Η Αegean στην Κυπρο

Η COBALT και η BLUE AIR είναι low cost εταιρείες και κακώς συγκρίνεις τους ναύλους τους με της AEGEAN. Mην τα πιάνουμε πάλι από την αρχή. Απλώς όπως λες πλάκωσαν πολλοί και μειώθηκε το μερίδιο τους. Ασε που η AEGEAN πέταγε Χίθροου.
 
Περιέργως η Blue Air έχει βελτιώσει αρκετά τις παρεχόμενες υπηρεσίες στο Λάρνακα - Αθήνα: επιβίβαση και αποβίβαση από φυσούνα (γέφυρα), στοιχειωδώς επαρκές γεύμα, παροχές τακτικού επιβάτη. Επίσης μικρές καθυστερήσεις. Θα έλεγα ότι είναι μια σκάλα καλύτερη από loco.
 
Η Aegean Airlines (a Star Alliance Member) ανακοίνωσε σήμερα, κάτι που ακουγόταν εδώ και λίγο καιρό: για πτήσεις από 25 Μαρτίου 2018 και για πωλήσεις από σήμερα, 19 Δεκεμβρίου 2017, ο operating carrier θα είναι η Olympic Air και όχι η Aegean Airlines. Η αλλαγή αυτή ισχύει μόνο για τις point-to-point πτήσεις μεταξύ Ελλάδας και Κύπρου. Το θέμα είναι ότι η OA δεν είναι ακόμα μέλος της Star Alliance και πιθανόν να μην αναγνωρίζονται τα προνόμια των μελών των υπολοίπων εταιρειών της Συμμαχίας (βαλίτσες, lounge, προτεραιότητες σε λίστα κλπ.).
 
Έτσι είναι, δεν ισχύουν τα προνόμια άλλων προγραμμάτων σε πτήσεις Olympic, ούτε παίρνεις μίλια εκεί. Και όχι μόνο στα P2P, αλλά και στις ανταποκρίσεις, όταν έχεις κλείσει τη πτήση με τον A3 Codeshare αριθμό (ο operating carrier συνεχίζει να είναι OA). Εκτός εάν εκεί για Κύπρο ισχύει άλλο απ΄ότι στα εσωτερικού.

Δηλ. με εισιτήριο A3 op. by OA και κάρτα της LH, στην Αθήνα δεν έχεις πρόσβαση ούτε στο Lounge της LH ούτε της Α3 (εκτός εάν έχεις business class ή κάρτα της Aegean). Για μένα ένας λόγος παράλληλα με το Miles&More (που είναι το κύριο μου πρόγραμμα) να διατηρήσω και την κάρτα της Α3.

Το καλό όμως είναι: όποιες ανταποκρίσεις εσωτερικού με ΟΑ, που δεν σου δίνουν μίλια σε άλλο πρόγραμμα, μπορείς να τις πιστώσεις εκ των υστέρων στον λογαριασμού σου του Miles&Bonus.
 
Τα connecting flights μέσω Ελλάδας προς Κύπρο από/προς τρίτη χώρα (π.χ. ARN-ATH-LCA) θα κλείνονται ως εξής:

ARNATH: A3 prime number (π.χ. A3-123
ATHLCA: A3 codeshare (π.χ. Α3-7456).

Τα connecting flights από Ελλάδα προς Κύπρο θα είναι OA prime

Οι απευθείας πτήσεις εξωτερικού από/προς Κύπρο (π.χ. LCA-TLV), παραμένουν Α3 prime.

Εικάζω, πως σχεδιάζουν να μετατρέψουν την ΟΑ σε regional αερομεταφορέα της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, με παράλληλη ένταξη στη Συμμαχία ή παραχώρηση/αναγνώριση προνομίων Star Alliance στα μέλη των άλλων εταιρειών (διαφορετικά θα φάνε κράξιμο), προσπαθώντας παράλληλα να εξοικονομήσουν μερικά εκατομμύρια από τα GDS distribution fees.
 
Μακάρι και η ΟΑ να γίνει μέλος της Star Alliance (προσωπικά, μου λείπει κυρίως η δυνατότητα να κλείσω πτήσεις όπως SKG-ATH-BRU με μίλια από το M&M – εκεί το Μ&B με τα μίλια για κάθε segment ξεχωριστά και ανάλογα με την απόσταση δεν συμφέρει καθόλου).

Αν όμως κοιτάω τις τάσεις αλλού, δεν θα ήμουνα τόσο σίγουρη. Η LH Group, με όλο και περισσότερες πτήσεις Eurowings (όπου επίσης με λίγες εξαιρέσεις δεν ισχύουν άλλες κάρτες εκτός από Miles&More) λίγο πολύ το ίδιο κάνει...
 
Με την μεταφορά των πτήσεων μεταξύ Ελλάδας-Κύπρου από Α3 σε ΟΑ, πάει και το seasonal LCA-BEY (που θα εκτελούνταν ως ATH-LCA-BEY).
 
Δεν πειράζει, θα υπάρχουν οι CY120-CY121, για να καλύψουν του δυσαναπλήρωτο κενό.
 
Tι εχει να κερδίσει η Α3 με την μεταφορά των πτήσεων σε ΟΑ? Γιατι το κάνει κ δεν τις κρατάει ως Α3?
 
για να τις πουλάνε σε πλατφόρμα της ΟΑ, οπότε και μείωση κόστους προς GDS. Είναι και ένας λόγος που έβαλε έξτρα χρέωση GDS (βλέπε LH)
 
Top