LGTL Kasteli - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκης"

nsap":2j7a9vgt said:
@kbrin

Σχετικά με το άρθρο που παρέθεσες, μερικά ερωτήματα έχουν ήδη απαντηθεί. Πρώτα απο όλα ποιος είπε πως το αεροδρόμιο χτίζεται με βασικό σκοπό την πραγματοποίηση υπερπόντιων πτήσεων?
Το υφιστάμενο αεροδρόμιο είναι ένα αίσχος για μια χώρα που θέλει να επενδύσει στο τουρισμό και θέλει να θεωρείται αναπτυγμένη. Όλα τα ελληνικά αεροδρόμια πρέπει να αναβαθμιστούν άμεσα γιατί αλλιώς θα χάσουμε το παιχνίδι.
Επιπλέον, jumbos πραγματοποιούν ήδη πτήσεις στο Ηράκλειο και στην Ρόδο με 400+ επιβάτες on board που προέρχονται απο την Ρωσία (δεν χρειάζεται να έρχονται πτήσεις απο Αμέρικα για να δεις Jumbo).
Επίσης, το σχέδιο κατασκεύης προβλέπει πως ο ανάδοχος θα είναι υπεύθυνος για την σύνδεση του αεροδρομίου με τους τοπικούς άξονες.
Όσο αφορά τα υπόλοιπα ερωτήματα, το μόνο που έχω να πω είναι πως δεν μπορούμε να έχουμε και την πίτα ολόκληρη και τον σκύλο χορτάτο.
Τέλος, το Καστέλλι έπρεπε ήδη να λειτουργούσε.

Ok, αφού το αποφάσισες τότε βουρ. Ποιος είναι ακριβός ο λόγος που δεν μπορεί να αναπτυχθεί το υπάρχον αεροδρόμιο, στην ίδια τοποθεσία, να προστεθούν νέες σύγχρονες κτηριακές εγκαταστάσεις, όποτε και αν βρούμε χρήματα; Δεν θέλω να ταράξω κανέναν αλλά υπάρχει μια μαγική λέξη που λέγετε re-development και έχει γίνει με μεγάλη επιτυχία σε διάφορα αεροδρόμια. Να ξαναφτιάξουν ένα αεροδρόμιο από την αρχή, με τις ίδιες τεχνικές προδιαγραφές στην μέση του πουθενά, έτσι απλά για να γουστάρουμε δεν νομίζω ότι αντέχουμε. Είμαι πολύ περίεργος να μάθω αυτό το αίσχος τι σημαίνει; Είναι ακαλαίσθητο, παλιό, μη λειτουργικό, σε λάθος τοποθεσία. Όσο για τις επενδύσεις και πάλι δεν θέλω να σε ταράξω αλλά η Ελλάδα έχει χρεοκοπήσει εδώ και μερικά χρόνια, οπότε ούτε σε περίπτερο δεν μπορεί να επενδύσει. Για το επιχειρηματικό περιβάλλον, τις ιδιωτικές επενδύσεις και το doing business in Greece νομίζω είναι περιττό να αναφερθώ. Αν ο μπαμπάς σου είναι ο Μπόμπολας τότε καταλαβαίνω την υστερία αν όχι ίσως να μπορείς να μας το εξηγήσεις. Όσο για το παιχνίδι έχει χαθεί ήδη. Αυτό όμως που με έκανε πραγματικά να γελάσω είναι το: αν θέλει να θεωρείται αναπτυγμένη. Και πάλι δεν θέλω να σε πικράνω αλλά δεν είναι αναπτυγμένη και ούτε πρόκειται να αναπτυχθεί. Τώρα οι φαντασιώσεις και τα οράματα είναι τσάμπα. Αν η ανάπτυξη που έχεις στο μυαλό σου είναι αυτό που λέει ο Σαμαράς. Τότε ναι ήρθε η ανάπτυξη. :twisted:
 
@nick15801

. Ποιος είναι ακριβός ο λόγος που δεν μπορεί να αναπτυχθεί το υπάρχον αεροδρόμιο, στην ίδια τοποθεσία, να προστεθούν νέες σύγχρονες κτηριακές εγκαταστάσεις, όποτε και αν βρούμε χρήματα;

Δεν διαφωνώ πως δεν μπορεί να αναπτυχθεί το υπάρχον αεροδρόμιο, απλά θεωρώ ότι το κόστος επέκτασης στα πρότυπα ενός πραγματικού διεθνούς αερολιμένα θα έχει πάνω κάτω το ίδιο κόστος αν λάβουμε τα disruptions και τα περιβαλλοντικά προβλήματα λόγω επέκτασης του διαδρόμου στην θάλασσα.

