Emirates

  • Thread starter TAKIS
  • Ημερομηνία δημιουργίας
80% πληροτητα και μας εχουν το Α332;; Λογικα ποιο κατω θα ειναι αλιως δεν θα εβγαζαν το 777 ;)
 
δουλευεις στο αεροδρομιο και το γνωριζεις η απλα το ξερεις γενικα ???
 
Δεν δουλευω στο αεροδρομιο.Θεμα λογικης ειναι. Γιατι βγαλανε τα 777 και Α345? Απλα ειναι μια καλη γραμμη με ικανοποιητικες πληροτητες.Αν και το dubai εχει πεσει σαν γραμμη.Το Qatar ανεβαινει τωρα.
 
Ενδιαφέροντα πραγματάκια απ' τον Τιμ Κλάρκ σε επικοινωνία του με το bloomberg, εν τάχει:
Emirates, the world’s biggest airline by international traffic, said it’s studying “ways and means” to accommodate an order for 30 more Airbus SAS A380 superjumbos.
...
Airbus has boosted the superjumbo’s performance by adding refinements such as a more aerodynamic wing profile. Emirates A380s flying today are already three or four tons lighter than when the carrier took its first planes, and other improvements from the Toulouse, France-based manufacturer are likely once fixes for wing cracks have been fully introduced, Clark said.

Emirates has meanwhile driven efficiencies via measures of its own such as curtailing water usage, Clark said. Only about 60 percent of the water carried on its A380s -- which feature onboard showers -- is actually used, and shrinking the tank could save four tons in weight.
...
While the scope for new destinations is increasing, limited airport opening hours elsewhere and pressure on terminal capacity in Dubai are constraining growth, Clark said.

The opening on Jan. 2 of the first four of 20 A380-only gates at Dubai International Airport has been factored in to existing fleet plans, and landing slots and airspace over the United Arab Emirates may become scarce as Abu Dhabi-based Etihad Airways PJSC and budget carrier FlyDubai add flights, he said.
...
Emirates is still seeking a deeper relationship with AMR Corp. (AAMRQ)’s American Airlines, Clark said ... The two airlines already direct passengers to one another without a code-share arrangement, though he said it would be “very good” to have closer commercial ties, Clark said.
...
The executive said that Emirates isn’t interested in bidding for a carrier in India following the relaxation of ownership rules there, even as Etihad considers investing in Jet Airways (India) Ltd. or Kingfisher Airlines...
:arrow: http://www.bloomberg.com/news/2013-...e-a380-superjumbos-for-network-expansion.html
 
Ο κυρ Τιμοθεος καλα θα κανει να διαβασει την ιστορια με τον πυργο τη Βαβελ...
 
Έρχονται BOS, MIA & ARN ενώ εξετάζεται και το ORD, σύμφωνα με το anna.
:arrow: http://www.anna.aero/2013/01/09/lea...-launch-routes-to-boston-miami-and-stockholm/

Νόμιζα ότι πετούσαν για Σικάγο, πώς τους ξέφυγε? Η Midwest έχει catchment πάνω από 60.000.000 κατοίκους και περιλαμβάνει αρκετά μεγάλα αστικά κέντρα...
 
Οποιος ειναι τυχερος και βρει δουλεια σε αυτη την εταιρεια θα κανει την τυχη του !!Θα πεταει σε ολο τον κοσμο με τα τελευταιας τεχνολογιας και ανεσης αεροπλανα ,γενικα εχει πολλα θετικα :D
 
Από 31 Μαρτίου θα μπορείς να συγκεντρώνεις μίλια στο πρόγραμμα Skywards πετώντας με την Qantas, από τις 28 Ιανουαρίου έχει αρχίσει η δυνατότητα συγκέντρωσης μιλίων με την Jet blue καθώς και από 16 Ιανουαρίου με την Alaska Airlines. Τέλος από 21 Δεκεμβρίου συγκεντρώνεις μίλια και από την ΤΑΡ.
Όλες αυτές συν των easyjet, JAL, Korean, SAA.
Να δούμε με την Jet όταν πάει στην Etihad θα συνεχίσει να δίνει μίλια στην Emirates?
 
Μας πρόλαβαν και εδώ :wall:
Η εταιρεία ξεκινά από 1 Οκτωβρίου δρομολόγιο από Μιλάνο για Νέα Υόρκη, θα κάνει την απογευματινή πτήση καθώς οι άλλες 3 καθημερινές πτήσεις είναι το πρωί
DL 161 09:35-12:50 B764
AA 199 10:25-13:40 B763
AZ 604 12:20-15:30 A330
EK 205 16:00-19:00 B773
Αυτή η πτήση θα έλθει να προστεθεί στις πτήσεις των ξένων εταιρειών που κάνουν το Ευρώπη – ΗΠΑ:
London LHR – Los Angeles = Air New Zealand NZ001 16:15-19:45 B773
London LHR- New York JFK = Kuwait Airways KU101 16:35-18:55 B777
Riga RIX – New York JFK = Uzbekistan Airways HY101 09:10-12:00 B763
Manchester-New York JFK = Pakistan International Airlines PK711 12:45-02:55 B777
Frankfurt – New York JFK = Singapore Airlines SQ026 08:30-10:55 A380
Moscow DME – Houston = Singapore Airlines SQ062 10:40-14:05 B773
Paris CDG-Los Angeles = Air Tahiti Nui TN007 11:30-14:30 A343
Brussels – New York EWR = Jet Airways 9W228 10:10-12:30 A330
Belgrade – New York JFK = Etihad (pending)
Ljubljana - New York JFK = Air India (pending)

Εγώ πάντως προτείνω μιας και αρχίζουμε καλές σχέσεις με τους Αζέρους και μιας και η Azerbaijan Airlines θέλει να πετάξει στην Νέα Υόρκη το 2014 με το Β787 ας ξεκινήσουν με στάση την Αθήνα μέχρι να έλθει το 787.... :thx: ....., γιατί αν περιμένουμε από κάτι άλλους θα στοιχειώσει όπως και το Ελληνικό ή ο Αστακός.
 
Προσωπικά μ' άρεσε η δήλωση του Tim Clark για το MXP-JFK
...The route is currently underserved, particularly with a strong premium product offering this is where we see a clear opening for Emirates. We intend to capitalise on this opportunity, stimulating further demand and encouraging additional traffic flow in both directions...
Mόνο για τα σκουπίδια δεν έβγαλε τους υπόλοιπους που πετάνε το δρομολόγιο :twisted:

Eπίσης, ενδιαφέρον παρουσιάζει και η αντιμετώπιση της ΕΚ απ' την ENAC
...ENAC (the Italian Civil Aviation Authority) has authorized the services between Milan and New York on an extra-bilateral basis and Emirates is confident that over the next 18 months an evaluation will demonstrate significant economic benefits for the Italian economy, exporters, tourism and airports.

“We greatly appreciate the support of ENAC and think it will have a very positive impact on the Italian air transport market and airports,” Mr Clark said...
Στην ΑΖ φαίνεται είναι βαρύ το πάπλωμα...
 
Top