LGTL Kasteli - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκης"

400 στρέματα για εμπορική χρήση, διάδρομο και τροχόδρομο 3800 μ. κατηγορίας "E", 5 τουλάχιστον γέφυρες επιβίβασης και τουλάχιστον άλλες 25 θέσεις στάθμευσης προβλέπει το σχέδιο για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι.

http://www.patris.gr/articles/198278/130922
 
Την ιστορία με το Καστέλι πρέπει να την ακούω και διαβάζω πάνω από 10 χρόνια. Τελευταία φορά που βρισκόμουν στο Καστέλι (2004) μου δείχναν το σημείο όπου το αεροδρόμιο θα χτιζόταν ...κάτι που τότε ήταν "τελειωμένο". Απο τότε έχουν περάσει 7 χρόνια και πάλι διαβάζουμε για το τι διαγωνισμός θα γίνει. Ας δούμε πόσες φορές θα κηρυχθεί άγονος, πόσες φορές θα υπάρξουν προσφυγές αν δεν τον πάρει κάποιος "ημέτερος", πότε θα ξεκινήσουν οι εργασίες και πότε θα τελειώσει ...αν τελικά υπάρχει βούληση να γίνει!
 
Ότι και να λέμε εμείς εδώ ή ότι κι αν γράφουν δεξιά κι αριστερά οι εφημερίδες και τα μπλογκ, τα πράγματα είναι απλά: Βγαίνουν τα νούμερα; Το έργο γίνεται/θα γίνει. Δε βγαίνουν; Το έργο δε θα γίνει.

Και ως τώρα το έργο δεν προχωρά, διότι τα νούμερα πολύ απλά δε βγαίνουν, τουλάχιστον όχι ακόμα. Διότι μιλάμε για έργο περίπου στο 1 δις χώρια την ανάγκη για τα λοιπά συνοδευτικά (π.χ. δρόμοι που τώρα δεν υπάρχουν). Για να μπορέσει το ανάδοχο σχήμα να κάνει απόσβεση σε κανά 20αριά χρόνια (άρα να αξίζει τον κόπο) θα πρέπει ή το κόστος να μειωθεί πολύ (άρα είτε να γίνει ένα μικρό αεροδρόμιο κάτι που κανείς δε θέλει) ή να αυξηθούν αρκετά οι φόροι αεροδρομίου (κάτι που επίσης κανείς δε θέλει) ή να ρίξει παραπάνω (και αρκετά) λεφτά το ελληνικό δημόσιο (που δεν έχει) ή να το κάνειθ αυτό η ΕΕ ή η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (αυτοί έχουν αλλά δεν τα πετάνε, δε θα τα δώσουν αν δεν είναι βέβαιοι ότι αυτό είναι η καλύτερη εναλλλακτική σε σχέση π.χ. με μια επέκταση του Καζαντζάκης, την ανακατασκευή του κλπ).

Θα δείξει...
 
Διεξήχθη στις 18/10 ο διαγωνισμός για το Καστέλι με ανάδοχο τον κανένα. Σύμφωνα με το dealnews το έργο πάει για ψυγείο, σύμφωνα με το nooz.gr θα επαναπροκηρυχθεί εντός ολίγων εβδομάδων με κάποιες αλλαγές που θα προβλέπουν την κατασκευή του σε φάσεις. Διαλέγετε και παίρνετε...
 
Να προσθέσω μία ακόμα παράμετρο στα όσα σχολιάζει ο χρήστης ops10.

Το "βγαίνει" έχει γίνει σχετικό πλέον για τη χώρα μας. Η χρηματοδότηση πολύ απλά δεν είναι δυνατή πλέον.

Σε ποιόν ακριβώς νομίζεται ότι μπορεί να απευθυνθεί ο υποψήφιος κατασκευαστής; Σε μία Ελληνική τράπεζα; αυτό είναι αστείο. Οι Ελληνικές τράπεζες δεν δανείζουν πλέον ούτε του αγγέλου τους νερό, ΔΙΟΡΘΩΣΗ: Οι ελληνικές τράπεζες δεν ΈΧΟΥΝ ΝΑ ΔΑΝΕΙΣΟΥΝ ούτε του αγγέλου τους νερό. Είτε βγαίνει, είτε "βγαίνει", είτε δεν βγαίνει το έργο.

Σε μία ξένη τράπεζα; Οι ευρωπαϊκές είναι και αυτές στην ίδια περίπου κατάσταση αλλά ας πούμε ότι έχουν να δανείσουν. Ποια ακριβώς είναι η εμπειρία τους μέχρι σήμερα;
Ότι μπορεί να συμφωνήσουν Α και να τους βγει Β (επαναδιαπραγμάτευση αυτοκινητοδρόμων)
Ότι μπορεί να λέει το χρονοδιάγραμμα (και άρα το μοντέλο τους) Α και να τους βγει, όχι Β αλλά Ω (λέγε με απαλλοτριώσεις, συνοδά έργα, αρχαιολογία, περιβαλλοντικοί όροι, Συμβούλιο της Επικρατείας...)
Ότι μπορεί το δημόσιο να δώσει τη συμμετοχή του αλλά μπορεί και να μην έχει...
Ότι μπορεί το έργο να είναι ΦΠΑ free αλλά το δημόσιο να επιστρέψει τον ΦΠΑ μετά από 3 χρόνια (λέγε με έργα ΣΔΙΤ)
Ότι μπορεί να δανείσουν Ευρώ και να πάρουν :shock: (κακή λέξη)

Με δύο λέξεις country risk...

