Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων (Fraport Greece)

Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Τα παρακάτω δεν είναι προς υπεράσπιση της κυρίας.

Καταρχάς τι εννοείτε όταν λέτε υψηλόβαθμο; Στον δημόσιο τομέα το βαθμολόγιο δεν είναι ανάλογο απαραίτητα των θέσεων ευθύνης ή κύρους.

Αν είναι μόνιμη δημόσια υπάλληλος είναι απίθανο να έχει λάβει άδεια για να διατηρεί και καφέ απέναντι από τον χώρο εργασίας της. Μήπως εννοείται ότι ανήκει σε άτομο του στενού οικογενειακού της κύκλου; Ακόμα και αυτό δεν είναι κάτι μεμπτό εκτός και αν η κυρία γυρνάει εντός της αίθουσας και λέει στους επιβάτες να πάνε απέναντι που είναι φθηνά.

Και στα everest των αεροδρομίων οι τιμές είναι στα ύψη. Πιστεύω ότι θα συνεχίσει να υπάρχει ανάγκη αλλά και δουλειά για φθηνότερο καφέ ειδικά σε μικρά αεροδρόμια που ο κόσμος περιμένει και εκτός του κτιρίου.
 
Kαι μια σύνοψη των θεμάτων που έχει το α/δ
Πέρα από την περιβόητη φωτογραφία που κάνει τον γύρο του διαδικτύου σε Ελλάδα και εξωτερικό με τις ανδρικές τουαλέτες να είναι εκτός λειτουργίας, πέρα από το γεγονός ότι στο αεροδρόμιο δεν λειτουργούν τα κλιματιστικά και οι αίθουσες μετατρέπονται σε θάλαμο αερίων, ένα ακόμα πρόβλημα έρχεται στην επιφάνεια και αφορά την ιδιωτική εταιρεία που έχει αναλάβει τους ελέγχους των επιβατών και των αποσκευών τους.

Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές από το αεροδρόμιο της Ρόδου, η ιδιωτική εταιρεία φύλαξης δεν διαθέτει επαρκές προσωπικό ... πέρυσι την ίδια περίοδο απασχολούντο στην ιδιωτική εταιρεία που είχε αναλάβει τον έλεγχο περίπου 160 άτομα, ενώ η ιδιωτική εταιρεία που φέτος ανέλαβε τον έλεγχο απασχολεί 107 άτομα...
Το τελευταίο είναι λιγάκι επικίνδυνο γιατί το έχουν πάρει χαμπάρι επαναλαμβανόμενοι επισκέπτες και δεν είναι δύσκολο να βγεί καμιά φήμη και μετά να τρέχουμε...

Κάτι επίσης που μου έκανε εντύπωση είναι ότι το allocation των θέσεων στάθμευσης της πίστας γίνεται στην Αθήνα απ' την προηγουμένη κι όχι πλέον τοπικά, κάτι που δημιουργεί προβλήματα όταν κάτι δεν πάει κάλα. Για να αλλάξει ένα α/φ θέση στάθμευσης απαιτείται επιτόπου συνομιλία Ρόδου Αθήνας :wall:

ΥΓ
Για όποιον αναρωτιέται για την περιβόητη φωτογραφία που αναφέρει το άρθρο, ιδού :oops:
 
Ειλικρινής ερώτηση:

Ποιος είναι αυτή τη στιγμή υπεύθυνος για τον αερολιμενικό έλεγχο στα 14 αεροδρόμια; Η Fraport ή η YΠΑ; Αν πχ προσγειωθεί ένα αεροπλάνο και ένας υπάλληλος handling παρατηρήσει ότι ένας κινητήρας χάνει λάδια και ενημερώσει τον προϊστάμενό του και το πλήρωμα. Αν το πλήρωμα τον "γράψει" και πάει να φύγει, ποιόν ενημερώνει από τις αρχές;

Ή αν έχει βάσιμες υποψίες ότι ο κυβερνήτης είναι μεθυσμένος. Ποιόν ενημερώνει;

'Η αν γενικά πιστεύει ότι το αεροσκάφος είναι ένα χάρχαλο. Ποιόν ενημερώνει;

Ή αν ένα αεροσκάφος προσγειωθεί "βαθιά", βγει λίγο εκτός ασφαλτοστρωμένου τμήματος και ξαναμπεί. Ποιός κάνει την απαραίτητη αερολιμενική επιθεώρηση και αρχική συλλογή στοιχείων για την διερεύνηση (πχ. καταμέτρηση εκτροπής, έλεγχο ορθού υπολογισμού επιδόσεων προσγείωσης από το πλήρωμα κλπ.)?

