Παρουσίαση - S.E.E.A. - Southeast European Airlines

Στέφος

First-Class-Member
Εγγραφή
15/04/2012
Μηνύματα
710
Likes
151
Περιοχή
Γερμανία
Website
hellenicaviationhistory.blogspot.de
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
DLH
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
EDMA
Η Southeast European Airlines S.E.E.A. - [κωδικοί 6J / GRE] ήταν η πρώτη ελληνική αεροπορική εταιρία που μπήκε στην αγορά της Ελλάδος, με τακτικά δρομολόγια και έγινε έτσι η πρώτη ανταγωνίστρια αεροπορική εταιρία της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Το ξεκίνημα της προσπάθειας έγινε με την προσθήκη του πρώτου αεροσκάφους στον στόλο, το οποίο ήταν ένα Cessna 421B με νηολόγιο SX-AOS (cn 421B0570) το οποίο παρελήφθη τον Ιανουάριο του 1991! Tα πράγματα όμως κολλούσαν. Η ΥΠΑ καθυστερούσε την αδειοδότηση. Η συνέχεια έγινε με την παραλαβή του πρώτου από τα τρία αεροσκάφη τύπου Fairchild (Swearingen) SA 226 TC Metro II, το Μάρτιο του 1992. Μετά τη χορήγηση της σχετικής άδειας, οι πτήσεις άρχισαν το Νοέμβριο του 1992 εκτελώντας ταχυδρομικές και εμπορευματικές μεταφορές (cargo), καθώς και μισθωμένες (charter) πτήσεις στο εσωτερικό με άμεσο στόχο την εδραίωση της εταιρίας στην ελληνική αγορά. Μέσα στα σχέδια της εταιρίας δεν ήταν μόνο η εκτέλεση πτήσεων στο εσωτερικό, αλλά και η επέκταση στην ενοποιημένη πλέον ευρωπαϊκή αγορά.

Η προσωπική γνωριμία των κκ. Πηλαδάκη και Πανταζόπουλου (ιδρυτών της SEEA) με τον Sir Richard Branson ήταν η αιτία για μια συμφωνία francise για τη διαδρομή Αθήνα-Λονδίνο. Τότε αυτό ήταν κάτι το καινοτόμο, και ακομη και σήμερα είναι σχετικά σπάνιο φαινόμενο στον αεροπορικό χώρο. Τι συμβαίνει σε μια συμφωνία franchise? Απλά πράγματα: Μία εταιρία που εμπορεύεται ένα επιτυχημένο προϊόν δίνει το δικαίωμα σε άλλη εταιρία να λειτουργήσει χρησιμοποιώντας το όνομά της με την προϋπόθεση ότι οι προσφερόμενες υπηρεσίες θα είναι ακριβώς οι ίδιες χωρίς την παραμικρή παρέκκλιση από αυτές που η μητρική εταιρία προσφέρει. Αυτό σημαίνει ότι ο επιβάτης π.χ. της Virgin S.E.E.A. απολάμβανε τις ίδιες υπηρεσίες και είχε την ίδια αίσθηση με έναν επιβάτη της Virgin Atlantic με τη μόνη διαφορά ότι τα αεροσκάφη καθώς και τα πληρώματα ήταν ελληνικά, μιας και η S.E.E.A. είχε αναλάβει όλη την ευθύνη του δρομολογίου.

Ο πρώτος καρπός της συνεργασίας ήταν ένα Βoeing B737-4Y0 (G-UKLB, cn 24344/1723) το οποίο είχε μισθωθεί από την Air UK Leisure (στην ουσία από την Guiness Peat Aviation Group) και παρέμεινε στον στόλο για δώδεκα μήνες (Απρίλιο 1993 - Απρίλιο 1994). Τα δρομολόγια αρχίζουν την 1η Απριλίου 1993 μεταξύ Λονδίνου (Gatwick) και Αθηνών. Εκείνη την ημέρα μάλιστα ήταν η πρώτη προγραμματισμένη πτήση της Virgin Atlantic (ως Virgin Airlines) στην Ευρώπη! Από τον Ιούνιο του ιδίου έτους η συχνότητα των πτήσεων αυξήθηκε σε δύο ημερησίως (μία προς Heathrow και μία προς Gatwick), μεταφέροντας συνολικά μέχρι το Δεκέμβριο 70.000 επιβάτες κάτι που αποδείκνυε την ανταπόκριση του επιβατικού κοινού αλλά και την επιτυχία της συμφωνίας. Από τον Ιανουάριο του 1994 η S.E.E.A. είχε αποκτήσει υπό το καθεστώς μίσθωσης (διάρκειας ενός έτους) από την εταιρία ενοικιάσεων αεροσκαφών Orix ένα Airbus A320-231 (SX-BSV, cn 449) το οποίο αντικατέστησε από τον Απρίλιο στην παραπάνω γραμμή το Boeing 737-4Y0. Παράλληλα η εταιρία είχε παραλάβει τον Ιούλιο του 1993 ένα πρώτο Fokker F50 (SX-BSF, cn 20105) αποκτώντας τη δυνατότητα πραγματοποίησης ναυλωμένων πτήσεων στο εσωτερικό, αρχικά, συνδέοντας την Αθήνα με Ηράκλειο, Ρόδο και Αλεξανδρούπολη. To δεύτερο Fokker F50 ήρθε τον Ιανουάριο του 1994 (SX-BSE, cn 20104). Τον Μάϊο του 1994 η εταιρεία παρέλαβε από την Orix άλλα δύο Αirbus A320-231 (SX-BSH, cn 225 στις 26 Μαΐου και SX-BSJ, cn 230 στις 27 Μαΐου), τα οποία τα μίσθωσε την ίδια μέρα στην Ambassador Airways.

