LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου ότι ο κύριος λόγος για τις καθυστερήσεις είναι τα μη ρεαλιστικά προγράμματα των εταιριών όπου αρκεί το παραμικρό για να μαζευτούν οι καθυστερήσεις.

Και ναι, φυσικά λένε ότι φταίνε οι περιορισμοί των ATC κλπ., δηλ. ότι δεν είναι δική τους ευθύνη. Δεν το γνωρίζω, αλλά δεν αποκλείω ότι ένας λόγος είναι και για να αποφύγουν τυχόν αποζημιώσεις. Π.χ. εάν ο πιλότος έλεγε ξεκάθαρα «λόγω καθυστέρησης της φόρτωσης χάσαμε το slot και πρέπει να περιμένουμε άλλη 1 ώρα», μετά ένας επιβάτης χάνει την ανταπόκριση και φτάνει στον τελικό του προορισμό με αρκετές ώρες καθυστέρηση, ξέρει ότι δικαιούται την αποζημίωση σύμφωνα με τον κανονισμό της ΕΕ (αφού καθυστερήσεις στο handling είναι ξεκάθαρα ευθύνη της εταιρίας). Ενώ οι περιορισμοί από τα ATC μάλλον δεν είναι, ή τουλάχιστον δεν είναι τόσο ξεκάθαρα τα πράγματα.

Αν κάποια ευθύνη βλέπω και στα αεροδρόμια. Όχι με την έννοια του αριθμού των slots / απογειώσεων και προσγειώσεων, αλλά όσον αφορά τις υποδομές. Δηλ. όταν σε ώρες αιχμής τα Check in counters, τα σημεία ελέγχου χειραποσκευών ή ακόμα και οι πύλες επιβίβασης δεν επαρκούν για τον αριθμό επιβατών – κάτι που το έχεις και στη Θεσσαλονίκη. Θυμάμαι περιπτώσεις που περιμέναμε στη πύλη για την επιβίβαση, αλλά ακόμα δεν είχε κλείσει η προηγούμενη πτήση (προφανώς γιατί πολλοί επιβάτες ήτανε ακόμα κάπου στις τεράστιες ουρές), έψαξαν άλλη ελεύθερη πύλη αλλά δεν βρήκαν κλπ…

Και η δική μου εντύπωση είναι ότι εταιρίες όπως η Α3 τείνουν να περιμένουν σε επιβάτες, τουλάχιστον σε κάποιο βαθμό. Σε αντίθεση με Ryanair, Easyjet κλπ. που απλά φεύγουν – μόλις αυτές τις μέρες υπήρχε άρθρο σε γερμανική εφημερίδα ότι η Easyjet στο Βερολίνο άφησε πίσω πάνω από 30 επιβάτες, που παρά το γεγονός ότι ήτανε στο αεροδρόμιο πάνω από 2 ώρες πριν από τη πτήση λόγω μεγάλων ουρών δεν το κατάφεραν να φτάσουν εγκαίρως στο gate. Δηλ, κι αυτό δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο…
 
Holy Dio":wd5635cc said:
spotterakis":wd5635cc said:
Holy Dio":wd5635cc said:
Αν λοιπόν προβλέπεται ότι σε κάποια δεδομένη χρονική περίοδο η αναμενόμενη κυκλοφορία θα είναι μεγαλύτερη από αυτήν που μπορεί να εξυπηρετηθεί τότε σε κάποιες πτήσεις τίθενται κάποιοι περιορισμοί στην αναχώρηση.

Και γω τοτε θα ρωτησω αφου ξερουν τις υπαρχουσες δυνατοτητες εξυπηρετησης του αεροδρομιου,τοτε γιατι δεχονται πτησεις σε συγκεκριμενες χρονοθυριδες;

Η πρόβλεψη του "Αν λοιπόν προβλέπεται" γίνεται την ημέρα των πτήσεων.

Οι χρονοθυρίδες καθορίζονται μήνες νωρίτερα. Δεν είναι τεχνικά δυνατό να γνωρίζουν από το φθινόπωρο του 2016 αν στις 20 Ιουνίου της επομένης χρονιάς θα υπάρχει κακοκαιρία στη Σόφια που θα αναγκάσει υπερπτήσεις της Βουλγαρίας προς Θεσσαλονίκη να καθυστερήσουν λόγω παρακάμψεων ή και κάποιες πτήσεις προς Σόφια να αλλάξουν προορισμό και να καταλήξουν στη Θεσσαλονίκη.

Ούτε μπορούν να προβλέψουν ότι ένα ATR που θα κάνει το δρομολόγιο Αθήνα Θεσσαλονίκη θα φτάσει με καθυστέρηση στην Αθήνα από άλλον προορισμό.

Όταν λοιπόν φαίνεται ότι σε κάποιες από τις επόμενες ώρες θα υπάρχει περισσότερη κίνηση σε έναν τομέα από αυτή που μπορεί να εξυπηρετηθεί βγαίνουν περιορισμοί στις αναχωρήσεις προς αυτό τον τομέα.

