Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων (Fraport Greece)

Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Ulrike":1fdkn5ze said:
Μάλλον επέλεξαν την Αθήνα και για τον λόγο ότι από εκεί μπορούν να φτάσουν εύκολα σε όλα τα περιφερειακά αεροδρόμια. Ενώ από Θεσσαλονίκη θα έπρεπε σχεδόν πάντα να πετάνε μέσω Αθήνας.

Εγώ πιστεύω ότι υπάρχει και άλλος λόγος. Καλώς ή κακώς η Fraport έχει φέρει πολλούς Γερμανούς από Φρανκφούρτη να τρέξουν την εταιρεία τα πρώτα χρόνια. Αναγκαστικά θα έλεγα εγώ, καθώς οι μόνοι με αντίστοιχη εμπειρία στην Ελλάδα είναι οι του ΑΙΑ και δύσκολα κάποιος θα αφήσει ένα καλό μαγαζί για να πάει σε καινούργια εταιρεία, ειδικά αυτή την εποχή που στην Ελλάδα δεν είναι να παίρνεις ρίσκα. Είναι λογικό λοιπόν να θέλουν να τους διευκολύνουν ώστε να μπορούν π.χ. να πετάξουν στη Γερμανία τα Σαββατοκύριακα να δουν τις οικογένειες τους. Τα γραφεία της εταιρείας μάλιστα είναι δίπλα στη γερμανική σχολή στο Μαρούσι.
 
xwb":3kqb04cp said:
Εγώ πιστεύω ότι υπάρχει και άλλος λόγος. Καλώς ή κακώς η Fraport έχει φέρει πολλούς Γερμανούς από Φρανκφούρτη να τρέξουν την εταιρεία τα πρώτα χρόνια. Αναγκαστικά θα έλεγα εγώ, καθώς οι μόνοι με αντίστοιχη εμπειρία στην Ελλάδα είναι οι του ΑΙΑ και δύσκολα κάποιος θα αφήσει ένα καλό μαγαζί για να πάει σε καινούργια εταιρεία, ειδικά αυτή την εποχή που στην Ελλάδα δεν είναι να παίρνεις ρίσκα.

Είναι ελάχιστοι οι ξένοι που εργάζονται αυτή τη στιγμή στην Fraport Greece - ίσως και μετρημένοι στα δάκτυλα του ενός χεριού.

Όσο αφορά στον "ΑΙΑ" είναι μεν ένας οργανισμός με εμπειρία από Airport Operation, αλλά αφορά ένα αεροδρόμιο που έχει ελάχιστη σχέση με το περιβάλλον και τους περιορισμούς των περιφερειακών αεροδρομίων (εγκαταστάσεις, slot coordination, charter προϊόν, συνεργασία με φορείς, διαφορετικές αεροπορικές εταιρείες/πελάτες, εποχικότητα, τοπική κοινωνία κ.α.)

Γενικά, η προσπαθεία διοίκησης των 14 αεροδρομίων εξ' αποστάσεως μέχρι στιγμής δεν έχει στεφθεί με ιδιαίτερη επιτυχία μιας και το προσωπικό με βάση την Αθήνα φαίνεται να έχει μικρή εμπειρία όσο αφορά στις ιδιαιτερότητες των περιφερειακών αεροδρομίων, είτε προέρχεται από τον ΑΙΑ είτε από τις εταιρείες handling - αλλά και του ό,τι εκ των πραγμάτων είναι πρακτικά δύσκολη η εξ' αποστάσεως διαχείριση.
 
xwb":3pxkbck2 said:
Ulrike":3pxkbck2 said:
Μάλλον επέλεξαν την Αθήνα και για τον λόγο ότι από εκεί μπορούν να φτάσουν εύκολα σε όλα τα περιφερειακά αεροδρόμια. Ενώ από Θεσσαλονίκη θα έπρεπε σχεδόν πάντα να πετάνε μέσω Αθήνας.

Εγώ πιστεύω ότι υπάρχει και άλλος λόγος. Καλώς ή κακώς η Fraport έχει φέρει πολλούς Γερμανούς από Φρανκφούρτη να τρέξουν την εταιρεία τα πρώτα χρόνια. Αναγκαστικά θα έλεγα εγώ, καθώς οι μόνοι με αντίστοιχη εμπειρία στην Ελλάδα είναι οι του ΑΙΑ και δύσκολα κάποιος θα αφήσει ένα καλό μαγαζί για να πάει σε καινούργια εταιρεία, ειδικά αυτή την εποχή που στην Ελλάδα δεν είναι να παίρνεις ρίσκα. Είναι λογικό λοιπόν να θέλουν να τους διευκολύνουν ώστε να μπορούν π.χ. να πετάξουν στη Γερμανία τα Σαββατοκύριακα να δουν τις οικογένειες τους. Τα γραφεία της εταιρείας μάλιστα είναι δίπλα στη γερμανική σχολή στο Μαρούσι.

