Σωστές οι απόψεις , για το θέμα της επικεφαλίδας που έθεσε ο SakisR21.
Η δική μου άποψη ( ας μου επιτραπεί από τους Δ/στές, είναι off topic, διαφορετικά ας μεταφερθεί σε άλλο τόπικ ή ας διαγραφεί ), για το φίλο μας θα πρέπει να εστιαστεί σε διαφορετικές και κρισιμότερες παραμέτρους, σε συνδυασμό με το θέμα της επικεφαλίδας.
Καταρχήν συγχαρητήρια για τη προσπάθειά σου και το μεγάλο σου στόχο για να πραγματοποιήσεις το όνειρό σου να γίνεις επαγγελματίας πιλότος.
Δυστυχώς τα μέσα και οι προϋποθέσεις που απαιτούνται για οποιεσδήποτε επαγγελματικές επιλογές δεν είναι ισότιμες & ίδιες για όλους τους νέους, αφού τις περισσότερες φορές το χρήμα είναι αυτό που προκαθορίζει τις επιλογές για σπουδές γενικότερα, ιδιαίτερα όμως για την πολιτική αεροπορία είναι must, δηλαδή χώρος κατά το πλείστον για τους «έχοντες»
Χωρίς καμία διάθεση κακόβουλης ή ιδιοτελούς σκοπιμότητας και ή αρνητικής επιρροής, επιβάλλεται να συνεκτιμήσεις κι άλλους παράγοντες με ωριμότητα, χωρίς συναισθηματισμούς στις παρούσες συγκυρίες, μετά τον πολυετή επίπονο αγώνα σου για να συγκεντρώσεις τα χρήματα που απαιτούνται για να κάνεις το όνειρό σου πραγματικότητα, άσχετα από το ερώτημα που βάζεις , δηλαδή της ενδεχόμενης χρεοκοπίας της χώρα μας ( ούτως ή άλλως έχομε ήδη μπει στη χρεοκοπία ), πριν πάρεις τη τελική σου απόφαση, όπως:
Την ηλικία σου, είσαι νεότατος μεν, αλλά οριακός δε.
Οι σπουδές για την πολιτική αεροπορία προϋποθέτουν δυο βασικές παραμέτρους, (εκτός των βασικών προσόντων – Λυκειακών γνώσεων Μαθηματικών/Φυσικής, της Αγγλικής γλώσσας και της ψυχοσωματικής υγείας), πρώτον την κατά το δυνατόν μικρότερη ηλικία έναρξης σπουδών και δεύτερον το συντομότερο χρόνο ολοκλήρωσης. Παράλληλα οι επιλογές προγράμματος/μεθόδου σπουδών προϋποθέτουν επίσης δυο βασικές προϋποθέσεις. Για μεν το modular, είναι περισσότερo προσιτή η αντιμετώπιση του κόστους σπουδών στις δυνατότητες του σπουδαστή, με τα όποια "μειονεκτήματα" εξέλιξης ένεκα πιθανής εναλλαγής Σχολών, φιλοσοφίας, αυτοπειθαρχίας και μελέτης γενικότερα, επιμήκυνσης χρόνου ολοκλήρωσης κλπ, για δε το Integrated, η αμεσότερη καταβολή του κόστους, η οποία πολλές φορές συνεχίζεται και μετά την ολοκλήρωση σπουδών, μέχρι την επαγγελματική αποκατάσταση, μετατρέποντας κατά τη γνώμη μου, τα ανωτέρω "μειονεκτήματα" του modular σε πλεονεκτήματα, ασχέτως αν αμφότερα τα προγράμματα καταλήγουν στο ίδιο ισάξιο/ισότιμο αποτέλεσμα/πτυχίο.
Αν ήδη εργάζεσαι, σπουδές και εργασία συνδυάζονται μόνο με modular, όπως είπαν και οι προηγούμενοι , για τη περίπτωσή σου όμως μάλλον θα πρέπει να πάρεις το ρίσκο επιλέγοντας το Integrated με αποφασιστικότητα και πολλή μελέτη με ό, τι αυτό σημαίνει, διότι εναλλακτικά στη καλύτερη περίπτωση θα είσαι έτοιμος για εργασία στα 35/36 σου, χωρίς τίποτα να είναι σίγουρο, όπως γενικότερα εξελίσσονται τα πράγματα στην τρέχουσα και στην προδιαγραφόμενη αεροπορική αγορά εργασίας εντός και εκτός Ελλάδας. Είναι άλλο πράγμα να γίνεις επαγγελματίας αρχίζοντας με PPL κάνοντας βόλτες/πτήσεις built up, όταν είσαι 17/18ρης κι όποτε ολοκληρώσεις , και είναι άλλο πράγμα για ανάλογες κρίσιμες αποφάσεις, όταν είσαι 33ρης
Αν τυχόν είσαι ήδη παντρεμένος ή έχεις άλλους οικογενειακούς λόγους/ δεσμεύσεις που δεν μπορείς να επιλέξεις σπουδές στο εξωτερικό, μηδενίζοντας έτσι τη πιθανότητα ρίσκου απώλειας των χρημάτων σπουδών σου με ο, τι αυτό θα σημαίνει, ένεκα πιθανής χρεοκοπίας της Ελλάδας, αλλά και συντομεύοντας το χρόνο σπουδών σε περίπτωση επιλογής integrated, αφού έχεις την άνεση αντιμετώπισης του κόστους, αυτός είναι ένας επί πλέον παράγοντας που θα πρέπει να λάβεις σοβαρά υπόψη.
Αν τυχόν έχεις κάποιο πτυχίο ΑΕΙ, ίσως να είναι ένα θετικό στοιχείο για τη περίπτωσή σου. Ψάξτο καλά, η απόφαση είναι αποκλειστικά δική σου, διότι δείχνεις ώριμος και συγκροτημένος νέος, με χρήσιμη προϋπηρεσία εργασίας, σου εύχομαι τα καλύτερα.