Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων (Fraport Greece)

Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Αυτή η μιζέρια και η κακή ελληνική νοοτροπία δε θα σταματήσει ποτέ... Είμαστε άξιοι της μοίρας μας...
 
airport123 ούτε δημόσιος υπάλληλος είμαι, ούτε ήμουν ποτέ. Παθός και μαθός της ιδιωτικής πρωτοβουλίας των πολυεθνικών είμαι.

Στο ιδιωτικό αεροδρόμιο της γειτονιάς μου (πολύ πάνω από 10 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως), οι επιβάτες χρυσο-πληρώνουν υπηρεσίες που μόνο χρυσές δεν τις λές.

-Το αεροδρόμιο δέχεται όσες εταιρείες θέλουν πτήσεις, ασχέτως αν οι υποδομές το επιτρέπουν. Έτσι οι καθυστερήσεις είναι τραγικές σε όλα τα επίπεδα. Οι επιβάτες εγκαταλείπουν τα αυτοκίνητα αυτών που τους πάνε στο αεροδρόμιο ή τα λεωφορεία και ταξί, και το κόβουν με τις βαλίτσες ποδαράτο για κανένα χιλιόμετρο και πλέον. Μέσα στο τέρμιναλ παρόμοια κατάσταση. Μία απόσταση από το check-in στο gate της τάξης των 250 μέτρων (3-4 λεπτά), γίνεται σχεδόν χιλιόμετρο από τα πολλά ζιγκ ζάγκ ώστε ο "πελάτης" να περάσει μπροστά από όσο το δυνατόν περισσότερα μαγαζιά. (δες «Aναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού» που έγραψα πιο πάνω).
Το καλοκαίρι το 2016, μεταξύ 120 και 200 επιβάτες έχαναν την πτήση τους σε καθημερινή βάση.

- Όσοι άτυχοι προσγειώνονται μετά τις 9μιση το βράδυ, έχουν πάνω από μιάμιση ώρα αναμονή για να περάσουν έλεγχο διαβατηρίων. Λογικό, όταν υπάρχουν 8 θέσεις ελέγχου και προσγειώνονται 30 αεροπλάνα σε 30 λεπτά.

- Γελάω με τις "συμβάσεις" με το ΕΚΑΒ. Το πιο προχωρημένο ιδιωτικό αεροδρόμιο της γειτονιάς μου δεν έχει καμία τέτοια σύμβαση. Πεθαίνεις; Έχουμε έναν απινιδωτή σε κάθε τοίχο και σε κάθε βάρδια υπάρχει ένας άσχετος υπάλληλος με γνώσεις πρώτων βοηθειών του κ@λου. Για όλα τα υπόλοιπα, παίρνεις τηλέφωνο το 166 και έρχεται ασθενοφόρο από το νοσοκομείο που είναι 10 χλμ στην άλλη μεριά της πόλης. Σαν να το καλείς από το σπίτι σου.

- Το ίδιο και με την αστυνομία. Δεν υπάρχει παρά μόνο μία μικρή ομάδα αντιτρομοκρατικής που κόβει βόλτες αλλά δεν έχει να κάνει με τίποτα άλλο. Και να πλακωθούν τίποτα σουρωμένοι, δεν επεμβαίνουν. Για όλα τα άλλα (μανούρες σε αεροπλάνα κλπ), παίρνουνε το 100 και έρχεται περιπολικό που βρίσκεται στην περιοχή, ή από το τμήμα που είναι στο κέντρο της πόλης, 5 χλμ. μακριά. Σαν να το καλείς από το σπίτι σου.

- Ο διάδρομος προσγείωσης δεν έχει πλέον κεντρικές γραμμές από το πολύ λάστιχο που έχει μαζέψει. Πρέπει να είναι περίπου 10ετία από την τελευταία σοβαρή συντήρηση του διαδρόμου.

Και όλα αυτά για να μεγιστοποιήσουν το κέρδος. Πόσο είναι το κέρδος; 33% του τζίρου, σύμφωνα με τον ισολογισμό του 2015.

Αυτά με κάνουν λάβρο έναντι σε όλα αυτά που βλέπω για τα Ελληνικά αεροδρόμια. Η λογική "τα κάνανε σκ@τ@ οι κυβερνώντες και οι ΔΥ" στην οποία δεν είμαι απόλυτα αντίθετος, δεν σημαίνει ότι "να το πάρει κάποιος και ότι γίνει" που βλέπω από πολλούς.

Gonso
 
Gonso, εγώ θα διαφωνήσω. Προσωπικά είμαι υπέρ να πάρουν το management οι ξένοι γιατί η Πολιτεία έχει εκ του αποτελέσματος αποτύχει παντελώς. Και από εκεί και πέρα, όπως έγραψα σε παλαιότερο post, είναι ευθύνη και υποχρέωση της Πολιτείας να κατοχυρώσει θεσμικά μέσω της νομοθεσίας τους υπαλλήλους και τους πελάτες των αεροδρομίων και των κάθε αεροδρομίων ώστε ο ιδιώτης να μην εκτρέπεται (όπως γίνεται σε κάθε σοβαρή, καπιταλιστική οικονομία).