Καλά δεν νομίζω να είναι αυτός ο λόγος. Και στη Θεσσαλονίκη έχει Γερμανική σχολή και πτήσεις προς Φρανκφούρτη. Επίσης δεν πιστεύω και καλά να το έχουν κανει για τους υπαλλήλους ....ούτε καν! Ο λόγος είναι όπως προ-είπε πριν κάποιος για λόγους ότι από Αθήνα είναι πιο έυκολη προσβάσιμη η περιφέρεια. Από όσο εχω ακούσει δεν είναι και πολλοί οι ξένοι που εργάζονται στην fraport-greece.
 
Και λίγοι να είναι πλέον, δε νομίζω οι executives, να δέχονταν εύκολα να πάνε να μείνουν στη Θεσσαλονίκη. Δεν λέω ότι ισχύει απαραίτητα αυτό, απλά μπορεί να έχει παίξει ρόλο. Όπως και το ότι είναι πιο εύκολο να προσελκύσεις υποψήφιους για οποιαδήποτε θέση όταν έχεις τα κεντρικά στην Αθήνα.
 
Στην Ευρώπη ισχυει το αντίθετο από ότι στην Ελλάδα. Είτε είσαι μανατζεράς-εξεκιουτιβ και ότι θες ας εισαι, αν βρεις δουλειά σε άλλη πόλη είτε η εταιρεία σου σε μεταφέρει για χι-ψι λόγους ... έγινε! Βέβαια πάντα κατόπιν συννενόησης μισθού και ότι άλλο χρειαστεί.
Εν ολίγοις, όλοι τούτοι αν τους έλεγαν με τόσα λεφτά θα πρέπει να μετακομίσετε είτε στη Θεσσαλονίκη , είτε Ρόδο είτε Χανιά, τι θα έκαναν ? δε θα πήγαιναν ? και στην περιφέρεια έχει άτομα που θα μπορούσαν. Πόσοι είναι και αυτοί που ήδη από Αθήνα εχουν πάει στα περιφερειακά ? Είναι αρκετοί ....
 
Μωρέ, οι εξέκιουτιβς ας παν' να μείνουν και στο Μόντε Κάρλο, σκοτιστήκαμε. Θα έπρεπε όμως για τα καθημερινά θέματα η Θεσ/κη και η Ρόδος να έχουν το προσωπικό και τις υποδομές ώστε να καλύπτουν τα υπόλοιπα α/δ. Και τα δύο μέρη είναι προσβάσιμα ενώ υπάρχουν και υπηρεσίες αεροταξί που πολλές φορές κι απ' την Αθήνα ακόμη χρησιμοποιούνται για άμεση πρόσβαση. Επίσης, ας πούμε, δεν νοείται να βγάζει πάρκινγκ αλοκέισον η Αθήνα απ΄την προηγούμενη και όταν μια πτήση έρθει καθυστερημένη να περιμένει μες στην κάψα στον τάξι για μιλήσει η Ρόδος ή η Θεσ/κη με την Αθήνα για το που θα πάει τελικά. :wall:

Για το θέμα του κλιματισμού που αναφέρθηκε παραπάνω ο Γεώργιος, θα μου επιτρέψει να πώ ότι είναι σοβαρότατο όταν σου πέφτουν κάτω σαν τα κοτόπουλα απ΄τις λιποθυμίες οι επιβάτες και επιπλέον μπόνους δεν διαθέτεις γιατρό να αντιμετωπίσεις το περιστατικό κι έτσι καλείται ασθενοφόρο που έρχεται και φεύγει άπραγο (κι αφήνει τον τομέα του με -1 ασθενοφόρο) γιατί κανείς δεν δέχεται να πάει νοσοκομείο μην χάσει την πτήση του...
 
Για να μην γίνονται υποθέσεις, στο θέμα της έδρας των κεντρικών γραφείων της Fraport έχει απαντήσει ο ίδιος ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece Αλεξάντερ Τσίνελ απαντώντας τον Οκτώβριο του 2016 σε ερώτηση των Όμορφων Ταξιδιών στην εκδήλωση με τους παραγωγικούς φορείς σε αίθουσα του ΕΒΕΘ:
"H πρώτη μας σκέψη ήταν να κάνουμε την έδρα μας στην Θεσσαλονίκη , ωστόσο μας συμβούλευσαν (;;ποιοι άραγε;;;) να κάνουμε την έδρα μας στην Αθήνα καθώς μας είπαν πως η δομή του ελληνικού κράτους είναι βαθιά αθηνοκεντρική και θα έπρεπε ουσιαστικά να βρισκόμαστε συνεχώς σε ένα αεροπλάνο προς την Αθήνα και πίσω για να λύνουμε όλα τα θέματα που προκύπτουν. Ωστόσο στη Θεσσαλονίκη θα είναι η έδρα των τεχνικών υπηρεσιών μας"
 