Εσυ μιλας για εκτακτες περιπτωσεις..εγω μιλαω για προγραμματισμενη κινηση, οταν οι εταιρειες βγαζουν απτην προηγουμενη σεζον τις πτησεις τους..Μιλαω για δυσκολια διαχειρισης ογκου επιβατων και πτησεων απο το καθορισμενο πτητικο πρόγραμμα κ οχι καποια εκτακτα περιστατικα-γεγονοτα...
 
Το να καθυστερήσει ένα αεροσκάφος να εκτελέσει ένα σκέλος με αποτέλεσμα να συμπαρασυρθεί και το υπόλοιπο πρόγραμμα της εταιρίας είναι σύνηθες και όχι έκτακτο γεγονός. Συμβαίνει καθημερινά.

Το να συναντήσει καιρό ή μη ευνοϊκό άνεμο επί διαδρομής επίσης είναι καθημερινο και μέσα στα αναμενόμενα.

Σε ένα αεροδρόμιο με χωρητικότητα 5 αεροσκάφη την ώρα (5 χρονοθυρίδες προσφερόμενες) συνήθως αυτό αντιστοιχεί και σε ένα rate από πλευράς εναέριας κυκλοφορίας 5 αφίξεων την ώρα. Αυτός είναι ο σχεδιασμός.

Την ημέρα όμως της εκτέλεσης των πτήσεων είναι πολύ πιθανό την πρώτη ώρα να έρθουν 4 αντί 5 και το πέμπτο να πέσει στην επόμενη ώρα και μην ξεχνάμε ότι σε ότι αφορά την τήρηση των χρονοθυρίδων αεροδρομίου έχουν κι ένα περιθώριο ανοχής 20 λεπτών (νομίζω πια) πριν και μετά. Άρα για μια πτήση με slot 1 ώρας μπορεί να προσγειωθεί μέχρι και 20 λεπτά νωρίτερα χωρίς να θεωρείται παραβίαση του slot ή αντίστοιχα να αναχωρήσει μέχρι κάποια λεπτά εκτός slot. Τέτοιες καθυστερήσεις έχουν αντίκτυπο στο υπόλοιπο πρόγραμμα του αεροσκάφους.

Βλέπει λοιπόν ο Flow Manager στην Αθήνα στις 10 το πρωί ότι για ένα περιφερειακό αεροδρόμιο προβλέπεται από τις 14 μέχρι τις 17 να υπάρχουν 6 αφίξεις την ώρα αντί για 5. Θα εκδόσει λοιπόν περιορισμό (regulation) για ώρα 14 μέχρι 17 (ή όποιο διάστημα κρίνει απαραίτητο) να υπάρχουν 5 αφίξεις την ώρα στο αεροδρόμιο.

Με βάση αυτό το regulation ο Network Manager (το eurocontrol δηλαδή) θα ορίσει συγκεκριμένες ώρες αναχώρησεις στις πτήσεις προς αυτό το αεροδρόμιο έτσι ώστε να εξομαλυνθεί η ροή προς αυτό σύμφωνα με τη δελημώνεη χωρητικότητα. Αυτό γίνεται καθημερινά στην Ελλάδα την καλοκαιρινή σεζόν.

Και επίσης όλο αυτό είναι normal operations.

Μια καθυστέρηση 5 λεπτών (ας πούμε ενός επιβάτη να φτάσει στο gate) μπορεί να καθυστερήσει το κλείσιμο του αεροσκάφους, με αποτέλεσμα να καθυστερήσει λίγο παραπάνω η απογείωση γιατί υπάρχει και ένα departure sequence που σχεδιάζει ο ΕΕΚ για τις αναχωρήσεις και γενικά την κίνηση στον διάδρομο και έτσι για 10 λεπτά να βρεθεί το αεροσκάφος στο μεθεπόμενο σκέλος του να πέφτει σε περιορισμό.
 
Σήμερα έλαβα ένα e-mail από την Aegean, ότι το lounge στην Θεσσαλονίκη κλείνει για απροσδιόριστο χρόνο "για ανακαίνιση" και να πάω, λέει, από το check in counter για να μου δώσουν ένα κουπόνι για σάντουιτς...

Τώρα βρήκαν, στο μέσον της περιόδου αιχμής.

BTW, μήπως ξέρετε αν άνοιξε πάλι το lounge στην Λάρνακα?
 
Cest la vie που λένε και οι Γάλλοι. Το σάντουιτς σε χαλάει; Εμένα θα με πείραζε το γεγονός ότι πάνε τα απολυμασμένα αποχωρητήρια που ξεφορτώνομαι τον εν λόγο σάντουιτς.
 
Με χαλάει ότι αύριο το απόγευμα θα πρέπει να περάσω τουλάχιστον 3 ώρες στο χάος της κεντρικής αίθουσας αναχωρήσεων.
 
