spy1
Economy-Class-Member
- Εγγραφή
- 23/06/2010
- Μηνύματα
- 217
- Likes
- 10
- Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
- KLM
- Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
- LGAV
Αν και το άρθρο 8 του κανονισμού μιλά ότι οι εκπαιδευόμενοι ελεγκτές θα πρέπει να έχουν κατ' ελάχιστο τίτλο που να τους επιτρέπει την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ή άλλη ισότιμη, η εν πάσει περιπτώσει να κατέχουν πτυχίο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αφήνοντας ίσως ανοικτό το παράθυρο για κάποια υπηρεσία να θέσει ως προϋπόθεση τίτλο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, το πρόβλημα που γεννάται για το κράτος μέλος που θα επιθυμήσει να βάλει "δυσκολότερα" κριτήρια είναι κατά πόσο παραβιάζεται πλέον και η αρχή της ισότητας στα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Διότι, όταν στα περισσότερα (αν όχι όλα) τα κράτη της Ε.Ε. (τουλάχιστον Ολλανδία, Γερμανία, Βέλγιο) προϋπόθεση για να γίνει κάποιος ΕΕΚ είναι τίτλος δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που που επιτρέπει πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, όταν το Eurocontrol θέτει ως προϋπόθεση επίσης την ίδια, ένα κράτος που θέτει άλλες προϋποθέσεις είναι δυνατό να κριθεί ότι παραβιάζει την αρχή της ισότητας/αναλογικότητας και να κριθεί παράνομη η όποια τέτοια αύξηση των προϋπθέσεων. Ανάλογη περίπτωση (όχι ΕΕΚ) αντιμετωπίσθηκε στο Βέλγιο, και το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο δικαίωσε τον προσφεύγοντα Βέλγο υπήκοο, για την άρνηση πρόσληψής του, επειδή το Βέλγιο είχε θέσει αυστηρότερες προϋποθέσεις πρόσληψης σε θέση που υπήκοος άλλου κράτους-μέλους μπορούσε να προσληφθεί με λιγότερα προσόντα.
Χαρακτηριστικά αναφέρομαι στο άρθρο 22 όπου:
Τα κράτη μέλη αναγνωρίζουν τις άδειες ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας και εκπαιδευόμενων ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, καθώς και τις σχετικές με αυτές ειδικότητες, καταχωρίσεις ειδικότητας και γλωσσικές καταχωρίσεις, και τα σχετικά ιατρικά πιστοποιητικά, που εκδίδονται από άλλα κράτη μέλη σύμφωνα με τον παρόντα κανονισμό.
Ωστόσο, σε περίπτωση που κράτος μέλος έχει προβλέψει ηλικιακό όριο κάτω των 21 ετών σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 9 παράγραφος 3, το δικαίωμα του κατόχου της άδειας να ασκεί τα
δικαιωμάτων ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας περιορίζεται στο έδαφος του κράτους μέλους που εξέδωσε την άδεια, μέχρις ότου ο κάτοχος φθάσει στην ηλικία των 21 ετών.
Σε περιπτώσεις στις οποίες κάτοχος άδειας ασκεί τα δικαιώματα που απορρέουν από την άδεια σε κράτος μέλος άλλο από το κράτος στο οποίο εκδόθηκε η άδεια, ο κάτοχος έχει το δικαίωμα ανταλλαγής της άδειας που κατέχει με άδεια εκδιδόμενη στο κράτος μέλος στο οποίο ασκούνται τα δικαιώματα, χωρίς επιβολή πρόσθετων όρων. Προκειμένου να χορηγήσει καταχώριση μονάδας, η αρμόδια αρχή απαιτεί να πληροί ο υποψήφιος τους ειδικούς όρους που συνοδεύουν την εν λόγω καταχώριση, προσδιορίζοντας τη μονάδα, τον τομέα ή τη θέση εργασίας. Κατά την εκπόνηση του προγράμματος εκπαίδευσης μονάδας, ο εκπαιδευτικός οργανισμός λαμβάνει δεόντως υπόψη την επάρκεια και την πείρα που έχει αποκτήσει ο υποψήφιος.
Εξ αυτού προκύπτει ότι ΕΕΚ μέλος της ΕΕ μπορεί να ζητήσει να εργασθεί στην Ελλάδα ως ΕΕΚ και αντίστροφα. Περαιτέρω σημαίνει ότι και Έλληνας ΕΕΚ που έχει λάβει την άδεια του στο εξωτερικό μπορεί να έρθει στην Ελλάδα να εργασθεί ως ΕΕΚ, επομένως οι απαιτήσεις που πρέπει να πληρούν σε όλα τα κράτη μέλη πρέπει να είναι παρόμοιες.
