LGIO/IOA Ioannina "King Pyrros"

Και για να μην υπάρχει παραπληροφόρηση: Το σύστημα δεν σώζει την κατάσταση με ομίχλη. Μόνο με χαμηλή νέφωση. Οι Γιαννιώτες νομίζουν ότι με το RNAV το αεροπλάνο θα κατεβαίνει τα πρωινά μες την ομίχλη σαν φάντασμα. Αυτά τα πράγματα δεν γίνονται. Τελεία και παύλα. Με την προσέγγιση αυτή (όπως είπε και ο φίλος πιο πάνω) ρίχνεις τα minima αρκετά παρακάτω για να μπορέσεις να κατέβεις σε περίπτωση χαμηλής νέφωσης με βάση νεφών κοντά στα 1500 πόδια που είναι πολύ καλό νούμερο. Άλλο ομίχλη, άλλο χαμηλή νέφωση.
 
mroa412":1m72uns8 said:
Απλα ειναι η διαδικασια μεσω RNAV (GNSS ) (GLS) (RNP)

Πριν ο φιλος μας είπε οτι η εταιρεία που έρχεται τωρα η A3/OA εχει το πρώτο απο τα εισαγωγικά σύστημα εγκατεστημένο.Αρα η Danish air transport μπορεί να εχει εγκατεστημένο στα αεροπλάνα της ή το δεύτερο η το τρίτο απο τα εισαγωγικά,αυτο εννοούσα σύστημα.

Επίσης αν κοιταξες το άρθρο που παρέθεσα γράφει ότι θα έρθει αεροπλάνο απο την ΥΠΑ και το έγραψα και εγώ αν είδες.
Τέλος στις αρχές Απριλίου λέει το άρθρο ότι θα είναι όλα έτοιμα γιατί τωρα εισάγουν ολες τις διαδικασίες στα υπολογιστικά συστήματα των αεροπορικών εταιρειών κλπ. Αυτα τα λέει στο άρθρο αλλά δεν έκρινα σκόπιμο εγω να γραψω αυτολεξεί το άρθρο εδω μέσα για να μπείτε να τα δείτε εσείς μόνοι σας.

Εννοείται πως γνωρίζω τι θα πει χαμηλή νεφωση και τι ομίχλη είναι εκ διαμέτρου αντίθετα αυτα τα δυο φαινόμενα.
Εδω η Αθήνα προχτές δεν μπόρεσε να κατεβάσει αεροπλάνα λογω ομίχλης.
Στην ομίχλη πχ δεν βλέπεις στα 0-500 μέτρα ενω η χαμηλή νεφωση είναι αλλο μπορεί να μην εχει ορατότητα πάνω από 300 με 400 μέτρα αλλα ΔΕΝ επηρεάζεται η ορατότητα του εδάφους σημαντικά κλπ κλπ.

Ευτυχές είναι οτι μπήκε και την ομίχλη να μην επιλύσει,θα επιλύσει αλλα θέματα και θα εκσυγχρονίσει το αεροδρόμιο μας.

Τέλος για το S-BAS θα τα κοιτάξω αναλυτικά μετά για να εχω χρόνο.
 
Παρακαλώ κάποιον συμφορουμίτη που κατάλαβε τι γράφει ο "αρθρογράφος" (σε εισαγωγικά γιατί μιλάμε για blogspot) στη τελευταία παράγραφο που τιτλοφορείται ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ να μας κάνει μια περίληψη. Μάλλον ο ενθουσιασμός κατέλαβε τον αρθρογράφο και τον συνεπήρε.

Μέχρι στιγμής το ILS III είναι το πιο αξιόπιστο και ακριβές σύστημα τελικής προσέγγισης. Για να φτάσει όμως ένα αεροσκάφος στο σημείο να κάνει την τελική προσέγγιση (στην ουσία ευθυγράμμιση με τον κεντρικό άξονα του διαδρόμου και σταθεροποιημένη κάθοδο προς αυτόν) πρέπει να ολοκληρώσει πρώτα άλλες φάσεις της προσέγγισης. Μέχρι στιγμής τρεις είναι οι τρόποι εκτέλεσεις αυτών των φασεων της προσέγγισης.

1ον) Με χρήση διαδικασιών που βασίζονται σε ραδιοβοηθήματα (VOR, DME, NDB).

2ον) Με χρήση διαδικασιών που βασίζονται σε δορυφορικά συστήματα (GNSS) ή σε δορυφορικά συστήματα και ραδιοβοηθήμτα (π.χ. NDB GPS διαδικασίες).

και στις δυο παραπάνω περιπτώσεις οι διαδικασίες είναι συγκεκριμένες, δημοσιευμένες και γνωστές εκ των προτέρων και για την εκτέλεση τους δεν παρέχεται καθοδήγηση από τον ΕΕΚ (ας πούμε Πύργο Ελέγχου για να είμαστε στο κλίμα του άρθρου) αλλά εξουσιοδότηση για εκτέλεση της διαδικασίας και για κάθοδο σύμφωνα με τα ελάχιστα που ορίζει κάθε διαδικασία ανάλογα με τις αναφορές θέσης του πιλότου.