Αν μη τι άλλο, οι αερολιμενικοί της ΥΠΑ είχαν κάποια στοιχειώδη κατάρτιση. Μερικοί μάλιστα, υψηλού επιπέδου. Έστω και αν μερικοί την έκαναν με το κομπολόϊ στο χέρι, για να μην διαφωνήσουμε επ'αυτού. Οι άνθρωποι που προσλήφθηκαν και οδηγούν τα μαύρα αυτοκίνητα της Fraport, έχουν τέτοια, έστω και στοιχειώδη κατάρτιση; Εμπειρικά σίγουρα δεν την έχουν. Την έχουν κάπως αλλιώς;

Η εντύπωσή μου από τα έξι εκ των δεκατεσσάρων α/δ που έχω επισκεφτεί, είναι ότι με κεντρική απόφαση, τα στελέχη της ΥΠΑ έχουν παντελώς απομακρυνθεί από την πίστα. Δεν ξέρω καν αν είναι στα α/δ ή είναι στα κεντρικά στην Αθήνα.

Πολύ θα με ενδιέφερε η απάντηση, αν κάποιος ξέρει να απαντήσει χωρίς παραπομπές στην Καθημερινή και στο Documento.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gladiator":1evckz4a said:
Με το να με ειρωνευεσαι και να προσπαθεις να υπερασπιστεις την υπηρεσια σου που εχει τη μεγαλυτερη ευθυνη για την καταντια των αεροδρομιων μας το ξεπουλημα τους στους γερμανους και την κακιστη γνωμη παγκοσμιως ολων των επιβατων και πιλοτων που εχουν ερθει στην ελλαδα, το μονο που καταφερνεις ειναι να γελοιοποιησε....

Δεν φταίει η υπηρεσία του αγαπητέ. Εσύ και εγώ φταίμε. Αν με τον ίδιο ζήλο που πολλοί (πολίτες, δημοσιογραφούντες, ΜΜΕ) σήμερα στηρίζουν τη λογική "παρά το σημερινό χάλι, ας τα δώσουμε όσο όσο", είχαν αντιδράσει σθεναρά πριν 30 χρόνια, δεν θα υπήρχε αυτό το χάλι. Η πλειοψηφία όμως, έμμεσα ή άμεσα, βολεύτηκε με αυτήν την παλιοκατάσταση και σφύραγε αδιάφορα όταν (πχ) διοριζόταν Διοικητής της ΥΠΑ ένας κατά τα άλλα υπέροχος ....καρδιολόγος.

Speedbird8":1evckz4a said:
........ θέματα που απασχολούν μια μεταμοντέρνα κοινωνία

Εμείς ακόμα συζητάμε εδώ θέματα αιχμής όπως "αν προσληφθώ σε δουλειά, θα μου κολλάει ένσημα ο εργόδότης μου?"

Καιρό έχουμε να συμφωνήσουμε εμείς οι δύο Speedbird. Ποια ένσημα; Τα σημερινά τα διάβασες;

"Άρειος Πάγος: Η μη καταβολή δεδουλευμένων δεν συνιστά βλαπτική μεταβολή των όρων εργασίας"

sv1xv":1evckz4a said:
Δυστυχώς ο κακός δαίμων της δημόσιας διοίκησης είναι το κομμουνιστικό συνδικαλιστικό κατεστημένο. Αν κάποιος αιρετός (υπουργός, γενικός γραμματέας) προσπαθήσει να φτιάξει κάτι, στην αρχή οι μηχανισμοί του βάζουν συνέχεια τρικλοποδιές. ..........