και έτσι το έργο δεν βγαίνει ακόμα και αν... βγαίνει...

Περιμένετε να δείτε πως (!!! [λέμε και καμία...]) θα τελειώσει η υπόθεση των αυτοκινητοδρόμων για να δούμε μετά ΑΝ θα υπάρχουν συν- ή αυτο- χρηματοδοτούμενα έργα στην Ελλάδα. Και μια και δεν υπάρχουν δημόσια έργα ΚΑΛΟ ΜΑΣ ΤΑΞΙΔΙ...

Από ένα Μηχανικό...

Υ.Γ. Επειδή ανέφερα τους αυτοκινητοδρόμους, μη με πυροβολήσετε. Δεν έχει να κάνει με τις τράπεζες το ύψος των διοδίων. Αυτές τους παρουσιάστηκε ένα project χρηματοδοτικής ανάγκης Α με έσοδα Β. Τους συνέφερε; το χρηματοδότησαν. Τώρα αν δεν έπρεπε να είναι 4 λεπτά το χιλιόμετρο το κόστος των διοδίων και πριν ακόμα κατασκευαστούν οι δρόμοι τα παράπονά σας προς τον "Κάμπο" μεριά και λίγο δυνατά για δεν ακούει καλά...
 
Το ΛΑΟΣ έχει μια έφεση στα αεροπορικά θέματα. Το νέο τους κατόρθωμα, η πρόταση Βορίδη για το αεροδρόμιο στο Καστέλι....

http://www.ypodomes.com/show_newsid.php?news_id=11298
 
Με αφορμή το παραπάνω λινκ:

Δεν υπάρχει πιο αναμενόμενη εξέλιξη για όποιοιν έχει μια απλώς συμπαθητική σχέση με το αντικείμενο από αυτήν. Δηλαδή του πλήρους βαλτώματος ενός έργου που ξεκίνησε με μηδέν σχεδιασμό σκοπιμότητας, στη συνέχεια φούσκωσε στα μυαλά των ντόπιων σε φαραωνικά επίπεδα. Μέχρι και για Α380 μιλούσαν ορισμένοι, για hub υπερατλαντικών πτήσεων και άλλα τέτοια γραφικά και κωμικά αλλά και επίσης αναμενόμενα όταν τον όποιο σχεδιασμό τον κάνουν τοπικοί "άρχοντες", παρέα με κατασκευαστικά συμφέροντα τα οποία ποντάρουνν όχι στη βιωσιμότητα του έργου, αλλά στα ευρωπαϊκά και κρατικά λεφτά-επιδοτήσεις (τα οποίο όπως ξέρουμε τέλειωσαν και δεν είναι τα μόνα που τέλειωσαν δυστυχώς για μας).

Καμία σοβαρή χώρα όταν μπορεί να ξοδέψει ένα (1) ευρώ και να αναβαθμίσει πλήρως (νέο διάδρομο, νέα πίστα, νέο τέρμιναλ) για άλλα 30 χρόνια μια υπάρχουσα υποδομή δεν επιλέγει να ξοδέψει 2 για να κάνει μια πιασάρικη τρύπα στο νερό αλλά που μέχρι να γίνει θα φουσκώσει τα μυαλά των ψηφοφόρων και τα ψηφαλάκια των εκλεκτών τους - αυτό έλεγαν και κάτι "κουτόφραγκοι" εμπειρογνόμωνες της ευρωπαϊκής τράπεζας επενδύσεων στους εδώ τοπικούς άρχοντες όταν κάναν μια επί τόπου επίσκεψη και στο Καστέλι αλλά και στο Καζαντζάκης και οι δικοί μας δεν ξέραν τί να πουν. Αλλά εδώ είναι Ελλάδα και πήγε να γίνει ΚΑΙ αυτό.

Τέλοσπάντων, μακάρι να βρεθεί μια κάποια άκρη διότι έτσι όπως πάμε θα (συνεχίσουμε να) έχουμε με ένα σμπάρο δυο τρυγόνια απ' την ανάποδη. Και Καστέλι γιοκ και Καζαντζάκης επ' αόριστον (ενόψει Καστελίου) να παλεύει με τις ανύπαρκτες υποδομές του...
 
Νέα είδηση, μάλλον επιβεβαίωση αυτού που ξέραμε παλιότερα: Από τη διαδικασία καταγραφής των στοιχείων των ελληνικών κρατικών αερολιμένων ενόψει πιθανής ιδιωτικοποίησης μέρους ή του συνόλου της λειτουργίας τους, το Καζαντζάκης εξαιρείται αλλά όχι η Σητεία και (κυρίως) τα Χανιά. Αυτό τί σημαίνει; Ότι η αυλαία στο Καστέλι δεν έχει πέσει ακόμα (αν και προσωπικά εξακολουθώ να πιστεύω ότι πολύ δύσκολα το έργο θα γίνει και εν τέλει θα πάμε σε κάποια ανακαίνιση ή ακόμα καλύτερα ανακατασκευή του υπάρχοντος με ή χωρίς ιδιωτικοποίηση) και ότι τα υπόλοιπα αεροδρόμια της Κρήτης (μάλλον) οριστικά αποσυνδέονται από αυτό.

...Δυστυχώς για τους επίδοξους κατασκευαστές του Καστελίου, ευτυχώς για τα υπόλοιπα δύο αεροδρόμια και τον τουρισμό της Κρήτης γενικά θα τολμούσα να προσθέσω.
 
Top