LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Εδώ όλες οι πληροφορίες, ερωτήσεις & φήμες για το αεροδρόμιο «Μακεδονία»
spotterakis
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 1875
Εγγραφή: 21 Ιαν 2008, 21:33
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): EZY
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTS

Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Δημοσίευσηαπό spotterakis » 16 Ιούλ 2017, 23:50

Holy Dio έγραψε:Αν λοιπόν προβλέπεται ότι σε κάποια δεδομένη χρονική περίοδο η αναμενόμενη κυκλοφορία θα είναι μεγαλύτερη από αυτήν που μπορεί να εξυπηρετηθεί τότε σε κάποιες πτήσεις τίθενται κάποιοι περιορισμοί στην αναχώρηση.


Και γω τοτε θα ρωτησω αφου ξερουν τις υπαρχουσες δυνατοτητες εξυπηρετησης του αεροδρομιου,τοτε γιατι δεχονται πτησεις σε συγκεκριμενες χρονοθυριδες;
0 x


STAVROS_ATH
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 251
Εγγραφή: 23 Νοέμ 2009, 18:09
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AEE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV

Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Δημοσίευσηαπό STAVROS_ATH » 17 Ιούλ 2017, 00:20

Ας μη γελιομαστε ειναι το κλασικο παραμύθι της Α3 και ενδεχομένως και άλλων αεροπορικών που όταν πυκνώσει η κίνηση τα κάνουν μαντάρα με τις πτήσεις και οι καθυστερήσεις φτάνουν στο Θεό.Επιχειρησιακοί λόγοι είναι αυτοί που δημιουργούν προβλήματα τέτοιες εποχές και σπανιότερα μην πω ποτέ η αδυναμία των αεροδρομίων, ειδικά του Μακεδονία.Εξαίρεση είναι οι περιπτώσεις ομίχλης ή αλλα καιρικά φαινόμενα και αυτα όμως σπανιότατα.
0 x

Holy Dio
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 127
Εγγραφή: 23 Αύγ 2014, 17:56

Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Δημοσίευσηαπό Holy Dio » 17 Ιούλ 2017, 04:54

spotterakis έγραψε:
Holy Dio έγραψε:Αν λοιπόν προβλέπεται ότι σε κάποια δεδομένη χρονική περίοδο η αναμενόμενη κυκλοφορία θα είναι μεγαλύτερη από αυτήν που μπορεί να εξυπηρετηθεί τότε σε κάποιες πτήσεις τίθενται κάποιοι περιορισμοί στην αναχώρηση.


Και γω τοτε θα ρωτησω αφου ξερουν τις υπαρχουσες δυνατοτητες εξυπηρετησης του αεροδρομιου,τοτε γιατι δεχονται πτησεις σε συγκεκριμενες χρονοθυριδες;


Η πρόβλεψη του "Αν λοιπόν προβλέπεται" γίνεται την ημέρα των πτήσεων.

Οι χρονοθυρίδες καθορίζονται μήνες νωρίτερα. Δεν είναι τεχνικά δυνατό να γνωρίζουν από το φθινόπωρο του 2016 αν στις 20 Ιουνίου της επομένης χρονιάς θα υπάρχει κακοκαιρία στη Σόφια που θα αναγκάσει υπερπτήσεις της Βουλγαρίας προς Θεσσαλονίκη να καθυστερήσουν λόγω παρακάμψεων ή και κάποιες πτήσεις προς Σόφια να αλλάξουν προορισμό και να καταλήξουν στη Θεσσαλονίκη.

Ούτε μπορούν να προβλέψουν ότι ένα ATR που θα κάνει το δρομολόγιο Αθήνα Θεσσαλονίκη θα φτάσει με καθυστέρηση στην Αθήνα από άλλον προορισμό.

Όταν λοιπόν φαίνεται ότι σε κάποιες από τις επόμενες ώρες θα υπάρχει περισσότερη κίνηση σε έναν τομέα από αυτή που μπορεί να εξυπηρετηθεί βγαίνουν περιορισμοί στις αναχωρήσεις προς αυτό τον τομέα.
0 x

Ulrike
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 394
Εγγραφή: 30 Δεκ 2011, 11:01
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTS

Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Δημοσίευσηαπό Ulrike » 17 Ιούλ 2017, 08:29

STAVROS_ATH έγραψε:Ας μη γελιομαστε ειναι το κλασικο παραμύθι της Α3 και ενδεχομένως και άλλων αεροπορικών που όταν πυκνώσει η κίνηση τα κάνουν μαντάρα με τις πτήσεις και οι καθυστερήσεις φτάνουν στο Θεό.Επιχειρησιακοί λόγοι είναι αυτοί που δημιουργούν προβλήματα τέτοιες εποχές και σπανιότερα μην πω ποτέ η αδυναμία των αεροδρομίων, ειδικά του Μακεδονία.Εξαίρεση είναι οι περιπτώσεις ομίχλης ή αλλα καιρικά φαινόμενα και αυτα όμως σπανιότατα.


