Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων (Fraport Greece)

Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Όλα αυτά τα κατεβατά χωρίς λόγο....

Η Υ.Π.Α. μέχρι το 2009/2010 μπορούσε να διαχειριστεί (σε κάποιο βαθμό) τα αεροδρόμια με τα χρήματα που εισέπρατε για την χρήση του εναερίου χώρου. Οι εισπράξεις από τα ενοίκια ήταν μάλλον χαμηλές. Όταν καταργήθηκαν οι ειδικοί λογαριασμοί από τον ΓΑΠ, τα χρήματα πηγαίνουν στο βαρέλι χωρίς πάτο του δημοσίου και η Υ.Π.Α. πρέπει να παρακαλάει για απορρυπαντικά και χαρτί τουαλέτας. Επομέως το μετά 2010 κατ'ευφημισμόν σύστημα διαχείρισης είναι μη βιώσιμο. Αλλά και το προ του 2010 δεν μπορούσε να καλύψει την ανάγκη για ποιοτική εξυπηρέτηση στους δημοφιλείς προορισμούς. Άλλωστε τα έσοδα από τις υπερπτήσεις θα έπρεπε να επενδύονται 90% σε ΕΕΚ και ραδιοβοηθήματα, όχι σε αναλώσιμα αερολιμένων, κηπουρούς και ελαιοχρωματιστές.

Το δημόσιο βρέθηκε με το πιστόλι στον κρόταφο γιατί δεν έλαβε τις αποφάσεις που έπρεπε όταν μπορούσε. Ξέρουν, αλλά δεν τολμούν να παραδεχθούν, ότι το μοντέλο Τσαουσέσκου δεν είναι βιώσιμο. Όλο το πολιτικό σύστημα θέλει να έχει λόγο παντού για τους διορισμούς, τις βυσματικές εξυπηρετήσεις, τις εργολαβίες και τις προμήθειες. Οι εργαζόμενοι από δίπλα γιατί, όπως και να το κάνουμε, η εργασία (ακριβέστερα η μισθωτή απασχόληση) στον πυρήνα και την περιφέρεια του δημόσιου τομέα έχει αρκετά προνόμια. Αυτά για το πολιτικοκοινωνικό κατεστημένο που λυμαίνεται την χώρα είναι σημαντικότερα από την οικονομική ανάπτυξη. Έχουμε λοιπόν μάχες οπισθοφυλακών τύπου παλιας Ολυμπιακής, αεροδρομίων, ΕΡΤ, ΔΕΗ και δεν συμμαζεύεται.
 
δεν θα μπορούσα να διαφωνήσω στο ιστορικό, αφού αρκετοί το έζησαν και κατάλαβαν οτι υπήρχε σχέδιο να πουληθούν( ο νέος όρος είναι αξιοποίηση).
Δεν νομίζω όμως οτι όλος ο διάλογος είναι χωρίς λόγο.. Η μέχρι τώρα ένστασή μου, εστιάζεται στην υποθέτηση του άλλου άκρου, δηλαδή απο τον πλήρη αθηνοκεντρικό έλεγχο, χωρίς καμμία δυνατότητα ευελιξίας και αυτονομίας στα α/δ, πήγαν στην πώληση (αξιοποίηση για 50 χρόνια), χωρίς να δούν τη μέση λύση.
Και επειδή αρκετοί πιστεύουν οτι είναι μονόδρομος , παραθέτω σημερινό δημοσιευμα της Ναυτεμπορικής (δεν νομίζω οτι είναι κάποια φιλική προς την κυβέρνηση φυλλάδα) σχετικά με τα λιμάνια http://www.naftemporiki.gr/finance/stor ... 0-limanion
"Παρά το περιορισμένο επενδυτικό ενδιαφέρον, τα τελευταία χρόνια οι 10 Οργανισμοί Λιμένων Α.Ε., στους οποίους το ΤΑΙΠΕΔ είναι ο μοναδικός μέτοχος, έχουν πετύχει εντυπωσιακή βελτίωση στα οικονομικά τους αποτελέσματα. Από αυτά προκύπτει ότι στη συντριπτική πλειονότητα των λιμένων καταγράφεται αισθητή βελτίωση της κερδοφορίας το 2016, αποτέλεσμα της καλής διαχείρισης από τις διοικήσεις των Οργανισμών Λιμένων."....
Να είμαστε σίγουροι λοιπόν οτι αν προχωρήσουν στην παραχώρησή τους, θα πρέπει να βρούν άλλες δικαιολογίες για να πείσουν αφού οι τοπικές κοινωνίες θα χάσουν ένα σωρό λεφτά !! όπως βρίσκουν και με τη ΔΕΗ, όπου έχουν πείσει την κοινωνία οτι για τα χρέη της δεν φτάει το γεγονός οτι το ίδιο το κράτος την έκανε φοροεισπράκτορα, αλλά οι "κακοί" συνδικαλιστές και καλά κάνουν που τη δίνουν.!
 
