LGIR/HER Heraklion "Nikos Kazantzakis"

  • Thread starter Anonymous
  • Ημερομηνία δημιουργίας
STAVROS_ATH":266io3j0 said:
Επειδή τυχαίνει να μένω στην Ελλάδα (σε αντίθεση με σένα από ότι έχω καταλάβει και από άλλα σου ποστ) και να με εξυπηρετεί πρωτίστως το ΕΛΒΕΝ και δευτερεύοντως το Ν.Καζαντζάκης με ενδιαφέρει να υπάρχουν αεροδρόμια σε κοντινή απόσταση από το σπίτι μου.Το ότι η Λάρισα δεν έχει δικό της αεροδρόμιο δεν αποτελεί επιχείρημα για να χαίρομαι που το αεροδρόμιο Ηρακλείου μεταφέρεται 40 χιλιόμετρα εκτός πόλης.Εξακολουθείς να κάνεις συμψηφισμούς χωρίς νόημα.Οι Λαρισαίοι(που μένουν στην πόλη και όχι όσοι έρχονται για επίσκεψη) είμαι σίγουρος ότι δε χαίρονται για το ότι δε διαθέτουν δικό τους αεροδρόμιο και το κοντινότερο βρίσκεται 200 χιλιόμετρα μακριά.
Όσο για το νυν αεροδρόμιο Ηρακλείου το πρόβλημα είναι χωροταξικό όντως.Οι χώροι δεν επαρκούν.Η Κρήτη όμως είναι νησί με ιδιαιτερότητες, με κακό οδικό δίκτυο και το αεροπλάνο είναι βασικό μέσο μετακίνησης των κατοίκων ειδικά όταν το πλοίο έχει απαγορευτικά.Το δε αεροδρόμιο Ηρακλείου εξυπηρετεί και το ανατολικό Ρέθυμνο, όπου είναι ο μοναδικός νομός της Κρήτης χωρις αεροδρόμιο.Μια πιο συνετή επιλογή νέου αεροδρομίου πριν εξαντληθούν οι δυνατότητες επέκτασης του τωρινού θα ήταν κατά τη γνώμη που η πιο συνετή λύση.

Καλησπέρα,

σε κάποια συμφωνώ και σε κάποια όχι. Τυγχάνει να κατάγομαι από το Καστέλλι, έμενα πολλά χρόνια Αθήνα στο Ελληνικό και τώρα Ολλανδία. Επίσης έχω ασχοληθεί για αρκετά χρόνια με το ζήτημα της στρατηγικής ασφάλειας Αερολιμένων.

1ον όλα τα ελληνικά αεροδρόμια, πλην του Βενιζέλου είναι τριτοκοσμικά και το λέω συνειδητά και έχοντας ιδία αντίληψη. Το πρόβλημα ξεκινάει στον αριθμό των αεροδρομίων που έχουμε σαν χώρα. Ναι είμαστε νησιωτική χώρα, ναι χρειάζεσαι αεροδρόμια σε κάποια νησιά, αλλά δεν μπορείς να συντηρήσεις 45 αεροδρόμια. Έπρεπε να εστιάσεις σε 2 μεγάλα (Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο) και σε 4-5 μικρότερα (π.χ. σε σημαντικά νησιά, Κέρκυρα, Ρόδος κλπ). Αεροδρόμια στην Καλαμάτα, στην Λάρισα, στον Βόλο, στα Γιάννενα κλπ κλπ δεν χρειάζονται. Πουθενά στην Ευρώπη δεν υπάρχουν τόσα πολλά τοπικά αεροδρόμια. Σε αυτά τα μέρη έπρεπε να έχει ήδη αναπτυχθεί το σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο (εννοώ από παλιά όχι τα τελευταία χρόνια).

