Δικαιώματα επιβατών

Καλησπερα φιλοι. Διαβασα προσεκτικα ολα τα παραπανω και θελοντας να βοηθησω σας παραθετω ολες τις πληροφοριες που θα χρειαστει καποιος σε περιπτωση που η πτηση του εχει καθυστερηση/ακυρωθει κτλ κτλ. Ειδα οτι αρκετοι εχουν απαντησει αλλα απο οτι καταλαβα τα μισα απο οσα εχουν ειπωθει ειναι σωστα και τα αλλα μισα λαθος η τουλαχιστον εν μερη λαθος.
Λοιπον για οτιδηποτε εχει να κανει με νομοθεσια περι δικαιωματων επιβατη (ασχετος επιβατικου μεσου) και ειδικα για τον επιβατη που ταξιδευει με αεροπλανο θα πρεπει να διαβαζετε προσεκτικα οτι αναφερετε στο παρακατω συνδεσμο: http://ec.europa.eu/transport/publications/doc/apr_leaflet_en.pdf (ο οποιος μας δινει περιληπτικα και γρηγορα τα δικαιωματα μας σε τετοιες περιπτωσεις) και ποιο αναλυτικα στο: http://ec.europa.eu/transport/passenger-rights/el/03-air.html. Ο τελευταιος συνδεσμος εχει ΤΑ ΠΑΝΤΑ και ειναι κατι που ολοι οσοι απο εμας ταξιδευουμε ωφειλουμε να του ριχνουμε μια ματια πριν το ταξιδι!
Ελπιζω να σας βοηθησα :rolleyes:
 
Σας παραθετω το προβλημα μου μηπως και εχει συμβει σε καποιον κατι παρομοιο να με διαφωτησει :

Η αεροπορικη εταιρια (Condor) με την οποια επεστρεφα απο τη Γερμανια στην Ελλαδα σημερα 19/10 αποφασισε να κανει την πτηση μια μερα νωριτερα 18/10 για να αποφυγει την απεργια στην ελλαδα..Την αγορα εισητηριου την ειχα κανει απο γνωστο ταξιδιωτικο πρακτορειο μεσω ιντερνετ..Επειτα απο επικοινωνια με την Condor με ενημερωσαν πως οφειλε το ταξιδιωτικο πρακτορειο να με ειχε ενημερωσε για την αλλαγη και πως σε αυτο πρεπει να απευθυνθω για να βρω μια λυση..Επικοινωνησα με το ταξιδιωτικο πρακτορειο οπου παραδεχτηκαν οτι οντως τους ενημερωσαν, απλως λογω φορτου εργασιας δεν προλαβαν να προβουν σε δικη μου ενημερωση και πως το μονο που μπορουμε να κανουμε ειναι να παρω πισω τους φορους απο το εισιτηριο (14 ευρω απο τα 107 ευρω) και να με βοηθησουν να βρουμε ενα καινουργιο εισητηριο για επιστροφη (με δικα μου εξοδα ομως)..

Επικοινωνησα με ΥΠΑ και με παρεπεμψαν στον ΕΟΤ επιδη ειναι θεμα τουριστικου γραφειου και οχι αεροπορικης εταιριας..
Επικοινωνησα με ΕΟΤ και ο υπαλληλος μου ειπε πως πρεπει να ψαξει τους κανονισμους,οποτε να βρω μια λυση να γυρισω πισω και μετα να στειλω ενα φακελο στον ΕΟΤ ακριβως με το προβλημα μου ωστε να το μελετησει και να δουμε τι δικαιουμαι..

Οποτε εχω μεινει ξεκρεμαστος στη Γερμανια....Ευχαριστω εκ των προτερων....
 