Η εταιρεία εκτελούσε με τα Metro και τα Fokker πτήσεις εσωτερικού από Αθήνα προς Ηράκλειο, Θεσσαλονίκη, Ρόδο, Χανιά, Αλεξανδρούπολη και Κέρκυρα. Η εταιρεία σχεδίαζε να αρχίσει από το καλοκαίρι του 1994 πτήσεις από τη Θεσσαλονίκη προς τη Σκιάθο, τη Σαντορίνη, τη Ρόδο τη Μύκονο και τη Σάμο, ενώ σκόπευε να ενώσει τη Μύκονο με τη Σαντορίνη. Λόγω των διαφαινόμενων προβλημάτων εκείνο το καλοκαίρι, δεν μπόρεσε να διευκρινιστεί τι πραγματοποιήθηκε και σε ποιό βαθμό. Επίσης η εταιρεία είχε εισάγει και πρόγραμμα διακεκριμένων θέσεων με την επωνυμία HERMES CLASS, στην οποία οι πελάτες απολάμβαναν επιπλέον service.

Οικονομικά προβλήματα (για τα οποία "συνέδραμε" ιδιαίτερα και η Ambassador με την μη πληρωμή του μισθώματος στην εταιρεία, αλλά και ο ανηλεής πόλεμος που δεχόταν υπογείως από την Ολυμπιακή) την ανάγκασαν να σταματήσει κάθε επιχειρησιακή δραστηριότητα στις αρχές του 1995, μετά από τρία χρόνια λειτουργίας.

πηγή κειμένου




Φυσικά, όποιος έχει πιο πολλά στοιχεία, μπορεί να τα παραθέσει. Όλες οι παρουσιάσεις βασίζονται σε προσωπική έρευνα την εποχή 2011-2012.
 
Ας παραθέσουμε και φωτογραφικά το στόλο της SEEA:

http://www.airpics.net/photo/G-UKLB-Boe ... ic/28494/L To 734 τη μέρα της παραλαβής του με "ανάποδα" χρώματα στην ουρά, για άγνωστο λόγο. Την επόμενη μέρα βάφτηκε με τα κανονικά της Virgin http://www.airpics.net/photo/G-UKLB-Boe ... ic/24875/L . Και στις δύο διακρίνονται οι τίτλοι της SEEA μπροστά.

http://www.airpics.net/photo/N449RX-Air ... ic/23868/L το Α320 τη μέρα της παραλαβής του με το αμερικάνικο νηολόγιο το οποίο άλλαξε σε SX-BSV μια μέρα μετά: http://www.airpics.net/photo/SX-BSV-Air ... ic/23869/L

http://www.airpics.net/photo/PH-ARE-Fok ... EA/11099/L το πρώτο Fokker 50 τη μέρα της παραλαβής του, ακόμα με το Ολλανδικό νηολόγιο και πριν γίνει SX-BSF.

http://www.airliners.net/photo/South-Ea ... 49d2b45dd4 Το έτερο Fokker 50 SX-BSE

http://www.airliners.net/photo/South-Ea ... a3ba8ad2bf To ένα από τα δύο Metro με τους τίτλους των Flying Doctos

https://www.flickr.com/photos/22331715@N06/2981027920 και το άλλο με πλήρη χρώματα

http://www.airliners.net/photo/Ambassad ... 78c40ba3af To A320 BSJ

http://www.airliners.net/photo/Ambassad ... 69c558d87a και το BSH. Και τα δύο έμειναν στα χρώματα της Ambassador

http://www.airpics.net/photo/SX-AOS-Ces ... led/5327/L To SX-AOS βρίσκεται ακόμα παρατημένο στο Ελληνικό

και τέλος ένα χάρτινο εισιτήριο της εταιρίας https://www.airliners.gr/gallery/display ... p?pid=6335
 
Υπάρχει τρόπος να μάθουμε από πού προήλθε το SX-AOS και β´) μήπως υπάρχουν φωτογραφίες τής πίστας με μικρά ιδιωτικά; Είναι ελάχιστες...
 
Top