Είμαι πολύ περίεργος να μάθω αυτό το αίσχος τι σημαίνει; Είναι ακαλαίσθητο, παλιό, μη λειτουργικό, σε λάθος τοποθεσία.

Τα τρία πρώτα σίγουρα. Η τοποθεσία είναι καλή αλλά δεν μπορώ να φανταστώ το αεροδρόμιο σαν αυτό της μακέτας σε απόσταση αναπνοής απο την πόλη.

. Αν ο μπαμπάς σου είναι ο Μπόμπολας τότε καταλαβαίνω την υστερία αν όχι ίσως να μπορείς να μας το εξηγήσεις.

Όχι αλλά είτε καινούριο αεροδρόμιο φτιαχτεί, είτε το Καζαντζάκης επεκταθεί, οι κατασκευαστικές θα έχουν δουλειά να κάνουν. Υστερικός δεν είμαι, αλλά δεν μπορώ να καταλάβω γιατί πρέπει να υστερούμε σε σχέση με ανταγωνιστικές χώρες και να ακούμε αρνητικά σχόλια απο τον κάθε Άγγλο, Γάλλο κ.ο.κ.

Και πάλι δεν θέλω να σε πικράνω αλλά δεν είναι αναπτυγμένη και ούτε πρόκειται να αναπτυχθεί

Και ύστερα αναρωτιέμαι γιατί η Ελλάδα δεν προχωράει.. Μα τέτοια αισιοδοξία..

Προσωπικά, επιθυμώ ένα αεροδρόμιο σύγχρονων προδιαγραφών. Είτε είναι το υφιστάμενο, είτε το Καστέλλι, είτε κάνουμε ένα σε τεχνητό νησί, δεν μου καίγεται καρφί. Το μόνο που με ενδιαφέρει είναι να μπορεί η Ελλάδα να ανταποκριθεί στις υψηλές απαιτήσεις ενός σύγχρονου τουριστικού προϊόντος.
 
Το Καζαντζάκης είναι διεθνές αεροδρόμιο. Πραγματικό. Το αεροδρόμιο έχει έντονα εποχική κίνηση που σημαίνει ότι μια επένδυση σε νέο αεροδρόμιο δεν θα επιστρέψει χρήματα στον επενδύτη η το κράτος εκτός και αν ανεβάσει σημαντικά τις χρεώσεις. Αυτό βεβαία δεν είναι δυνατό για ευνόητους λόγους. Οι υπάρχοντες διάδρομοι είναι παραπάνω από επαρκείς οπότε δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας. Α380 δεν έχει δει η Αθήνα θα δει η Κρήτη; Τα μακέτα που έλεγε και παλιός μας πορθυπουργός και τα φαραωνικά έργα είναι για άλλες εποχές. Αν είχε κάποια βάση η ανάπτυξη αεροδρομίου στο Καστέλι όπως είχε αρχικά σχεδιαστεί, ο διαγωνισμός δεν θα ήταν άγονος. Φαντάστηκα πως είναι κοινή λογική το ότι να αναπτύξεις το υπάρχον αεροδρόμιο αντί να κάνεις απαλλοτριώσεις, να φτιάξεις δρόμους από την αρχή, παρκινγκ, ραντάρ, ραδιο-βοηθήματα κλπ κλπ. Από όσο θυμάμαι από το τοπογραφικό, χωρά άνετα τα πάντα. Για ποια disruptions μιλάς; Και γιατί να είναι εκτός πόλεως το αεροδρόμιο; Υπάρχουν πάρα πολλά αεροδρόμια μέσα στην πόλη. Δεν νομίζω πως υπάρχει λόγος να αρχίσω να τα ονοματίζω. Δεν έχω πρόθεση να σε προσβάλω αλλά είσαι εντελώς αλλού. Δεν περιμένει κανένας να έχεις γνώσεις civil engineering και project management αλλά νιώσε λίγο. Αυτά που λες δεν έχουν καμία επαφή. Δεν νομίζω ότι υστερούμε σε σχέση με κανέναν Άγγλο ή Γάλλο. Αν η τοποθεσία που βρίσκεσαι είναι κοντά στο ΜΑΝ θα πρέπει να έχεις υπόψη σου τις αεροδρομιάρες του Blackpool, Humberside, Coventry, EMA, LUTON, Leeds-Bradford και άλλα τσαντίρια. Οπότε δεν νομίζω ότι κανένας άγγλος, γάλλος, πορτογάλος έχει απαιτήσεις από μια χώρα σε κατάσταση πτώχευσης. Ακόμα και αν το περιμένει, σε καμία περίπτωση δεν είναι διατεθειμένος να το πληρώσει. Αν μένεις Αγγλία θα πρέπει να το έχεις εμπεδώσει. Τα μεταξωτά βρακιά, θέλουν πάντα επιδέξιους κώλους. Ρώτα και τους φίλους μας στη Ισπανία τι έπαθαν με το Ciudad Real. Δισεκατομμύρια πεταμένα.
Οι προσδοκίες και οι επιθυμίες είναι κάτι εντελώς διαφορετικό. Ως πρώην φορολογούμενος-κορόιδο της Ελλάδας, με καίει και με κοφτεί πως θα τοποθετήσουν χρήματα που έχω δώσει στο δημόσιο. Και μου καίγονται πολλά καρφιά. Μάλλον επειδή δεν καίγονταν και σε άλλους πολλά καρφιά φτάσαμε εκεί που είμαστε τώρα.
Αν θέλεις να καταλάβεις γιατί δεν πάει η Ελλάδα μπροστά μάλλον θα πρέπει κοιτάξεις πράγματα ουσίας και όχι επιφάνειας.
Φίλτατε, είμαι αισιόδοξος περισσότερο από όσο πιστεύεις αλλά είμαι και φανατικός του ωμού ρεαλισμού. Οπότε δεν βαυκαλίζομαι με μεγάλες ιδέες και δεν βλέπω όνειρα θερινής νυκτός. Είναι πάντα δικαίωμα του καθένα να βλέπει όνειρα αρκεί να μην ροχαλίζει.
Ελπίζω η απάντηση μου να σε κάνει να σκεφτείς και όχι να θυμώσεις
Enjoy the bank holiday
 
Κατι ακουστηκε στο ραδιο Κρητη σημερα , για αποφαση συρικνωσης της βασης της Πολεμικης Αεροποριας , στο Ηρακλειο , και την αποδοση του χωρου στην ΥΠΑ , για επεκταση των εγκαταστασεων του Καζαντζακης .
Για τους φιλους του planespotting , στην πιστα τερμα δεξια ειναι παρκαρισμενο ενα ...''μεταλλαγμενο'' ( turboprop conversion ) , DC 3 .
Στην λευκη ατρακτο γραφει = BELL GEOSPACE . Δεν μπορουσα να διακρινω το registration .
 
Πηγή από Greek air news
Το αεροδρόμιο στο Καστέλι Κρήτης - Θέατρο παραλόγου και αναβολών.

Έως τις 23 Φεβρουαρίου 2016 είχε θέσει η ελληνική κυβέρνηση, ως χρονικό όριο, για προσφορές στο εν θέματι (το αεροδρόμιο στο Καστέλι Κρήτης). Όμως, η συνολική οικονομική κατάσταση της χώρας με τα βαρύτατα μέτρα που ευρίσκονται σε εξέλιξη ως τον Φεβρουάριο (ασφαλιστικά, αγρότες και πολλά άλλα), καθιστά “όνειρο θερινής νυκτός” μια κατακύρωση ή πρόοδο του διαγωνισμού για το αεροδρόμιο αυτό.

Βέβαια, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων εξεδήλωσε ενδιαφέρον να χρηματοδοτήσει μέρος των projects με 850 εκατ. ευρώ, όμως τούτο ελάχιστα αρκεί.

Γιατί οι διεθνείς όμιλοι που έχουν την πρόθεση από παλιά να συμμετάσχουν είναι εξοργισμένοι με τις τόσες αναβολές και το ίδιο επιθετικά σκέπτονται και οι Έλληνες συνεταίροι τους.

Το είπαμε και το γράψαμε χρόνια τώρα. Η ανακολουθία μεταξύ λόγων και έργων συνοδεύει και την παρούσα Κυβέρνηση.

- Το έργο είναι δαιδαλώδες.
- Έχει “μπει” πολλές φορές στην “κλίνη του Προκρούστη”.
- Μεγαλώνουν και μικραίνουν οι διάδρομοι και οι χώροι.
- Διαφοροποιούνται διαρκώς οι προσεγγίσεις και οι οδικοί άξονες.
- Ουσιαστική απόφαση για την ενδιάμεση χρονικά χρήση του υπάρχοντος αεροδρομίου του Ηρακλείου, δεν έχει ξεκαθαρίσει.

Το υφιστάμενο αεροδρόμιο, που είναι το δεύτερο σε κυκλοφορία αεροδρόμιο της χώρας, είναι τραγικό. Παραπήγματα, “οβηδιακές” καταστάσεις στο εσωτερικό του, στις αφιξαναχωρήσεις, τεράστια πολύωρη ταλαιπωρία των εκατοντάδων χιλιάδων τουριστών που επισκέπτονται κατ‘έτος την Κρήτη το έχουν καταστήσει το “όνειδος του ελληνικού τουρισμού”.

Δεν το λέμε εμείς. Ρωτήστε τους επισκέπτες - τουρίστες και θα κλαίτε ή θα γελάσετε πικρά. Έτσι, η γαλλική Vinci μαζί με την ΕΛΛΑΚΤΩΡ είναι δυνητικοί επενδυτές, όπως και η Aeroport de Paris με την J&P ΑΒΑΞ. Δυνατός παρουσιάζεται ο ισπανικός κολοσσός ACS που συνοδεύεται από την ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ. Οι Κινέζοι είναι ένα ερώτημα, και για τους πιθανούς Έλληνες συνεταίρους τους. Τέλος, η Corporation America εξ Αργεντινής πορεύεται στην ομίχλη.

Πιστεύουμε ότι η βραδύτητα των ξένων και η μερική απροθυμία τους συνδέονται με τους όρους χρηματοδότησής τους από μεγάλους χρηματοδοτικούς ομίλους και τράπεζες, που αλυσιδωτά “βλέπουν” ότι η Ελλάδα βρίσκεται σε περιδίνηση και οικονομική αβεβαιότητα, που, τουλάχιστον το 2017 θα έχει κάπως ξεκαθαρίσει. Και όχι πάντα θετικά...

Βασικά, τροφοδοτώντας τη σκέψη μας με αισιοδοξία, γιατί αυτό επιβάλλεται, θέλουμε να πιστεύουμε πως μετά, περί τον Αύγουστο 2016, θα ξεκαθαρίσει το τοπίο γι’αυτήν την επένδυση.

Και βέβαια, μεγάλη σημασία και βαρύτητα θα έχει η διάταξη περί “Bonus” που η πρόσφατη προκήρυξη περιέχει για τους επενδυτές που θα επενδύσουν με μεγαλύτερα κεφάλαια. Αυτή η νέα εξέλιξη (Bonus), θα στηρίξει τη διαβούλευση που αναμένεται αλλά, ελάχιστα πρέπει να αγνοούνται οι στρατηγικοί “ελιγμοί” που θα γίνουν από τους πολύπειρους Έλληνες και ξένους διαπραγματευτές που θα εκπροσωπήσουν τα συμμετέχοντα δυνητικά groups.

Αυτές οι διαπραγματεύσεις, όταν έλθει η ώρα, θα γίνουν από το ΤΑΙΠΕΔ που θα διευθύνεται από Έλληνα επικεφαλής, ή μήπως από ξένο ειδήμονα;Αν συμβεί το δεύτερο τότε οι όροι θα φέρουν τον συνέταιρο “Ελληνικό Δημόσιο” σε πολύ δύσκολη θέση. Και θα κρίνουν και το τελικό ποσοστό συμμετοχής του στο έργο.

Και η απαλλοτρίωση της όποιας μελλοντικής προστιθέμενης αξίας για τους Έλληνες θα έχει τραγική επιχειρηματική κατάληξη. Ευχόμαστε θετικά, όχι όμως με σιγουριά.
 
Η Archirodon Group (J&P Άβαξ) που κάποτε είχε και την Phaethon S.A. και έκανε αεροψεκασμούς στην Ελλάδα, ενδιαφέρεται για το αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης μαζί με China State Construction Engineering Co και την Zurich Group.

http://www.metaforespress.gr/aeroporika ... ritis.html
 
Η Αρχιροδον και η J&P Avax δεν σχετιζονται με οποιονδηποτε τροπο.
 
Sorry είναι J.V. της ARCHIMIDIS MARINE CONTRACTOR και ODON&ODOSTROMATON ιδρύθηκε το 1959

www.archirodon.net
 
kbrin":398qflly said:
Η Κρήτη έχει 1 πολιτικό αεροδρόμιο της Σητείας, 2 στρατιωτικά-πολιτικά Ηράκλειο-Χανιά, 1 στρατιωτικό Καστέλλι και άλλο ένα που εγκαταλήφθηκε πλέον στο Τυμπάκι. Γιατί χρειάζεται ένα μεγάλο;
Η κατασκευή ενός μεγάλου έργου είναι καλή "μπίζνες" για το πολιτικό κατεστημένο. Η χρησιμότητα του έργου έρχεται σε δεύτερη μοίρα. Ακόμα και ένας λευκός ελέφαντας είναι καλύτερος από το τίποτα.
 
Top