Ένα αντίστοιχο παράδειγμα θα ήταν απόφοιτος ιατρικής σε κράτος μέλος της ΕΕ να μπορεί να διορισθεί ως ανειδίκευτος ιατρός σε νοσοκομείο οποιουδήποτε κράτους μέλους εκτός από κάποιο που θα έχει ορίσει ως προϋπόθεση την κατοχή και μεταπτυχιακού τίτλου!
Φυσικά αποθαρρυντικός παράγοντας είναι το γεγονός ότι ο κόπος, ο χρόνος που απαιτείται για την ολοκλήρωση όλων των διαδικασιών προσφυγών μέχρι τυχόν προσφυγή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο (άνω της 10ετίας) και το κόστος είναι μάλλον απαγορευτικό για νέα παιδιά/υποψήφιους ΕΕΚ.
Χαρακτηριστικά αναφέρομαι στο άρθρο 22 όπου:
Τα κράτη μέλη αναγνωρίζουν τις άδειες ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας και εκπαιδευόμενων ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, καθώς και τις σχετικές με αυτές ειδικότητες, καταχωρίσεις ειδικότητας και γλωσσικές καταχωρίσεις, και τα σχετικά ιατρικά πιστοποιητικά, που εκδίδονται από άλλα κράτη μέλη σύμφωνα με τον παρόντα κανονισμό.
Ωστόσο, σε περίπτωση που κράτος μέλος έχει προβλέψει ηλικιακό όριο κάτω των 21 ετών σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 9 παράγραφος 3, το δικαίωμα του κατόχου της άδειας να ασκεί τα
δικαιωμάτων ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας περιορίζεται στο έδαφος του κράτους μέλους που εξέδωσε την άδεια, μέχρις ότου ο κάτοχος φθάσει στην ηλικία των 21 ετών.
Σε περιπτώσεις στις οποίες κάτοχος άδειας ασκεί τα δικαιώματα που απορρέουν από την άδεια σε κράτος μέλος άλλο από το κράτος στο οποίο εκδόθηκε η άδεια, ο κάτοχος έχει το δικαίωμα ανταλλαγής της άδειας που κατέχει με άδεια εκδιδόμενη στο κράτος μέλος στο οποίο ασκούνται τα δικαιώματα, χωρίς επιβολή πρόσθετων όρων. Προκειμένου να χορηγήσει καταχώριση μονάδας, η αρμόδια αρχή απαιτεί να πληροί ο υποψήφιος τους ειδικούς όρους που συνοδεύουν την εν λόγω καταχώριση, προσδιορίζοντας τη μονάδα, τον τομέα ή τη θέση εργασίας. Κατά την εκπόνηση του προγράμματος εκπαίδευσης μονάδας, ο εκπαιδευτικός οργανισμός λαμβάνει δεόντως υπόψη την επάρκεια και την πείρα που έχει αποκτήσει ο υποψήφιος.
Εξ αυτού προκύπτει ότι ΕΕΚ μέλος της ΕΕ μπορεί να ζητήσει να εργασθεί στην Ελλάδα ως ΕΕΚ και αντίστροφα. Περαιτέρω σημαίνει ότι και Έλληνας ΕΕΚ που έχει λάβει την άδεια του στο εξωτερικό μπορεί να έρθει στην Ελλάδα να εργασθεί ως ΕΕΚ, επομένως οι απαιτήσεις που πρέπει να πληρούν σε όλα τα κράτη μέλη πρέπει να είναι παρόμοιες.
Ένα αντίστοιχο παράδειγμα θα ήταν απόφοιτος ιατρικής σε κράτος μέλος της ΕΕ να μπορεί να διορισθεί ως ανειδίκευτος ιατρός σε νοσοκομείο οποιουδήποτε κράτους μέλους εκτός από κάποιο που θα έχει ορίσει ως προϋπόθεση την κατοχή και μεταπτυχιακού τίτλου!
Φυσικά αποθαρρυντικός παράγοντας είναι το γεγονός ότι ο κόπος, ο χρόνος που απαιτείται για την ολοκλήρωση όλων των διαδικασιών προσφυγών μέχρι τυχόν προσφυγή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο (άνω της 10ετίας) και το κόστος είναι μάλλον απαγορευτικό για νέα παιδιά/υποψήφιους ΕΕΚ.