LGIO/IOA Ioannina "King Pyrros"

Εδώ όλες οι πληροφορίες, ερωτήσεις & φήμες για τα υπόλοιπα αεροδρόμια Ελλάδας και Κύπρου
Άβαταρ μέλους
aris320
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 792
Εγγραφή: 12 Ιουν 2015, 09:50
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AEE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGIO
x 205

Re: LGIO/IOA Ioannina "King Pyrros"

Δημοσίευσηαπό aris320 » 14 Σεπ 2018, 14:53

Ακριβώς όπως τα λέει ο mimithem είναι, μέσα στο χειμώνα θα ξέρουμε ακριβώς για το σύνολο των πτήσεων.

Για να μην σε κρατάω όμως σε αγωνία, εκτός τα κλασσικά τσάρτερ, ανακοινώθηκαν άλλοι τρεις νέοι προορισμοί, το Γκέτεμποργκ, το Όσλο και το Billund που ανακοινώθηκε σήμερα που θα είναι επίσης πτήσεις τσάρτερ.

Με εκτίμηση.
1 x


EFL03
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 204
Εγγραφή: 08 Μαρ 2003, 21:27
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): OAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGKF
Τοποθεσία: Κεφαλλονιά
x 11
Επικοινωνία:

Re: LGIO/IOA Ioannina "King Pyrros"

Δημοσίευσηαπό EFL03 » 15 Σεπ 2018, 14:01

Ευχαριστώ παιδιά!
Θα αναμείνω τότε τα γραφόμενά σας :)

Πάντως, θα έχετε ωραία τσάρτερ από τη Σκανδιναβία.
Εάν βολεύουν οι ημέρες και ώρες, είναι καιρός για καμιά επίσκεψη για φωτογράφιση του χρόνου στα Ιωάννινα.
2 x

Άβαταρ μέλους
mimithem
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 463
Εγγραφή: 21 Νοέμ 2005, 20:22
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): HEJ
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGIO
Τοποθεσία: Ιωάννινα - Παραμυθιά/Θεσπρωτία
x 32
Επικοινωνία:

Re: LGIO/IOA Ioannina "King Pyrros"

Δημοσίευσηαπό mimithem » 15 Σεπ 2018, 22:18

Εν τω μεταξύ κάτι που ίσως πέρασε απαρατήρητο:

http://ntokoumenta.gr/greece/aylaia-gia-ton-basilia-pyrro
3 x
Οι ουρανοί ανήκουν πρώτα στα πουλιά και μετά στα αεροπλάνα...

Άβαταρ μέλους
aris320
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 792
Εγγραφή: 12 Ιουν 2015, 09:50
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AEE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGIO
x 205

Re: LGIO/IOA Ioannina "King Pyrros"

Δημοσίευσηαπό aris320 » 16 Σεπ 2018, 14:17

Στο μεταξύ η εξέλιξη των έργων προχωράει με ικανοποιητικούς ρυθμούς και έτσι ξεκίνησαν από την Πέμπτη οι εργασίες κατεδάφισης του κεντρικού κτιρίου που νομίζω ήτανε και το πιο παλιό τμήμα του αεροδρομίου , αφού όμως ολοκληρώθηκε η προσωρινή μεταφορά στο νέο κτίριο των αναχωρησεων διαφόρων πραγμάτων όπως είδατε στην δημοσίευση του κυρίου mimithem

:arrow: https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=25285

Το μόνο πρόβλημα που υπάρχει μέχρι στιγμής είναι με την αίθουσα αφίξεων που σύμφωνα με κάποιες αναρτήσεις δημοσιογραφικών σελίδων, λένε πως δεν προβλέφθηκε σχέδιο επέκτασης της και θα έχουμε πρόβλημα ειδικά από του χρόνου που θα συμπίπτουν κάποιες πτήσεις ή ακόμα και από φέτος το χειμώνα που θα συμπίπτουν οι πτήσεις της Olympic με την Tus κάθε Παρασκευή.

Πάντως ελπίζω όλα να κυλήσουν ομαλά και γρήγορα, έτσι ώστε το ερχόμενο καλοκαίρι να ανοίξει η πραγματική αυλαία για τον Βασιλέα Πύρρο.

Με εκτίμηση.
1 x


nanas44
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 74
Εγγραφή: 25 Αύγ 2003, 15:38
x 12

Re: LGIO/IOA Ioannina "King Pyrros"

Δημοσίευσηαπό nanas44 » 20 Σεπ 2018, 08:46

Για το αεροδρόμιο εκδόθηκαν RNAV GNSS approaches με VNAV minimums..και στον RWY 32 και στο RWY 14. Πολυ σημαντικό για την ανάπτυξή του !!!
2 x
να μπορούσα στα σύννεφα να είχα βενζινάδικο

Άβαταρ μέλους
aris320
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 792
Εγγραφή: 12 Ιουν 2015, 09:50
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AEE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGIO
x 205

Re: LGIO/IOA Ioannina "King Pyrros"

Δημοσίευσηαπό aris320 » 20 Σεπ 2018, 09:41

Το μεγαλύτερο πρόβλημα του αερολιμένα επιλύθηκε στην καλύτερη του στιγμή, δηλαδή τώρα που αναπτύσσεται, σε δεύτερη θέση έρχονταν το πρόβλημα των καυσίμων που και αυτό επιλύθηκε τον περασμένο χειμώνα, διότι και παλιά είχαμε καύσιμα αλλά τα τελευταία χρόνια πρίν το 2015 και λόγω κίνησης η BP είχε φύγει από τον αερολιμένα.