Επιτέλους, κάποιος να υποστηρίξει το πολιτικό σύστημα που βάλλεται πανταχόθεν. Θέλανε οι άνθρωποι να φτιάξουν την Ελλάδα και δεν τους αφήσαμε.

Ο κάθε κομπολογάτος γραψαρχ....ας, είχε στην τσέπη ψηφαλάκια. Δεν έκανε τον μάγκα έτσι. Τάϊζε ο πολιτικός τον πολίτη και ο πολίτης τον πολιτικό. Σε διαφορετικά "εστιατόρια" βέβαια αλλά όλα καλά. Τα υπόλοιπα, ιδεολογίες, κόμματα κλπ. ήταν για τους αφελείς. Τους πολύ αφελείς.

Holy Dio":1evckz4a said:
Αν είναι μόνιμη δημόσια υπάλληλος είναι απίθανο να έχει λάβει άδεια για να διατηρεί και καφέ απέναντι από τον χώρο εργασίας της. Μήπως εννοείται ότι ανήκει σε άτομο του στενού οικογενειακού της κύκλου; Ακόμα και αυτό δεν είναι κάτι μεμπτό εκτός και αν η κυρία γυρνάει εντός της αίθουσας και λέει στους επιβάτες να πάνε απέναντι που είναι φθηνά.

Κάτι τέτοιο θα παίζει. Όπως με τις συζύγους πολιτικών και διοικητών τραπέζης της Ελλάδος.
 
Από όσο γνωρίζω, για κάθε συμβάν το οποίο υπερβαίνει της δικαιοδοσίας της Φράπορτ, ενημερώνεται η Υ.Π.Α. σχετικά, ώστε να πράξει τα δέοντα. Επίσης η Φράπορτ έχει δικές SOP's για όλα τα θέματα όπως κηλίδες στην πίστα που αναφέρθηκαν.
 
gonso":l8u286j8 said:
Ειλικρινής ερώτηση:

Ποιος είναι αυτή τη στιγμή υπεύθυνος για τον αερολιμενικό έλεγχο στα 14 αεροδρόμια; Η Fraport ή η YΠΑ; Αν πχ προσγειωθεί ένα αεροπλάνο και ένας υπάλληλος handling παρατηρήσει ότι ένας κινητήρας χάνει λάδια και ενημερώσει τον προϊστάμενό του και το πλήρωμα. Αν το πλήρωμα τον "γράψει" και πάει να φύγει, ποιόν ενημερώνει από τις αρχές;

Ή αν έχει βάσιμες υποψίες ότι ο κυβερνήτης είναι μεθυσμένος. Ποιόν ενημερώνει;

'Η αν γενικά πιστεύει ότι το αεροσκάφος είναι ένα χάρχαλο. Ποιόν ενημερώνει;

Ή αν ένα αεροσκάφος προσγειωθεί "βαθιά", βγει λίγο εκτός ασφαλτοστρωμένου τμήματος και ξαναμπεί. Ποιός κάνει την απαραίτητη αερολιμενική επιθεώρηση και αρχική συλλογή στοιχείων για την διερεύνηση (πχ. καταμέτρηση εκτροπής, έλεγχο ορθού υπολογισμού επιδόσεων προσγείωσης από το πλήρωμα κλπ.)?

Αν μη τι άλλο, οι αερολιμενικοί της ΥΠΑ είχαν κάποια στοιχειώδη κατάρτιση. Μερικοί μάλιστα, υψηλού επιπέδου. Έστω και αν μερικοί την έκαναν με το κομπολόϊ στο χέρι, για να μην διαφωνήσουμε επ'αυτού. Οι άνθρωποι που προσλήφθηκαν και οδηγούν τα μαύρα αυτοκίνητα της Fraport, έχουν τέτοια, έστω και στοιχειώδη κατάρτιση; Εμπειρικά σίγουρα δεν την έχουν. Την έχουν κάπως αλλιώς;

Η εντύπωσή μου από τα έξι εκ των δεκατεσσάρων α/δ που έχω επισκεφτεί, είναι ότι με κεντρική απόφαση, τα στελέχη της ΥΠΑ έχουν παντελώς απομακρυνθεί από την πίστα. Δεν ξέρω καν αν είναι στα α/δ ή είναι στα κεντρικά στην Αθήνα.