Δηλ., να πάμε τώρα ακόμα 1 ώρα πιο νωρίς στο αεροδρόμιο, για να περιμένουμε και στις ουρές στα Check in (για το voucher) στο Café Klea και στη τουαλέτα; Και μετά δεν βρίσκεις ούτε καν μια θέση πού να πιείς το καφέ σου :rolleyes:

Κι εγώ έχω αρκετές πτήσεις τις επόμενες εβδομάδες. Μάλλον θα προσπαθήσω να φτάσω στο αεροδρόμιο το πολύ 1 ώρα πριν από τη πτήση (εάν δεν ήτανε το ρίσκο να καθυστερούν τα λεωφορεία ή / και να περιμένεις στο έλεγχο χειραποσκευών θα ερχόμουνα μισή ώρα πριν, όταν αρχίζει η επιβίβαση για να αποφύγω αυτό το χάος...).

Και υποθέτω ότι αυτό με το voucher ισχύει μόνο για πτήσεις Α3/ΟΑ, ή θα το κάνουν και οι άλλες εταιρίες Star Alliance (OS, LX, TK, SK); Αν και θυμάμαι ότι η LX το έκανε όταν είχε ακόμα τη πτήση στα 4.50 τα ξημερώματα...
 
η πτηση FR5697 της Ryanair με το EI-EBL από Θεσσαλονικη προς Παφο μετα την απογειωση εκανε ένα γυρο και γυρισε πισω και προσγειοθηκε παλι στη Θεσσαλονικη. Τι να εγινε αραγε;
 
Ταξίδεψα με την Turkish. Στο checkin μας έδωσαν κουπόνι και είχαμε πρόσβαση στο lounge της skyserv.
 
Βομβα από Fraport: "Δεν χρειάζονται τα έργα στο Μακεδονία"

http://voria.gr/article/fraport-den-chriazonte-erga-ston-diadromo-tou-makedonia

Οπως δήλωσε στην «Καθημερινή» ο chief operating officer της παραχωρησιούχου Ιαν Μάθεσον, «η Fraport Greece έχει διατυπώσει από πέρυσι τους προβληματισμούς της σχετικά με θέματα ασφάλειας που γεννούν τα έργα αυτά στην διασταύρωση των δύο διαδρόμων προσγείωσης και απογείωσης. Συνεργαζόμαστε στενά με την ΥΠΑ αλλά και τις αεροπορικές εταιρείες προκειμένου να μελετήσουμε τους πολλούς και σοβαρούς κινδύνους που θα προκληθούν από τη χρησιμοποίηση του τροχοδρόμου ως προσωρινού διάδρομου απο/προσγείωσης, ειδικά τους περίπλοκους λειτουργικά χειμερινούς μήνες για να εκτελεστούν αχρείαστα, όπως τελικά προκύπτει, έργα».

Να σημειωθεί ότι εκτιμάται πως η υλοποίηση των εργασιών σε αυτή τη διασταύρωση –που όπως προκύπτει δεν απαιτούνται και άρα δεν χρειάζεται το δημόσιο να πληρώσει 2,2 εκατ.– θα επιφέρει τεράστιο πλήγμα στην τοπική οικονομία, αφού η δυναμικότητα του αεροδρομίου θα μειωθεί κατά 75% περίπου για τέσσερις μήνες.

Από το 2006 είχαν σχεδιαστεί εργασίες αναβάθμισης στη διασταύρωση του διαδρόμου 16/34 (που λειτουργεί) με τον διάδρομο 10/28 (που δεν έχει ολοκληρωθεί). Δέκα χρόνια μετά, το 2016, το ελληνικό κράτος αποφάσισε να ξεκινήσουν οι εργασίες στο συγκεκριμένο σημείο, προκαλώντας την αντίδραση φορέων της Θεσσαλονίκης, οι οποίοι θεώρησαν ότι η υλοποίησή τους κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου θα επέφερε σοβαρό πλήγμα στον τουρισμό και την τοπική οικονομία. Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έκρινε ορθώς ότι έπρεπε να μεταφερθεί η υλοποίηση των εργασιών στη διασταύρωση των διαδρόμων 16/34 και 10/28 για τη χειμερινή περίοδο, προκειμένου να μη μειωθούν η χωρητικότητα και η δυναμικότητα του αεροδρομίου «Μακεδονία». Αλλά τελικά φαίνεται πως δεν χρειάζεται να γίνουν καθόλου έργα εκεί.

O κ. Μάθεσον εξηγεί «Εως τα μέσα Απριλίου, η πληροφορία σχετικά με τα έργα προέρχονταν αποκλειστικά από το ελληνικό κράτος, όμως με την έναρξη της παραχώρησης ξεκινήσαμε δικούς μας εκτεταμένους ελέγχους από τους οποίους προέκυψε ότι η αναβάθμιση του σημείου διασταύρωσης δεν είναι αναγκαία, καθώς η αντοχή του ξεπερνά την απαιτούμενη. Δεν έχει κανένα νόημα να καταστραφεί και να ξανακατασκευαστεί η διασταύρωση», υπογραμμίζει.
 
Top