Σίγουρα φταίνε και οι εταιρίες που δεν αφήνουν πολλά περιθώρια έτσι ώστε η καθυστέρηση από την πρώτη πρωινή πτήση (λόγω καιρικών συνθηκών, περιορισμών του αεροδρομίου, ιδιαίτερα σε κάποια από τα νησιά κλπ.) να συνεχίζεται και μεγαλώνει όλη τη μέρα…

Εάν όμως όπως γράφει ο chr04 περίμεναν 1 ώρα στο αεροπλάνο, έτοιμο για απογείωση, το πρόβλημα προφανώς δεν ήτανε η καθυστερημένη άφιξη του αεροπλάνου και δεν βλέπω πού να φταίνε επιχειρησιακοί λόγοι της Α3. Εκτός ίσως εάν λόγω καθυστέρησης στην επιβίβαση, στη φόρτωση κλπ. έχασαν το αρχικό τους slot. Κάτι που μου έτυχε κι αλλού και με άλλες εταιρίες.

Και εάν βλέπεις στην ιστοσελίδα της Eurocontrol, κάθε μέρα κάποια από τα Ελληνικά αεροδρόμια, ιδιαίτερα τα νησιά, εμφανίζονται καθυστερήσεις λόγω περιορισμών των αεροδρομίων ή/ και ATC. Δηλ. προφανώς δεν είναι (μόνο) παραμύθι της Α3.
1 x


STAVROS_ATH
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 251
Εγγραφή: 23 Νοέμ 2009, 18:09
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AEE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV

Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Δημοσίευσηαπό STAVROS_ATH » 17 Ιούλ 2017, 15:41

Έχεις απόλυτο δίκιο φίλτατη στο ότι όταν μια εταιρία δεν είναι έτοιμη την προκαθορισμένη ώρα να απογειωθεί, τότε χάνει πολύ πιθανόν το αρχικό της σλοτ ειδικά σε μικρά αεροδρόμια με περιορισμούς, όπως είναι τα ελληνικά το καλοκαίρι.Και το θέμα είναι γιατί μια εταιρία δεν είναι έτοιμη στην προκαθορισμένη ώρα να απογειωθει;Ελλείψεις σε προσωπικό,πολύ μικρά turnaround,ανταποκρίσεις που δε συγχρονίζονται, καθυστέρηση στη φόρτωση αποσκευών κτλ.Αυτά τα έρμα τα atr έχουν πάντα μα πάντα καθυστέρηση στην απογευματινή τους πτήση.Ε ναι με turnaround 20 λεπτά πως να τη βγάλεις.Ή οταν η πτήση για Καλαμάτα διαρκεί συνήθως 40 λεπτά(και όμως!) και το block time είναι 45.Και μετά βγαίνουν και λένε φταιει το εκεί αεροδρόμιο.Ποτέ μα ποτέ δεν έχω ακούσει την εν λόγω εταιρία (και πολλές άλλες) να παίρνει την ευθύνη για την καθυστέρηση.Ειδικά αυτό το καλοκαίρι η κατάσταση θυμίζει Ολυμπιακή της δεκαετίας του 80 και 90.
Και μετά ψαχνόμαστε γιατί το αεροδρόμιο της Μακεδονίας δεν μπορεί να δεχτεί περισσότερα αεροπλάνα,γιατί δε δόθηκε άδεια από τον πυργο ελεγχου εκει για απογείωση και δημιουργούνται εσφαλμένες εντυπώσεις ότι τα άλλα αεροδρόμια πλην Αθήνας είναι δυσλειτουργικά.
1 x

Ulrike
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 394
Εγγραφή: 30 Δεκ 2011, 11:01
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTS

Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Δημοσίευσηαπό Ulrike » 17 Ιούλ 2017, 21:11

Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου ότι ο κύριος λόγος για τις καθυστερήσεις είναι τα μη ρεαλιστικά προγράμματα των εταιριών όπου αρκεί το παραμικρό για να μαζευτούν οι καθυστερήσεις.

