σχολες και οικονομικη κριση

Προς dimsp81.

Δεν είπαμε ρε αδελφέ να είσαι και με το στόμα ανοιχτό.ΟΚ! Ο σκυλομπατήρης δεν μπορεί να μπει ούτε στο μπακάλικο της γειτονιάς.Αλλά κι σχολές στα Μέγαρα κυρίως (για ρίξε μια ματιά)
τα λιβανίζουν τα αεροπλάνα στο έδαφος.Δεν υπάρχουν μαθητές,δάνεια δεν παίζουν γιατί οι τράπεζες λεφτά δεν δίνουν και τα σχετικά! Δηλαδή αν πάει ένα ανθρωπάκι με PPL και σκάσει
μια τριανταρούμπα π.χ στη GLOBAL (30.000 euro) για να συνεχίσει θα τον διώξουν με τις κλωτσιές σε τέτοιες εποχές; Δεν νομίζω!!! :great:
 
Σωστές οι απόψεις , για το θέμα της επικεφαλίδας που έθεσε ο SakisR21.
Η δική μου άποψη ( ας μου επιτραπεί από τους Δ/στές, είναι off topic, διαφορετικά ας μεταφερθεί σε άλλο τόπικ ή ας διαγραφεί ), για το φίλο μας θα πρέπει να εστιαστεί σε διαφορετικές και κρισιμότερες παραμέτρους, σε συνδυασμό με το θέμα της επικεφαλίδας.
Καταρχήν συγχαρητήρια για τη προσπάθειά σου και το μεγάλο σου στόχο για να πραγματοποιήσεις το όνειρό σου να γίνεις επαγγελματίας πιλότος.
Δυστυχώς τα μέσα και οι προϋποθέσεις που απαιτούνται για οποιεσδήποτε επαγγελματικές επιλογές δεν είναι ισότιμες & ίδιες για όλους τους νέους, αφού τις περισσότερες φορές το χρήμα είναι αυτό που προκαθορίζει τις επιλογές για σπουδές γενικότερα, ιδιαίτερα όμως για την πολιτική αεροπορία είναι must, δηλαδή χώρος κατά το πλείστον για τους «έχοντες»
Χωρίς καμία διάθεση κακόβουλης ή ιδιοτελούς σκοπιμότητας και ή αρνητικής επιρροής, επιβάλλεται να συνεκτιμήσεις κι άλλους παράγοντες με ωριμότητα, χωρίς συναισθηματισμούς στις παρούσες συγκυρίες, μετά τον πολυετή επίπονο αγώνα σου για να συγκεντρώσεις τα χρήματα που απαιτούνται για να κάνεις το όνειρό σου πραγματικότητα, άσχετα από το ερώτημα που βάζεις , δηλαδή της ενδεχόμενης χρεοκοπίας της χώρα μας ( ούτως ή άλλως έχομε ήδη μπει στη χρεοκοπία ), πριν πάρεις τη τελική σου απόφαση, όπως:
Την ηλικία σου, είσαι νεότατος μεν, αλλά οριακός δε.
Οι σπουδές για την πολιτική αεροπορία προϋποθέτουν δυο βασικές παραμέτρους, (εκτός των βασικών προσόντων – Λυκειακών γνώσεων Μαθηματικών/Φυσικής, της Αγγλικής γλώσσας και της ψυχοσωματικής υγείας), πρώτον την κατά το δυνατόν μικρότερη ηλικία έναρξης σπουδών και δεύτερον το συντομότερο χρόνο ολοκλήρωσης. Παράλληλα οι επιλογές προγράμματος/μεθόδου σπουδών προϋποθέτουν επίσης δυο βασικές προϋποθέσεις. Για μεν το modular, είναι περισσότερo προσιτή η αντιμετώπιση του κόστους σπουδών στις δυνατότητες του σπουδαστή, με τα όποια "μειονεκτήματα" εξέλιξης ένεκα πιθανής εναλλαγής Σχολών, φιλοσοφίας, αυτοπειθαρχίας και μελέτης γενικότερα, επιμήκυνσης χρόνου ολοκλήρωσης κλπ, για δε το Integrated, η αμεσότερη καταβολή του κόστους, η οποία πολλές φορές συνεχίζεται και μετά την ολοκλήρωση σπουδών, μέχρι την επαγγελματική αποκατάσταση, μετατρέποντας κατά τη γνώμη μου, τα ανωτέρω "μειονεκτήματα" του modular σε πλεονεκτήματα, ασχέτως αν αμφότερα τα προγράμματα καταλήγουν στο ίδιο ισάξιο/ισότιμο αποτέλεσμα/πτυχίο.
Αν ήδη εργάζεσαι, σπουδές και εργασία συνδυάζονται μόνο με modular, όπως είπαν και οι προηγούμενοι , για τη περίπτωσή σου όμως μάλλον θα πρέπει να πάρεις το ρίσκο επιλέγοντας το Integrated με αποφασιστικότητα και πολλή μελέτη με ό, τι αυτό σημαίνει, διότι εναλλακτικά στη καλύτερη περίπτωση θα είσαι έτοιμος για εργασία στα 35/36 σου, χωρίς τίποτα να είναι σίγουρο, όπως γενικότερα εξελίσσονται τα πράγματα στην τρέχουσα και στην προδιαγραφόμενη αεροπορική αγορά εργασίας εντός και εκτός Ελλάδας. Είναι άλλο πράγμα να γίνεις επαγγελματίας αρχίζοντας με PPL κάνοντας βόλτες/πτήσεις built up, όταν είσαι 17/18ρης κι όποτε ολοκληρώσεις , και είναι άλλο πράγμα για ανάλογες κρίσιμες αποφάσεις, όταν είσαι 33ρης
Αν τυχόν είσαι ήδη παντρεμένος ή έχεις άλλους οικογενειακούς λόγους/ δεσμεύσεις που δεν μπορείς να επιλέξεις σπουδές στο εξωτερικό, μηδενίζοντας έτσι τη πιθανότητα ρίσκου απώλειας των χρημάτων σπουδών σου με ο, τι αυτό θα σημαίνει, ένεκα πιθανής χρεοκοπίας της Ελλάδας, αλλά και συντομεύοντας το χρόνο σπουδών σε περίπτωση επιλογής integrated, αφού έχεις την άνεση αντιμετώπισης του κόστους, αυτός είναι ένας επί πλέον παράγοντας που θα πρέπει να λάβεις σοβαρά υπόψη.
Αν τυχόν έχεις κάποιο πτυχίο ΑΕΙ, ίσως να είναι ένα θετικό στοιχείο για τη περίπτωσή σου. Ψάξτο καλά, η απόφαση είναι αποκλειστικά δική σου, διότι δείχνεις ώριμος και συγκροτημένος νέος, με χρήσιμη προϋπηρεσία εργασίας, σου εύχομαι τα καλύτερα.
 
