Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

Πρέπει να είσαι σε τηλεπικοινωνιακή επαφή μαζί του εάν μπεις στα ύψη και τις αποστάσεις που καθορίζουν την τερματική ή τη ζώνη ελέγχου του.
 
@ aris320

ως αλεξίπτωτο θεωρώ ότι εννοείς αλεξίπτωτο πλαγιάς με ή χωρίς κινητήρα και αντίστοιχα για αετό.

Απαγορεύεται η πτήση σε μια ζώνη ακτίνας 10 ΝΜ από ένα αεροδρόμιο. Εξαιρείται η περίπτωση που ο χειριστής έχει λάβει άδεια από την αρχή λειτουργίας του αεροδρομίου και από την αρμόδια αρχή για την παροχή υπηρεσιών εναέριας κυκλοφορίας.

Τα κριτήρια για την έκδοση άδειας δεν είναι καθορισμένα και δεν μπορεί να είναι κοινά για όλες τις περιοχές και για όλους τους τύπους ιπταμένων συσκευών.

Αυτό που αναφέρθηκε σε σχέση με την τηλεπικοινωνιακή επαφή (είτε ραδιοτηλεφωνική, είτε άλλη) δεν ισχύει. Αυτές οι συσκευές δεν είναι υποχρεωτικό να φέρουν σχετικό εξοπλισμό. (Και είναι πρακτικά αδύνατο να έχεις σωστή ραδιοτηλεφωνική επαφή με τον οποιοδήποτε όταν έχεις έναν γυμνό κινητήρα στη πλάτη σου.)

Επειδή οι δυνατότητες ελιγμού αυτών των συσκευών είναι περιορισμένες κάθε περίπτωση εξετάζεται χωριστά, η άδεια αφορά των αιτούντα και συνήθως συνοδεύεται από συγκεκριμένους περιορισμούς σε ημέρες, ώρες και περιοχές.
 
"Εξαιρείται η περίπτωση που ο χειριστής έχει λάβει άδεια από την αρχή λειτουργίας του αεροδρομίου και από την αρμόδια αρχή για την παροχή υπηρεσιών εναέριας κυκλοφορίας.
Αυτό που αναφέρθηκε σε σχέση με την τηλεπικοινωνιακή επαφή (είτε ραδιοτηλεφωνική, είτε άλλη) δεν ισχύει."

Ανευ σχολίων...
 
Θα ηθελα να σας περιγράψω καποια περιστατικά που συνεβηκαν στις τελευταιες δυο μου πτησεις, με την Α3 για να μου πείτε και εσεις σαν ειδικοί και με περισσότερες γνώσεις, αν θα επρεπε να τα αναφέρω στην εταιρία.
Στην πρωτη πτηση το taxiing ξεκινησε αμεσως μολις έκλεισαν οι πόρτες, πριν προλάβουν να καθισουν οι τελευταίοι επιβάτες και διήρκησε λιγότερο απο 10 λεπτα. Ως εκτουτου οι αεροσυνοδοί δεν πρόλαβαν να κανουν τους απαραίτητους ελέγχους, demo κτλ πριν φτάσει το αεροσκάφος στο holding του runway και ο κυβερνήτης κάλεσε την υπεύθυνη καμπίνας για να ρωτησει αν ειναι έτοιμη η καμπίνα για take off. Η ιδια του ειπε οτι χρειάζονται 2-3 λεπτα ακομα μεχρι να ελέγξουν αν ολοι οι επιβάτες ηταν δεμένοι. Εν τω μεταξυ, μια αλλη αεροσυνοδος μιλουσε σε ενα επιβάτη που καθόταν στη σειρα 5 ή 6, και οταν τελειωσε να του μιλα κατευθύνθηκε προς την forward galley. Όταν έφτασε στη σειρα 1, η υπεύθυνη καμπίνας την έσπρωξε, φωνάζοντας της επιδεικτικά "οταν βιαζόμαστε δεν συνομιλούμε με τους επιβάτες". Πρωτο φάουλ.
Στη δευτερη πτηση, αφου επιβιβαστήκαμε με σκάλες στο αεροσκάφος, μας ενημέρωσε ο κυβερνήτης πως υπηρχε ενα προβλημα με τον ιμάντα του οχήματος που φορτώνει τις βαλίτσες και οτι θα επρεπε να περιμενουμε λιγο. Καθώς περιμεναμε, η υπεύθυνη καμπίνας εκλεισε την κουρτίνα που χωρίζει την καμπίνα με το forward galley. Και ρωτώ: οι κανονισμοί ασφαλείας δεν λενε πως οταν το αεροσκάφος βρισκεται στο έδαφος αλλα και κατα την απογείωση/προσγείωση τα class dividers πρεπει να ειναι ανοιχτα? Το δευτερο περιστατικο αυτής της πτήσης εγινε αμεσως μετα. Βρέθηκε μια χειραποσκευή μπροστα απο τη σκάλα, στο έδαφος, και εγινε ανακοίνωση αν ξέχασε καποιος τη χειραποσκευή του εξω απο το αεροσκάφος. Τελικα η βαλιτσα αναγνωρίστηκε απο εναν επιβάτη. Οταν ομως ο dispatcher (?) ειπε στον αεροσυνοδό οτι πρεπει να γινει αναγνώριση των αντικειμένων της βαλίτσας, ο αεροσυνοδος του απαντησε "εεε σιγα να μεν ανοιουμεν τωρα τη βαλιτσα τζαι να γυρεύκουμε τα πραματα του αθρώπου". Και τοτε λεει ο επιβάτης που καθόταν στην 1D πως κανονικά πρεπει να ελεγχθεί μια βαλιτσα που βρέθηκε εξω απο το αεροσκάφος, με τον αεροσυνοδό να του απαντα "εν εβρεθηκεν εξω, εβρεθηκε που κατω", φεύγοντας αδιάφορος και αγνοώντας τον επιβάτη, ο οποιος επέμενε πως πρεπει να ελεγχθεί. Και ξαναρωτω: ποια διαδικασία ακολουθείται σε τετοια περίπτωση?
Συγγνωμη αν σας κούρασα με την παραστατικότητα μου, απλα θεωρώ πως το τελευταιο περιστατικο τουλαχιστον αξιζει να αναφερθεί στην εταιρία. Θα ηθελα να ακούσω και τις δικές σας γνώμες.
 
