Aπεργία στην ΥΠΑ

Oι ηλεκτρονικοί μηχανικοί της ΥΠΑ προβαίνουν σε απεργιακές κινητοποιήσεις, ήδη κάνουν 48ωρη απεργία 1&2 Ιουνίου, παραθέτω το Δελτίο Τύπου που εξέδωσε ο Σύλλογός τους :

Σε ανακοίνωση τους η Ένωση Ηλεκτρονικών Μηχανικών Ασφάλειας Εναέριας Κυκλοφορίας (ΕΝΗΜΑΕΚ) της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας αναφέρει:

Οι εργαζόμενοι Ηλεκτρονικοί Μηχανικοί Ασφάλειας Εναέριας Κυκλοφορίας (ΗΜΑΕΚ) βιώνουμε καθημερινά, εδώ και μία εξαετία, τις καταστροφικές επιπτώσεις των πολιτικών λιτότητας και των μνημονίων σε επίπεδο τόσο επιχειρησιακό, όσο και θεσμικό.

Ιδιαίτερα τους τελευταίους οκτώ μήνες, μετά την ψήφιση του Ν.4427/2016, η επιχειρησιακή απαξίωση του έργου μας έχει λάβει μορφή εξοντωτική. Η κατάργηση
-κατά παράβαση του Ευρωπαϊκού και Διεθνούς Νομικού πλαισίου- κάθε εκπαιδευτικής διαδικασίας για τους ΗΜΑΕΚ, η ακατανόητη και εξαμβλωματική οργάνωση των νέων Οργανικών Μονάδων των Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας, η απορρύθμιση του χρόνου εργασίας των κλάδων Αεροναυτιλίας και ο οικονομικός μαρασμός που θεσμοθετείται για τη νέα ΥΠΑ αποτελούν ελάχιστο δείγμα των καταστροφικών αλλαγών που φέρει ο νέος νόμος.

Ακόμα όμως και η καθημερινή απαραίτητη λειτουργία των ΗΜΑΕΚ αντιμετωπίζει αξεπέραστα εμπόδια. Οι ελάχιστοι οικονομικοί πόροι που απαιτούνται για την προμήθεια των απαραίτητων ανταλλακτικών και για τις μετακινήσεις του προσωπικού για τις προληπτικές αλλά και τις διορθωτικές συντηρήσεις του εξοπλισμού Αεροναυτιλίας, είναι ανύπαρκτοι. Το ίδιο συμβαίνει και στην προμήθεια καυσίμων για τα αεροσκάφη της Μονάδας Πτητικών Μέσων, με αποτέλεσμα να τίθεται σε αμφιβολία κάθε φορά η επιτυχής ολοκλήρωση του από αέρα ελέγχου των Πολιτικών και Στρατιωτικών Ραδιοβοηθημάτων της Ελλάδας. Τα όρια ασφαλούς λειτουργίας του αεροναυτιλιακού εξοπλισμού ωθούνται πλέον στα ελάχιστα. Ο οικονομικός αυτός στραγγαλισμός, πέραν της καθημερινής απαξίωσης του έργου μας, θα έπρεπε να προκαλεί έντονη ανησυχία στην πολιτική ηγεσία της Υπηρεσίας. Παρ’ όλα αυτά, κανένας δεν φαίνεται να ευαισθητοποιείται!

Η λειτουργία της Fraport στο ρόλο διαχειριστή σε δεκατέσσερις αερολιμένες έγινε μετά από ελλειμματική έως ανύπαρκτη προετοιμασία. Εκτός των κατά τόπους μεγάλων προβλημάτων λειτουργίας του προσωπικού στους χώρους συστημάτων Α/Ν των αερολιμένων, αποτέλεσμα της υπηρεσιακής αυτής αδράνειας ήταν η πρόκληση σειράς σοβαρών περιστατικών ασφαλείας στις Υπηρεσίες CNS τον Απρίλιο με υπαιτιότητα της Fraport, μέσα στις τρεις πρώτες εβδομάδες εργασιών! Η κατάσταση αυτή κατέδειξε με σαφήνεια τα κενά της υπάρχουσας σύμβασης υπηρεσιών και, κυρίως, σηματοδότησε ενδεχόμενη δυσμενή τάση στην ασφάλεια των πτήσεων. Είναι εύλογο το ερώτημα για την εξέλιξη της επικίνδυνης αυτής τάσης μέσα στο καλοκαίρι, όταν οι κινήσεις των αεροσκαφών θα αυξηθούν κατακόρυφα!

