Speedbird8
Business-Class-Member
- Εγγραφή
- 30/06/2007
- Μηνύματα
- 305
- Likes
- 110
- Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
- BOE
- Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
- LGAV
- AOL
- immcarr
Re: LGAV/ATH Athens "Eleftherios Venizelos"
Περισσότερα από την Καθημερινή:
"Υπεγράφη τελικά και από το Χρήστο Σπίρτζη, χθες βράδυ, η επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος». Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», προηγήθηκε την περασμένη εβδομάδα ένα παρασκηνιακό θρίλερ, με τον υπουργό Υποδομών να προωθεί τροπολογία που θα επέβαλε ένα νέο τέλος υπέρ της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας σε επιβάτες πτήσεων transit.
Η τροπολογία –που άλλαζε κατά ουσιαστικό τρόπο τη σύμβαση μεταξύ ΔΑΑ και ΤΑΙΠΕΔ– τελικά «πάγωσε» κατόπιν αντίδρασης τόσο του υπουργείου Οικονομικών (του οποίου η υπογραφή ήταν απαραίτητη για να προωθηθεί) όσο και του Μεγάρου Μαξίμου, που θεωρεί ότι η κωλυσιεργία σε τέτοια θέματα αποδυναμώνει την κυβέρνηση στα πιο ζωτικά μέτωπα της διαπραγμάτευσης. Ωστόσο, το δράμα είχε συνέχεια: ο κ. Σπίρτζης, παρά τις έντονες πιέσεις από το Μαξίμου να εγκρίνει την επέκταση της σύμβασης πριν από το Eurogroup της Δευτέρας, επέμενε σε μία ειδική ρύθμιση που αφορά τα υπόστεγα των αεροσκαφών. Τελικά, έπειτα από επικοινωνία με τον ίδιο τον πρωθυπουργό, δέχθηκε να υπογράψει τη σύμβαση και να διαπραγματευθεί χωριστά τη ρύθμιση για τα υπόστεγα.
...
Υπενθυμίζεται ότι η επέκταση της σύμβασης για 20 ακόμα έτη (έως το 2046), πέρα από προαπαιτούμενο για τη δεύτερη αξιολόγηση, θα είναι ιδιαίτερα προσοδοφόρα για το Δημόσιο. Τα έσοδα για το κράτος σε βάθος εικοσαετίας αναμένεται να φτάσουν το 1,5 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 400 εκατομμύρια φέτος. Η σύμβαση προβλέπει επίσης τη μείωση των τελών προσγείωσης και την κατάργηση του δικαιώματος πρώτης άρνησης που διατηρούσε έως τώρα η PSP για το 30% του μετοχικού κεφαλαίου που κατέχει σήμερα το ΤΑΙΠΕΔ. Η επίσημη έναρξη της διαδικασίας πώλησης του 30% προϋποθέτει την επικύρωση της νέας σύμβασης από τη Βουλή. Και η επικύρωση παρέμενε σε εκκρεμότητα, αναμένοντας το «πράσινο φως» του υπουργού Υποδομών."
Πάντως πρέπει να πω εδώ πως η κοινή Υπουργική απόφαση Τσακαλώτου και Σπρίτζη (πια) πρέπει να περάσει και από το Ελεγκτικό Συνέδριο αλλά και τις Γ.Δ. Ανταγωνισμού και Εσωτερικής Αγοράς της Ε.Ε. πριν την επίσημη έναρξη ισχύος, κάτι που δεν περιμένω προσωπικά να είναι πρόβλημα. Το θέμα έχει λήξει κατά 95% πια και η μείωση τελών αναμένεται να είναι της τάξης του 10%.
Περισσότερα από την Καθημερινή:
"Υπεγράφη τελικά και από το Χρήστο Σπίρτζη, χθες βράδυ, η επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος». Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», προηγήθηκε την περασμένη εβδομάδα ένα παρασκηνιακό θρίλερ, με τον υπουργό Υποδομών να προωθεί τροπολογία που θα επέβαλε ένα νέο τέλος υπέρ της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας σε επιβάτες πτήσεων transit.
Η τροπολογία –που άλλαζε κατά ουσιαστικό τρόπο τη σύμβαση μεταξύ ΔΑΑ και ΤΑΙΠΕΔ– τελικά «πάγωσε» κατόπιν αντίδρασης τόσο του υπουργείου Οικονομικών (του οποίου η υπογραφή ήταν απαραίτητη για να προωθηθεί) όσο και του Μεγάρου Μαξίμου, που θεωρεί ότι η κωλυσιεργία σε τέτοια θέματα αποδυναμώνει την κυβέρνηση στα πιο ζωτικά μέτωπα της διαπραγμάτευσης. Ωστόσο, το δράμα είχε συνέχεια: ο κ. Σπίρτζης, παρά τις έντονες πιέσεις από το Μαξίμου να εγκρίνει την επέκταση της σύμβασης πριν από το Eurogroup της Δευτέρας, επέμενε σε μία ειδική ρύθμιση που αφορά τα υπόστεγα των αεροσκαφών. Τελικά, έπειτα από επικοινωνία με τον ίδιο τον πρωθυπουργό, δέχθηκε να υπογράψει τη σύμβαση και να διαπραγματευθεί χωριστά τη ρύθμιση για τα υπόστεγα.
...
Υπενθυμίζεται ότι η επέκταση της σύμβασης για 20 ακόμα έτη (έως το 2046), πέρα από προαπαιτούμενο για τη δεύτερη αξιολόγηση, θα είναι ιδιαίτερα προσοδοφόρα για το Δημόσιο. Τα έσοδα για το κράτος σε βάθος εικοσαετίας αναμένεται να φτάσουν το 1,5 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 400 εκατομμύρια φέτος. Η σύμβαση προβλέπει επίσης τη μείωση των τελών προσγείωσης και την κατάργηση του δικαιώματος πρώτης άρνησης που διατηρούσε έως τώρα η PSP για το 30% του μετοχικού κεφαλαίου που κατέχει σήμερα το ΤΑΙΠΕΔ. Η επίσημη έναρξη της διαδικασίας πώλησης του 30% προϋποθέτει την επικύρωση της νέας σύμβασης από τη Βουλή. Και η επικύρωση παρέμενε σε εκκρεμότητα, αναμένοντας το «πράσινο φως» του υπουργού Υποδομών."
Πάντως πρέπει να πω εδώ πως η κοινή Υπουργική απόφαση Τσακαλώτου και Σπρίτζη (πια) πρέπει να περάσει και από το Ελεγκτικό Συνέδριο αλλά και τις Γ.Δ. Ανταγωνισμού και Εσωτερικής Αγοράς της Ε.Ε. πριν την επίσημη έναρξη ισχύος, κάτι που δεν περιμένω προσωπικά να είναι πρόβλημα. Το θέμα έχει λήξει κατά 95% πια και η μείωση τελών αναμένεται να είναι της τάξης του 10%.