Όσο αφορά την κλειστή κουρτίνα μεταξύ economy και business νομίζω ότι εφ' όσον υπάρχει καθυστέρηση είτε στην αναχώρηση είτε στην άφιξη, η κουρτίνα μπορεί να κλείσει λόγω διαφορετικού service μεταξύ των δύο class.

Επίσης να πούμε για άλλη μια φορά ότι δεν υπάρχει όρος "ο αεροσυνοδός". Η λέξη "αεροσυνοδός" είναι για γυναίκες ενώ για τους άντρες ο όρος είναι "ιπτάμενος φροντιστής".

Για τα άλλα δεν γνωρίζω.
 
όλες οι εταιρίες του κόλπου ακολουθούν την πορεία που ακολούθησε η air france όπως φαίνεται στην παρακάτω εικόνα. Λογικά δεν επιτρέπεται πάνω από το Ισραήλ να πετάξουν.

Η Air France γιατί ;;;


http://s1322.photobucket.com/user/giorg ... 0.jpg.html
 
Καλημέρα σας και πάλι.
Μπορεί κάποιος να μου πει αν υπάρχει κάποιο topic στο forum που να περιγράφεται και να συζητάται η IAS (indicated air speed) και η TAS (true air speed)? Απαντήστε μου εδώ ή στείλτε μου ΠΜ. Συγνώμη αν είμαι off-topic!!!
 
Air speed

Δεν νομίζω ότι έχει συζητηθεί κάπου. Χοντρικά indicated air speed είναι αυτή που δείχνει ένας σωλήνας pitot και επειδή η ένδειξη εξαρτάται από την πυκνότητα του αέρα, όσο αυξάνει το ύψος τόσο αποκλίνει από την πραγματική ταχύτητα του αεροσκάφους ως προς τον αέρα (true air speed).

Αν έχεις άνεση στα αγγλικά και δεν έχεις πρόσβαση σε ειδική βιβλιογραφία, προτείνω να ξεκινήσεις από τά ακόλουθα άρθρα στην Wikipedia:

Indicated airspeed

true airspeed
 
H IAS είναι η ένδειξη ταχύτητας όπως προκύπτει απευθείας από τις μετρήσεις της ολικής πίεσης του εξωτερικού αέρα (η πίεση του αέρα ως προς τον διαμήκη άξονα του αεροσκάφους, δηλαδή χοντρικά στην διεύθυνση κίνησής του - αισθητήριο Ptot probe) προς τη στατική πίεση του εξωτερικού αέρα (η πίεση του αέρα κάθετα προς τον διαμήκη άξονα του αεροσκάφους - αισθητήριο Ps με βάση το οποίο υπολογίζεται και το βαρομετρικό ύψος του αεροσκάφους). Αυτή είναι η ταχύτητα που έδειχναν όλα τα προπολεμικά αεροσκάφη, τα όργανα των οποίων ήταν καθαρά μηχανικά.

Η TAS είναι η ταχύτητα που βγαίνει από τον υπολογιστή δεδομένων αέρος (DADC - Digital Air Data Computer), που με λίγα λόγια είναι η IAS, διορθωμένη ως προς τα σφάλματα των μετρήσεων που δίνουν την ταχύτητα του αεροσκάφους ως προς τον αέρα, και τα οποία σχετίζονται με το ύψος πτήσης, την ταχύτητα αέρος του αεροσκάφους και τη θερμοκρασία. Γιαυτό και ονομάζεται Αληθής Ταχύτητα Αέρος.
 
Συμπληρώνω μια βασική διαφορά που αφορά την ¨χρήση" κάθε ταχύτητας:
Η IAS είναι σημαντική για την πτήση του αεροσκάφους, δηλαδή την ταχύτητα του αέρα στις πτέρυγες και την αντίστοιχη παραγωγή άντωσης ( βάση αυτής βγαίνουν οι κρίσιμες ταχύτητες Vstall, V1,V2, κ.λ.π.), ενώ η TAS είναι σημαντική για τη ναυτιλία του αεροσκάφους, την απόσταση δηλαδή που καλύπτει. Χονδρικά η TAS σε συνυπολογισμό με τον άνεμο διαδρομής, μας δίνει την ταχύτητα εδάφους (Ground Speed).
Παράδειγμα: TAS 350Kt, ούρια συνιστώσα ανέμου 25Κt, GS = 375 Kt :cool:
 
Top