LGAV/ATH Athens "Eleftherios Venizelos" (εκτός κινήσεων αεροσκαφών)

  • Thread starter GP707
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Μια φορά την άνοιξη τις είδα σε λειτουργία. Την Κυριακή ρώτησα έναν από τους υπαλλήλους γιατί δεν λειτουργούν. Η απάντηση ήτανε ότι δεν υπάρχει προσωπικό που να τις επιβλέπει.
 
Αναφέρουν ότι η «μικρή επέκταση» έχει ξεκινήσει, που ακριβώς γίνεται γιατί εγώ έργα στον ΑΙΑ δεν βλέπω;
….Oλοκληρώθηκε ο διαγωνισμός και υπεγράφη η σύμβαση για τη λεγόμενη «μικρή επέκταση» του Αεροσταθμού του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών. Ανάδοχος του έργου, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι η ΑΚΤΩΡ και μάλιστα τα έργα έχουν ξεκινήσει από τις αρχές Αυγούστου
Σε ό,τι αφορά το δεύτερο, τη «μεγάλη επέκταση», πρόκειται να δαπανηθούν 400 εκατ. ευρώ σε έργα τα οποία θα επιταχυνθούν εφόσον σπάσει το φράγμα των 26 εκατ. επιβατών, σχεδιάζεται, μεταξύ άλλων, η επέκταση του υφιστάμενου Τerminal 1, η επέκταση του χώρου ελέγχου διαβατηρίων μη Σένγκεν χωρών και η κατασκευή σκεπαστού parking πέραν του P2…….

https://www.naftemporiki.gr/finance/sto ... -benizelos
 
Είναι επέκταση του κεντρικού terminal προς τα αριστερά ως περίπου το ύψος του πύργου ελέγχου.
 
Τον τελευταίο καιρό παρατηρώ πως όλο και πιο συχνά χρησιμοποιείται η δικαιολογία της "εναέριας κυκλοφορίας στην περιοχή των Αθηνών" για κάθε καθυστέρηση πέραν της μισής ώρας, και πιστέψτε με, μου έχουν τύχει πολλές, με πιο μεγάλη - και αφορμή πλέον, ωστε να το μοιραστώ μαζί σας - , την χθεσινή καθυστέρηση της μιάμιση(ς) περίπου ώρας. Το θέμα είναι πως με έναν απλό έλεγχο στο fr24, φαίνεται πως δεν έιχε κανένα θέμα η εναέρια κυκλοφορία. Το συγκεκριμένο αεροσκάφος έφτασε στην ώρα του στην Αθήνα, και απλά άργησε μια ωρα να φύγει για το επόμενο σκέλος του. Άρα η καθυστέρηση ήταν στο έδαφος, γιατί απο όσο ξέρω, και διορθώστε με αν κάνω λάθος, δεν γίναμε ακόμα Κέννεντυ στην Αθήνα ωστε να περιμένουμε 45 λεπτά στην άκρη του διαδρόμου για ΟΚ απογείωσης.

Όσες φορές και αν χρησιμοποιήθηκε η δικαιολογία της εναέριας κυκλοφορίας, ένας απλός έλεγχος τους διαψεύδει. Και ρωτώ, τους πιο ειδικούς απο μένα στον τομέα αυτό:

1- Έχει όντως ανέβει τόσο η εναέρια κυκλοφορία που να προκαλεί καθυστερήσεις;
2- Ας τους υπενθυμίσει κάποιος την ύπαρξη εργαλείων που έχει ο επιβάτης στα χέρια του ωστε να μην πιστεύει πλέον αμάσητο το "λόγω εναέριας κυκλοφορίας στην Αθήνα", (το οποίο καταντάει προκλητικό όταν το ακούς σαν δικαιολογία, και βλέπεις πως το αεροπλάνο που θα σε πάει απο την Θεσσαλονίκη στην Αθήνα έχει έρθει απο την Γερμανία και όχι απο την Αθήνα και έχει να πατήσει στην Αθήνα απο το προηγούμενο βράδυ).
3- Τέλος, αν όντως η εναέρια κυκλοφορία στην Αθήνα αντιμετωπίζει ήδη προβλήματα με την υπάρχουσα κίνηση, τί θα γίνει στα 25 και στα 30 εκατομμύρια επιβάτες;
 
Χθες υπήρχαν μεγάλες καθυστερήσεις στο Ατατούρκ, δεν ξέρω κατά πόσο αυτό μπορεί να μας επηρεάσει.
 
