Κοίτα, το να σου δίνει τη δυνατότητα να αγοράζεις μια υπηρεσία όταν δεν την δικαιούσαι (economy) δεν είναι απαραίτητα κακό. Εκτός αν εννοείς ότι η δωρεάν παροχή υπηρεσιών θα καταργηθεί ακόμα και για αυτούς που τώρα τις δικαιούνται (βλέπε πολιτική αγοράς θέσεων).
Μπορεί για κάποιο λόγο να θες σε μία πτήση σου να χρησιμοποιήσεις το fast track γιατί πετάς σε ώρα αιχμής ή να μπορείς να χρησιμοποιήσεις το lounge γιατί σου έτυχε καθυστέρηση ή φτάνεις νωρίς στο αεροδρόμιο.
Πχ σε πρόσφατο ταξίδι με τη Swiss πληρώνοντας economy μου έδινε τη δυνατότητα να ταξιδέψω Business με μια μικρή σχετικά οικονομική επιβάρυνση, χωρίς όμως να δικαιούμαι lounge ή τα όρια αποσκευών που δικαιούνται οι επιβάτες της Business. Και το πλήρωσα με χαρά γιατί ήταν πτήση που χρησιμοποιούσε το 773 από Αθήνα και άξιζε τον κόπο.
Είναι παρόμοιο με το να πληρώσεις online για βαλίτσα 23kg, όταν έχεις κλείσει go light, με μια φτηνότερη επιβάρυνση από την κανονική. Δεν σε υποχρεώνει να πληρώσεις κάτι αλλά αν θες κάποια έξτρα υπηρεσία καλό είναι να έχεις τη δυνατότητα να την προσθέσεις.
Το ότι όλα αυτά παραπέμπουν σε αυτό που κάποτε λέγαμε low cost είναι η πικρή αλήθεια. Όμως γενικά η αεροπορία παγκοσμίως έχει κάνει στροφή προς αυτή την πλευρά προ πολλού.