Πολύ θα με ενδιέφερε η απάντηση, αν κάποιος ξέρει να απαντήσει χωρίς παραπομπές στην Καθημερινή και στο Documento.

Χωρίς να ξέρω την απάντηση απλά ένα σχόλιο: Το οτι 14 αεροδρόμια δόθηκαν δεν σημαίνει πως η ΥΠΑ χάνει την αρμοδιότητά της ως ρυθμιστική, κανονιστική και εποπτική αρχή. Ελπίζω να μην έχουμε πάει από το ένα άκρο στο άλλο. Προσωπικά, άλλο η διαφωνία μου με το πως η ΥΠΑ έχει χειριστεί το θέμα της ιδιωτικοποίησης και άλλο ο θεσμικός της ρόλος.

Ας αυτό που λες gonso σχετικά με ενδεχομένως μειωμένη κατάρτιση ισχύει, τότε χρειάζεται άμεσα διερεύνηση.
 
gonso":122ryz9r said:
Ειλικρινής ερώτηση:
Αν πχ προσγειωθεί ένα αεροπλάνο και ένας υπάλληλος handling παρατηρήσει ότι ένας κινητήρας χάνει λάδια και ενημερώσει τον προϊστάμενό του και το πλήρωμα. Αν το πλήρωμα τον "γράψει" και πάει να φύγει, ποιόν ενημερώνει από τις αρχές;

Ή αν έχει βάσιμες υποψίες ότι ο κυβερνήτης είναι μεθυσμένος. Ποιόν ενημερώνει;

'Η αν γενικά πιστεύει ότι το αεροσκάφος είναι ένα χάρχαλο. Ποιόν ενημερώνει;

Ή αν ένα αεροσκάφος προσγειωθεί "βαθιά", βγει λίγο εκτός ασφαλτοστρωμένου τμήματος και ξαναμπεί. Ποιός κάνει την απαραίτητη αερολιμενική επιθεώρηση και αρχική συλλογή στοιχείων για την διερεύνηση (πχ. καταμέτρηση εκτροπής, έλεγχο ορθού υπολογισμού επιδόσεων προσγείωσης από το πλήρωμα κλπ.)?

Είναι εξοργιστικά λυπηρά αυτά που έγραψες gonso
Ο αναλώσιμος περαστικός ανειδίκευτος υπάλληλος handling θα κρίνει αν το αεροσκάφος είναι "χάρβαλο"; θα μετρήσει αν μια διαρροή λαδιού είναι εντός ή εκτός ορίων; θα κρίνει αν μια προσγείωση είναι βαριά ή εκτός διαδρόμου;
Κάποτε όλα αυτά ήταν αρμοδιότητα πρώτα από όλα των πιλότων και των μηχανικών, αυτοί πρώτοι ανέφεραν τη βλάβη, το λάθος ή την παράλειψή τους στις αρχές. Και όποιος προσπαθούσε να κρύψει κάτι ήταν η ξεφτίλα της αεροπορίας.
Τόσο χαμηλά έχει ξεπέσει πια το αεροπορικό επάγγελμα και η συνείδηση; να περιμένουμε από τον υπάλληλο του handling (!!) να "καρφώσει";;;;
Είναι να μην ξαναμπαίνουμε σε αεροπλάνο νομίζω....
 
Δεν έγραψε τίποτα εξοργιστηκα λυπηρό και δεν υπάρχει κανένας ξεπεσμός του επαγγέλματος.

Ο υπάλληλος της εταιρίας handling δεν είναι ο αρμόδιος κριτης για πολλά από αυτά τα ζητήματα. Είναι όμως υποχρέωσή του να ενημερώσει αν δει κάτι που του φαίνεται εκτός της κανονικότητας ή τέλος πάντων ύποπτο. Οι αρμόδιοι στους οποίους θα αναφέρει αυτό που παρατήρησε θα κρίνουν αν έχει δίκιο ή όχι. Οι αρμόδιοι μπορεί να είναι ο προϊστάμενός του, ο κυβερνήτης, ένας μηχανικός το προσωπικό του φορέα λειτουργίας του αεροδρομίου κλπ.
 
