LGAT Athens Hellinikon (closed)

Από νομικής πλευράς, η σύμβαση με την Hochtief απαγορεύει την εκτέλεση προγραμματισμένων τακτικών πτήσεων επιβατικών αεροσκαφών.
Που θα πει ότι το Ελληνικό μπορεί να χρησιμοποιηθεί:
- Από executive jets και ιδιωτικά αεροπλάνα
- Από αερολέσχες
- Για airshows και παρεμφερείς δραστηριότητες

Επίσης, οι όροι μιας σύμβασης μπορεί να αναθεωρηθούν και να επιτραπεί πάλι σε εμπορικές επιβατικές πτήσεις να λειτουργήσουν. Καμία σύμβαση δεν είναι απόλυτα αδιαπραγμάτευτη, και μάλιστα η σύμβαση με την Hochtief καταπατά και διατάξεις περί αθέμιτου ανταγωνισμού, για τον οποίο η Ε.Ε. γίνεται ιδιαίτερα αυστηρή, πολύ δε περισσότερο όταν αφορά μια χώρα σε καθεστώς επιτήρησης όπως η Ελλάδα.

Το "Ελευθέριος Βενιζέλος" είναι ένα πανάκριβο αεροδρόμιο. Λόγω των ακριβών τελών του, ήδη και πολύ πριν την δημοσιονομική κρίση της Ελλάδας, ο κατάλογος των εταιρειών που σταμάτησαν να πετούν στην Αθήνα λόγω των δυσβάσταχτων χρεώσεων είναι μεγάλος. Και όχι μόνο εταιρείες charter ή low cost, αλλά και εθνικοί αερομεταφορείς.

Το αεροδρόμιο του Ελληνικού είναι στην καρδιά της τουριστικής ζώνης της Αθήνας, και πολύ πιο κοντά στο κέντρο και τα αξιοθέατα αλλά και στο λιμάνι του Πειραιά σε σχέση με το "Ελευθέριος Βενιζέλος" (αν και πιστεύω ότι μελλοντικά το Λαύριο θα γίνει εξίσου σημαντικό με τον Πειραιά). Θα μπορούσε να είναι ένας ελκυστικός προορισμός για executive jets αλλά και για εταιρείες χαμηλού κόστους. Να μην ξεχνάμε ότι low-cost εταιρείες που πετάνε σε πολλά μέρη της Ελλάδας (airberlin, Ryanair, Jet2 κ.ά.) δεν πέταξαν ποτέ στην Αθήνα. Αρκετές Ελληνικές εταιρείες ίσως να είχαν καλλίτερη μοίρα αν υπήρχε μια εναλλακτική λύση πλην του "Ελευθέριος Βενιζέλος" (HellasJet, Axon Airlines, Athens Airways).

Όσον αφορά την απόφαση περί κατάργησης του αεροδρομίου, αυτή πλέον είναι σαν να μην υπήρξε ποτέ.

Από τεχνικής πλευράς τώρα, παραθέτω το απόσπασμα:
"Εχει ενδιαφέρον ότι γίνεται εκτενής αναφορά στο προβλεπόμενο από το 1996 μητροπολιτικό πάρκο, το οποίο όμως παραμένει ώς τώρα στα χαρτιά, σημειώνοντας ότι αποτελεί τη μόνη συμβατή λύση με το αεροδρόμιο. Οι δύο διάδρομοι προσγείωσης/απογείωσης, συνολικού μήκους 7 χλμ. και πλάτους 100 μέτρων, είναι πολύ δύσκολο, και κυρίως δαπανηρό, να αξιοποιηθούν για άλλη χρήση αφού έχουν θεμέλια που φτάνουν σε βάθος 7 μέτρων."

Έχει εκφραστεί μάλιστα από ειδικούς η άποψη ότι το Ελληνικό δεν είναι ο καταλληλότερος χώρος για την δημιουργία μητροπολιτικού πάρκου, λόγω της γειτνίασης με την θάλασσα και τον αδόμητο Υμηττό στα ανατολικά.

