ΕΛΛηνικαί Αεροπορικαί Συγκοινωνίαι - ΕΛΛ.Α.Σ. (1947)

Πριν από 15 χρόνια διάβαζα παρόμοια ρεπορτάζ στο περιοδικό "Πτήση".Τότε ακόμη δεν υπήρχαν φωτογραφίες τού SX-DAB,υπήρχε μόνο η πληροφορία ότι τμήματα τού πρώην SX-DAA διασώζονταν στο Fort Collins τού Κολοράντο ( τό ρύγχος χωρίς όργανα στο πιλοτήριο,μία πτέρυγα και δύο μεγάλα κομμάτια τής ατράκτου).Το Δεκέμβριο τού 2006 πήρα τη μεγάλη απόφαση να πάω στο μέρος εκείνο,να φωτογραφίσω τα "συντρίμια" και να αγγίξω αυτό το μέταλλο. Ήταν μία μικρή περιπέτεια αλλά έπεσα σε ευγενικούς ανθρώπους πού όμως δεν τούς ενόχλησα από τότε.Τίς φωτογραφίες τις πήγα στο περιοδικό Remove Before Flight και παρόλο πού εκείνοι έδειξαν ενδιαφέρον,έχασα εγώ το δικό μου και δεν ξέρω κάν άν δημοσιεύτηκαν.Αν θέλετε μπορώ να ανεβάσω μερικές σε λίγες μέρες...
 
Http://i.imgur.com/ul9FOGa.jpg
Http://i.imgur.com/Y3VbaBv.jpg
Η πρώτη σελίδα είναι από το περιοδικό ΙΚΑΡΟΙ τής εποχής (μάλλον Μάρτιος τού 1949).
Στη δεύτερη σελίδα η πάνω φωτογραφία είναι από την εγκυκλοπαίδεια τού "Ηλίου" (194:cool: και η δεύτερη φωτογραφία από το τεύχος τού περιοδικού "ΙΚΑΡΟΙ" τού Μαρτίου 1948 από τη συλλογή μου."Μετά τα εγκαίνια τής νέας αεροπορικής εταιρείας ΕΛΛ.Α.Σ. εγένετο η πρώτη πτήσις τής γραμμής Αθηνών-Λονδίνου.Εις την φωτογραφίαν οι δημοσιογράφοι οίτινες ανεχώρησαν με αεροπλάνον τής ΕΛΛ.Α.Σ. διά Λονδίνον εγκαινιάζοντες ούτω και το πρώτον δρομολόγιον".
 
Πηγαίνετε στο google και πληκτρολογείστε: liberator lb-30 al 557 όπως το βλέπετε με μικρά γράμματα. Όταν βγάλει images,πατείστε στο more images. Και οι τέσσερις φωτογραφίες τής πρώτης σειράς δείχνουν το πρώην SX-DAA.Στην δεύτερη σειρά η 3η.Στην τρίτη σειρά η 2η.Στην τέταρτη σειρά οι 2 τελευταίες (φαίνεται η αυλή τού υποστέγου Vintage Aircraft.Τα περισσότερα κομμάτια είναι τού πρώην SX-DAA).Και στην 5η σειρά η τρίτη. Θα επανέλθουμε.
 
Ειναι λιγο πολυ γνωστες οι φωτο. Ενδιαφερον θα ειχαν (χρηστικες) φωτο απο τις Ντακοτες της εταιρειας..
 
Αυτές όμως δεν είναι.Πήγα επί τόπου για να τις πάρω.Στην επιχείρηση Vintage Aircraft στο Fort Collins τού Colorado.Τώρα,πώς έγινε να τις δημοσιεύω μετά από εννέα χρόνια...
Http://i.imgur.com/YzjNPSR.jpg
Η πόρτα τής αυλής ανοίγει.Κάτω από ένα λεπτό στρώμα χιονιού φαίνεται στα αριστερά η μοναδική σωζόμενη πτέρυγα τού SX-DAA. Στα δεξιά είναι δύο πτέρυγες από άλλο Liberator οι οποίες δεν φαίνεται να υπάρχουν πιά στην αυλή.
Http://i.imgur.com/T4mjGhr.jpg
Το ρύγχος τού αεροπλάνου και το γραμματοκιβώτιο με τη διεύθυνση διά τού λόγου τό αληθές.
Http://i.imgur.com/Gd3guA9.jpg
Το απογυμνωμένο από όργανα πιλοτήριο και ίσως το galley πού είχε εγκαταστήσει η Morrison Knudsen Co. Είναι απορίας άξιον γιατί το έκοψαν έτσι πρόχειρα αφού προοριζόταν για το Alaska Aviation Heritage Museum.
Http://i.imgur.com/wl0jNjl.jpg
Οι κινητήρες εις τα εξ ων συνετέθησαν και οι ρόδες τού αεροπλάνου.
 