2ον η απόσταση του αεροδρομίου από μία πόλη δεν έχει καμία σημασία για μένα αν είναι π.χ. 30-45 λεπτά ή ακόμα και μία ώρα που κάνω να έρθω απο το Ελ. Βεν στο σπίτι μου όταν έχει κίνηση. Εγώ μένω στη Χάγη π.χ. και το Schiphol είναι 29 λεπτά με IC. Πιο χρονοβόρο είναι το 2ωρο η 3ωρο που εισαι αναγκασμένος να πας στο αεροδρόμιο (π.χ. στο Schiphol λόγω capacity constraints συχνά απαιτείται να πας ώρες νωρίτερα για πτήση των 3ωρών. Αυτομάτως το ταξίδι σου μετατρέπεται σε 6+ ώρες. Χωρίς να συμπεριλάβω τυχόν delays που όλο και περισσότερο μπαίνουν στο παιχνίδι.

3ον η βασική σύνδεση των Κρητικών με την ηπειρωτική χώρα είναι το καράβι, όχι το αεροπλάνο. Εγώ θυμάμαι πάντα μα πάντα να κατεβαίνουμε με καράβι και πολύ σπάνια να κατεβαίνουμε με αεροπλάνο. Ειδικά από το 2000 και μετά με τα νέα καράβια ίσως είναι προτιμότερο. Παίρνεις και τον αέρα σου.

4ον οι δυνατότητες του τωρινού αεροδρομίου έχουν εξαντληθεί χρόνια τώρα. τώρα αν θα έπρεπε να πάει στο καστέλλι η σε άλλη περιοχή είναι άλλο θέμα. Ότι έπρεπε να φύγει απο κει δεν νομίζω ότι το αμφισβητεί κανένας νοήμων άνθρωπος.

5ον για να σχολιάσω και κάποιους άλλους που λένε ότι έπρεπε να μείνει το Ελληνικό στα πρότυπα του CITY του Λονδίνου, έχουν χάσει την μπάλα. Η Αθήνα δεν είναι ούτε Λονδίνο, ούτε Παρίσι, ούτε καν Ρώμη π.χ.. Ολόκληρο Amsterdam και έχει ένα αεροδρόμιο και εμείς θέλουμε και 2ο για καβάτζα και μάλιστα μέσα στον αστικό ιστό; Σοβαρευτείτε. Το Ελ. Βεν αν χρειαστεί έχει τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης.
 
danichro":2pinkrz6 said:
3ον η βασική σύνδεση των Κρητικών με την ηπειρωτική χώρα είναι το καράβι, όχι το αεροπλάνο. Εγώ θυμάμαι πάντα μα πάντα να κατεβαίνουμε με καράβι και πολύ σπάνια να κατεβαίνουμε με αεροπλάνο. Ειδικά από το 2000 και μετά με τα νέα καράβια ίσως είναι προτιμότερο. Παίρνεις και τον αέρα σου.
Λόγω λόξας και γω προσωπικά με το πλοίο θα κατέβαινα, αλλά μπορώ να καταλάβω γιατί κάποιος θα θέλει να επιλέξει το αεροπλάνο που κάνει 3 ώρες περίπου να φτάσεις από κάποιο μέρος της Αθήνας στο Ηράκλειο και μπορεί να κοστίζει και λιγότερο από 50 Euro μαζί με το μετρό για το αεροδρόμιο, σε σχέση με τις 9 ώρες που κάνει πλέον το πλοίο και το κόστος για καμπίνα ξεκινάει από 65 Euro και χωρίς να υπολογιστούν τυχών έξοδα σίτισης εν πλω.

Τα πλοία από θέμα κόστους είναι ανταγωνιστικά μόνο στα ημερίσια δρομολόγιά τους που πάνε και πιο γρήγορα (7 ώρες) και δεν χρειάζεται να πάρεις και καμπίνα. Αλλά από την άλλη όσο περνάνε τα χρόνια τόσο λιγότερα βάζουν οι ακτοπλοϊκές.
 
danichro":qu6bqg8h said:
.