Μετά την πρόσφατη κατάθεση έντεκα άρθρων με τουλάχιστον είκοσι τροπολογίες στο Ν.4427/2016 εκ των οποίων καμία δεν έλυσε το παραμικρό πρόβλημα απ’ όσα αναφέραμε, διαπιστώσαμε πλήρη αναντιστοιχία λόγων και έργων από πλευράς της πολιτικής ηγεσίας. Συμπεραίνουμε λοιπόν ότι δεν υπάρχει ούτε διάθεση συνεννόησης, αλλά κυρίως καμία συναίσθηση του κινδύνου ενόψει της τουριστικής περιόδου.

Για τους λόγους αυτούς δεν μας μένει άλλος δρόμος από την προκήρυξη σειράς κινητοποιήσεων και:

θα προκηρύσσουμε 48ωρη απεργία των ΗΜΑΕΚ την πρώτη Πέμπτη και Παρασκευή κάθε μήνα, ξεκινώντας από την 1η και 2α Ιουνίου,
θα προκηρύσσουμε δύο τετράωρες στάσεις εργασίας από την 14.00-17.59 και 20.00-23.59 ώρες τοπικές κάθε επόμενη -μετά την πρώτη Παρασκευή- κάθε μήνα,

με αιτήματα:

την άμεση αποκατάσταση του νομικού πλαισίου εκπαίδευσης των ΗΜΑΕΚ, σύμφωνα με την πρόταση που έχουμε καταθέσει
την άμεση εναρμόνιση του εργασιακού χρόνου των κλάδων Αεροναυτιλίας ΗΜΑΕΚ και ΕΕΚ, σύμφωνα με την πρόταση που έχουμε καταθέσει
την αναδιοργάνωση των Οργανικών Μονάδων της νέας ΥΠΑ, σύμφωνα με τις προτάσεις που έχουμε καταθέσει
την άμεση εκκίνηση διαδικασίας πρόσληψης προσωπικού δεκαπέντε ΗΜΑΕΚ με κριτήρια εντοπιότητας για την στελέχωση περιφερειακών αερολιμένων, σύμφωνα με τις προτάσεις που καταθέτουμε τα τελευταία έξι χρόνια
την άμεση επίλυση της διένεξης μεταξύ των οικονομικών υπηρεσιών ΥΠΑ και Υπουργείου Υποδομών-Μεταφορών και εξασφάλιση των οικονομικών πόρων για την προμήθεια ανταλλακτικών, τις μετακινήσεις για προληπτικές και διορθωτικές συντηρήσεις συστημάτων Α/Ν, καθώς και τα απαραίτητα καύσιμα κίνησης της ΜΠΜ και των οχημάτων αερολιμένων
την άμεση και κατά προτεραιότητα επίλυση των προβλημάτων μετεγκατάστασης των Οργανικών Μονάδων ΗΜΑΕΚ και, κυρίως, του Κέντρου Ηλεκτρονικών Εγκαταστάσεων και Μείζονος Συντήρησης, η απρόσκοπτη λειτουργία του οποίου αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για την ασφάλεια των πτήσεων της Χώρας
την άμεση εκκίνηση της διαδικασίας αναθεώρησης της σύμβασης παροχής υπηρεσιών μεταξύ ΥΠΑ-Fraport με τη συμμετοχή εκπροσώπων των εργαζομένων

Δηλώνουμε ότι τα παραπάνω αιτήματα αποτελούν τα ελάχιστα για τον τερματισμό των κινητοποιήσεων μας.

Το Δ.Σ. ΕΝΗΜΑΕΚ να προβεί σε όλες τις ενέργειες που προβλέπονται από το νόμο, εντάσσοντας τα παραπάνω αιτήματα κυκλικά ένα κάθε φορά στο πλαίσιο κινητοποιήσεων. Σε περίπτωση κινητοποιήσεων που προκηρύσσονται από την ΑΔΕΔΥ, το ΔΣ μπορεί να τροποποιεί το εβδομαδιαίο πρόγραμμα κινητοποιήσεων αντίστοιχα.

Το παρόν να επιδοθεί στους:

Υπουργό Μεταφορών
Υπουργό Εθνικής Άμυνας
Υπουργό Οικονομικών
Διοικητή ΥΠΑ
 
Δυστυχώς επτωχεύσαμεν

satcorfu":2o31y2kg said:
, παραθέτω το Δελτίο Τύπου που εξέδωσε ο Σύλλογός τους
Ναι, μην χάσεις, όπου γάμος και χαρά η Βασίλω πρώτη.

Αυτό που δεν μας λένε είναι οι λαλίστατοι κατά τα άλλα συνδικαληστές, είναι απο που θα πληρωθούν όλα αυτά, δεδομένου ότι τα έσοδα της πολιτικής αεροπορίας πηγαίνουν για μισθούς του δημοσίου , δηλαδή για στήριξη της εκλογικής βάσης του ΣΥΡΙΖΑ, και για συντάξεις.
 
Άρα σήμερα ήδη απεργούν, σωστά; Τι επηρρεάζει αυτός ο κλάδος; Γτ δεν βλέπω κάποιον αντίκτυπο αυτής της απεργίας...
 
Οι ηλεκτρονικοι της ΥΠΑ δεν είναι Ελεγκτές που απλά σταματάνε να μιλάνε στο μικρόφωνο και έτσι σταματούν οι πτήσεις το πρώτο δευτερολεπτο της απεργίας τους... λογικά θα πρέπει να "πέφτουν" συστήματα , πράγμα το οποίο θέλει χρόνο - εκτός αν κάνουν εσκεμμένες ενέργειες για επιτάχυνση τους--.
πιστεύω δηλαδή οτι υπο κανονικές συνθήκες οι 48 ώρες απεργίας είναι λίγες για να φανουν προβλήματα.. υπάρχουν και συγκυρίες βέβαια όπου τυχαίνει να βρεθούν εκτός λειτουργίας συστήματα και να δημιουργηθούν καθυστερήσεις ή και αλλαγές πορείας....Αν ένα radar "πέσει" και οι ΕΕΚ πανε σε manual διαδικασίες, τότε αυξάνονται οι αποστάσεςι και μικραίνει η χωρητικότητα..
Οσον αφορά τα χρήματα, που αναφέρει ο sv1xv, αυτά προέρχονται απο τα τέλη υπερπτήσεων και ένα μέρος τους παει στη μισθοδοσία, δεν πάνε όλα...τα υπόλοιπα πληρώνουν δάνειο που είχε παρει ο Σημίτης για τους Ολυμπιακούς του 2004 και οτι μείνει πάει στο κορβανά, ενώ πρέπει να πάνε σε υποστήριξη συστημάτων και ανανέωση. Οτι δηλαδή έγινε και με τα αεροδρόμια.... Πιθανό να θέλουν να πουληθεί ΚΑΙ αυτό το δημόσιο αγαθό, τώρα που συνηθίσαμε !!
 
Τα πολλά "δημόσια αγαθά", ακριβέστερα η άθλια διαχείριση τους, μας έφεραν στα σημερινά χάλια.

Κάθε δήθεν δημόσιο αγαθό αποτελεί και ένα κομματάκι στο τρόπαιο του νικητή κάθε εκλογικής μάχης, ένα εργαλείο εξαγοράς στρατιών βολεμένων, διαφθοράς μέσω έργων και προμηθειών, και ένα parking για όσα καλόπαιδα του συστήματος δεν τα κατάφεραν στις εκλογές. Τελικά όμως αποτελεί και ένα ακόμα βάρος στις πλάτες των κορόιδων που δεν συμμετέχουν στο σύστημα.
 