3ον) Προσέγγιση με καθοδήγηση από τον ΕΕΚ. Την καθοδήγηση την παρέχει ο ΕΕΚ με χρήση οθόνης απεικόνισης δεδομένων επιτήρησης (ΡΑΝΤΑΡ ή GNSS). Ο ΕΕΚ βλέπει στην οθόνη έναν στόχο που έχει αναγνωρίσει ως το αεροσκάφος και το καθοδηγεί με εντολές για πορεία, στροφές, ταχύτητα και κάθοδο ή άνοδο.

Σε όλες τις περιπτώσεις σκοπός είναι να βρεθεί το αεροσκάφος ευθυγραμμισμένο με τον διάδρομο. Μετά από αυτό είτε θα δει και θα προσγειωθεί, είτε θα προσγειωθεί με ILS (αν υπάρχει και ανάλογα την κατηγορία). Yπάρχει ένας σημαντικός περιορισμός σε κάθε έναν από τους τρεις τρόπους και αυτός είναι τα ελάχιστα ύψη στα οποία μπορεί να πετάξει το αεροσκάφος εξασφαλίζοντας ότι θα βρίσκεται πάντα πάνω από τα εμπόδια. Μια VOR διαδικασία θα το φέρει ευθυγραμισμένο υψηλότερα από μια GNSS διαδικασία.

Με τoν 1o) το απαιτούμενο ύψος είναι υψηλότερο γιατί λόγω των ανεκτών αποκλίσεων του συστήματος (και στον εξοπλισμό εδάφους αλλά και αεροσκάφους) η διαδικασία πρέπει να προβλέπει ότι το αεροσκάφος θα ακολουθεί ένα φαρδύτερο ίχνος πτήσης από αυτό που ακολουθεί στην πραγματικότητα και πρέπει αυτό να βρίσκεται πάνω από εμπόδια.

Στο 2ο) σύστημα έχουμε ακριβέστερο προσδιορισμό θέσης του αεροσκάφους με αποτέλεσμα να μικραίνει το εμβαδόν του ίχνους που θεωρούμε ότι ακολουθεί το αεροσκάφος άρα και μικραίνει και η από κάτω επιφάνεια τα εμπόδια της οποίας πρέπει να αποφύγει. Στο 1 και 2 μόνο ο πιλότος γνωρίζει την θέση του αεροσκάφους (από ενδείξεις στο πιλοτήριο με δεδομένα από τα σχετικά συστήματα στα οποία βασίζονται οι διαδικασίες) και την αναφέρει στον ΕΕΚ.

Στην 3η περίπτωση ο ΕΕΚ έχει συνεχεί εικόνα της πτήσης του αεροσκάφους (ενώ στiς δυο πρώτες όχι) και με βάση αυτά μπορεί να δώσει εντολές για να καθοδηγήσει το αεροσκάφος φροντίζοντας να το κρατά πάνω από τα εμπόδια της άμεσης περιοχής στην οποία κάθε φορά αυτό βρίσκεται.

Το ιδανικό είναι να βλέπει ο ΕΕΚ στην οθόνη του το αποτέλεσμα δεδομένων και από το Ραντάρ και από GNSS και το αεροσκάφος να εκτελεί GNSS διαδικασίες.
 
Χαμηλή νέφωση και ομίχλη δεν είναι εκ διαμέτρου αντίθετα.
 
Πραγματικά φίλε είσαι πολυ κατανοητός και σε ευχαριστώ για αυτην την αναφορά.

Όσο για το τι θέλει να πει με το πρόγραμμα του έργου αυτο που κατάλαβα είναι οτι θέλει να πει μάλλον που θα εγκατασταθεί και τι διαδικασίες θα περιλαμβάνει κάτι τέτοιο κατάλαβα.
 
Συμφωνα,με πληροφορίες πριν λιγες μέρες επισκέφθηκαν τα Ιωάννινα στελέχη της Apollo Travel Group που έχουν εντάξει το αεροδρόμιο Ιωαννίνων για Seasonal charter με την Κοπεγχάγη για την προώθηση τουριστών προς της παραλιακές περιοχές της Ηπείρου και Αλβανίας,οι οποιοι περιηγηθηκαν στην περιοχή και είχαν συνάντηση και με τον αερολιμεναρχη και συμφώνησαν οτι εφόσον υπάρξει ομαλή διεξαγωγή των πτήσεων με την Κοπεγχάγη τα Ιωάννινα είναι στο πρόγραμμα για άνοιγμα δεύτερης αεροπορικής σύνδεσης με την Στοκχόλμη της Σουηδίας.

Περιμένω και επίσημη διαβεβαίωση μεσω άρθρου για να το παραθέσω εδώ το οποίο θα εχει αναφορες και για τα καύσιμα του αεροδρομίου Ιωαννίνων.