Http://smg.photobucket.com/user/Newsdud ... 7.jpg.html
Αυτή η φωτογραφία δείχνει το ίδιο πράγμα με την τελευταία κάτω δεξιά τής προηγούμενης δημοσίευσης: Την απόληξη τής ατράκτου πολύ καθαρά.
Αλλά είναι πιό σωστό να βάλω και ένα link και όχι να σάς παραπέμπω στο google:
Http://warbirdinformationexchange.org/p ... =3&t=56117
Έχει ένα ενδιαφέρον άρθρο στο μέσον,τις σελίδες ενός βιβλίου.Στην πρώτη φαίνεται να υπάρχει μία σύγχυση με τα registration τού liberator.Η Μorrison-Knudsen είχε μεν δύο liberator αλλά το Ν68735 και το Ν92ΜΚ ήταν το ίδιο και το αυτό αεροπλάνο,το πρώην SX-DAA.Απλά αναφέρεται στο πρώτο της liberator χρησιμοποιώντας το παλιό registration τού δεύτερου.Εκεί είναι το μπέρδεμα. Πάντως, η πιό ενδιαφέρουσα σελίδα είναι η δεύτερη γιατί μάς λέει ότι το αεροπλάνο ήταν σε καλή κατάσταση και αξιόπιστο μέχρι το τέλος.
ΥΓ.Ξέρει κάποιος να μάς πεί τί σημαίνει "the airplane would true out at just about 200 knots"; Ότι μόλις έπιανε 200 κόμβους θα συνέβαινε τί; Έχει σχέση με την πραγματική ταχύτητα τού αεροσκάφους;
 
Θα ελεγα οτι εννοει οτι στους 200 κομβους ηταν στο "στοιχειο" του με την καλυτερη συμπεριφορα, δεδομενου και του υψους που αναφερει.
 
Ευχαριστώ. Έχω άν θέλεις μία φωτογραφία τού SX-BBC από την Εγκυκλοπαίδεια τού Ηλίου με το λογότυπο τής ΕΛΛ.Α.Σ. αλλά θα μπορέσω να την ανεβάσω από βδομάδα.
Στο μεταξύ βρήκα αυτό για το Liberator, 5 σελίδες από ένα βιβλίο με φωτογραφίες:
Http://books.google.gr/books?id=X-y0m3- ... ft&f=false
Βγάζει στη σελίδα 162.Ανεβείτε και ξεκινήστε από τη σελίδα 157 (Alaskan liberators). Έχει όλο το ιστορικό.
Βρήκα κι αυτά τα σχετικά.Είναι το ίδιο αεροσκάφος στο Kalikat Creek.Το απομάκρυναν όπως-όπως με μπουλντόζα για να ελευθερώσουν το διάδρομο με αποτέλεσμα να καταστραφεί το πίσω μέρος και έμεινε εκεί ξεχασμένο πολλά χρόνια.
Http://aafo.com/hangartalk/attachment.p ... 1275878615
Http://aafo.com/hangartalk/attachment.p ... 1275878601
Οι φωτογραφίες έχουν ημερομηνία 4/5/1986. Αλάσκα,βλέπετε....
 
Οφείλω να ομολογήσω ότι δεν περίμενα ότι θα βρίσκατε φωτογραφίες τού SX-DAB.
Έχω βρεί μία από την εποχή πού ήταν με την BOAC με registration G-AHZR.
Http://aflyinghistory.com
Search: G-AHZR (απευθείας link δεν γίνεται.)
Για όσους ενδιαφέρονται,ας ανατρέξουν στο περιοδικό Cockpit, τεύχη 23&26, Νοέμβριος 2000, Φεβρουάριος 2001 για να διαβάσουν μία ιστορική αναδρομή σε κείνα τα χρόνια με πολύ σπάνιες φωτογραφίες.
 
Http://i.imgur.com/1juKaqJ.jpg
Attn: Στέφος
Μία σελίδα από την Εγκυκλοπαίδεια τού Ηλίου τού 1948.Αν κάνεις scroll down θα δείς τη φωτογραφία τού SX-BBC τής ΕΛΛ.Α.Σ. και ελπίζω να σε ενδιαφέρει.
Http://i.imgur.com/lfyvyns.jpg
Αυτό είναι το μικρό αεροδρόμιο στο Kalikat creek την εποχή που το πρώην SX-DAA ήταν παρατημένο για πολλά χρόνια.Το liberator φαίνεται πάνω αριστερά.Σε πρώτο πλάνο είναι ένα Curtiss commando (μοιάζει πολύ με ντακότα αλλά δεν είναι).Η Α.Μ.Ε. είχε παραλάβει δύο τέτοια αλλά η φωτογραφία πού έχω είναι λίγο θαμπή.
ΥΓ. Καλά κάνω και παίρνω φωτογραφίες από το Internet.Αυτή τη στιγμή λ.χ. το site ArmedForces.com είναι υπό ανακατασκευή και δε μπορούσα να βρω πιά αυτή τη φωτογραφία...
 
Top