Ulrike
First-Class-Member
- Εγγραφή
- 30/12/2011
- Μηνύματα
- 952
- Likes
- 401
- Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
- LGTS
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου ότι ο κύριος λόγος για τις καθυστερήσεις είναι τα μη ρεαλιστικά προγράμματα των εταιριών όπου αρκεί το παραμικρό για να μαζευτούν οι καθυστερήσεις.
Και ναι, φυσικά λένε ότι φταίνε οι περιορισμοί των ATC κλπ., δηλ. ότι δεν είναι δική τους ευθύνη. Δεν το γνωρίζω, αλλά δεν αποκλείω ότι ένας λόγος είναι και για να αποφύγουν τυχόν αποζημιώσεις. Π.χ. εάν ο πιλότος έλεγε ξεκάθαρα «λόγω καθυστέρησης της φόρτωσης χάσαμε το slot και πρέπει να περιμένουμε άλλη 1 ώρα», μετά ένας επιβάτης χάνει την ανταπόκριση και φτάνει στον τελικό του προορισμό με αρκετές ώρες καθυστέρηση, ξέρει ότι δικαιούται την αποζημίωση σύμφωνα με τον κανονισμό της ΕΕ (αφού καθυστερήσεις στο handling είναι ξεκάθαρα ευθύνη της εταιρίας). Ενώ οι περιορισμοί από τα ATC μάλλον δεν είναι, ή τουλάχιστον δεν είναι τόσο ξεκάθαρα τα πράγματα.
Αν κάποια ευθύνη βλέπω και στα αεροδρόμια. Όχι με την έννοια του αριθμού των slots / απογειώσεων και προσγειώσεων, αλλά όσον αφορά τις υποδομές. Δηλ. όταν σε ώρες αιχμής τα Check in counters, τα σημεία ελέγχου χειραποσκευών ή ακόμα και οι πύλες επιβίβασης δεν επαρκούν για τον αριθμό επιβατών – κάτι που το έχεις και στη Θεσσαλονίκη. Θυμάμαι περιπτώσεις που περιμέναμε στη πύλη για την επιβίβαση, αλλά ακόμα δεν είχε κλείσει η προηγούμενη πτήση (προφανώς γιατί πολλοί επιβάτες ήτανε ακόμα κάπου στις τεράστιες ουρές), έψαξαν άλλη ελεύθερη πύλη αλλά δεν βρήκαν κλπ…
Και η δική μου εντύπωση είναι ότι εταιρίες όπως η Α3 τείνουν να περιμένουν σε επιβάτες, τουλάχιστον σε κάποιο βαθμό. Σε αντίθεση με Ryanair, Easyjet κλπ. που απλά φεύγουν – μόλις αυτές τις μέρες υπήρχε άρθρο σε γερμανική εφημερίδα ότι η Easyjet στο Βερολίνο άφησε πίσω πάνω από 30 επιβάτες, που παρά το γεγονός ότι ήτανε στο αεροδρόμιο πάνω από 2 ώρες πριν από τη πτήση λόγω μεγάλων ουρών δεν το κατάφεραν να φτάσουν εγκαίρως στο gate. Δηλ, κι αυτό δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο…
Και ναι, φυσικά λένε ότι φταίνε οι περιορισμοί των ATC κλπ., δηλ. ότι δεν είναι δική τους ευθύνη. Δεν το γνωρίζω, αλλά δεν αποκλείω ότι ένας λόγος είναι και για να αποφύγουν τυχόν αποζημιώσεις. Π.χ. εάν ο πιλότος έλεγε ξεκάθαρα «λόγω καθυστέρησης της φόρτωσης χάσαμε το slot και πρέπει να περιμένουμε άλλη 1 ώρα», μετά ένας επιβάτης χάνει την ανταπόκριση και φτάνει στον τελικό του προορισμό με αρκετές ώρες καθυστέρηση, ξέρει ότι δικαιούται την αποζημίωση σύμφωνα με τον κανονισμό της ΕΕ (αφού καθυστερήσεις στο handling είναι ξεκάθαρα ευθύνη της εταιρίας). Ενώ οι περιορισμοί από τα ATC μάλλον δεν είναι, ή τουλάχιστον δεν είναι τόσο ξεκάθαρα τα πράγματα.
Αν κάποια ευθύνη βλέπω και στα αεροδρόμια. Όχι με την έννοια του αριθμού των slots / απογειώσεων και προσγειώσεων, αλλά όσον αφορά τις υποδομές. Δηλ. όταν σε ώρες αιχμής τα Check in counters, τα σημεία ελέγχου χειραποσκευών ή ακόμα και οι πύλες επιβίβασης δεν επαρκούν για τον αριθμό επιβατών – κάτι που το έχεις και στη Θεσσαλονίκη. Θυμάμαι περιπτώσεις που περιμέναμε στη πύλη για την επιβίβαση, αλλά ακόμα δεν είχε κλείσει η προηγούμενη πτήση (προφανώς γιατί πολλοί επιβάτες ήτανε ακόμα κάπου στις τεράστιες ουρές), έψαξαν άλλη ελεύθερη πύλη αλλά δεν βρήκαν κλπ…
Και η δική μου εντύπωση είναι ότι εταιρίες όπως η Α3 τείνουν να περιμένουν σε επιβάτες, τουλάχιστον σε κάποιο βαθμό. Σε αντίθεση με Ryanair, Easyjet κλπ. που απλά φεύγουν – μόλις αυτές τις μέρες υπήρχε άρθρο σε γερμανική εφημερίδα ότι η Easyjet στο Βερολίνο άφησε πίσω πάνω από 30 επιβάτες, που παρά το γεγονός ότι ήτανε στο αεροδρόμιο πάνω από 2 ώρες πριν από τη πτήση λόγω μεγάλων ουρών δεν το κατάφεραν να φτάσουν εγκαίρως στο gate. Δηλ, κι αυτό δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο…