Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων (Fraport Greece)

Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Ο κλιματισμός και οι τουαλέτες τι σχέση έχουν με την άνοδο των αφίξεων; Και τα 2 προβλήματα είναι διαχρονικά και παρόντα ανεξαρτήτως 10.000 ή 100.000 αφίξεων.

20 του μήνα θα είναι λέει εδώ οι γερμανοί για να μας ενημερώσουν. Για να δούμε τι θα δούμε κι ακούσουμε...
 
Σύμφωνα με τα Omorfataxidia, εσπευσμένη άφιξη σήμερα στελεχών από τα κεντρικά γραφείας της Fraport στην Αθήνα(!) στην Θεσσαλονίκη για να εκτιμήσουν από κοντά την κατάσταση στο αεροδρόμιο μετά από σειρά ρεπορτάζ και δημοσιευμάτων που διαμαρτύρονται για την στασιμότητα στις εξελίξεις έργων. Ακούγεται πως θα συναστηθούν και με εκπρόσωπους φορέων της πόλης που έχουν εκφράσει παράπονα για την λειτουργία του αεροδρομίου.

Ενδεικτικό του μικρόκοσμου που ζει η Fraport στην Αθήνα είναι ότι ήδη έκανε το πρώτο της κοσμικό πάρτι σε γνωστό club της πρωτεύουσας, αντί να δίνει τη μάχη της στην περιφέρεια. Η ίδια άλλωστε είχε δηλώσει πως με προτροπές της κυβέρνησης επέλεξε την Αθήνα για τα κεντρικά γραφεία της διοίκησης λόγω του αθηνοκεντρικού συστήματος παρ΄όλο που όλα τα αεροδρόμια που παρέλαβε βρίσκονται στην περιφέρεια, ίσως αν η έδρα της ήταν στην επαρχία θα είχε πιο άμεση επαφή με την κατάσταση και τα προβλήματα και θα δρούσε διαφορετικά!
 
παρ΄όλο που όλα τα αεροδρόμια που παρέλαβε βρίσκονται στην περιφέρεια, ίσως αν η έδρα της ήταν στην επαρχία θα είχε πιο άμεση επαφή με την κατάσταση και τα προβλήματα και θα δρούσε διαφορετικά!
εγω παιδια απο οτι ακουω και καταλαβαινω φαινεται αλλου ειναι το προβλημα.
Τωρα το πως το καταφερνουμε ολοι μας εδω ο ενας να κοροιδευει τον αλλο αυτο φαινεται απο τον βαθμο που ο καθενας μας ειναι δεμενος η με το κομμα του η με το κρατος η με τις μυστικες υπηρεσιες η των ελληνικων(που δεν νομιζω να ειναι ελληνικες ) η των ξενων συμφεροντων.
Αλλου ειναι το προβλημα και καλυτερα το γνωριζετε εσεις αφου ασχολειστε χρονια με την αεροπορια και την πολιτικη.
Τωρα αν φοβοσαστε να γραψετε την αλληθεια τι να πω , να γραφετε στον ιδιο ρυθμο.Ο καθενας να ριχνει το μπαλακι στον αλλο.
Αν καποιοι οικονομολογοι μπορουσαν και μας πουν ολη την αληθεια απο πριν δεν θα ειχαμε φτασει εως εδω (και να ελεγαν αφου αποφασεις παντα βγαινουν απο εξω παλι εδω θα μας φερνανε,ομως καπου θα λεγαμε και οχι.Τωρα εχουμε μαθει στα ολα να λεμε μονο ναι).
Μας διελυσαν σαν κρατος και λογικο ειναι να αρπαζουν ο καθενας οτι μπορει.
Η δυστυχια ειναι οτι καθομαστε και συζηταμε αλλα πραγματα,πως να φτιαξουμε καινουργια αεροδρομια και πως να βαλει ενας ξενος παραγοντας στην χωρα μας την ταξη στα αεροδρομια.Τοσο δυσκολο ειναι να βαλουμε οι ιδιοι αυτην την ταξη;
Απλως καποιοι ποτε δεν θελαν να υπαρχει αυτη η ταξη στην Ελλαδα. Εσεις τα γνωριζετε καλυτερα.
Αυτα μην γραψω παραπανω γιατι δεν θελω να ξεφηγω απο το θεμα μας που δεν θα με πειραζε και αν γραφοταν ποιο σωστα " Παρανομη ιδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων απο την Fraport ".
 