Όχι, είναι εντελώς άσχετο το τι έγινε στην Κωνσταντινούπολη. Οι περισσότερες πτήσεις έφυγαν στην ώρα τους χθες απο την Αθήνα, ή με ελάχιστη καθυστέρηση. Την συγκεκριμένη δικαιολογία την έχω ακούσει απο δύο εταιρείες. Ειδικά χθες το αεροπλάνο μας έφτασε Αθήνα στην ώρα του, αλλά έφυγε απο την Αθήνα για Κρήτη με πάνω απο μια ωρα καθυστέρηση, οπότε αναγκαστικά άργησε πλέον να γυρίσει στην Αθήνα, να πάρει εμάς και να μας πάει στην Θεσσαλονίκη. Η συγκεκριμένη καθυστέρηση φαινεται να ειναι στο έδαφος, και όχι στην εναέρια κυκλοφορία.

Αλλα και σε προηγούμενες περιπτωσεις, πάλι δεν μπορώ να φανταστώ την κυκλοφορία της Αθήνας να είναι το πρόβλημα.
 
Μπορεί όμως το πρόβλημα να ήτανε η εναέρια κυκλοφορία ή/ και τα slots στην Κρήτη, δηλ. ότι δεν μπορούσε να ξεκινήσει λόγω περιορισμών εκεί.

Και προβλήματα με ελλείψεις στον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας δεν υπάρχουν μόνο στην Ελλάδα…. Ιδιαίτερα φέτος μου έτυχε επανειλημμένα, και σε Βρυξέλλες, Βιέννη, Ζυρίχη κλπ., ότι μετά την επιβίβαση ο πιλότος ανακοίνωσε ότι πρέπει να περιμένουμε ακόμα για 30 ή 45 λεπτά μέχρι το push back, λόγω εναέριας κυκλοφορίας, περιορισμών είτε στις αναχωρήσεις είτε στις αφίξεις κλπ.

Φυσικά κάποιες φορές μπορεί να είναι και δικαιολογία (για να μην πληρώσουν αποζημιώσεις κλπ.) και φυσικά υπάρχουν καθυστερήσεις και σε αρκετά αεροδρόμια, αλλά τα προβλήματα εναέριας κυκλοφορίας φέτος έγιναν θέμα και στο εξωτερικό και στον ξένο τύπο (π.χ. στην Γερμανία με αρκετές δημοσιεύσεις για τον χαμό που γίνεται με τις καθυστερήσεις κλπ.).

Σε κάποιες μέρες το βλέπεις καλά και στην ιστοσελίδα της Eurocontrol
https://www.public.nm.eurocontrol.int/P ... index.html
 
Η εναέρια κυκλοφορία σιγουρα εχει φτάσει για την περιοχή της Αθήνας σε δυσθεώρητα πριν μερικα χρονια επίπεδα. Αν συνδυάσεις με αυτο την χωρητικότητα του εναέριου χώρου (en route περιορισμοί) και των αεροδρομίων άφιξης, ε, ναι, τα CTOT πανε σύννεφο και πολλες φορες, πονάνε. Οποτε, φιλε YCNZ, το οτι δεν βλέπεις αεροπλανα να στροφαρουν στην Αίγινα και στο δίδυμο δεν σημαινει οτι η τερματική δε δουλεύει στα όρια της. Και γι αυτο ακριβως σου καθυστερεί το pushback, για να μην ειστε 20-30 αεροπλανα στο σημείο κράτησης.
Εγω μολις χθες, ερχόμουν με πτηση απο βορεια, με τον 03L για προσγειωσεις, περάσαμε την Αθηνα, την Σαλαμίνα, την Αίγινα, τον ...Πόρο, και φτάσαμε πανω απο την Ερμιόνη για να στρίψουμε για τελική! Δεν μου εχει ξανατύχει. Το playback στο FR24 έδειξε οτι οταν πιάσαμε το ILS ήμασταν νούμερο ...7 για προσγείωση, και το κορδόνι συνεχιζόταν πισω και γυρω μας για πολυ...