Ο διάδρομος σήμερα αποκόπτεται περίπου στην μέση του, από τις γραμμές του τραμ που μπορούν εύκολα να αποκτήσουν άλλη διαδρομή, π.χ. από την βόρεια περίμετρο του αεροδρομίου. Κάτι τέτοιο θα επέτρεπε να τεθεί πάλι σε λειτουργική κατάσταση ένα τμήμα του διαδρόμου βορειότερα, επιτρέποντας και πάλι την προσγείωση αεροπλάνων όπως τα Β737, Α320 και όλα τα regional jets, αλλά και executive jets. Το ανέπαφο τμήμα είναι συγκρίσιμο σε μήκος με π.χ. το αεροδρόμιο της Σκιάθου, όπου έχει προσγειωθεί μέχρι και Β767 (Β757 και Α321 είναι τακτικοί επισκέπτες).

Βορειότερα, ο διάδρομος δεν έχει ξηλωθεί. Οι Ολυμπιακές Εγκαταστάσεις έχουν χτιστεί από πάνω. Κάτω από τα πλακάκια, υπάρχει ακόμα το υλικό των διαδρόμων. Γι' αυτό και τα γήπεδα baseball και softball (οι αγωνιστικοί χώροι τους) βρίσκονται σε χώρους ανάμεσα σε διαδρόμους και τροχοδρόμους, όπου υπήρχε πριν γρασίδι.

Οπότε μια λύση που θα εξυπηρετούσε πολλούς σκοπούς, θα ήταν:
- Επαναλειτουργία του ανατολικού αεροσταθμού όπως ήταν, με όλη την πίστα του, για εκτέλεση επιβατικών πτήσεων και χρήση και από τα μεγαλύτερα executive jets που μπορούν να επιχειρούν.
- Δημιουργία σταθμού Μετρό της γραμμής 2 στον χώρο στάθμευσης του ανατολικού αεροσταθμού. Η σήραγγα ήδη φτάνει προς τα εκεί και θα χρησιμεύει για στάθμευση συρμών - εξ' ου και τα φρεάτια εξαερισμού στην νησίδα της 35ης Οδού (του δρόμου που ενώνει την Λεωφ. Βουλιαγμένης με τον ανατολικό αεροσταθμό).
- Εκτροπή των γραμμών του τραμ κατά μήκος της βόρειας περιμέτρου του αεροδρομίου, ώστε να επεκταθεί το ωφέλιμο μήκος του διαδρόμου απογείωσης/προσγείωσης 33R/15L μέχρι περίπου το ύψος της πίστας του πρώην αεροσταθμού πτήσεων charter. Μια χρήση δηλαδή παρόμοια με αεροδρόμια όπως το Luton στο Λονδίνο, που ώντας φθηνό και εύκολα προσβάσιμο, κερδίζει πόντους έναντι του Gatwick.
- Καταστροφή των δύο βοηθητικών γηπέδων baseball/softball αλλά και του 2ου κανονικού, που στους Ολυμπιακούς Αγώνες είχε μόνο λυόμενες κερκίδες, οι οποίες έχουν ήδη καθαιρεθεί. Διατήρηση του μεγάλου γηπέδου baseball (που έχει μετατραπεί σε ποδοσφαιρικό και το χρησιμοποιεί ο Εθνικός Πειραιώς) και του γηπέδου softball, που μπορεί να αποδοθεί προς χρήση στο κοινό, τόσο ως αθλητική εγκατάσταση όσο και ως θέατρο, συναυλιακός χώρος κ.τ.λ..
- Διατήρηση των γηπέδων hockey επί χόρτου/μίνι ποδοσφαίρου, και απόδοσή τους στο κοινό, ως μέρος του αθλητικού πάρκου.
- Διατήρηση των πλακόστρωτων περιοχών που φτιάχτηκαν για τους Ολυμπιακούς Αγώνες, μπροστά από τα πρώην υπόστεγα συντήρησης της Ο.Α.
- Διατήρηση της πίστας μπροστά από τον πρώην δυτικό αεροσταθμό, για να μεταφερθούν εκεί τα παροπλισμένα αεροπλάνα της Ο.Α. και οτιδήποτε άλλο αεροπλάνο μπορεί να αποτελέσει έκθεμα ενός Μουσείου της Ολυμπιακής και δεν μπορεί να εκτεθεί σε στεγασμένο χώρο. Εκθέματα (αεροπλάνα) μπορούν να τοποθετηθούν μελλοντικά, αν χρειαστεί, και στο parking από την άλλη πλευρά του Δυτικού, προς την Λεωφ. Ποσειδώνος. Το Μουσείο της Ο.Α. πρέπει να είναι συγκεντρωμένο στον πρώην δυτικό αεροσταθμό, στον φυσικό χώρο της Ο.Α..
- Ξήλωμα όλων των υπόλοιπων τμημάτων πίστας και διαδρόμων/τροχοδρόμων στο βόρειο τμήμα του αεροδρομίου (πίστα πρώην αεροσταθμού charter, τμήματα διαδρόμων 33R/15L και 33L/15R και ανατολικού τροχιοδρόμου βόρεια της Ολυμπιακής Ζώνης, ό,τι έχει απομείνει από τον 3/21. Δημιουργία σε όλον τον χώρο αυτό χώρου πρασίνου και άλσους, με διατήρηση και αξιοποίηση των αθλητικών εγκαταστάσεων όπως πιο πάνω, αλλά και του white-water centre.
- Για τις εμπορικές χρήσεις, ηπάρχουν ήδη έτοιμα κτίρια που σήμερα είναι εγκαταλειμένα, όπως τα κτίρια cargo στην ανατολική πλευρά αλλά και το υπόστεγο της πολεμικής αεροπορίας στο white-water centre.