teris3":471dggar said:
Ενδεικτικό του μικρόκοσμου που ζει η Fraport στην Αθήνα είναι ότι ήδη έκανε το πρώτο της κοσμικό πάρτι σε γνωστό club της πρωτεύουσας, αντί να δίνει τη μάχη της στην περιφέρεια. Η ίδια άλλωστε είχε δηλώσει πως με προτροπές της κυβέρνησης επέλεξε την Αθήνα για τα κεντρικά γραφεία της διοίκησης λόγω του αθηνοκεντρικού συστήματος παρ΄όλο που όλα τα αεροδρόμια που παρέλαβε βρίσκονται στην περιφέρεια, ίσως αν η έδρα της ήταν στην επαρχία θα είχε πιο άμεση επαφή με την κατάσταση και τα προβλήματα και θα δρούσε διαφορετικά!
Βασικά κι εγώ διαφωνώ με αυτό τον τρόπο διοίκησης, κανονικά θα έπρεπε να υπάρχουν 2 "κεντρικά", ένα για κάθε γκρούπ α/δ, όμως σε αυτή τη χώρα όλοι γνωρίζουμε πως τα πάντα περνάνε απ' την Αθήνα οπότε λογική μου φαίνεται η απόφαση τους. Θέλω να ελπίζω πως αργότερα, σε 2-3 χρόνια, οι γερμανοί θα είναι σε θέση να κάνουν αποκέντρωση κι ίσως κρατήσουν ένα μικρό γραφειάκι στην Αθήνα για τους CEO, ΨΕΟ, ΜΕΟ που θέλουν χλιδές κλπ σαχλαμάρες...
 
Μάλλον επέλεξαν την Αθήνα και για τον λόγο ότι από εκεί μπορούν να φτάσουν εύκολα σε όλα τα περιφερειακά αεροδρόμια. Ενώ από Θεσσαλονίκη θα έπρεπε σχεδόν πάντα να πετάνε μέσω Αθήνας.

Και όσον αφορά τα συνεχιζόμενα προβλήματα σε πολλά από τα περιφερειακά αεροδρόμια: Δεν είμαι ειδικός ούτε έχω σχέση με τη Fraport (απλά βλέπω τα πράγματα ως τακτικός επιβάτης), αλλά για μένα το κύριο πρόβλημα είναι ο (μη ρεαλιστικός) προγραμματισμός των πτήσεων. Όλοι – Fraport, αεροπορικές εταιρίες, τουριστικές ενώσεις, tour operators κλπ. – θέλουν περισσότερες πτήσεις και περισσότερους τουρίστες (και τα λεφτά τους). Μόνο που με τις υπάρχουσες υποδομές στα αεροδρόμια δύσκολα γίνονται.

Ιδιαίτερα όταν δεν μοιράζονται ίσια ανά την ημέρα, αλλά συγκεντρώνονται εντός λίγων ωρών (όπως π.χ. στη Θεσσαλονίκη Κυριακή πρωί), προφανώς γιατί στις ευρωπαϊκές εταιρίες τους βολεύει να φύγουν από κεντρική / βόρεια Ευρώπη γύρω στις 5-6 (όταν ανοίγουν τα αεροδρόμια μετά το νυχτερινό κλείσιμο). Άλλες, όπως γράφτηκε αλλού, πετάνε εκτός των slots…

Εκεί τί να κάνει η Fraport (ή οποιοσδήποτε άλλος φορέας) εκτός από το να προσπαθήσει να διοργανώσει κάπως καλύτερα τις ουρές και κάποιες μικρές επεμβάσεις (σαπούνι και χαρτί στις τουαλέτες, άλλο ένα ζαχαροπλαστείο κπλ.); Δεν μπορεί εντός της σαιζόν να κάνει μεγάλες επεμβάσεις έτσι ώστε θα μπορούσε να αυξήσει τον αριθμό των check in counters, security checks, gates κλπ. Ίσως του χρόνου, για φέτος με την παράδοση στα μέσα Απριλίου ήτανε πολύ αργά.
 