για να καταλάβω δηλαδή απο τα γραφόμενά σου, τί προτείνεις ?
να μείνει η κατάσταση όπως έχει, τα συστήματα να παραπαίουν, να μην γίνονται αναβαθμίσεις, να μην υπάρχουν ανταλλακτικά, να υπολειτουργούν σε βαθμό επικυνδυνότητας κλπ κλπ?
Σε όσα γράφει η ανακοίνωση, διαφωνείς ? μήπως ζητουν αυξήσεις ?
σε παλαιότερες απεργιακές κινητοποιήσεις, ήταν οι ΕΕΚ που μιλούσαν για την κακή κατάσταση των συστημάτων, τώρα που οι ίδιοι οι ηλεκτρονικοί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, μιλάς για στήριξη της εκλογικης βάσης του ΣΥΡΙΖΑ και άλλα ευτράπελα ???
Λεφτά υπάρχουν- κατά το γνωστόν- και μάλιστα όσο βελτιώνονται τα συστήματα τόσο περισσότερα τέλη μπορεί να ζητάει το ελληνικό κράτος, αλλωστε απο όσο γνωρίζω είμαστε ιδιαίτερα φτηνοί, ακόμα και απο την Αλβανία !!!
Εκτός αν προτιμάμε να παραμείνουμε ετσι, ώστε να απαξιωθεί ΚΑΙ η αεροναυτιλία προς τέρψην ιδιωτών, που θα ήθελαν να βάλουν χέρι στα σίγουρα έσοδα (όπως έγινε και στα αεροδρόμια αλλωστε)
 
Το θέμα των τελών διαδρομής είναι μεγάλο και τεχνηέντως αφήνεται έξω από κάθε συζήτηση σε πολιτκό επίπεδο. Κυρίως γιατί μέχρι στιγμής αυτά τα τέλη είναι αιμοδότης του κρατικού Προϋπολογισμού. Επίσης διαπιστώνω ότι υπάρχουν πολλές παρανοήσεις ως προς το ποιος είναι διαχειριστής ή τελικός εισπράξας αυτών των τελών.

Είναι ένας μηχανισμός χρηματοδότησης που δεν έχει αξιοποιηθεί όπως πρέπει και για τους λόγους που υπάρχει αλλά δεν είναι και η πανάκεια όλων των προβλημάτων της αεροναυτιλίας.

Επίσης η σύγκριση της τιμής μονάδας της Ελλάδας με την τιμή μονάδας της Αλβανίας δεν λέει κάτι στην πραγματικότητα. Είναι λογικό η Αλβανία με μικρότερα διανυόμενα μίλια εντός του χώρου παροχής υπηρεσιών και λιγότερες πτήσεις να έχει υψηλότερη τιμή μονάδας για να καλύψει το κόστος.
 
Re: Δυστυχώς επτωχεύσαμεν

satcorfu":2vqvp8gy said:
για να καταλάβω δηλαδή απο τα γραφόμενά σου, τί προτείνεις ?
Προτείνω να το βουλώσουν και να αφήσουν μια στοιχειώδη ευελιξία στην κυβέρνηση. Οι κύριοι αυτοί ήθελαν ΣΥΡΙΖΑ και έκαναν ότι μπορούσαν για να μας τον φέρουν. Αντί να ζητούν τα ρέστα, ας απολαύσουν την πτώχευση από την συχνότητα του Real FM τρώγοντας το ποπ-κορν τους.

Ως προς την ουσία των αιτημάτων, μπορεί να είναι σωστά (και για το χάλι φταίνε διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις), όμως γνωρίζουν ότι δεν υπάρχουν πλέον πόροι για ικανοποίηση τους. Εδώ πλέον δεν υπάρχουν ασθενοφόρα (αυτοκίνητα) στο ΕΚΑΒ...
 