Έτσι έχουμε ένα αρκετά μεγάλο ελεύθερο χώρο, αλλά έχουμε και ένα ενεργό αεροδρόμιο σε μια περιοχή όπου η υφιστάμενη τουριστική υποδομή (λιμάνια, μαρίνες, ξενοδοχεία) μπορεί να δώσει ώθηση. Άλλωστε όσο λειτουργούσε το Ελληνικό, οι περιοχές αυτές ήταν από τα καλλίτερα κομμάτια της Αθήνας. Μετά το κλείσιμο του αεροδρομίου, άρχισε η παρακμή τους. Όσο για τον Σαρωνικό; Μια χαρά θάλασσα είναι. Η υποβάθμιση όμως της περιοχής έδιωξε τους Έλληνες και τους τουρίστες από τις παραλίες, και άφησε ελεύθερο το πεδίο για τους πάκι που βρωμίσανε τις παραλίες. Το Ελληνικό δεν χρειάζεται να γίνει ούτε πάρκο, ούτε - χειρότερα - οικόπεδα για να αποτελέσει βιώσιμη επένδυση. Μπορεί να το κάνει και όπως το έκανε για 70 χρόνια: ως μια πύλη εισόδου της Αθήνας προς τον κόσμο.

Θα προσπαθήσω να το αποτυπώσω και σε εικόν αυτό που περιγράφω παραπάνω...
 
Αυτος και ο λογος που υπαρχει διακριση (τυπικα τουλαχιστον) των τριων εξουσιων. Οποιοσδηποτε νομοθετει, οφειλει να το πραττει μεσα στα ορια του νομου, κ για αυτο υπαρχει το ΣΤΕ. Επαρκης ελεγχος δεν μπορει να υπαρχει απο τον λαο κ τις εκλογες καθε 4 χρονια. Ακομα κ οι πολιτικοι με λιγα λογια οφειλουν να ακολουθουν τους νομους του κρατους σε καθε "πολιτισμενη, δυτικη" χωρα.