Πως κινείται ένας έξυπνος επαγγελματίας χειριστής:
Ξεκινά με επαφή με ένα γραφείο που βρίσκει δουλειές σε χειριστές και εξασφαλίζει σε τι τύπο αεροπλάνου του δίνουν δουλειά για να μην πάει και πάρει πχ type rating για Α320 ενώ μπορεί να του δώσουν δουλειά σε Β737 όταν τελειώσει τη βασική εκπαίδευση για το CPL προσδιορίζοντάς τους και την ημερομηνία που θα έχει πάρει το πτυχίο για να τον βάλουν σε προτεραιότητα ώστε να μην περιμένει μετά.
1) Μπορεί να πάει Αμερική.
Διαβάζει πάρα πολύ καλά τα 14 μαθήματα του ATPL και FAA Regulations. Πάει Αμερική σε σχολή που εκπαιδεύει κατά FAA & EASA.Και μόνο FAA να είναι ουδέν πρόβλημα. Σε λίγες μέρες μετά την άφιξή στη σχολή γράφει Commercial, Instrument, Flight Instructor, κάνει την εκπαίδευσή του όσο πιο γρήγορα γίνεται και παίρνει CPL-IR-MER-CFI-CFII. Αν είναι σε σχολή που κάνει και EASA κάνει τα θεωρητικά με distance learning και δίνει γραπτά ATPL και τα περνάει. Αφού έχει τελειώσει εκπαίδευση FAA, έχει πάρει τα πτυχία του, έχει περάσει τα γραπτά θεωρητικών ΑΤPL κατά ΕΑSA, πάει σ ένα εκπαιδευτικό κέντρο και παίρνει το φτηνό του type rating στον τύπο που έχει συμφωνήσει με τον ατζέντη διότι το type rating μόνο με το simulator μπαίνει στο πτυχίο χωρίς να κάνεις τις 6 προσγειώσεις δηλ κατά FAA ο τύπος είναι 10000 ευρώ φτηνότερος. Γυρίζει στην Ελλάδα για να κάνει την μετατροπή με 10-15 ώρες ανάλογα τη σχολή ή την κάνει στην Αμερική και βάζει στο πτυχίο EASA τον τύπο με αναμονή να βρει κάποιο αεροπλάνο να κάνει τις 6 προσγειώσεις να τον βάλει full πλέον στο πτυχίο. Φεύγει σφαιράτος για δουλειά!
2) Δεν θέλει να φύγει από την Ελλάδα.
α) Θέλει να κάνει integrated διότι έχει άφθονο χρόνο και χρήμα.Πάει σε μια σχολή, κάνει integrated, τελειώνει και περιμένει να τον πάρει ελληνική εταιρία αφού έχει λεφτά να ζει και δεν ζορίζεται να πιάσει δουλειά στην Ωκεανία και τη μαύρη Αφρική...
β) Θέλει να τελειώνει φτηνά και γρήγορα, δεν θέλει να χρόνο χρήμα, δεν τον νοιάζει αν θα πιάσει δουλειά στου Γεραμάνη το πεύκο, άρα θα κάνει modular. Πάει σε μια φτηνή και ταχύρρυθμη αερολέσχη. Παίρνει το ερασιτεχνικό (PPL). Kάνει μια συμφωνία πακέτου με την αερολέσχη για να βάλει φτηνά τις ΄ώρες κυβερνήτου που του λείπουν μέχρι τις 100 για να μπορεί να αρχίσει CPL. Διαβάζει δυνατά ATPL σε πρόγραμμα distance learning ντόπιας σχολής ενώ βάζει τις 100 ώρες και δίνει εξετάσεις ΑΤΡL theory. Πάει σε μια φτηνή σχολή και παίρνει Commercial/ IR/ME-IR. Eχει ήδη έρθει σε επαφή με ατζέντη για τύπο και εταιρία που θα πιάσει δουλειά μετά το CPL (χωρίς να κάνει MCC-δεν χρειάζεται, είναι αυτονόητο στο type rating), φεύγει για εκπαίδευση τύπου και σφαιράτος όπου του έχει πει ο ατζέντης.