gonso":r88c2ihd said:
Ποιος είναι αυτή τη στιγμή υπεύθυνος για τον αερολιμενικό έλεγχο στα 14 αεροδρόμια; Η Fraport ή η YΠΑ; Αν πχ προσγειωθεί ένα αεροπλάνο και ένας υπάλληλος handling παρατηρήσει ότι ένας κινητήρας χάνει λάδια και ενημερώσει τον προϊστάμενό του και το πλήρωμα. Αν το πλήρωμα τον "γράψει" και πάει να φύγει, ποιόν ενημερώνει από τις αρχές;

Ή αν έχει βάσιμες υποψίες ότι ο κυβερνήτης είναι μεθυσμένος. Ποιόν ενημερώνει;

'Η αν γενικά πιστεύει ότι το αεροσκάφος είναι ένα χάρχαλο. Ποιόν ενημερώνει;

Ή αν ένα αεροσκάφος προσγειωθεί "βαθιά", βγει λίγο εκτός ασφαλτοστρωμένου τμήματος και ξαναμπεί. Ποιός κάνει την απαραίτητη αερολιμενική επιθεώρηση και αρχική συλλογή στοιχείων για την διερεύνηση (πχ. καταμέτρηση εκτροπής, έλεγχο ορθού υπολογισμού επιδόσεων προσγείωσης από το πλήρωμα κλπ.)?

H ΥΠΑ κρατάει τον εποπτικό ρόλο, σχεδόν για όλα τα παραπάνω που έγραψες gonso. Μόνη μικρή εξαίρεση η αερολιμενική επιθεώρηση για την κατάσταση του διαδρόμου. Τώρα το Follow-Me της Fraport κάνει ελέγχους για ολισθηρότητα, wildlife hazard management, κλπ κλπ. (για αυτούς που ενδιαφέρονται, για την μέτρηση της ολισθηρότητας θα χρησιμοποιείται το ASFT και το Wildlife Hazard Management βασίζεται στο CAP772 της CAA UK)
Συλλογή στοιχείων για την διερεύνηση, SAFA inspections, αλκοτέστ, ακόμα και η επιβολή όλων των χρηματικών προστίμων κλπ όλα μένουν στην ΥΠΑ. Τονίζω το "χρηματικών" γιατί πες ότι η Fraport για παράδειγμα δει ότι κάποιος στο handling από το airside τρέχει μόνιμα σαν τρελός στην πίστα με ένα τρακτεράκι, έχει θεωρητικά το δικαίωμα να του απαγορέψει την είσοδο στο airside.

Παρόλα αυτά, αν κάποιος θέλει να αναφέρει κάτι, σίγουρα με το να το αναφέρει στην Fraport δε θα πάει χαμένο. Το ramp safety και οι διαδικασίες έχουν περάσει στην Fraport (τις οποίες διαδικασίες τις έγραψαν consultants σε συνεργασία με πρώην αερολιμενικό της ΥΠΑ). Αλλά ο έλεγχος και η επικύρωση των διαδικασίων της Fraport γίνεται από την ΥΠΑ. Επίσης θα έλεγα ότι τα απλά incidents μάλλον θα πάνε... στον βρόντο από την ΥΠΑ. Τα Ελληνικά αεροδρόμια έχουν από τα χαμηλότερα ποσοστά καταγεγραμμένων incidents στην Ευρώπη, και όχι επειδή δε γίνονται ;) .
Nontas":r88c2ihd said:
Τόσο χαμηλά έχει ξεπέσει πια το αεροπορικό επάγγελμα και η συνείδηση; να περιμένουμε από τον υπάλληλο του handling (!!) να "καρφώσει";;;;
Το βρίσκω ελαφρώς υπερβολικό να θεωρούμε "κατώτερους" να κρίνουν περιστάσεις αυτούς που δουλεύουν στο handling ή οπουδήποτε. Είναι ουκ ολίγες οι φορές που από αναφορές των "βαλιτσάδων" έχουν αποφευχθεί άσχημες καταστάσεις. Εξάλλου ο αερολιμενικός/μηχανικός/κλπ δεν είναι 24/7 στην πίστα να βλέπει τι γίνεται. Αυτή η νοοτροπία του "ήρθε ο βαλιτσάς να μου πει εμένα" είναι πραγματικά κάτι που πρέπει να καταπολεμηθεί. Όλες οι αναφορές ακόμα και οι πιο χαζές, βοηθάνε, και στο τέλος με λίγο awareness training, θα μάθουν όλοι στην πίστα να βλέπουν τον (πιθανό) κίνδυνο. Εξάλλου αυτοί οι τουρίστες λένε "better safe than sorry", και για το airside safety, σίγουρα ισχύει και με το παραπάνω!