Και ναι, φυσικά λένε ότι φταίνε οι περιορισμοί των ATC κλπ., δηλ. ότι δεν είναι δική τους ευθύνη. Δεν το γνωρίζω, αλλά δεν αποκλείω ότι ένας λόγος είναι και για να αποφύγουν τυχόν αποζημιώσεις. Π.χ. εάν ο πιλότος έλεγε ξεκάθαρα «λόγω καθυστέρησης της φόρτωσης χάσαμε το slot και πρέπει να περιμένουμε άλλη 1 ώρα», μετά ένας επιβάτης χάνει την ανταπόκριση και φτάνει στον τελικό του προορισμό με αρκετές ώρες καθυστέρηση, ξέρει ότι δικαιούται την αποζημίωση σύμφωνα με τον κανονισμό της ΕΕ (αφού καθυστερήσεις στο handling είναι ξεκάθαρα ευθύνη της εταιρίας). Ενώ οι περιορισμοί από τα ATC μάλλον δεν είναι, ή τουλάχιστον δεν είναι τόσο ξεκάθαρα τα πράγματα.

Αν κάποια ευθύνη βλέπω και στα αεροδρόμια. Όχι με την έννοια του αριθμού των slots / απογειώσεων και προσγειώσεων, αλλά όσον αφορά τις υποδομές. Δηλ. όταν σε ώρες αιχμής τα Check in counters, τα σημεία ελέγχου χειραποσκευών ή ακόμα και οι πύλες επιβίβασης δεν επαρκούν για τον αριθμό επιβατών – κάτι που το έχεις και στη Θεσσαλονίκη. Θυμάμαι περιπτώσεις που περιμέναμε στη πύλη για την επιβίβαση, αλλά ακόμα δεν είχε κλείσει η προηγούμενη πτήση (προφανώς γιατί πολλοί επιβάτες ήτανε ακόμα κάπου στις τεράστιες ουρές), έψαξαν άλλη ελεύθερη πύλη αλλά δεν βρήκαν κλπ…

Και η δική μου εντύπωση είναι ότι εταιρίες όπως η Α3 τείνουν να περιμένουν σε επιβάτες, τουλάχιστον σε κάποιο βαθμό. Σε αντίθεση με Ryanair, Easyjet κλπ. που απλά φεύγουν – μόλις αυτές τις μέρες υπήρχε άρθρο σε γερμανική εφημερίδα ότι η Easyjet στο Βερολίνο άφησε πίσω πάνω από 30 επιβάτες, που παρά το γεγονός ότι ήτανε στο αεροδρόμιο πάνω από 2 ώρες πριν από τη πτήση λόγω μεγάλων ουρών δεν το κατάφεραν να φτάσουν εγκαίρως στο gate. Δηλ, κι αυτό δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο…
Τελευταία επεξεργασία από Ulrike σε 17 Ιούλ 2017, 21:13, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
0 x

spotterakis
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 1875
Εγγραφή: 21 Ιαν 2008, 21:33
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): EZY
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTS

Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Δημοσίευσηαπό spotterakis » 18 Ιούλ 2017, 14:56

Holy Dio έγραψε:
spotterakis έγραψε:
Holy Dio έγραψε:Αν λοιπόν προβλέπεται ότι σε κάποια δεδομένη χρονική περίοδο η αναμενόμενη κυκλοφορία θα είναι μεγαλύτερη από αυτήν που μπορεί να εξυπηρετηθεί τότε σε κάποιες πτήσεις τίθενται κάποιοι περιορισμοί στην αναχώρηση.


Και γω τοτε θα ρωτησω αφου ξερουν τις υπαρχουσες δυνατοτητες εξυπηρετησης του αεροδρομιου,τοτε γιατι δεχονται πτησεις σε συγκεκριμενες χρονοθυριδες;


Η πρόβλεψη του "Αν λοιπόν προβλέπεται" γίνεται την ημέρα των πτήσεων.

Οι χρονοθυρίδες καθορίζονται μήνες νωρίτερα. Δεν είναι τεχνικά δυνατό να γνωρίζουν από το φθινόπωρο του 2016 αν στις 20 Ιουνίου της επομένης χρονιάς θα υπάρχει κακοκαιρία στη Σόφια που θα αναγκάσει υπερπτήσεις της Βουλγαρίας προς Θεσσαλονίκη να καθυστερήσουν λόγω παρακάμψεων ή και κάποιες πτήσεις προς Σόφια να αλλάξουν προορισμό και να καταλήξουν στη Θεσσαλονίκη.

Ούτε μπορούν να προβλέψουν ότι ένα ATR που θα κάνει το δρομολόγιο Αθήνα Θεσσαλονίκη θα φτάσει με καθυστέρηση στην Αθήνα από άλλον προορισμό.