Καλημέρα, και γω παθών. Πριν από 1 μήνα περίπου επέστρεφα από Κρακοβία Αθήνα, μέσω Βαρσοβίας με LOT. Υπήρχε ομίχλη στο αεροδρόμιο της Κρακοβίας και ήδη είχε αναβλήθεί και η προηγούμενη πτήση για Βαρσοβία. Περιμέναμε, περιμέναμε, αναβλήθηκε και η επόμενη πτήση απ΄τη δική μας για Βαρσοβία και ακόμη στην αναμονή. Τέλος κάποια στιγμη η προηγούμενη πτήση από μας, και η επόμενη έφυγαν και εμείς ξεμείναμε, λογικά γιατί δεν χωράγαμε. Με τα χίλια ζόρια μας έδωσαν κουπόνια φηγητού, και επικοινωνίας. Εν τέλει μας βρήκαν άλλη πτήση μέσω Πραγας και φτάσαμε 2.30 το πρωί αντί 2.00 το μεσημέρι που ήταν προγραμματισμένο να είμαστε Αθήνα, και από τις 08.40 που ήταν να φύγω από κει, εφυγα τελικά 2.30. εχουμε χαρτί που αναγράφει ότι αναγνωρίζουν τις ώρες καθυστέρησης. Επικοινώνησα με τη LOT και έπειτα από 3 βδομάδες σχεδόν απάντησαν συγνώμη, δεν φταίμε εμείς για τον καιρό κλπ. Οταν είδα ότι μετά 2 εβδομαδες δεν είχα απάντηση προώθησα το αίτημα μου και στην Εθνική Οργάνωση Καταναλωτών. Απ' αυτά που ξέρω δικαιούμαι χρηματικής αποζημίωσης αν υπάρξει καθυστέρηση κάποιων συγκεκριμένων ωρών, ασχετως τον λόγο καθυστέρησης
 
Τελικώς είχα απάντηση ότι λυπουνται κλπ και στο ψητό ότι δεν δικαιούμαι αποζημίωσης λόγω έκτακτων συνθηκών κάτι που προβλέπεται στην ευρωπαϊκη νομοθεσία. Κάτι όμως που δεν ισχύει ακριβώς διότι 2 πτήσεις εφυγαν κανονικά. Τι άλλο μπορώ να κάνω εκτός από το να τους απαντήσω πίσω ότι δεν αποδέχομαι την απάντησή τους;
 
Αποζημίωση δεν προβλέπεται, όταν η ματαίωση δεν οφείλεται στην εταιρεία (overbooking κλπ., κάτι που δε συνέβη στην περίπτωσή σας). Ωστόσο, η νομοθεσία υποχρεώνει την εταιρεία να παρέχει "φροντίδα" στους επιβάτες (ξενοδοχείο, διατροφή και τηλεφωνήματα προς την πατρίδα τους), εφ' όσον η καθυστέρηση ξεπερνά κάποιες ώρες.
 
Καλησπέρα
Είχα κανονίσει ένα επαγγελματικό ταξίδι για Ν.Υόρκη με πτήσεις Turkish Airlines. Η αεροπορική εταιρία άλλαξε χθες τις ώρες και το ταξιδιωτικό γραφείο που συνεργάζεται η εταιρία μου μας ενημέρωσε ότι μέχρι σήμερα μπορούσαμε να ζητήσουμε να ακυρωθεί το εισιτήριο. Το ταξίδι έπρεπε έτσι κι αλλιώς να ακυρωθεί και ακυρώσαμε το εισιτήριο χωρίς κάποιο penalty.

Η απορία μου είναι η εξής. Είχα κλείσει και ένα εισιτήριο μέσω άλλου ταξιδιωτικού πρακτορείου με την ίδια αεροπορική εταιρία για την κοπέλα μου. Το δικό της όμως πρακτορείο μας λέει ότι δεν μπορούμε να ακυρώσουμε το εισιτήριο λόγω της αλλαγής των ωρών. 3
Τι ισχύει σε αυτές τις περιπτώσεις;
Γιατί ένα ταξιδιωτικό γραφείο έχει άλλη πολιτική από άλλα;
 
Αγαπητέ φίλε andrits Σωστά σου ανέφεραν ότι μπορείς στην πρώτη περίπτωση να ακυρώσεις το εισιτήριο σου και να πάρεις πίσω όλο το ποσό. Σχετικά με το εισιτήριο της κοπέλα σου . Το εισιτήριο είναι στο ίδιο class of service ? (αν και δεν έχει τόσο σημασία). Πρώτη φορά διαβάζω τέτοια αιτιολογία από γραφείο για να μην επιστρέψει τα χρήματα πίσω. Φυσικά και δεν ισχύει (από όσο ξέρω εφόσον αλλάξει η εταιρεία τις ώρες έχεις το δικαίωμα να : a) γίνει το ticket full refund b) να γίνει μηδενικό re - issue σε άλλες πτήσεις εφόσον το επιθυμεί ο πελάτης c) να γίνει revalidation απευθείας από την εταιρεία σε άλλες πτήσεις εφόσον το επιθυμεί ο πελάτης )
Σε συμβουλεύω να επικοινωνήσεις με τις Turkish Airlines . Φυσικά και να αναφέρεις στο γραφείο ότι μπορείς να κάνεις ακυρώσει.

Το γραφείο μπορεί να κάνει refund application μέσω του BspLink .

Δυστυχώς πολλά γραφεία έχουν διαφορετικές πολιτικές μεταξύ τους που τις περισσότερες φορές δυστυχώς παραβιάζουν τις επίσημες πολιτικές ακόμα και των ίδιων των ταξιδιωτικών γραφείων,
 
Αν το επιτρέπει η εταιρεία, ο ταξιδιωτικό γραφείο δεν μπορεί να το αρνηθεί, εκτός εάν αποδέχθηκαν οι ίδιοι την αλλαγή της ώρας, χωρίς πρώτα να σας ρωτήσουν. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η εταιρεία δεν επιτρέπει την επιστροφή χρημάτων.

Υπάρχει μία συγκεκριμένη διαδικασία, μέσω GDS, που διασφαλίζει όλα τα μέρη.

Έστω ότι έχω την παρακάτω κράτηση:
Code:
[b]1. TK 1845 Y  10APR ISTATH HK1  0740   0905  TU[/b]

Η εταιρεία αποφασίζει να αλλάξει τις ώρες. Παρατήρησε ότι ο ενδείκτης ΗΚ1 (holding 1 seat OK) γίνεται ΤΚ1 (time change for 1 seat being held):
Code:
[b]1. TK 1845 Y  10APR ISTATH TK1  1140   1305  TU[/b]

Σε αυτήν την περίπτωση, το πρώτο πράγμα που κάνουμε είναι να μιλήσουμε με την εταιρεία και να ρωτήσουμε για τα δικαιώματα του επιβάτη. Αν η αλλαγή ξεπερνάει τις δύο ώρες, συνήθως επιτρέπεται επιστροφή χρημάτων χωρίς "πώς;" και "γιατί;". Επίσης, επιτρέπεται η υπό προϋποθέσεις αλλαγή και με άλλη εταιρεία σε βολικότερη ώρα, εάν υπάρχει συνεργασία.

Αν ο πελάτης αποδεχθεί την αλλαγή, τότε αλλάζουμε εμείς το ΤΚ1 σε ΗΚ1. Αυτό ενημερώνει την εταιρεία ότι ο πελάτης αποδέχεται τις αλλαγές. Σε αυτήν την περίπτωση, η αεροπορική εταιρεία θεωρεί το περιστατικό λήξαν, χωρίς άλλη υποχρέωση.
Code:
[b]@1HK<
1. TK 1845 Y  10APR ISTATH TK1  1140   1305  TU[/b]

Αν ο πελάτης δεν αποδεχθεί την αλλαγή, τότε το ΤΚ1 θα πρέπει να παραμείνει ΤΚ1 και να ακολουθηθεί η διαδικασία reprotection ή refund, σε συνεργασία με την εταιρεία. Στην ΤΗΥ είναι αρκετά εξυπηρετικοί σε αυτό το θέμα.
 
Back-to-back πτησεις

Θα ταξιδέψω από το Ηράκλειο για την Θεσσαλονίκη με αλλαγή αεροσκάφους στην Αθήνα. Σε περίπτωση καθυστέρησης της πρώτης πτήσης με αποτέλεσμα να χάσω την δεύτερη τι δικαιώματα έχω. Και τα δυο εισιτήρια (Hράκλειο-Αθήνα & Αθήνα-Θεσσαλονίκη) είναι με Aegean
 
Re: Back-to-back πτησεις

Πιθανότατα κανένα δικαίωμα. Αφού ΟΛΟΚΛΗΡΗ η πτήση εκτελείται από την A3, η εταιρεία θα σε βάλει σε μια από τις επόμενες πτήσης από Αθήνα για Θεσσαλονίκη...
 
Top