airport123 ούτε δημόσιος υπάλληλος είμαι, ούτε ήμουν ποτέ. Παθός και μαθός της ιδιωτικής πρωτοβουλίας των πολυεθνικών είμαι.
Στο ιδιωτικό αεροδρόμιο της γειτονιάς μου (πολύ πάνω από 10 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως), οι επιβάτες χρυσο-πληρώνουν υπηρεσίες που μόνο χρυσές δεν τις λές.
-Το αεροδρόμιο δέχεται όσες εταιρείες θέλουν πτήσεις, ασχέτως αν οι υποδομές το επιτρέπουν. Έτσι οι καθυστερήσεις είναι τραγικές σε όλα τα επίπεδα. Οι επιβάτες εγκαταλείπουν τα αυτοκίνητα αυτών που τους πάνε στο αεροδρόμιο ή τα λεωφορεία και ταξί, και το κόβουν με τις βαλίτσες ποδαράτο για κανένα χιλιόμετρο και πλέον. Μέσα στο τέρμιναλ παρόμοια κατάσταση. Μία απόσταση από το check-in στο gate της τάξης των 250 μέτρων (3-4 λεπτά), γίνεται σχεδόν χιλιόμετρο από τα πολλά ζιγκ ζάγκ ώστε ο "πελάτης" να περάσει μπροστά από όσο το δυνατόν περισσότερα μαγαζιά. (δες «Aναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού» που έγραψα πιο πάνω).
Το καλοκαίρι το 2016, μεταξύ 120 και 200 επιβάτες έχαναν την πτήση τους σε καθημερινή βάση.
- Όσοι άτυχοι προσγειώνονται μετά τις 9μιση το βράδυ, έχουν πάνω από μιάμιση ώρα αναμονή για να περάσουν έλεγχο διαβατηρίων. Λογικό, όταν υπάρχουν 8 θέσεις ελέγχου και προσγειώνονται 30 αεροπλάνα σε 30 λεπτά.
- Γελάω με τις "συμβάσεις" με το ΕΚΑΒ. Το πιο προχωρημένο ιδιωτικό αεροδρόμιο της γειτονιάς μου δεν έχει καμία τέτοια σύμβαση. Πεθαίνεις; Έχουμε έναν απινιδωτή σε κάθε τοίχο και σε κάθε βάρδια υπάρχει ένας άσχετος υπάλληλος με γνώσεις πρώτων βοηθειών του κ@λου. Για όλα τα υπόλοιπα, παίρνεις τηλέφωνο το 166 και έρχεται ασθενοφόρο από το νοσοκομείο που είναι 10 χλμ στην άλλη μεριά της πόλης. Σαν να το καλείς από το σπίτι σου.
- Το ίδιο και με την αστυνομία. Δεν υπάρχει παρά μόνο μία μικρή ομάδα αντιτρομοκρατικής που κόβει βόλτες αλλά δεν έχει να κάνει με τίποτα άλλο. Και να πλακωθούν τίποτα σουρωμένοι, δεν επεμβαίνουν. Για όλα τα άλλα (μανούρες σε αεροπλάνα κλπ), παίρνουνε το 100 και έρχεται περιπολικό που βρίσκεται στην περιοχή, ή από το τμήμα που είναι στο κέντρο της πόλης, 5 χλμ. μακριά. Σαν να το καλείς από το σπίτι σου.
- Ο διάδρομος προσγείωσης δεν έχει πλέον κεντρικές γραμμές από το πολύ λάστιχο που έχει μαζέψει. Πρέπει να είναι περίπου 10ετία από την τελευταία σοβαρή συντήρηση του διαδρόμου.
Και όλα αυτά για να μεγιστοποιήσουν το κέρδος. Πόσο είναι το κέρδος; 33% του τζίρου, σύμφωνα με τον ισολογισμό του 2015.
Αυτά με κάνουν λάβρο έναντι σε όλα αυτά που βλέπω για τα Ελληνικά αεροδρόμια. Η λογική "τα κάνανε σκ@τ@ οι κυβερνώντες και οι ΔΥ" στην οποία δεν είμαι απόλυτα αντίθετος, δεν σημαίνει ότι "να το πάρει κάποιος και ότι γίνει" που βλέπω από πολλούς.
Gonso