Νέος φόρος από σήμερα για τα αεροδρόμια, τα οποία διαχειρίζεται η Fraport.
Πρόκειται για μία παραλλαγή του φόρου F8, ο οποίος συλλέγεται από τα κρατικά αεροδρόμια, προκειμένου να επιδοτούνται οι εταιρείες handling, ούτως ώστε να παρέχουν υπηρεσίες προς επιβάτες με κινητικά προβλήματα (PRM), δηλαδή υπηρεσίες WCHR, WCHS, BLND κλπ.

Από σήμερα λοιπόν, για τα αεροδρόμια Fraport ισχύουν οι εξής χρεώσεις:

4. PASSENGER FEE

TICKET TAX CODE : * ZL *
INTERNAL TAX CODE : ( AC )
ON DEPARTING PASSENGERS FROM CFU, CHQ, EFL, KVA, PVK, SKG,
ZTH:

TO ANY AIRPORT WITHIN GREECE (DOMESTIC DEPARTURES) EUR 0.36
(VAT 24% INCLUDED).
TO ANY AIRPORT OUTSIDE GREECE (INTERNATIONAL DEPARTURES) EUR
0.29

AND ON DEPARTING PASSENGERS FROM JMK, JSI, JTR, KGS, MJT,
RHO, SMI:

TO ANY AIRPORT WITHIN GREECE (DOMESTIC DEPARTURES): EUR 0.32
(VAT 24% INCLUDED).
TO ANY AIRPORT OUTSIDE GREECE (INTERNATIONAL DEPARTURES):
EUR 0.26

EXEMPTIONS
- NONE
 
Η φραπορτ θα πρέπει να κοιτάξει να υποστηρίξει της ελληνικές επιχειρήσεις. Τσάμπα τα πήρε τα αεροδρόμια έστω τα λεφτά που θα επενδύσει να πάνε σε ελληνικές τσέπες. Μπορεί το κατασκευαστικό κομμάτι να το πήρε ο Κόκκαλης αλλά γνωστός μου που γνωρίζει λεπτομέρειες μου έλεγε ότι πχ τα καθίσματα θα τα φέρει τσαμπανά από Κίνα όταν όλα τα αεροδρόμια διαθέτουν ελληνικά καθίσματα δρομέα, Μαραντόνι και κάποιες άλλες μικρές βιοτεχνίες. Το ίδιο και με τα αλουμίνια, με είδη υγιεινής κλπ .ολα στο βωμό του κέρδους.
 
Eπι Δημοσίου, οι προμήθειες στα αεροδρόμια γινόταν με διαδικασίες που ήταν μέν χρονοβόρες αλλά είχαν στόχο (δεν ξέρω αν το κατάφερναν πάντα) τη διαφάνεια... για το λόγο αυτό ακόμα και σε μικρές προμήθειες έπρεπε να υπάρχουν τουλάχιστον 3 προσφορές και αυτός που τελικά έπερνε το διαγωνισμό προσκόμιζε δικαιολογητικά οτι δεν χρωστάει στην εφορία, αν ήταν εργο ή εργασίες έπρεπε να φερει χαρτί απο το ΙΚΑ οτι έχει δηλωμένους τους εργαζόμενους κλπ κλπ.. Πλέον αυτά τελείωσαν... μια ιδιωτικη εταιρεία δεν δίνει λογαριασμό σε κανέναν άλλον πέρα απο τους μετόχους, οι οποίοι οπως είναι φυσικό μοιάζονται για το κέρδος και μόνο...
Με λίγα λόγια, αν το κάθισμα απο την Κίνα κοστίζει 1 ευρώ λιγότερο απο το ελληνικό μην περιμένεις να υπερισχύσει ο πατριωτισμός !!!
Σημειωτέον επίσης οτι σύμφωνα με πληροφορίες μου, η συντήρηση στα αεροδρόμια θα γίνεται απο μια εταιρεία Redex, του ομίλου Κοπελούζου....μην περιμένουν λοιπόν οι τοπικές κοινωνίες τίποτα περισσότερο απο καμμιά υπεργολαβία της υπεργολαβίας !!
 
Flushing":331sw9i9 said:
Η φραπορτ θα πρέπει να κοιτάξει να υποστηρίξει της ελληνικές επιχειρήσεις. Τσάμπα τα πήρε τα αεροδρόμια έστω τα λεφτά που θα επενδύσει να πάνε σε ελληνικές τσέπες. Μπορεί το κατασκευαστικό κομμάτι να το πήρε ο Κόκκαλης αλλά γνωστός μου που γνωρίζει λεπτομέρειες μου έλεγε ότι πχ τα καθίσματα θα τα φέρει τσαμπανά από Κίνα όταν όλα τα αεροδρόμια διαθέτουν ελληνικά καθίσματα δρομέα, Μαραντόνι και κάποιες άλλες μικρές βιοτεχνίες. Το ίδιο και με τα αλουμίνια, με είδη υγιεινής κλπ .ολα στο βωμό του κέρδους.