Όταν λοιπόν φαίνεται ότι σε κάποιες από τις επόμενες ώρες θα υπάρχει περισσότερη κίνηση σε έναν τομέα από αυτή που μπορεί να εξυπηρετηθεί βγαίνουν περιορισμοί στις αναχωρήσεις προς αυτό τον τομέα.


Εσυ μιλας για εκτακτες περιπτωσεις..εγω μιλαω για προγραμματισμενη κινηση, οταν οι εταιρειες βγαζουν απτην προηγουμενη σεζον τις πτησεις τους..Μιλαω για δυσκολια διαχειρισης ογκου επιβατων και πτησεων απο το καθορισμενο πτητικο πρόγραμμα κ οχι καποια εκτακτα περιστατικα-γεγονοτα...
0 x


Holy Dio
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 127
Εγγραφή: 23 Αύγ 2014, 17:56

Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Δημοσίευσηαπό Holy Dio » 18 Ιούλ 2017, 18:19

Το να καθυστερήσει ένα αεροσκάφος να εκτελέσει ένα σκέλος με αποτέλεσμα να συμπαρασυρθεί και το υπόλοιπο πρόγραμμα της εταιρίας είναι σύνηθες και όχι έκτακτο γεγονός. Συμβαίνει καθημερινά.

Το να συναντήσει καιρό ή μη ευνοϊκό άνεμο επί διαδρομής επίσης είναι καθημερινο και μέσα στα αναμενόμενα.

Σε ένα αεροδρόμιο με χωρητικότητα 5 αεροσκάφη την ώρα (5 χρονοθυρίδες προσφερόμενες) συνήθως αυτό αντιστοιχεί και σε ένα rate από πλευράς εναέριας κυκλοφορίας 5 αφίξεων την ώρα. Αυτός είναι ο σχεδιασμός.

Την ημέρα όμως της εκτέλεσης των πτήσεων είναι πολύ πιθανό την πρώτη ώρα να έρθουν 4 αντί 5 και το πέμπτο να πέσει στην επόμενη ώρα και μην ξεχνάμε ότι σε ότι αφορά την τήρηση των χρονοθυρίδων αεροδρομίου έχουν κι ένα περιθώριο ανοχής 20 λεπτών (νομίζω πια) πριν και μετά. Άρα για μια πτήση με slot 1 ώρας μπορεί να προσγειωθεί μέχρι και 20 λεπτά νωρίτερα χωρίς να θεωρείται παραβίαση του slot ή αντίστοιχα να αναχωρήσει μέχρι κάποια λεπτά εκτός slot. Τέτοιες καθυστερήσεις έχουν αντίκτυπο στο υπόλοιπο πρόγραμμα του αεροσκάφους.

Βλέπει λοιπόν ο Flow Manager στην Αθήνα στις 10 το πρωί ότι για ένα περιφερειακό αεροδρόμιο προβλέπεται από τις 14 μέχρι τις 17 να υπάρχουν 6 αφίξεις την ώρα αντί για 5. Θα εκδόσει λοιπόν περιορισμό (regulation) για ώρα 14 μέχρι 17 (ή όποιο διάστημα κρίνει απαραίτητο) να υπάρχουν 5 αφίξεις την ώρα στο αεροδρόμιο.

Με βάση αυτό το regulation ο Network Manager (το eurocontrol δηλαδή) θα ορίσει συγκεκριμένες ώρες αναχώρησεις στις πτήσεις προς αυτό το αεροδρόμιο έτσι ώστε να εξομαλυνθεί η ροή προς αυτό σύμφωνα με τη δελημώνεη χωρητικότητα. Αυτό γίνεται καθημερινά στην Ελλάδα την καλοκαιρινή σεζόν.

Και επίσης όλο αυτό είναι normal operations.

Μια καθυστέρηση 5 λεπτών (ας πούμε ενός επιβάτη να φτάσει στο gate) μπορεί να καθυστερήσει το κλείσιμο του αεροσκάφους, με αποτέλεσμα να καθυστερήσει λίγο παραπάνω η απογείωση γιατί υπάρχει και ένα departure sequence που σχεδιάζει ο ΕΕΚ για τις αναχωρήσεις και γενικά την κίνηση στον διάδρομο και έτσι για 10 λεπτά να βρεθεί το αεροσκάφος στο μεθεπόμενο σκέλος του να πέφτει σε περιορισμό.
2 x



Επιστροφή σε “Αερολιμένας Θεσσαλονίκης”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες