Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

Εδώ όλες οι υπόλοιπες συζητήσεις σχετικά με την παγκόσμια αεροπορία
Άβαταρ μέλους
giorgosk
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 989
Εγγραφή: 29 Ιούλ 2008, 01:18
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGLR
x 79

Re: Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

Δημοσίευσηαπό giorgosk » 27 Ιούλ 2016, 15:36

όλες οι εταιρίες του κόλπου ακολουθούν την πορεία που ακολούθησε η air france όπως φαίνεται στην παρακάτω εικόνα. Λογικά δεν επιτρέπεται πάνω από το Ισραήλ να πετάξουν.

Η Air France γιατί ;;;


http://s1322.photobucket.com/user/giorg ... 0.jpg.html
0 x


Σάββας18
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 37
Εγγραφή: 28 Απρ 2016, 16:00

Re: Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

Δημοσίευσηαπό Σάββας18 » 04 Αύγ 2016, 10:16

Καλημέρα σας και πάλι.
Μπορεί κάποιος να μου πει αν υπάρχει κάποιο topic στο forum που να περιγράφεται και να συζητάται η IAS (indicated air speed) και η TAS (true air speed)? Απαντήστε μου εδώ ή στείλτε μου ΠΜ. Συγνώμη αν είμαι off-topic!!!
0 x

Άβαταρ μέλους
sv1xv
V.I.P.-Class
V.I.P.-Class
Δημοσιεύσεις: 1318
Εγγραφή: 27 Σεπ 2006, 06:30
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): BAW
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGEL
x 269
Επικοινωνία:

Air speed

Δημοσίευσηαπό sv1xv » 04 Αύγ 2016, 10:42

Δεν νομίζω ότι έχει συζητηθεί κάπου. Χοντρικά indicated air speed είναι αυτή που δείχνει ένας σωλήνας pitot και επειδή η ένδειξη εξαρτάται από την πυκνότητα του αέρα, όσο αυξάνει το ύψος τόσο αποκλίνει από την πραγματική ταχύτητα του αεροσκάφους ως προς τον αέρα (true air speed).

Αν έχεις άνεση στα αγγλικά και δεν έχεις πρόσβαση σε ειδική βιβλιογραφία, προτείνω να ξεκινήσεις από τά ακόλουθα άρθρα στην Wikipedia:

Indicated airspeed

true airspeed
1 x

Άβαταρ μέλους
AGV
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 558
Εγγραφή: 13 Απρ 2011, 22:03
Τοποθεσία: Ύπαιθρος
x 144

Re: Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

Δημοσίευσηαπό AGV » 04 Αύγ 2016, 11:08

H IAS είναι η ένδειξη ταχύτητας όπως προκύπτει απευθείας από τις μετρήσεις της ολικής πίεσης του εξωτερικού αέρα (η πίεση του αέρα ως προς τον διαμήκη άξονα του αεροσκάφους, δηλαδή χοντρικά στην διεύθυνση κίνησής του - αισθητήριο Ptot probe) προς τη στατική πίεση του εξωτερικού αέρα (η πίεση του αέρα κάθετα προς τον διαμήκη άξονα του αεροσκάφους - αισθητήριο Ps με βάση το οποίο υπολογίζεται και το βαρομετρικό ύψος του αεροσκάφους). Αυτή είναι η ταχύτητα που έδειχναν όλα τα προπολεμικά αεροσκάφη, τα όργανα των οποίων ήταν καθαρά μηχανικά.