Είναι πολύ δύσκολο να γίνει ο προγραμματισμός όπως ενδεχομένως εμείς θεωρούμε σωστότερο. Οι περισσότερες πτήσεις φτάνουν την ίδια για διάφορους λόγους. Ας πούμε αεροπλάνα απο Γερμανία και Αγγλία βγάζουν 2 r/t την ημέρα που σημαίνει ένα πρωινές ώρες κι ένα μεσημεριανές. Οι ΤΟ ειδικά έχουν κι άλλα να λάβουν υπ' όψιν όπως τα ground handling αλλά και μια παράμετρο που περνάει απαρατήρητη. Μετά την άφιξη υπάρχουν και τα τράνσφερ με τα τουριστικά λεωφορεία για τα ξενοδοχεία. Οπότε τους βολεύει να έρχονται 5-6 πτήσεις μαζί και να γεμίζουν 10 λεωφορεία που κι αυτά με τη σειρά τους έχουν φέρει κόσμο για να αναχωρήσει με τις επόμενες πτήσεις παρά ας πούμε να έχεις ένα μισογεμάτο λεωφορείο που θα κάνει 150 χλμ από/προς νότια Ρόδο.

Περιθώρια για βελτίωση πάντως υπάρχουν ειδικά αν η φραπορτ πατήσει πόδι κι απαιτήσει παραπάνω τσεκιν διότι αν δουλεύουν 5-6 γκισέ για 10 πτήσεις μέσα σε 2 ώρες τότε ζημιώμενο βγαίνει το α/δ αφού οι επιβάτες τρέχουν μετά σαν τρελοί και φυσικά δεν καταναλώνουν...
 
Τα παράπονα είναι πολλά , ακόμα και από τους φανατικούς της ιδιωτικοποίησης, που τώρα βλέπουν τι γίνεται, αλλά «πολύ αργά για δάκρυα». Απο «δημοσιογράφο» του Corfu TV, που τη προηγούμενη χρονιά, δεν έχανε ευκαιρία να καυτηριάζει τα κακώς κείμενα του α/δ της Κέρκυρας, προετοιμάζοντας την τοπική κοινωνία για την υποδοχή της νέας διαχειρίστριας εταιρείας :
http://corfutvnews.gr/%ce%ba%ce%ad%cf%8 ... %ac%ce%bd/
Στο παρακάτω δημοσίευμα αναφέρονται και εργασιακά θέματα των security, η εταιρεία, όπως επισημαίνεται, πληρώνεται με το έξτρα 1,5 ευρώ ανά επιβάτη και δεν επιβαρύνεται η Fraport με το κόστος της σύμβασης, αλλά ούτε και με τη συντήρηση των X-rays
https://www.metaforespress.gr/aeroporik ... %81%ce%b7/
Συμπληρώθηκαν ήδη 3 μήνες από την ανάληψη των 14 αδ/. Οι ισχυρισμοί μου, ότι δεν θα γίνει κάτι από τη Fraport, μέχρι να εισπραχθούν τα κέρδη της σαιζόν και από αυτά θα βάλουν ένα ποσοστό, για τις όποιες επενδύσεις, πιστεύω ότι επαληθεύονται. Κεφάλαιο της εταιρείας δεν υπάρχει.
Υ.Γ. Ο λόγος της απουσίας μου είναι η 15ημερη αποβολή μου από το forum, με τη δικαιολογία επί λέξει : «αγνόηση 3 προειδοποιήσεων σχετικά με όρο του φόρουμ (μη παράθεση του αμέσως προηγούμενου post). Μια από τις 11/2/2017, μια από 28/1 και μια παλαιότερη από 29/11/2014». Τις επίμαχες αναρτήσεις ψάχνω αλλά δεν τις βρίσκω. Δεν πειράζει, θα κρατάω screenshots από εδώ και πέρα !!
 
Το άρθρο για γέλια (τουλάχιστον). Πάμε λοιπόν σε αυτά που δεν έχουμε πει πάνω από 10 φορές:
Χαρακτηριστική είναι προσπάθεια αποδόμησης της διαδικασίας πιστοποίησης των υπαλλήλων φύλαξης στα αεροδρόμια των επονομαζόμενων security, προκειμένου να καταστρατηγηθούν οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας και έτσι να φτάσουν οι μισθοί στα επίπεδα των 600 ευρώ.
Η διαδικασία πιστοποίησης εώς τώρα γινόταν 2 εβδομάδες στην Σχολή Πολιτικής Αεροπορίας στο Ελληνικό. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα απο τα περιφερειακά οι ενδιαφερόμενοι να πρέπει να βάλουν +500€ από την τσέπη τους. Η Fraport ζήτησε (και γίνονται αυτές τις μέρες) τα ίδια μαθήματα στα περιφερειακά.
Οι μισθοί ήταν πέρσυ στα ~650€ και πρόπερσυ στα 550€. Φέτος από όσο μαθαίνω είναι στα ίδια πάνω κάτω με πέρσυ. Γενικά η σύμβαση με το security δεν άλλαξε σε σχέση με πέρσυ σχεδόν καθόλου.

