Hellenic Seaplanes

Μπορεί προσωπικά να είμαι παντελώς άσχετος με τα του κόκπιτ και των επιχειρησιακών δυνατοτήτων των υδροπλάνων αλλά από πότε η γνώμη ενός επαγγελμάτια με τόση εμπειρία όπως του Κου docOrl θεωρείται "λασπολογία"; Κι έστω ότι κάνει λάθος, δεν είδα κάποιο επιχείρημα πέραν κάτι ανοησιών περι αυτόματου.

Οπότε ας πώ κι εγώ την ανοοησία μου, μάλλον κανένας εισαγωγέας θίχτηκε ή κάνενα μελετητικό γραφείο, τη μισή Ελλάδα έχουν πάρει αμπάριζα και ψάχνουν λεφτά σε δήμους, περιφέρειες, εκκλησίες και πνευματικά κέντρα για υδατοδρόμια ακόμη και στα βουνά που περνάει ένα ρυάκι.

Για το seastar, μπορεί να είναι ωραίο κ σούπερ οικονομικό και και, αλλά με 12 επιβάτες βγάζει εύκολα τουλάχιστον τα λεφτά του; Πολύ θα ήθελα να δω ένα πλάνο για το που θα πετάνε τα υδροπλάνα, για πόσους μήνες, με τι τιμές και με τι κανάλια διανομής. Αυτά δεν τα ρωτάνε άραγε αυτοί (guess who) που θα πληρώσουν για τα υδατοδρόμια;
 
Ήμουν στην εκδήλωση περί υδροπλάνων που έλαβε χώρα στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς την περασμένη Τρίτη. Μιλήσανε για το υδατοδρόμιο που θα δημιουργηθεί δίπλα στο Σ.Ε.Φ. και θα αποτελεί την μεγαλύτερη τους βάση, μαζί με ένα στην βόρεια Ελλάδα και ένα στις Κυκλάδες. Επειτα θα υπάρχουν υδατοδρόμια σε σχεδόν κάθε νησί με διαφορετική δυνατότητα φιλοξενίας υδροπλάνων. Τα κεφάλαια τα έχουν διαθέσει επενδυτές απο εξωτερικό όπως είπανε. Πέρα από την εκτέλεση πτήσεων, θα ασχολούνται με την διαχείρηση υδατοδρομίων, συντήρηση αεροσκαφών και σχεδιάζουν την δημιουργία σχολής πιλότων για υδροπλάνα.

Οι πτήσεις θα είναι τύπου VFR και η διάρκειά τους θα είναι από 15-45 λεπτά. Είπανε πως πέρα από τακτικές πτήσεις, θα πραγματοποιούν και charter, cargo, περιηγήσεις & αεροδιακομιδές. Τους χειμερινούς μήνες που η ζήτηση θα είναι πιο περιορισμένη ενδεχομένως να ναυλώνονται αεροπλάνα σε χώρες με καλύτερο κλίμα (πχ Μαλβίδες). Η τιμολόγηση εισητηρίων θα είναι όπως αυτή των αεροπορικών εταιριών. Από πρόχειρες εκτιμήσεις τους σε ερώτηση που τους έγινε για το μέσο κόστος εισητηρίου, απάντησαν ότι θα είναι γύρω στα 60-70 ευρώ για μισή ώρα πτήσης.

Θεωρητικά ωραία τα παρουσίασαν, μένει να δούμε αν και πώς θα πραγματοποιηθούν τα σχέδια τους. Πάντως στο όλο παιχνίδι δεν είναι οι μόνοι, υπάρχουν τουλάχιστον άλλες 2 εταιρίες με παρόμοια σχέδια...
 
Απο ότι καταλαβαίνουμε ότι μόλις έρθει το πρώτο υδροπλανο θα εμφανιστούν και οι πρώτες βεβαίωσης φτιαγμένες απο τους ίδιους γιατί αν ζητηθεί το log book θα ακούσουμε πολλές δικαιολογίες όπου θα γράφουν βεβαιωνουνε ο κ. Τάδε πέταξε υδροπλανο πριν τριάντα χρόνια στον Καναδά και έχει δέκα χιλιάδες ώρες σαν κυβερνήτης .
 
Μπορεί κάποιος από τους γνώστες της ύλης να μου πει με απλά λόγια, γιατί ζουν και βασιλεύουν εταιρείες υδροπλάνων σε τόσες διαφορετικές χώρες του κόσμου, αλλά εδώ στην Ελλάδα θεωρείται από πολύ δύσκολο έως αδύνατο να αναπτυχθούν;

Ευχαριστώ πολύ προκαταβολικά :)

Υ.Γ.: Ειλικρινής απορία είναι, χωρίς καμία απολύτως δόση ειρωνείας!
 
Καλέ μου φίλε EFL 03 πρέπει να διαβάσεις τις επιδόσεις των α/φων και λίγο Μετεωρολογία Αιγαίου κυρίως (ύψος κυματισμού ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες). Προς το παρόν είπαμε υπάρχουν δυο εταιρείες ίδρυσης και αδειοδότησης υδατοδρομίων που ροκανίζουν κάποια κονδύλια καθώς επίσης οργανώνουν και ημερίδες.
 
Χρήστο, σε ευχαριστώ για την απάντηση. Δηλαδή, το πρόβλημα στη χώρα μας είναι τα ύψη κυματισμού; Θεωρώ μόνο λίγο δύσκολο να μην υπάρχουν πουθενά αντίστοιχες συνθήκες σε άλλες χώρες.
Π.χ. στη Μάλτα απ' όσο ξέρω δουλεύει κανονικότατα εταιρεία υδροπλάνων αρκετά χρόνια τώρα. Είναι τόσο διαφορετικές εκεί οι συνθήκες απ' ό,τι σε μας; Επίσης, σε λιμάνια όπως το Βαθύ της Ιθάκης, στον κόλπο του Αργοστολίου ακόμα και στην Κέρκυρα και τη Λευκάδα, ενοχλούν πραγματικά οι κυματισμοί; Μπορεί στο Αιγαίο όντως, αλλά για το Ιόνιο (εκτός της Ζακύνθου) ειλικρινά αμφιβάλλω ... Αλλά, έχεις δίκιο. Κάτσε να δούμε. Έτσι και αλλιώς δεν είναι του χεριού μας ;)
Καλή σου μέρα!
 
Αναφέρθηκα κυρίως στο Αιγαίο διότι εκεί είναι δυσκολότερες οι συνθήκες. Όσον αφορά το Ιόνιο όπου οι συνθήκες είναι πράγματι καλύτερες υπήρξε στο παρελθόν προσπάθεια αλλά απέτυχε. Βεβαίως υπάρχουν πάντα σε κάθε νησί κολπίσκοι με ήρεμα νερά αλλά θα πρέπει να έχουν προβλεφθεί σε όλα τα σημεία εγκαταστάσεις υδατοδρομίου.
 
Η προσπάθεια δεν απέτυχε λόγω κύματομου αλλά λόγω γραφειοκρατίας και έλλειψη νομικού πλαισίου.
 
Και από λάθη της εταιρείας.
 
...που ακύρωνε λόγω καιρού και σε πέταγε έξω, λέγοντας σου χαρακτηριστικά "you're on your own now".
 
Top