1ον όλα τα ελληνικά αεροδρόμια, πλην του Βενιζέλου είναι τριτοκοσμικά και το λέω συνειδητά και έχοντας ιδία αντίληψη. Το πρόβλημα ξεκινάει στον αριθμό των αεροδρομίων που έχουμε σαν χώρα. Ναι είμαστε νησιωτική χώρα, ναι χρειάζεσαι αεροδρόμια σε κάποια νησιά, αλλά δεν μπορείς να συντηρήσεις 45 αεροδρόμια. Έπρεπε να εστιάσεις σε 2 μεγάλα (Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο) και σε 4-5 μικρότερα (π.χ. σε σημαντικά νησιά, Κέρκυρα, Ρόδος κλπ). Αεροδρόμια στην Καλαμάτα, στην Λάρισα, στον Βόλο, στα Γιάννενα κλπ κλπ δεν χρειάζονται. Πουθενά στην Ευρώπη δεν υπάρχουν τόσα πολλά τοπικά αεροδρόμια. Σε αυτά τα μέρη έπρεπε να έχει ήδη αναπτυχθεί το σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο (εννοώ από παλιά όχι τα τελευταία χρόνια).

Απο αυτά τα α/δ που λες οτι δεν χρειάζονται να σου υπενθυμίσω οτι είναι κατα βάση στρατιωτικά. Καλαμάτα, Βόλος, Λάρισα, Αραξος. Ακτιο και τα περισσότερα νησιά, αρα παίζουν το ρόλο τους ... η Καλαμάτα στηρίζει την κίνησή της στο μεγαλο συγκρότημα του Costa Navarino ... τα Γιάννενα έχουν το πανεπιστημιακό νοσοκομείο εκεί και γίνονται διακομιδές. και ένα σωρό άλλα που δείχνουν πόσο σημαντικό είναι το καθε α/δ ξεχωριστά, με πολύ λίγες εξαιρέσεις. Απο τη στιγμή που δεν υπάρχουν σοβαρές εναλλακτικές (τραίνο , αυτοκινητόδρομοι) δεν μπορείς να πείς οτι δεν χρειάζονται...αν αλλάξει ο μεταφορικός χάρτης της χώρας, τότε μπορούν να αλλάξουν και αυτά !!

5ον για να σχολιάσω και κάποιους άλλους που λένε ότι έπρεπε να μείνει το Ελληνικό στα πρότυπα του CITY του Λονδίνου, έχουν χάσει την μπάλα. Η Αθήνα δεν είναι ούτε Λονδίνο, ούτε Παρίσι, ούτε καν Ρώμη π.χ.. Ολόκληρο Amsterdam και έχει ένα αεροδρόμιο και εμείς θέλουμε και 2ο για καβάτζα και μάλιστα μέσα στον αστικό ιστό; Σοβαρευτείτε. Το Ελ. Βεν αν χρειαστεί έχει τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης.
Δες λίγο την ιστορία του Schiphol που ουσιαστικά είναι και απο τις λίγες πρωτεύουσες με ένα και μοναδικό α/δ... Ρώμη, Παρίσι, Λονδίνο, Βερολίνο, Βρυξέλλες, Κοπεγχάγη, Μιλάνο, Κωνσταντινούπολη, Μόναχο, Φρανκφούρτη, Βαρκελώνη, κλπ κλπ έχουν και δεύτερο σε αρκετά κοντινή απόσταση... προφανώς είναι κουτόβλαχοι και έχουν χάσει τη μπάλα, κατα την δική σου θεωρία.
 
Έχουν το Μόναχο, η Φρανκφούρτη και μερικές άλλες πόλεις που είπες δεύτερο αεροδρόμιο; Έλεος δηλαδή..μόνο των άκρων είμαστε εδώ μέσα..
 
satcorfu":2k4egilw said:
Δες λίγο την ιστορία του Schiphol που ουσιαστικά είναι και απο τις λίγες πρωτεύουσες με ένα και μοναδικό α/δ... Ρώμη, Παρίσι, Λονδίνο, Βερολίνο, Βρυξέλλες, Κοπεγχάγη, Μιλάνο, Κωνσταντινούπολη, Μόναχο, Φρανκφούρτη, Βαρκελώνη, κλπ κλπ έχουν και δεύτερο σε αρκετά κοντινή απόσταση... προφανώς είναι κουτόβλαχοι και έχουν χάσει τη μπάλα, κατα την δική σου θεωρία.