Προτείνω να το βουλώσουν και να αφήσουν μια στοιχειώδη ευελιξία στην κυβέρνηση.
εξαιρετική απάντηση, που τα λέει ολα...!!! μια απάντηση που προφανώς γράφεται απο κάποιον που έχει συμφέροντα να μένουν τα πράγματα ώς έχουν, να μη γίνονται βελτιώσεις, να μη μιλάει και να διαμαρτύρεται κανένας, ώστε να έρθει μια εταιρεία και να αναλάβει έναντι πινακίου φακής..γνωστό άλλωστε το σενάριο, το έχουμε δεί πολλές φορές... τελευταία ήταν τα αεροδρόμια, απαξιώθηκαν τόσο πολύ που και οι τοπικές κοινωνίες είπαν " Αμάν, να ερθουν οι γερμανοί να μας σώσουν".
Απο την απάντηση αυτή καταλαβαίνω οτι δεν επιθυμείς τη βελτίωση του επιπέδου των υπηρεσιών που παρέχει η ελληνική αεροναυτιλία, να το βουλώσουν οι κακοί δημόσιοι υπάλληλοι που έχουν το θράσος να βγαίνουν και να λένε οτι τα πράγματα δεν πάνε καθόλου καλά. Πάλι καλά που δεν έχουν κατηγορηθεί οτι υπονομεύουν την τουριστική οικονομία, που πλέον έχει ανέβει στην κορυφή.
Πόροι υπάρχουν, τα χρήματα που έρχονται απο τις υπερπτήσεις είναι για αυτή και μόνο τη δουλειά, άν το κράτος θέλει παράνομα να τα διοχετεύει αλλού, πρέπει να παίρνει και την ευθύνη η πολιτική ηγεσία ... αυτό όμως βλέπουμε οτι δεν γίνεται, προσφατο παράδειγμα η παράδοση των 14 α/δ..
Holy Dio":1k61gfhq said:
Επίσης η σύγκριση της τιμής μονάδας της Ελλάδας με την τιμή μονάδας της Αλβανίας δεν λέει κάτι στην πραγματικότητα. Είναι λογικό η Αλβανία με μικρότερα διανυόμενα μίλια εντός του χώρου παροχής υπηρεσιών και λιγότερες πτήσεις να έχει υψηλότερη τιμή μονάδας για να καλύψει το κόστος.
Νομιζω οτι δεν έχεις δίκιο... με τη λογική αυτή η Γερμανία, έπρεπε να είναι η φτηνότερη, ενώ είναι μακράν η ακριβότερη. Σημειωτέον οτι περαν 1 radar που διαθέτει η Αλβανία στα Τίρανα, η Ελλάδα της προσφέρει "εικόνα" της νότιας Αλβανίας, όπως και στα Σκόπια. Υπάρχει ολόκληρη μεθοδολογία που υπολογίζει ενα κράτος την τιμή μονάδος και συνυπολογίζει ενα σωρό έξοδα για να την δικαιολογήσει,, εκτός απο τα προφανή, μισθούς, λειτουργικά έξοδα κλπ φτάνουν μέχρι στα καύσιμα του αυτοκινήτου που θα πάει στο ραδιοβοήθημα, τις λάμπες φωτισμού που άλλάζονται, ακόμα και τη μείωση της αξίας του κτιρίου του ΠΕΑ. Αν θέλει λοιπόν η Ελλάδα μπορεί άνετα να αυξήσει την τιμή μονάδας και να βρεί κονδύλια για τις αναγκαίες βελτιώσεις που χρειάζονται και έπρεπε να γίνουν χτες !!!
Λογικά σε αυτό το φόρουμ θα έπρεπε οι φίλοι της αεροπορίας να είναι σύμμαχοι και συναγωνιστές σε τέτοια αιτήματα, που έχουν στόχο την βελτίωση των υπηρεσιων της χώρας, να πάψουμε να φαινόμαστε πάντα οι ουραγοί και οι περίγελοι στους λοιπούς ευρωπαίους...!!!
 
Η λογική η δική μου είναι ότι η Ελλάδα δεν θα πρέπει να κοστολογεί τις υπηρεσίες της με βάση το πόσο τις κοστολογούν οι υπόλοιποι.

Τα τέλη διαδρομής (και όχι υπέρπτησης) και τερματικών, υπάρχουν για να ανακτά το κράτος μέλος το κόστος για την παροχή υπηρεσίας. Το κόστος και βέβαια θα περιλαμβάνει έξοδα μετακίνησης οχημάτων, ακόμα και στυλό για να κάνεις τικ σε κουτάκια. Ότι κόστος προκύπτει για την παροχή της υπηρεσίας.

Για αυτό το λόγο δεν προσφέρει τίποτα η σύγκριση με άλλες χώρες για τον καθορισμό του κόστους της Ελλάδας.

Και φυσικά είναι πάγιο αίτημα όλων εδώ μέσα νομίζω να εξασφαλίζεται οτι τα έσοδα της Ελλάδας για την παροχή αυτών των υπηρεσιών καλύπτουν όντως αυτή την παροχή.
 
Top