ΥΓ: δεν αρνούμαι το οτι οι αεροπορικές καποιος φορες τα ρίχνουν στην κακιά εναέρια κυκλοφορία για να καλύψουν δικές τους ματσακονιες, αλλα μπορω να σε διαβεβαιώσω οτι φέτος, την σεζόν που διανύουμε, ειναι κυρίως αλήθεια!
 
Παιδιά δεν αρνούμαι πως έχει ανέβει η κυκλοφορία. Δεν με νοιάζει ούτε η καθυστέρηση, ούτε το "ξεβόλεμα", ίσα ίσα, μ'αρεσει να είμαι μέσα ή κοντα σε αεροπλάνο, όσο φαντάζομαι και σε εσας. Αυτά που με απασχολούν όμως περισσότερο είναι τα εξής:

1- Η όποια έλλειψη ειλικρίνειας απο μέρους των εταιρειών, γιατί πραγματικά έχει γίνει καραμέλα τελευταία η "εναέρια κυκλοφορία", έστω και για τη μία φορά που το χρησιμοποίησαν όντως σαν δικαιολογία. Και υπενθυμίζω την περίπτωση που ανέφερα, με το αεροπλάνο να έχει καθυστέρηση λόγω "κίνησης στην Αθήνα", ερχόμενο όμως απο Γερμανία, χωρίς καν να έχει πάει στην Αθήνα εκείνη τη μέρα. Εκτός αν ήθελαν να πουν Φρανκφούρτη, και τους ξέφυγε το "Αθήνα" απο συνήθεια πλέον, μιας και το αναφέρουν τόσο συχνά τελευταία.
Δικαιολογώ απόλυτα το λάθος και την αστοχία μιας τυχαίας κατάστασης που θα τύχει στον ειλικρινή, παρά την κουτοπονηριά και την ευθυνοφοβία του ψεύτη. Δικαιολογώ τον πιλότο που άργησε να ξυπνήσει, η το οτι άργησαν να αλλάξουν πλήρωμα, παρα το να μας λένε "εναέρια κυκλοφορία" κυριολεκτικά πλέον με το παραμικρό.
Και εδω κολλάει το δεύτερο πράγμα που με απασχολεί:
2- Το οτι με 22 εκατομμύρια επιβάτες και 2 παράλληλους διαδρόμους αρχίσαμε να έχουμε θέματα. Ξέρω πως είναι και θέμα προορισμού και όχι μόνο Αθήνας, αλλά και πάλι, όλες οι ανακοινώσεις επικεντρώνουν το πρόβλημα στην Αθήνα.
 
Προφανώς, η αεροπορική μπορεί να σου είπε ψέματα. Δε θα είναι ούτε η πρώτη ούτε η τελευταία φορά.
Όμως όπως είπαν και οι προηγούμενοι, στη συγκεκριμένη περίπτωση υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να σου είπε αλήθεια.

Η καθυστέρηση αυτή είναι για να αποτρέψει μια κατάσταση που οι ελεγκτές δεν θα μπορούν να διαχειριστούν λόγω φόρτου εργασίας και δεν είναι κάτι που μπορείς πολύ εύκολα να μαντέψεις από το fr24.

Η Αθήνα δεν είναι JFK όπως λες για να περιμένουν τα αεροπλάνα στο τέλος του διαδρόμου με ανοιχτούς κινητήρες, η καθυστέρηση για τέτοιους λόγους είναι γνωστή πριν την τροχοδρόμηση, με τη μορφή του CTOT (calculated take-off time). Τα αεροσκάφη δεν παίρνουν άδεια εκκίνησης κινητήρων αν δεν είναι σχετικά κοντά (παίρνοντας υπ'όψη τον απαιτούμενο χρόνο τροχοδρόμησης) στην υπολογισμένη αυτή ώρα απογείωσης.
 
Top