Στο θεμα μας τωρα. Για εμας τους μεταναστες το Ελληνικο θα ηταν μια χαρουλα κ θα μπορουσε ανετα να δωθει με χαμηλοτερους φορους για αεροπλανα μεγεθους εως 320, 737 κ κυριως πτησεις εντος Ευρωπης. Οτιδηποτε υπερατλαντικο στο Ελ. Βενιζελ. Εξαλλου ο ανταγωνισμος οφελει τον τελικο καταναλωτη ετσι δεν ειναι; ;)

Οσο για την συμβαση του Ελ. Βενιζελ. εχει προ πολλου καταπεσει για πολλους και διαφορους λογους οι οποιοι δεν ειναι του παροντος.
 
Ωραίο θα ήταν να υπήρχε και δεύτερο αεροδρόμιο στην Αθήνα εφόσον το Ελ. Βεν. είναι ακριβό, αλλά εσείς βλέπετε ως λογική λύση την λειτουργία του ακριβότερου οικοπέδου της Μεσογείου σαν χώρο για αερολέσχες και business jets (που απλά δεν υπάρχουν/επισκέπτονται ελάχιστα την Ελλάδα); Ή αυτοί που νοικιάζουν/έχουν business jets διστάζουν να πετάξουν λόγω των ακριβών φόρων στο ΑΤΗ (που στο 90% των περιπτώσεων πληρώνει η εταιρεία); Είναι φτηνότερο να πηγαινοφέρνουν τους κυριλέ τουρίστες στα λιμάνια με ελικόπτερα όπως στο Μονακό, παρά να συντηρηθεί άλλο αεροδρόμιο και κυρίως να μην πουληθεί το Ελληνικό.

Υπάρχουν τόσοι χώροι που ανήκουν στον Στρατό/ΠΑ που θα μπορούσαν να φιλοξενηθούν low cost εταιρείες, με συγκριτικά μηδαμινό προστιθέμενο κόστος και που εξυπηρετούνται και από τον ΟΣΕ, αν πραγματικά χρειάζεται και δεύτερο αεροδρόμιο να εξυπηρετεί την Αθήνα (που κατά την άποψη μου δεν χρειάζεται).
 
Όμως τόσο η Τανάγρα όσο και η Ελευσίνα (ίσως και τα Μέγαρα) χρειάζονται κατασκευή αεροσταθμού από μηδενική βάση για να φιλοξενήσουν επιβατικά αεροπλάνα, όπως έγινε στον Άραξο, στην Νέα Αγχίαλο κ.τ.λ.. Στο Ελληνικό, ο αεροσταθμός ήδη υπάρχει...
 
Σύμφωνοι, αλλά ένας προκάτ αεροσταθμός δεν κοστίζει τίποτα - αυτόν στον χτίζουν και οι εταιρείες οι ίδιες. Για loco μιλάμε έτσι και αλλιώς.
 
Άλαλα τα χείλη των ασεβών...