To γιατί είναι κακό να χτιστούν ξενοδοχεία και εμπορικά κέντρα στα αεροδρόμια δεν κατάλαβα γιατί είναι κακό, ας μου το εξηγήσει όποιος το κατάλαβε.
 
Μερικές σύντομες διευκρινίσεις/απαντήσεις για κάποια από τα προαναφερθέντα:

- Η σημερινή ΥΠΑ θα χωριστεί σε δύο κομμάτια: τη "νέα" ΥΠΑ που ασχολείται με λειτουργία (των αεροδρομίων που παραμένουν κρατικά, καθώς και των υπηρεσιών αεροναυτιλίας στον Ελλαδικό χώρο) και την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας. Ο εποπτικός, κανονιστικός, ρυθμιστικός ρόλος θα αναληφθεί από την ΑΠΑ, όταν αυτή φτιαχτεί. Για την ώρα, το ρόλο αυτό παίζουν μονάδες της ΥΠΑ, στην Αθήνα και σε όλα τα παραχωρημένα ελληνικά αεροδρόμια.

- Θα ήταν εξαιρετικά ευτυχές αν υπήρχαν όντως περισσότερες καταγεγραμμένες αναφορές για θέματα safety στα ελληνικά αεροδρόμια.
gonso":36hj7dbi said:
Αλλά ακόμα και οι ξένοι. Πόσες φορές θα γράψει ο άλλος σε αναφορά: "Kos Airport is a horrible black hole. The lack of adequate approach lighting in combination with dark surroundings, results in late flare and possibility of hard landing"?

Θα αλλάξει τίποτα;
Είναι πολύ πιθανό να αλλάξουν αρκετά πράγματα, τα οποία δεν είναι δυνατό να ληφθούν υπόψη -ή έστω στο βαθμό και μέγεθος που τους αξίζει- αν οι αναφορές αυτές δεν υπάρχουν.

- Απ' όσο μαθαίνω, δεν υπάρχει καμία αλλαγή στη διαδικασία πιστοποίησης των υπαλλήλων που εργάζονται στις εταιρίες security στα ελληνικά αεροδρόμια και δεν μπορώ να καταλάβω τι εννοεί το άρθρο του metaforespress.gr

- Επίσης απ' όσο μαθαίνω, τμήμα της εκπαίδευσης των υπαλλήλων security γίνεται στα περιφερειακά αεροδρόμια μετά από πρωτοβουλία των εταιριών security σε συνεργασία με την ΥΠΑ. Η Fraport δεν είχε κάποια ανάμιξη στη διαδικασία.

Θα μου επιτρέψετε, τέλος, να πω, ότι η ανυπαρξία κλιματισμού σε ένα αεροδρόμιο μπορεί να επηρεάζει την εικόνα που σχηματίζει ο επιβάτης, αλλά υπάρχουν πιο ουσιώδη ζητήματα που κρίνουν το τι θα πει αποτελεσματική λειτουργία ενός αεροδρομίου. Η κατάλληλη ρύθμιση της ροής των διακινούμενων αεροσκαφών, η σωστή συνεργασία μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων στη λειτουργία του αεροδρομίου (Πύργος Ελέγχου-Μονάδα Διαχείρισης Apron-Εταιρίες ground handling), η κατάλληλη κατανομή των θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών και πολλά πολλά άλλα είναι διαδικασίες που όταν λειτουργούν σωστά, ο επιβάτης δεν αντιλαμβάνεται καν την ύπαρξή τους. Για να τα έχεις αυτά, χρειάζεται και εκπαίδευση και εμπειρία και σωστές διαδικασίες και όχι μόνο χρήματα. Η αίσθησή μου είναι ότι στα 14 αυτά αεροδρόμια χρειάζεται να διανυθεί αρκετός δρόμος ακόμη.
 
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Top