Incident με το SX-FDB;

Μάλιστα.

Βασικά, είναι από τα ελάχιστα πορίσματα που έχω διαβάσει, διεθνώς, που δεν έχει recommendations στο τέλος! Για κάτι παράμοιο στη Θεσσαλονίκη, αφαιρέθηκαν πτυχία. Δεν λέω ότι απαραίτητα αυτό έπρεπε να γίνει και εδώ (αλλά και στη Θεσσαλονίκη), αλλά μία υπόδειξη πχ. για το τί πρέπει να κάνει η εταιρεία για να μήν ξανασυμβεί το συμβάν την όφειλε η επιτροπή.

Έχω απόλυτο σεβασμό στους χειριστές που προέρχονται από τις ένοπλες δυνάμεις. Όμως, επειδή στην Ελλάδα ζούμε, η ΕΔΑΑΠ δεν είχε να βάλει και κάποιον από την πολιτική αεροπορία στην επιτροπή? Όλο Αντιπτεράρχους και Ταξιάρχους είναι για το συγκεκριμμένο πόρισμα. Ας βάζαν και κάποιον μή απόστρατο, έστω και για ξεκάρφωμα.

Το ατύχημα έχει προφανή αίτια αλλά και μυστήριες δηλώσεις και παραδοχές. Για παράδειγμα, η περιγραφή του balloοning. Το φαινόμενο αυτό, είναι γνωστό, αλλά δεν "παίζει" όταν το αεροπλάνο είναι κομπλαρισμένο στον αυτόματο και στο ILS. Το αεροπλάνο κατεβαίνει με 3 βαθμούς γωνία. Τέλος. Τα φλάπς έχουν την τάση να σηκώνουν την μούρη του α/φους. Αυτό όμως δεν επηρρεάζει την γωνία καθόδου στο ILS με τον αυτόματο εντός! Αν πετάει "ελέυθερα" και όχι σε προκαθορισμένο κατακόρυφο ίχνος τότε αλλάζει το θέμα. Στο ILS όμως, και να θέλει να αλλάξει τροχιά, δεν το αφήνει ο αυτόματος. Το μόνο που γίνεται είναι να αλλάζει η γωνία προσβολής του αεροπλάνου και η πρόνευση (Pitch). Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι το αεροπλάνο θα παύσει να κατεβαίνει όπως κατέβαινε!

Ο βαθμός καθοδου, δεν αλλάζει από τα φλάπς. Αλλάζει από την ταχύτητα. Και φυσικά, όταν επιλέγονται φλάπς προσγείωσης, ο χειριστής επιθυμεί να ελλατώσει περαιτέρω την ταχύτητά του, και έτσι αλλάζει (μειώνεται) και ο βαθμός καθόδου. Αυτό δεν σημαίνει ότι το αεροπλάνο βουτάει ή ανεβαίνει λιγότερο ή περισσότερο, μιάς και ακολουθεί σταθερά το ίχνος του glide slope, τις 3 μοίρες!

Όλα αυτά, το πόρισμα τα περνάει "αέρα", ώς "έτσι είναι η ζωή" και η "άνεση του ασθενούς και των υπολοίπων"

Στα αίτια του συμβάντος, μόνο μέ ένα τρόπο μπορώ να το εξηγήσω. Αν μετατρέψουμε το κάθετο επίπεδο σε οριζόντιο, είναι σαν να έχεις έναν άνθρωπο και ένα δέντρο. Βάζεις τον άνθρωπο σε μία απόσταση 30 μέτρα από το δέντρο και ανάμεσά τους, δεξιά και αριστερά βάζεις χαντάκια με νερό και κροκόδειλους και στη μέση αφήνεις ένα διάδρομο ενός μέτρου. Μετά λές στον άνθρωπο να πάει με ασφάλεια στο δέντρο. Ο άνθρωπος λοιπόν, στην προσπάθεια αυτή, εστιάζει το βλέμμα του ΜΟΝΟ στο δέντρο. Είναι να μήν τον φάνε οι κροκόδειλοι?
 
Να χαρω εγω top gun χειρισταραδες......
 
απλη ερώτηση "μια βαριά αντρική φωνή φωνάζει two hundred, one hundred .fifty,thirty,twenty,ten και παίρνει στοιχεία απο το radio altimeter αλλιως επρεπε μια αλλη σπαστική φωνή να φωνάζει woop woop pull up pull up terain terrain. μέχρι να του πείς shut up you gringo.Τι λέμε τώρα.
 
Πολύ σωστή παρατήρηση. Είναι και η άλλη που λέει: "GLIDESLOPE......GLIDESLOPE".

Δεν έχει το αεροπλάνο αυτό τίποτα από όλα αυτά? :doubt:
 
Αμ'εκείνη την φωνή που λέει και ξαναλέει "SINK RATE",την ξεχάσαμε;

Τώρα βέβαια να έχη κάτι απ΄όλα αυτά ένα Cessna 500.....απαιτητικός είσαι,σύντροφε ιππότη.
 
Flightinstict":2l9q2539 said:
Να χαρω εγω top gun χειρισταραδες......
Δεν νομίζω πως έχει να κάνει με μαγκιά και με top gun. Σφάλμα χειριστού που οφείλεται σε εσφαλμένη τεχνική εκτέλεσης νυκτερινής προσέγγισης προσγείωσης (μοιάζει με black hole effect, αυτό που εστιάζεις σε ένα φωτεινό ή χαρακτηριστικό σημείο στο path σου - στην προκειμένη περίπτωση το touch down point και έτσι νιώθεις "ψηλός" και "μακριά"), που σε συνδυασμό με τη πολύ αργή απόκριση του Κ2 (που αν και στο πόρισμα μιλάει για υψηλή αίσθηση της ιεραρχίας, καλό θα ήταν να προστεθεί και το σφάλμα της Υπερεμπιστοσύνης προς το πρόσωπο του ΔΠΕ/Εκπτη/Αξιολογητή), οδήγησε στο συμβάν.

Σίγουρα πρέπει να ληφθούν μέτρα για την αποφυγή παρόμοιων περιστατικών, αλλά το να τους αντιμετωπίζεις ως "κασκαντέρ" που πήγαν να δείξουν τη μαγκιά και το "τοπγκανιλίκι" τους, νομίζω πως δεν ταιριάζει στο συγκεκριμένο περιστατικό.
 
σφαλμα χειριστη,total loss απο την ασφαλιστικη,εχουν παρει αλλο τζετ και πετανε
 
Ξέρει κανεις τι απέγινε το SΧ-FDB? Πρέπει όντως να ήταν total loss, αλλα κάπου ακούστηκε ότι πουλήθηκε στη Σερβία με νηολόγιο YU-JET? Μου ακούγεται δύσκολο, αλλα ξέρει κανεις περισσότερα?
 
Top