
Καινούριο δικινητήριο Seminole αεροπλάνο αγοράστηκε (ενοικιάστηκε?) τις προηγούμενες ημέρες.
Γνωρίζει κάποιος περισσότερα?
 
Nαι.Πρόκειται για το SX-BDZ το SEMINOLE της ΣΕΧΟΑ,που το χρησιμοποιούσε η σχολή της Ολυμπιακής από το 1999 και μετά μέχρι το τέλος των αεροπορικών εκπαιδεύσεων και δραστηριοτήτων.
Καλές πτήσεις να ευχηθούμε στη FAS και καλές εκπαιδεύσεις με το νέο απόκτημα. :cool:
 
Top