Δεν καταλαβαίνω τι θες να πεις. Από τις πόλεις που γράφεις έχουμε:
- Λονδίνο, Παρίσι, Κωνσταντινούπολη που δεν υπάρχει σύγκριση από άποψη κίνησης.
- Βερολίνο που είχε πάντα δύο αεροδρόμια λόγω Δυτικής/Ανατολικής Γερμανίας και όταν επιτέλους λειτουργίσει το BER θα υπάρχει μόνο ένα.
- Ρώμη, Μιλάνο που λειτουργούν δύο αεροδρόμια εδώ και δεκαετίες
- Βρυξέλλες, Κοπεγχάγη, Μόναχο, Φρανκφούρτη, Βαρκελώνη δεν ξέρω πού το βρήκες το δεύτερο αεροδρόμιο (άντε να σου δώσω τις Βρυξέλλες, παρόλο που είναι στο Σαρλερουά)

Από την άλλη, πρωτεύουσες με ένα αεροδρόμιο είναι: Μαδρίτη, Λισαβόνα, Ελσίνκι, Βιέννη, Πράγα, Βουδαπέστη, Δουβλίνο, Βουκουρέστι κλπ.

Η Αθήνα έχει ένα αεροδρόμιο με δυνατότητες επέκτασης στα 50εκ. και εμείς συζητάμε λες και είμαστε το Λονδίνο.
 
Ο λόγος χρησης του Ελληνικού όπως το City Airport του Λονδίνου (εγω το εγραψα πιο πανω αυτό) δεν είναι θέμα capacity, προς Θεού. Είναι θέμα διαφοροποιησης. Οπως πολλές πόλεις έχουν το "φθηνο" και το "ακριβό" αεροδρομιο (πχ Ρώμη, Μιλάνο, Βαρσοβία, Βρυξέλλες κοκ) , ετσι η Αθήνα θα ειχε το απαστράπτον ακριβο Ελ. Βενιζέλος και το low cost με λίγες παροχές Ελληνικό με εξτρα μπόνους ότι με 1,40 ευρω είσαι στο Σύνταγμα με σχεδον 0 περπάτημα εκτός terminal και σε ελάχιστα λεπτά. Differentiation is the key.

Αλλά εμείς βιαστηκαμε να δεσμευθούμε ως χώρα ότι το Ελληνικο δε θα λειτουργησει ως αεροδρομιο (απαγορευεται από τη σύμβαση παραχωρησης του Ελ. Βενιζέλος) .
 
Τί σχέση έχει το LCY με το Ελληνικό; Το City είναι business αεροδρόμιο με τεράστιους περιορισμούς στο μέγεθος και τον αριθμό των αεροσκαφών που μπορεί να εξυπηρετήσει, με μια τεράστια δεξαμενή πελατών υψηλών εισοδημάτων, το Ελληνικό εξυπηρετούσε μέχρι και 747 και είχε τεράστια εποχιακή διακύμανση της κίνησής του.

Και ποιός θα επένδυε για να φτιαχτεί το Βενιζέλος αν έμενε το Ελληνικό ανοιχτό; Και ποιά εταιρεία θα ήθελε να πάει στα Σπάτα, όταν το Ελληνικό είχε όλα τα πλεονεκτήματα κόστους και απόστασης που ανέφερες;
 
Σορρυ για το οφ-τοπικ αλλά ακόμα και τώρα, μετά από τόσα χρόνια λιτότητας και κρίσης δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε ότι το Ελληνικό, μάλλον έχει καλύτερη εκμετάλλευση για τον φορολογούμενο από το να πετάνε 10 cessna και το ελικόπτερα του Σαββίδη; Το συγκρίνετε μάλιστα με το LCY; Θα πέσει φωτιά να μας κάψει...Τι Λωζάννη, τι Κοζάνη. Ή μήπως θα γίνει για λοκό και θα υπάρχουν κορόιδα που θα συνεχίσουν να πετάνε για τον Ελ. Βεν;

Georgi_1964":2qu24nft said:
Ας φτιαξουν οσα αεροδρομια θελουν ομως τα παλια πρεπει παντα να υπαρχουν !

Georgi_1964 θα τα βάλεις εσύ τα λεφτά; εδώ στην Ελλάδα πεθαίνεις στο νοσοκομείο επειδή δεν υπάρχουν φράγκα για σωστή απολύμανση...
 
Εμεις ποτε δεν βιαστηκαμε.Καποιοι αλλοι βιαστηκαν.
Αν γνωριζαν οτι θα πανε φυλακη 100 φορες θα το σκεφτοντουσαν.
Καλο θα ηταν καποιοι να σκεφτουν πως να μοιρασουν τους τουριστες σε ολη την Ελλαδα .Οχι μονο Κρητη,Ροδος,Κερκυρα,Ζακυνθος,Κεφαλονια ,Χαλκιδικη και αλλες λιγες περιοχες της Ελλαδας.
http://sete.gr/el/statistika-vivliothiki/statistika/
http://sete.gr/media/4629/ypa-2015-and-slots-2016.pdf
Δεν υπαρχει διαφημιση καθολου.Η τουριστες θελουν να πανε Χανια και δεν υπαρχουν πτησεις,περιπου ολες για Ηρακλειο.Αναγκαστηκα ταλαιπωρουνται μεχρι να πανε μεχρι τα Χανια η με ταξι η με λεωφορειο.
Απο οτι διαβαζω η Κρητη τους εχει κουρασει.Θελουν κατι καινουργιο να δουν στην Ελλαδα.
Να μην βαλουν ουτε ενα αεροπορικο δρομολογιο Κρητη -Σαντορινη αυτο για μενα λεγεται μονοπολειο.
Το ιδιο και στο αεροδρομιο Ηρακλειου νομιζω υπαρχει μονο ενα κυλικειο με τιμες που δεν εχεις θεληση κατι να αγορασεις.Το ιδιο και με το αεροδρομιο Θεσσαλονικης.
Αυτα ειναι τα κακα μας.
Το καλο που εχουμε ειναι οτι ειμαστε φιλοξενος λαος εκτος απο εμας τους Αθηναιους για αυτο και μας αγαπανε.
Εχουμε τα καλυτερα μερη και βασικοτερα εχουμε αυτο που δεν εχουν ολα τα αλλα κρατη.
Οι ποιο πολοι δεν γνωριζετε τι παει να πει οτι εισαι Ελληνας.Μολις μαθουν οτι εισαι Ελληνας ολες οι πορτες ειναι για σενα ανοιχτες.(αυτο πρεπει να το γνωριζετε καλυτερα απο μενα απο τατοσα πολλα ταξιδια που εχετε κανει η αν ζειτε στο εξωτερικο)
Δεν πειραζει ας μας πολεμουν. Πρωτα ο Θεος και ολα τα αλλα μετα θα φτιαχτουν.
Georgi_1964 θα τα βάλεις εσύ τα λεφτά; εδώ στην Ελλάδα πεθαίνεις στο νοσοκομείο επειδή δεν υπάρχουν φράγκα για σωστή απολύμανση.
ε τοτε γιατι τοσο μας ενδιαφερει να κανουμε καινουργια αεροδρομια,ετσι και αλλιως θα μας τα παρουν :cool:
flesland συγνωμη δεν προσεξα οτι το εγαψες εσυ.Αφου ξερεις ποσο σε εκτιμω :)

Συγνωμη που σας εγραψα πολλα και λιγο ξεφυγα απο το θεμα.
 

Attachments

  • arrivals-january-may-2017 (1).xlsx
    44,8 KB · Προβολές: 43
Top