Η TAS είναι η ταχύτητα που βγαίνει από τον υπολογιστή δεδομένων αέρος (DADC - Digital Air Data Computer), που με λίγα λόγια είναι η IAS, διορθωμένη ως προς τα σφάλματα των μετρήσεων που δίνουν την ταχύτητα του αεροσκάφους ως προς τον αέρα, και τα οποία σχετίζονται με το ύψος πτήσης, την ταχύτητα αέρος του αεροσκάφους και τη θερμοκρασία. Γιαυτό και ονομάζεται Αληθής Ταχύτητα Αέρος.
1 x


Άβαταρ μέλους
george 150
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 174
Εγγραφή: 15 Μαρ 2012, 17:07
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGSM
x 49

Re: Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

Δημοσίευσηαπό george 150 » 04 Αύγ 2016, 14:48

Συμπληρώνω μια βασική διαφορά που αφορά την ¨χρήση" κάθε ταχύτητας:
Η IAS είναι σημαντική για την πτήση του αεροσκάφους, δηλαδή την ταχύτητα του αέρα στις πτέρυγες και την αντίστοιχη παραγωγή άντωσης ( βάση αυτής βγαίνουν οι κρίσιμες ταχύτητες Vstall, V1,V2, κ.λ.π.), ενώ η TAS είναι σημαντική για τη ναυτιλία του αεροσκάφους, την απόσταση δηλαδή που καλύπτει. Χονδρικά η TAS σε συνυπολογισμό με τον άνεμο διαδρομής, μας δίνει την ταχύτητα εδάφους (Ground Speed).
Παράδειγμα: TAS 350Kt, ούρια συνιστώσα ανέμου 25Κt, GS = 375 Kt 8)
2 x
Pax exp: DC3, B732, B727, AT72, AT43,ΑΤ46, E145, A306, RJ1H, Α321,A320, A319, Α300, MD82, B738, JS41,DH8A, DH8D, SW4,ΑΒ205,PA36.

nanas44
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 83
Εγγραφή: 25 Αύγ 2003, 15:38
x 20

Re: Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

Δημοσίευσηαπό nanas44 » 04 Αύγ 2016, 19:07

giorgosk έγραψε:όλες οι εταιρίες του κόλπου ακολουθούν την πορεία που ακολούθησε η air france όπως φαίνεται στην παρακάτω εικόνα. Λογικά δεν επιτρέπεται πάνω από το Ισραήλ να πετάξουν.

Η Air France γιατί ;;;


http://s1322.photobucket.com/user/giorg ... 0.jpg.html


Το FIR του Tel Aviv επιτρέπει διέλευση διεθνών πτήσεων foreign operators που έχουν απογειωθεί από συγκεκριμένα αεροδρόμια. Η λίστα αεροδρομίων υπάρχει στο AIP του Israel. Όλες οι άλλες πτήσεις πρέπει να πάρουν άδεια από την CAA του Ισραήλ. Γενικά όμως το Ισράηλ δεν επιτρέπει σε καμία αεροπορική εταιρεία να εισέλθει στο FIR του και να πετάξει έπειτα σε Αραβικό FIR εκτός της Ιορδανίας και της Αιγύπτου. Και οι ελληνικές εταιρείες πετάνε μέσα στο FIR του Tel Aviv για να πάνε Ιορδανία ( Αμμάν ) ή Tel Aviv αλλά για Σαουδική Αραβία ή αεροδρόμια του κόλπου ακολουθούν τη συγκεκριμένη διαδρομή από Αίγυπτο και Σαουδική Αραβία όπως η Air France.
1 x
να μπορούσα στα σύννεφα να είχα βενζινάδικο

pstratos
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 37
Εγγραφή: 15 Απρ 2010, 15:39
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV
x 3

Re: Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

Δημοσίευσηαπό pstratos » 05 Αύγ 2016, 01:40

Όπως σωστά είπε ο george το αεροπλάνο καθώς πετά "νιώθει" την IAS. O άνθρωπος στο έδαφος -αν δεν φυσάει- βλάπει το αεροπλάνο να τρέχει με την TAS. 'Ενδιαφέρον έχει το εξής γεγονός. Σε κλασικές αεροτομές η TAS δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερη της MACH (ταχύτητα ήχου στο συγκεκριμένο ύψος). Άλλα καθώς πετάμε όλο και ψηλότερα η IAS είναι όλο και μικρότερη της TAS, μέχρι που η IAS = Vstall. Αυτό είναι και το μέγιστο ύψος που μπορεί να λειτουργήσει η κλασική υποηχητική αεροτομή 8)
1 x


Άβαταρ μέλους
TOGA
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 235
Εγγραφή: 12 Ιούλ 2006, 10:49
x 55

Re: Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

Δημοσίευσηαπό TOGA » 05 Αύγ 2016, 07:21

Σχετικά με IAS, TAS, GS, κλπ., θυμάμαι πόση μεγάλη εντύπωση μου είχε κάνει χρόνια πριν - έχομεν και κάποια ηλικίαν :mrgreen: - ως έφηβος, όταν πρωτοδιάβαζα για αεροπλάνα, όταν είχα μάθει για το jetstream.

Σήμερα, η αγαπημένη μου φάση είναι να βάζω στο FSX 60kn αντίθετο άνεμο και να πηγαίνω προς τα πίσω με το C172 :twisted:

EDIT:
Για όσους θυμούνται τη σκηνή με το Piper(?) στο 'Μια Ελληνίδα στο Χαρέμι'":
- Να πάμε δεξία.
- Όχι, δεξιά είναι η Αίγυπτος!
- Να πάμε αριστερά.
- Όχι, όχι, αριστερά είναι το Ισραήλ!
- Γιατί δεν κάνουμε όπισθεν;
:P
0 x

Άβαταρ μέλους
george 150
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 174
Εγγραφή: 15 Μαρ 2012, 17:07
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGSM
x 49

Re: Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

Δημοσίευσηαπό george 150 » 05 Αύγ 2016, 11:48

Γνωστός μου, έχει διηγηθεί την εξής... εμπειρία:
πετώντας για Κέρκυρα με κάποιο Cessna, διαπίστωσε έντρομος ότι τους... προσπερνούσαν από κάτω τα σκάφη και τα καράβια :shock: :shock: :shock: . Τελικά έφτασαν με... αρκετή καθυστέρηση και οριακά καύσιμα! :roll: :roll:
0 x
Pax exp: DC3, B732, B727, AT72, AT43,ΑΤ46, E145, A306, RJ1H, Α321,A320, A319, Α300, MD82, B738, JS41,DH8A, DH8D, SW4,ΑΒ205,PA36.

Άβαταρ μέλους
TOGA
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 235
Εγγραφή: 12 Ιούλ 2006, 10:49
x 55

Re: Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

Δημοσίευσηαπό TOGA » 07 Αύγ 2016, 13:47

Ξέχασα εντελώς να αναφέρω πως ότι κάνω εγώ στο FSX, το Antonov-2 το κάνει στην πραγματικότητα. Αν ψάξετε πληροφορίες online (πχ Wiki) θα δείτε ότι το An-2 πρακτικά δεν έχει stall speed. Tο α/φος είναι υπό πλήρη έλεγχο ως και τους 30kn, κι οι οδηγίες σε περίπτωση απώλειας του κινητήρα είναι ο χειριστής να τραβήξει το yoke εντελώς πίσω (!) κρατώντας τα φτερά σε level επίπεδο, με την σημείωση ότι μόλις η ταχύτητα πέσει στους 25kn, το α/φος θα χαμηλώσει ομαλά προς το έδαφος. :thx:
2 x


Άβαταρ μέλους
george 150
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 174
Εγγραφή: 15 Μαρ 2012, 17:07
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGSM
x 49

Re: Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

Δημοσίευσηαπό george 150 » 07 Αύγ 2016, 22:14

Εντυπωσιακό! 8) :great:
0 x
Pax exp: DC3, B732, B727, AT72, AT43,ΑΤ46, E145, A306, RJ1H, Α321,A320, A319, Α300, MD82, B738, JS41,DH8A, DH8D, SW4,ΑΒ205,PA36.

Άβαταρ μέλους
aris320
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 866
Εγγραφή: 12 Ιουν 2015, 09:50
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AEE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGIO
x 267

Re: Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

Δημοσίευσηαπό aris320 » 17 Σεπ 2016, 18:38

Δεν ξέρω αν έχει απαντηθεί στο παρελθόν αυτή η απορία μου,παρότι έψαξα δεν βρήκα κάτι αντίστοιχό,αν υπάρχει ζητώ συγνωμη από την συντονιστική Ομάδα.

Παρατήρησα πως στην Ιταλία οπως και στην Ρωσία τα αεροσκαφη εκτος απο το αρχικο τους νηολογιο ( I-xxxx) και (RA-xxx) αντίστοιχα έχουν και ένα ακόμα νηολογιο το (EI-xxx),η ερώτηση μου είναι γιατί χρησιμοποιούν δυο νηολόγια αυτές ή χώρες Ποιος ο λόγος και που αποσκοπούν με αυτήν την πραξη;;

Θα ήθελα αν υπάρχει απάντηση να δωθεί γιατί με έχει φάει η απορία απο όταν το παρατήρησα.

Ευχαριστώ.
0 x

KGP
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 772
Εγγραφή: 30 Ιούλ 2004, 04:47
x 34

Re: Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

Δημοσίευσηαπό KGP » 17 Σεπ 2016, 20:18

ιρλανδικα με leasing (συνηθως) ειναι
1 x
=================================================
«Εγώ ήξερα ότι τα Βαλκάνια είναι γεωγραφική περιοχή, αλλά στη RomTelecom έμαθα ότι είναι …δικαιολογία».

Χωρίς την αντίσταση του αέρα, το αεροπλάνο δεν θα έφθανε ποτέ τόσο ψηλά.


Άβαταρ μέλους
jj_lgkr
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 343
Εγγραφή: 27 Νοέμ 2012, 17:27
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): SAA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDDH
x 86

Re: Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

Δημοσίευσηαπό jj_lgkr » 17 Σεπ 2016, 20:23

EI- είναι το registration prefix για την Ιρλανδία (https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_aircraft_registration_prefixes#Post-1928_allocations). Η Ryanair για παράδειγμα είναι Ιρλανδική εταιρεία, άρα EI- ... Και άλλες αεροπορικές και lessors δηλώνουν όμως αεροσκάφη στην Ιρλανδία, κυρίως για φορολογικούς λόγους, καθώς στην Ιρλανδία υπάρχει μικρότερη φορολόγηση επιχειρήσεων. Επίσης στην Ρωσσία υπάρχει μεγάλος φόρος σε αεροσκάφη μη-ρωσικής κατασκευής, απ'όσο γνωρίζω, γι'αυτό και η Transaero είχε πολλά ΕΙ- . Η Aeroflot μάλιστα το πήγε ένα βήμα παραπέρα, και έχει VP- και VQ- registration, που είναι για τα Νησιά Cayman, που είναι "φορολογικός παράδεισος".

Edit - με πρόλαβε ο KGP
1 x

Άβαταρ μέλους
sv1xv
V.I.P.-Class
V.I.P.-Class
Δημοσιεύσεις: 1318
Εγγραφή: 27 Σεπ 2006, 06:30
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): BAW
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGEL
x 269
Επικοινωνία:

Νηολόγια

Δημοσίευσηαπό sv1xv » 17 Σεπ 2016, 20:57

Βασικά τα prefixes VP & VQ είναι Μεγάλη Βρετανία και τα χρησιμοποιεί σε διάφορες υπερπόντιες κτήσεις ανάλογα με τις ανάγκες. ΓΙα το Cayman δίνει τα VP-C**, για την Βερμούδα VP-B** κλπ.

Πληροφορίες για τον πίνακα των νηολογίων θα βρείτε στο ICAO Aircraft Registration Prefixes, το οποίο πρέπει να βλέπετε σε συνδυασμό με το Table of International Call Sign Series της I.T.U., δεδομένου ότι αυτά τα δυο είναι εναρμονισμένα.
1 x



Επιστροφή σε “Διάφορα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: ATH-MAN και 2 επισκέπτες