Φοβάμαι οτι ακολουθώντας η Fraport το ίδιο μοντέλο, το αθηνοκεντρικό, θα έχει τα ίδια προβλήματα- ή τουλάχιστον ενα ποσοστό αυτών- που είχε η διαχείριση απο την ΥΠΑ.. Οταν δηλαδή για μια ενέργεια απαιτούνταν εγκρίσεις απο την Αθήνα, απο ανθρώπους που δεν είχαν εικόνα και επαφή με το πρόβλημα στο αεροδρόμιο, έβλεπαν μόνο το οικονομικό μέρος, αξιολογούσαν κατα το δοκούν τα προβλήματα και τί θα λύσουν πρώτα..
Εν τω μεταξύ η καθημερινότητα στα αεροδρόμια συνεχίζεται , με τα προβλήματα να ακούγονται ακόμα και στον Εθνικό Κυρηκα της Νεας Υόρκης : https://www.ekirikas.com/%CF%80%CE%BD%C ... %BA%CE%AD/
 
Στοιχειώδης πρόβλεψη για ποιό πράγμα; Αν και το άρθρο δεν μας διαφωτίζει υποθέτω ή έσπασε ή βούλωσε κάποιος σωλήνας. Η πρόβλεψη σε τι συνίσταται; Έπρεπε δλδ η φραπορτ απ την πρώτη μέρα να σκάψει συθέμελα το κτίριο για να αντικαταστήσει σωλήνες ή να μεριμνήσει για το πιθανό βούλωμα; Ας είμαστε και λιγάκι σοβαροί, είπαμε....
 
Δεν καταλαβαίνω το νόημα αυτής της συζήτησης για το πού βρίσκονται τα κεντρικά γραφεία. Δηλ., εάν τα είχαν στη Θεσσαλονίκη ή στο Ηράκλειο, πώς θα μπορούσαν να έχουν καλύτερη εικόνα για τη κατάσταση στη Κέρκυρα ή στη Σαντορίνη;

Και τουλάχιστον στη Θεσσαλονίκη κάθε φορά που πετούσα τις τελευταίες εβδομάδες, είχε εκεί υπάλληλοι της FRAPORT (με γιλέκο Fraport Ambassador). Προφανώς δεν ήτανε υψηλόβαθμα στελέχη, προσπαθούσαν όμως να συντονίσουν κάπως τα πράγματα, να βοηθάνε στα handling agents και στον κόσμο. Και υποθέτω ότι μεταφέρουν τα κύρια προβλήματα στους υπευθύνους.

Όπως έγραψε ο George, δεν είναι μόνο θέμα μεγάλων επενδύσεων, αλλά τουλάχιστον στη Θεσσαλονίκη στις ώρες αιχμής εκτός από τις ελλείψεις στις υποδομές (ανεπαρκής αριθμός security checks, boarding gates, passport controls) βλέπω και προβλήματα συντονισμού / συνεργασίας. Δηλ. όταν η επιβίβαση δεν μπορεί να γίνει στην προβλεπόμενη πύλη γιατί εκεί δεν έχει κλείσει ακόμα η (καθυστερημένη) προηγούμενη, βρίσκουν μεν άλλη πύλη, αλλά δεν μπορεί να αρχίζει η επιβίβαση, γιατί οι σκάλες δεξιά και αριστερά χρησιμοποιούνται από τις διπλανές πύλες, και πρέπει να περιμένουν μέχρι να κλείσει μια απ΄αυτές (δεν ξέρω πόσες φορές μου έτυχε αυτό, ιδιαίτερα Κυριακή πρωί όταν έχουν προγραμματισμένες γύρο στις 20 πτήσεις εντός 2 ωρών…).

Ή μετά περιμένεις αρκετή ώρα στη σκάλα μέχρι να έρθει λεωφορείο, καθυστερεί η φόρτωση του αεροπλάνου κλπ. Τουλάχιστον στη Θεσσαλονίκη έχω την εντύπωση ότι εκεί δημιουργούνται οι καθυστερήσεις, όχι τόσο στους περιορισμούς των slots.

Και όσον αφορά την έλλειψη κλιματισμού σε κάποια αεροδρόμια: κι για μένα δεν είναι το κύριο πρόβλημα, αλλά γίνεται πρόβλημα σε συνδυασμό με τον συνωστισμό, τις πολλές ώρες αναμονή στις ουρές, την ένταση εάν θα προλάβεις τελικά τη πτήση σου κλπ. Ενώ εάν περνούσες γρήγορα από το Check in στην πύλη όπου με την ηρεμία σου μπορείς να πιείς κι ένα νερό κι έναν καφέ, ελάχιστοι θα είχαν πρόβλημα με τις υψηλές θερμοκρασίες (τις οποίες είχαν και στη πόλη, στη παραλία κλπ.). Κάτι που φυσικά δεν σημαίνει ότι δεν χρειάζεται κλιματισμό, απλά μου φαίνεται επιπόλαια εάν τα μέσα ενημέρωσης συγκεντρώνονται τόσο σε τέτοια θέματα.
 
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Top