:D :D :D :thx:
 
Flushing":3rcriv8r said:
Η φραπορτ θα πρέπει να κοιτάξει να υποστηρίξει της ελληνικές επιχειρήσεις. Τσάμπα τα πήρε τα αεροδρόμια έστω τα λεφτά που θα επενδύσει να πάνε σε ελληνικές τσέπες. Μπορεί το κατασκευαστικό κομμάτι να το πήρε ο Κόκκαλης αλλά γνωστός μου που γνωρίζει λεπτομέρειες μου έλεγε ότι πχ τα καθίσματα θα τα φέρει τσαμπανά από Κίνα όταν όλα τα αεροδρόμια διαθέτουν ελληνικά καθίσματα δρομέα, Μαραντόνι και κάποιες άλλες μικρές βιοτεχνίες. Το ίδιο και με τα αλουμίνια, με είδη υγιεινής κλπ .ολα στο βωμό του κέρδους.

Φίλε Flushing,

1. H Fraport δε τα πήρε τζάμπα τα αεροδρόμια, πλήρωσε σχεδόν 30% παραπάνω από τον δεύτερο του διαγωνισμού.
2.Οποιοσδήποτε μη κερδοσκοπικός οργανισμός καλώς η κακώς έχει σα πρώτο στόχο τη μεγιστοποίηση των κερδών.
3.Σε ένα παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον όπου ο καθένας μπορεί να αγοράσει ο,τιδήποτε από οπουδήποτε αν δεν είσαι ανταγωνιστικός δε θα σε σώσει καμία fraport αγοράζοντας καρέκλες από εσένα, απλά κάποια στιγμή θα κλείσεις. Δυστυχώς αυτή είναι η πραγματικότητα. (φυσικά και δεν αναφερομαι στο Δρομέα).

Τα παράπονα μας/σας στον Adams Smith και στο αόρατο χέρι του.

Με εκτίμηση
 
Σαν επαγγελματίας του τουρισμού η αναβάθμιση των αεροδρομίων είναι ότι καλύτερο έχει συμβεί στον χώρο μας τα τελευταία χρόνια. Μία επένδυση μονωπολιακού χαρακτήρα όπως είναι αυτή που πραγματοποιεί η φράπορτ θα πρέπει όμως να διέπεται από κάποιούς ηθικούς κανόνες. Και πάνω σε αυτό έχει να κάνει η παρατήρηση μου. Μιλάμε για ελληνικές βιομηχανίες που είναι στην κόψη του ξυραφιού και αν δεν πάρουν κάποια έργα θα κλείσουν με αποτέλεσμα δεκάδες ανέργους. Και αναφέρομαι σε εταιρίες με ποιοτικά προιόντα(δρομέας, αλουμήλ, κεραφίνα). Το κράτος θα έπρεπε να είχε μεριμνήσει και να επιβάλει στην σύμβαση την προμήθεια ελληνικών προϊόντων. Πάλι καλά που πήρε το κατασκευαστικό κομμάτι η Ιντρακάτ και όχι τίποτα Ινδοί. Επιχειρηματίας είμαι και εγώ και κοιτάω το τελευταίο ευρώ αλλά εδώ μιλάμε για μία επένδυση στρατηγικού χαρακτήρα με απίστευτα περιθώρια κέρδους.
 
Φίλε Flushing,

1. Από όσο γνωρίζω όντας μέλη της Ε.Ε. (καλώς ή κακώς) το Ελληνικό δημόσιο δε θα μπορούσε να επιβάλλει σε μία εταιρία που δραστηριοποιείται στην επικράτεια της Ε.Ε. έναν τέτοιο όρο.
2. Αν το Ελληνικό δημόσιο ήθελε να βοηθήσει αυτές τις εταιριες θα έπρεπε να κινειται προς την κατεύθυνση (α) της μείωσης της φορολογίας (β) της μείωσης του κόστους ενέργειας (γ) της μείωση του κόστους δανεισμού αυτών των εταιριών δημιουργώντας ένα σταθερό οικονομικό περιβάλλον.

Με εκτίμηση,
 
Flushing":27ru5jkm said:
Το κράτος θα έπρεπε να είχε μεριμνήσει και να επιβάλει στην σύμβαση την προμήθεια ελληνικών προϊόντων.
Φαίνεται δεν ξέρεις ότι κάτι τέτοιο απαγορεύεται, δεδομένου ότι αποτελεί έμμεση επιδότηση των επιχειρήσεων που αναφέρεις... Μπορεί να γίνει μόνο με υπόγεια συνεννόηση, πίσω από την οποία θα κρύβεται κάποια συμπαιγνία με τον ανάδοχο και παραχωρήσεις προς αυτόν εκ μέρους της κυβέρνησης. Πάντως ανοικτά δεν γίνεται με τίποτα.
 
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Top