Πάσα αντίρρησις επί των ανωτέρω καλοπίστως διατυπουμένη, ασμένως αποδεκτή.
 
Ωραίες και τεκμηριωμένες πληροφορίες απο όλες τις πλευρές :great:

Επειδή στο προηγούμενο ποστ τέθηκε θέμα ατζέντη και εκπαίδευση επι συγκεκριμένου τύπου, μήπως θα μπορούσαν να δοθούν περισσότερες πληροφορίες επι αυτού ?
Πως βρίσκει κάποιος ατζέντηδες? Πώς πληρώνονται ? Που υπάρχουν γραφεία ευρέσεως εργασίας κλπ?

Ευχαριστώ. :thx:
 
Στο internet υπάρχουν εκατοντάδες γραφεία, σχολές, εκπαιδευτικά κέντρα κλπ αλλά μπορούν να βοηθήσουν και χειριστές που ξέρουν καλά την αγορά των γραφείων δηλ ποια είναι αξιόπιστα, ποια θέλουν μεγάλα ποσοστά, ποια σε κατευθύνουν σε καλά κέντρα, ποια κάνουν μεγάλα χρονοσυμβόλαια, ποια εξασφαλίζουν αμειβόμενο line, ποια εξασφαλίζουν line και μετά συμβόλαιο ετήσιο ή παραπάνω κλπ κλπ είναι ολόκληρη βιομηχανία. Η υπόθεση εκπαίδευση και σχολή για την απόκτηση του πτυχίου είναι παιδική χαρά μπροστά στην υπόθεση δουλειά μέσω πράκτορα. Με τη σχολή ξέρεις πέντε πάνω πέντε κάτω πότε θα τελειώσεις, πόσα θα ξοδέψεις κλπ.
Μετά, με τους πράκτορες, αρχίζουν οι ορθοπεταλιές:
Πήγαινε στο Dubai, στην CAE, δώσε 30000 $, κάνε το Β737-900, φύγε για Τανζανία, ένα χρόνο τζάμπα-να μην πληρώνεσαι-για να βάλεις 1000 ώρες Κ2 και τέρμα το συμβόλαιο. Τι κάνεις τότε?
Πήγαινε στη Σόφια, δώσε 15000 ευρώ κάνε το Α320 simulator, πήγαινε Αγγλία να κάνεις τις 6 προσγειώσεις και δώσε άλλα 10000, φύγε για ΣριΛάνκα, Α320 να κάνεις line. δώσε μας και 30000$ για να βάλεις 500 ώρες και μετά σου έχω έτοιμο συμβόλαιο (εμένα μου λες) για δύο χρόνια με 50% ποσοστά στο μισθό σου. Τι κάνεις σ αυτήν την περίπτωση?
Πήγαινε Miami, κάνε το Gulfstream V, δώσε 50000 $, πήγαινε στη Μόσχα 5 χρόνια με 600$ το μήνα.Πας? Ναι αμέ, άμα σου στέλνουν σπανακόπιτες από την Ελλάδα και κοιμάσαι στο πλυσταριό του ξενοδοχείου "Ουκρανία", πας σφαιράτος...
Αδέρφια, πάνε οι καλές μέρες του επαγγέλματος!
 
Top