Αλλά από εμένα δεν θα ακούσεις (και ακούσετε) το "καλά είναι να τα έχει το Κράτος". Αρκετά λεφτά πετάξαμε στους αργόσχολους μονιμάδες (είναι πολλοί αλλά όχι όλοι, υπάρχουν πάρα πολλές εξαιρέσεις).

Η χώρα είτε θα συνταχθεί με την Δύση ως μια σύγχρονη, δυτικού τύπου οικονομία με δικλείδες ασφαλείς όπως προείπα, είτε θα πεθάνει. Το πείραμα "καπιταλισμός στα χαρτιά, σοβιετία στην πράξη" των τελευταίων 40 ετών πρέπει να και θα πεθάνει
 
Mε μια πρωτη ματιά στα σχέδια παρατηρησα οτι:

-αισθητικως μερικα...βενιζελοφέρνουν σε μικροτερη κλιμακα...τετραγωνα κουτια...χαλια..Καμια φαντασία αισθητικα οπως σε ντιζάιν ισπανιας,γαλλίας,σκανδιναβιας
-μερικα οπως της Σκιαθου,Σάμου,Ζακυνθου δειχνουν σαν να κραταν την ελληνικη αρχιτεκτονικη του 80 με μερικες βελτιώσεις λειτουργικές...

Οκ,δεν περιμένω να γίνουν Changi αλλά κι αυτη η ελλειψη φαντασιας,χρωματος,ντιζάιν μου θυμιζει..την αδηφαγια των ελλ.γραφειων πολιτικών μηχανικών που απλά αναπαραγουμε κουτιά-πολυκατοικιες με λιγο παραπανω χρωμα...Δεν ειναι το θεμα τα λεφτά αλλά η δημιουργικότητα

-των Χανιων τοχουν δωσει σχεδόν ετοιμο...

-σε μερικά δεν αναφέρει αυξηση ιμαντων παραλαβης αποσκευων..γιατι; π.χ. Μυκονου

-στη Σαντορινης οι ιμαντες θα αυξηθουν απο 1...σε 2!!!! αυτη ειναι η βελτιωση; JTR-JMK αυξανονται με γεωμετρικη προοδο καθε χρονο στην κινηση τους κι αυτοι θα προσθεσουν απλως εναν ακομα ιμαντα;..wtf????

η ταπεινη μου γνωμη παντα
 
spotterakis":2rbliuk9 said:
-αισθητικως μερικα...βενιζελοφέρνουν σε μικροτερη κλιμακα...τετραγωνα κουτια...χαλια..Καμια φαντασία αισθητικα οπως σε ντιζάιν ισπανιας,γαλλίας,σκανδιναβιας
-μερικα οπως της Σκιαθου,Σάμου,Ζακυνθου δειχνουν σαν να κραταν την ελληνικη αρχιτεκτονικη του 80 με μερικες βελτιώσεις λειτουργικές...
Και ένα, Η Ρόδος, φαίνεται ακριβώς όπως είναι τώρα...
 
Speedbird8":1dg6ft5x said:
....είναι ευθύνη και υποχρέωση της Πολιτείας να κατοχυρώσει θεσμικά μέσω της νομοθεσίας τους υπαλλήλους και τους πελάτες των αεροδρομίων και των κάθε αεροδρομίων ώστε ο ιδιώτης να μην εκτρέπεται (όπως γίνεται σε κάθε σοβαρή, καπιταλιστική οικονομία).

Πολύ ωραίο αυτό αλλά δεν θα γίνει. Μία δειλή προσπάθεια με παρόχους ηλεκτρικού ρεύματος έγινε και οι τύποι μασήσανε τον ΕΝΦΙΑ!

Εδώ πολύ πιο οργανωμένα κράτη, κάθονται σαν χάνοι μπροστά στην ασυδοσία. Ρώτα τους βρετανούς να σου πουν για τις τιμές των εισιτηρίων στα τραίνα και τις υπηρεσίες που προσφέρουν. Επίσης να σου πουν για την ασυδοσία των παρόχων ρεύματος, υγραερίου και νερού. Πόση πιθανότητα έχει το Ελληνικό κράτος να ελέγξει την Φραπόρτ;
 
συνεχιζοντας το παραπάνω επιχείρημα....ΚΑΜΜΙΑ πιθανότητα ελέγχου..
Ας δούμε τη γέφυρα Ρίου- Αντιρριου, που για μένα αποτελεί ίσως το απόλυτο παράδειγμα ασυδοσίας του ιδιώτη επενδυτή και απουσίας- εσκεμμένης για μένα- ελέγχου απο πλευράς του κράτους... Αρχισε με τυμπανοκρουσίες τη λειτουργία της το 2004 όλοι μας χειροκροτήσαμε το έργο αυτό, με διόδια 7,20 για ενα ΙΧ... μετά απο 8 μόλις χρόνια πήγε στα 13,20 και σήμερα με την αύξηση του ΦΠΑ στα 13,30.. ποιος ο λόγος να διπλασιαστουν σχεδόν μέσα σε 8 χρόνια όταν ο τιμάριθμος ήταν σχεδόν μηδενικός !!!
Δεν μπορεί λοιπόν ένας υπέρμαχος των ιδιωτικπποιήσεων, ο οποίος έχει το επιχείρημα οτι το Δημόσιο δεν είναι ικανό να μανατζάρει αεροδρόμια( σχόλιο μου: ισως επειδή αυτοί που σήμερα δακτυλοδείχνουν, επελεγαν τόσα χρόνια να τοποθετούν ημετέρους και όχι αναγκαστικά επαρκείς, επιπλέον ένας παλιός υπάλληλος δέν είναι σωνει και καλά ο καλύτερος στη διοίκηση - να πιστεύει οτι αύριο θα μπορεί να ελέγχει σωστά...
Επίσης, το ρόλο του ενδιάμεσου αποτιμητή των έργων θα κάνει ο "ανεξάρτητος" μηχανικός. Ας διαβάσει κανείς τη σύμβαση και τι προβλέπεται να κάνει αυτός( εταιρεία προφανώς) ,απο ποιόν θα πληρώνεται κλπ κλπ και ας προβλέψει το αποτέλεσμα !!
Η δημιουργία νεων θέσεων εργασίας και η προσφορά στις τοπικές οικονομίες προφανώς έχει να κάνει και με την "εντυπωσιακή" αύξηση των ενοικίων που ζητάει η Fraport μέσα στα α/δ, με σκοπό να διώξει τα όσα μικρά ψάρια δραστηριοποιούνται σήμερα, ωστε να ανοίξει το πεδίο για τα μεγάλα και ΜΟΝΟ...γιατί μια σύμβαση με μια αλυσίδα ΔΕΝ είναι αναγκαίο να δημοσιοποιηθεί, τα ενοίκια δεν είναι ενιαία και δημοσιοποιημένα όπως τα αεροπορικά τέλη, όσοι κατάλαβαν, κατάλαβαν !!
 
Καλά αυτά που λες gonso και δεν διαφωνώ (btw έμενα στο Λονδίνο πολλά χρόνια και ξέρω καλά για τι μιλάς και όντως είναι έτσι τα τρένα - ωστόσο σε πολλούς άλλους τομείς δεν είναι έτσι. Υπενθυμίζω την άμεση αντίδραση των 5 εταιριών ιδιωτικών λεωφορείων όταν έγινε πριν 4-5 χρόνια μαζική απεργία ώστε να βρουν αντικαταστάτες οδηγούς για τον κόσμο. Σου φέρνω και την περίπτωση της EDF που 'φωτίζει' το Λονδίνο, μια εξαιρετική περίπτωση ιδιώτη παρόχου ενέργειας).
Αλλά αυτό που γράφεις επιβεβαιώνει την ανάγκη θεσμικής κατοχύρωσης κατ'εμέ, δεν είναι αντεπιχείρημα εναντίον μιας ιδιωτικοποίησης. Αυτό είναι ευθύνη του κράτους. Ο ιδιώτης (ΑΝ φερθεί με τέτοιο τρόπο) θα βρει και θα τα κάνει.
 
spotterakis":ndyxz6ek said:
-μερικα οπως της Σκιαθου,Σάμου,Ζακυνθου δειχνουν σαν να κραταν την ελληνικη αρχιτεκτονικη του 80 με μερικες βελτιώσεις λειτουργικές...

Δεν είναι 80s αυτά τα κτίρια. Το 00s έχουν γίνει. :rolleyes:

Κλασσικά πάντως μου αρέσει που οι περισσότεροι που είδαν τις μακέτες ψαρώνουν. Σε αρκετές περιπτώσεις τα ίδια κτίρια που υπάρχουν βλέπουμε (πχ Ακτιο, Καβαλα, Σαμο, Ζακυνθο, Ρόδο, Σκιάθο) αφού πρόκειται για αεροσταθμούς που φτιάχτηκαν την τελευταία 10-15ετία. Τα Χανιά ολοκληρώθηκαν μόλις.

Νέα κτίρια θα κατασκευαστούν σε Κεφαλονιά, Κέρκυρα, Θεσσαλονίκη, Μυτιλήνη, Κω. Σημαντικές επεκτάσεις θα γίνουν σε Σαντορίνη και Μύκονο.

Στα υπόλοιπα αεροδρόμια οι αεροσταθμοί εξωτερικά μένουν ως έχει. Θα γίνουν ανα-διαμορφώσεις εσωτερικές και μικροεπεκτάσεις.
 
Αν κατάλαβα καλά η λογική του gonzo πάει ως εξής: "Αφού το κράτος δεν μπορεί λόγω ανικανότητας. αδιαφορίας ή/και διαφθοράς να ελέγξει ικανοποιητικά μια επιχείρηση που εκμεταλλεύεται ένα δημόσιο προνόμιο, τότε είναι καλύτερα να αναθέσουμε στο (ανίκανο, αδιάφορο και διεφθαρμένο) κράτος την άμεση επιχειρηματικό διαχείρηση της προνομιακής δραστηριότητας." Αυτή ακριβώς είναι η λογική του Σπίρτζη και του Φλαμπουράρη.
 
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Top