Νεα ανακοίνωση:

Σε 2 χρόνια καλως εχόντων των πραγμάτων αν και εφόσον δηλαδή παει καλά η Κοπεγχάγη θα δούμε και Στοκχόλμη.
:thx: :banana: :thx: :banana:
 
Ανεβαίνει ο ανταγωνισμός στην ευρύτερη πτητική περιοχή.

«Διεθνές αεροδρόμιο στους Αγίους Σαράντα σχεδιάζουν οι Αλβανοί «επενδύοντας» στον τουρισμό»

http://www.epiruspost.gr/reportaz/polit ... 15-04.html
 
Ωχ, ποιος τον ακούει το Γιαννιώτη συμφορουμίτη....
 
Επειδή οι Αλβανοί δεν έχουν μπέσα,μπορεί και να γίνει,δεν πιστεύω να'ναι ρατσιστικό αυτο που είπα aakunz έτσι;

Λοιπόν εμείς δεν πτοουμαστε γίνονται κινήσεις,επειδή απο μέρα σε μέρα θα τεθεί σε λειτουργία το S-BAS που θα βελτιώσει κατά πολύ τις συνθήκες προσγείωσης των αεροσκαφών με χαμηλή νεφωση ή ασθενή ομίχλη(γιατι το ξανασυζητησαμε οτι με ομίχλη δεν γίνεται ουτε με αυτό το σύστημα προσγείωση) και θα αναπτυχθεί ο χειμερινος τουρισμός,ο συνεδριακός τουρισμός και άλλες μορφές του,και δεν θα έχουμε ανάγκη κανέναν.
Το κάθε αεροδρόμιο κάνει την δουλειά του και εξυπηρετεί τα συμφέροντα της δικής του περιοχης. Το Άκτιο εξυπηρετεί την Λευκάδα και την Αιτωλοακαρνανία,των Ιωαννίνων εξυπηρετεί αλλου είδους δουλειές συν αυτο μπορεί να σηκώσει πτήσεις ολο το χρόνο ενώ αλλα οπως Ακτίου ή των Αγίων Σαράντα ή του Αργυροκάστρου αποτελούν τα seasonal αεροδρόμια,έτσι νομίζω.

Οποία συζήτηση πάνω σε αυτό δεκτή.
 
Ανάμεικτα συναισθήματα δημιουργήθηκαν έπειτα απο την επιβεβαίωση των νέων πρωτα δια στόματος και έπειτα με επιτόπια έρευνα (πέρασα και το είδα οποτε και οριστικοποιήθηκε η επιβεβαίωση),συναισθήματα χαρας αλλά και συγκίνησης καθως ο πύργος ελέγχου του αεροδρομίου Ιωαννίνων απογυμνώθηκε από όλα τα συστήματα του (ανεμόμετρα,αεροφάρος και άλλες κεραίες) και όλα αυτα εγκαταστάθηκαν στον Νεο πύργο ελέγχου του αεροδρομίου Ιωαννίνων.

Όσοι εργάστηκαν όλα αυτά τα χρόνια πιστεύω, στο παλιό πύργο ελέγχου και είναι συναισθηματικά συνδεδεμένοι με αυτόν σίγουρα τους σηκώθηκαν ρίγη συγκίνησης καθώς είναι δύσκολο νομίζω να εγκαταλείπεις ενα χώρο εργασίας όπου ίσως και να ήταν και το δεύτερο τους σπίτι και ήσουν άρρηκτα συνδεδεμένος με αυτόν(οπως είχε γίνει και όταν έκλεισε το Ελληνικό που είχαν συγκινηθεί όλοι οι εργαζόμενοι του κάπου είχα δει ενα βίντεο).

Όλα αυτά έγιναν το πρωί απο μεγάλο γερανό σύμφωνα με την πρώτη ανεπιβεβαίωτη πληροφορία η οποία επιβεβαιώθηκε μετα.

Με την σημερινή καθαίρεση όλων των συστημάτων του πρώην πύργου ελέγχου,μπαίνει και το οριστικό τέλος στην λειτουργία του,που μας συντροφευε τοσα χρόνια από την πρώτη φορά που λειτουργεί σε το αεροδρομίο Ιωαννίνων το 1953 ήτοι 64 χρόνια (δεν εννοώ πότε πρωτοφτιαχτηκε γιατί ξέρω οτι
πρώτο-λειτούργησε το 1932 εγω αναφερω πότε φτιάχτηκαν τα πρώτα κτίρια και ο πύργος ελέγχου και αυτο προς αποφυγή παρερμηνειών).

Έτσι ο παλιός πλέον πύργος ελέγχου έδωσε την θέση του στον καινούριο υπερσύγχρονο πύργο ελέγχου σήμερα,αρα μάλλον και ξεκίνησε την λειτουργία του απόψε το βράδυ.

Τώρα εφόσον ο παλιός πύργος ελέγχου έμεινε μόνο με τα σίδερα,περιμένει την κατεδάφιση του.

Με εκτίμηση.
 
Top