Υ.Γ. Ένας ME3 carrier είχε αντίστοιχο πρόβλημα με την έλλειψη safety reports, και για πολλά χρόνια έδινε χρηματικό μπόνους για κάθε incident/safety report, σε οποιονδήποτε την έκανε, ακόμα και στους ταπεινούς του handling. Στην αρχή πολλοί έγραφαν άσχετα μέσα, μόνο και μόνο για να πάρουν το μπόνους, αλλά σιγά σιγά τα reports γίνονταν όλο και πιο σχετικά, και όταν κατήργησαν το μπόνους, τα "καλά" reports έμειναν, και ο συγκεκριμένος carrier είναι πλέον σταθερά στις τοπ 10 αεροπορικές σε safety.
 
Nontas":3nmjk6fm said:
Είναι εξοργιστικά λυπηρά αυτά που έγραψες gonso
Ο αναλώσιμος περαστικός ανειδίκευτος υπάλληλος handling θα κρίνει αν το αεροσκάφος είναι "χάρβαλο"; θα μετρήσει αν μια διαρροή λαδιού είναι εντός ή εκτός ορίων; θα κρίνει αν μια προσγείωση είναι βαριά ή εκτός διαδρόμου;.

Απάντησαν επαρκώς Holy Dio και jj_lgkr

jj_lgkr":3nmjk6fm said:
H ΥΠΑ κρατάει τον εποπτικό ρόλο, σχεδόν για όλα τα παραπάνω που έγραψες gonso.

Ευχαριστώ πολύ. Κατατοπιστικότατη απάντηση. Συμπεραίνω δηλαδή ότι υπάρχει ακόμα σε όλα τα αεροδρόμια αερολιμενικός της ΥΠΑ, και δεν θα έρθει από Αθήνα μόνο αν γίνει στραβή.

jj_lgkr":3nmjk6fm said:
Επίσης θα έλεγα ότι τα απλά incidents μάλλον θα πάνε... στον βρόντο από την ΥΠΑ. Τα Ελληνικά αεροδρόμια έχουν από τα χαμηλότερα ποσοστά καταγεγραμμένων incidents στην Ευρώπη, και όχι επειδή δε γίνονται ;) .

Αυτό δεν έχει να κάνει απλά με την ΥΠΑ και το "θάψιμο" αναφορών που υπονοείς. Είμαι βέβαιος ότι ξένα πληρώματα κάνουν αναφορές. Απλά σαν λαός δεν είμαστε της αναφοράς γιατί α) φοβόμαστε τις συνέπειες της ειλικρίνειάς μας, β) "δεν βαριέσαι που θα κάθομαι να γράφω, λες και θα αλλάξει τίποτα" γ) δεν θέλουμε να μας πουν ρουφιάνους αν καρφώσουμε τον συνάδελφο οδηγό ανυψωτικού που έχει 2 παιδάκια και θα μείνει στο δρόμο αν απολυθεί, επειδή βρωμάει Μαλαματίνα από 200 μέτρα.

Αλλά ακόμα και οι ξένοι. Πόσες φορές θα γράψει ο άλλος σε αναφορά: "Kos Airport is a horrible black hole. The lack of adequate approach lighting in combination with dark surroundings, results in late flare and possibility of hard landing"?

Θα αλλάξει τίποτα;

Αν αφαιρέσεις πάντως τις "ντόπιες" αναφορές, έχεις σαν αποτέλεσμα τις χαμηλότερες στην Ευρώπη.
 
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Top