Εδώ μιλάμε ότι η Αθήνα έχει ανεκμετάλλευτο το μεγαλύτερο οικόπεδο-φιλέτο της Ευρώπης και εσείς γράφετε σεντόνια για να ξαναγίνει αεροδρόμιο... σοβαρευτείτε και εσείς και όλοι οι υπευθηνοανεύθυνοι που γράφουν του κόσμου τις φαιδρότητες... το παλαιό αεροδρόμιο έπρεπε προχθές να γίνει άμεσα εκμεταλλεύσιμο μπας και φέρει κανένα φράγκο... εδώ και δώδεκα χρόνια το έχουμε και το κοιτάμε και τώρα βγαίνουν κάποιοι απίθανοι να συνεχίσουν την μπουρδολογία... τα πράγματα είναι απλά και τα έχουν πει δεκάδες πριν από μένα... ένα μέρος γίνεται πάρκο, ενώνεται με την παραλία η οποία φυσικά και αξιοποιείται και έχουμε μια περιοχή διαμάντι... τα ρέστα οικοδομούνται με αυστηρούς κανόνες δόμησης... σπίτια, δημόσιες υπηρεσίες, μαγαζιά, ξενοδοχεία, καζίνα ότι γουστάρουν... και όλα αυτά με διαδικασίες εξπρές... τα υπόλοιπα για αεροδρόμια με ελαφρά αεροπλάνα, αερολέσχες και τα ρέστα, είναι παπαριές καμαρωτές, την στιγμή μάλιστα που ο Βενιζέλος είναι σε απόσταση βολής, η κρίση θερίζει και δεν μπορεί βάση σύμβασης να λειτουργήσει άλλο αεροδρόμιο στην Αττική... αυτά είναι με δυο κουβέντες τι πρέπει να γίνει... από εκεί και μετά στην Ελλάδα ζούμε και ο καθένας λέει την σάχλα του... εδώ το γήπεδο του Παναθηναϊκού δεν έγινε γιατί θα έχαναν την φωλιά τους οι κορμοράνοι, στο Ελληνικό θα κωλώσουμε... όλο και κάποιος παπάρας θα βγει να μιλήσει για τις φάλαινες που δεν θα έχουν που να αφήσουν τα μωρά τους και για μια ράτσα γυπαετών που αντί για οξυγόνο ανάσαιναν κηροζίνη και τώρα που δεν υπάρχει αεροδρόμιο κινδυνεύουν με εξαφάνιση... όρεξη να έχουμε να διαβάζουμε παπαριές...
 
Από το άρθρο κρατάω αυτό:
Δηλώνει πάντως ότι θα συνεχίσει να παρακολουθεί την υπόθεση και θα επανέλθει για να διαπιστώσει τη συμμόρφωση των υπηρεσιών στις 13 Απριλίου.
Στις 14 Απρίλη και αφού προηγηθεί η εξαίρεση των δικαστικών από τις μειώσεις μισθών, θα αποφανθεί ότι όλα "βαίνουν καλώς".
 
Re: LGAT memories

http://www.youtube.com/watch?v=wJ_eED5g0xE#! μην το κανουμε πολιτικοκομματικο το θεμα ... απλα μου εκανε εντυπωση πως ακομα (?!) η κατασταση ειναι μπερδεway...
 
... και το επίσημο "πιστοποιητικό θανάτου" του LGAT στο ΦΕΚ Β 2336 της 20 Σεπτεμβρίου 2013.

Σελ. 7

Αριθμ. ΥΠΑ/Δ3/Α/25964/6582 (4)
Κατάργηση Κρατικού Αερολιμένα Αθηνών στο Ελληνικό ως αεροπορικής εγκατάστασης.
... αποφασίζουμε:
1. Την κατάργηση του ιδρυθέντος, με την υπ’ αριθμ.
10560/1955 (ΦΕΚ Β΄ 151/1955) απόφαση του Υπουργού Συ−
γκοινωνιών και Δημοσίων ΄Εργων, Κρατικού Αερολιμένα
Αθηνών στο Ελληνικό ως αεροπορικής εγκατάστασης.
...
:(

Ζωή στα υπόλοιπα ...
 
Δεν ξέρω αν έχετε δει την παρακάτω φώτο....

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... field2.jpg


Comment apo wikipedia : : Author: My father (B-17 Pilot) A bomb drop photo from my father's B-17 flying fortress AAF serial number 42-31836 (named "Pig Chaser") in the 463rd Bombardment Group on September 15th,1944 over the Kalamaki Airfield.At that time it was being used by the German Luftwaffe to evacuate their troops from Greece with Ju-52 transport planes
 
Top