Ακόμα ένα θετικό βήμα προς την επίλυση όλων των προβλημάτων είναι η αναβάθμιση της πυρόσβεσης από την κατηγορία 5, στην κατηγορία 6, και αυτό έγινε με την προσθήκη ενός ακόμη πυροσβεστικού οχήματος. Τώρα σύμφωνα με το άρθρο θα μπορεί άνετα αφού υπάρχει αυτήν η πυρόσβεση να προσγειώνονται μέχρι και Boeing 737-800, Airbus A321 κτλ.

:arrow: http://allnews-epirus.blogspot.com/2018 ... 8.html?m=1

Μήπως μπορεί κάποιος να μας πει τι ακριβώς αεροπλάνα καλύπτει η κατηγορία 6, γιατί εγώ νομίζω ότι καλύπτει και Boeing 757 κτλ.

Πάντως σύμφωνα και με το Notam οι διαδικασίες εκδόθηκαν στις 10 Αυγούστου για τον 14 και στις 13 Σεπτεμβρίου για τον 32.

Εγώ θα παραθέσω κάποιες εικόνες παρακάτω με τις διαδικασίες για να τις δείτε και οι υπόλοιποι.

Το Notam:

:arrow: REF AIP GREECE PAGES AD2-LGIO-IAC-6, RNAV (GNSS)Z RWY14 EFF 13
SEP 2018, ON THE PLAN VIEW DISREGARD INFORMATION CONCERNING
GRADUATION MARKS.
NEW UPDATED CHART WILL BE PUBLISHED ACCORDING TO AIRAC CYCLE EFF
08 NOV 18. 24 AUG 07:28 2018 UNTIL 08 NOV 00:00 2018. CREATED: 24 AUG 07:32
2018

:arrow: REF AIP-GREECE,PAGE AD-2-LGIO-IAC-7,RNAV(GNSS)RWY32 IN THE CODING
TABLES (FROM AMIVI AND YNN) AT DF LEG FOR WAYPOINT IO723 IN THE
COLUMN OF TURN/DIR AMEND TO READ L (LEFT) TURN INSTEAD OF R (RIGHT)
TURN. 13 SEP 10:36 2018 UNTIL PERM. CREATED: 10 AUG 10:48 2018

:arrow:
AD2-LGIO-IAC-6.pdf
Οι διαδικασίες για την τελική του 14
(2.08 MiB) Μεταφορτώθηκε 75 φορές


:arrow:
AD2-LGIO-IAC-7.pdf
Οι διαδικασίες για την τελική του 32
(2.29 MiB) Μεταφορτώθηκε 69 φορές


ΥΓ. Όπως καταλαβαίνω από τις διαδικασίες του 32 πρώτα θα έρχεται το αεροπλάνο πάνω από τον διάδρομο και μετά θα πιάνει την διαδικασία RNAV/GNSS και θα προσγειώνεται ή κάτι άλλο μπορείτε να μου εξηγήσετε λίγο για να καταλάβω;
Όπως επίσης θέλω κάποιος να μου εξηοτι ακριβώς το Notam γιατί δεν το έχω κατανοήσει όλο.

Με εκτίμηση.
1 x

alexd3499
Tourist
Tourist
Δημοσιεύσεις: 9
Εγγραφή: 19 Ιουν 2011, 20:06
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AEE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV
x 10

Re: LGIO/IOA Ioannina "King Pyrros"

Δημοσίευσηαπό alexd3499 » 24 Σεπ 2018, 17:38

Τα charts ορίζουν 2 σημεία έναρξης διαδικασίας (IAF):
- YNN
- AMIVI

Τα αεροσκάφη που προσεγγίζουν απο το νότο ξεκινούν την προσέγγιση στο AMIVI σε ύψος > 7600ft (QNH), στη συνέχεια κάνουν δεξιά (περίπου ότι κάνουν και τώρα με το DME ARC) και με διαδοχικές αριστερες στροφές μαζι με κάθοδο πιάνουν την τελική του 32 ώς το missed approach point (LNAV only) ή μέχρι τα published minimums που είναι διαφορετικά για κάθε κατηγορια αεροσκάφους.

Απο το βορά η διαδικασία ξεκινα στο YNN, δηλαδή πάνω απο το αεροδρόμιο, συνεχίζουν με δεξια στροφή προς ΙΟ711 και αριστερές μέχρι το AMIVI. Απο το AMIVI και μετά η διαδικασία είναι η ίδια.

Τώρα να ξεκαθαρίσουμε κάτι, γιατί διάβασα το άρθρο του Κυρούση με τα πολλά θαυμαστικα και με έπιασε η ώρα μου

"ΤΥΦΛΗ" (sic) ΠΡΟΣΓΕΙΩΣΗ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΜΕ ILS CAT-III

Το σύστημα που έχει εγκατασταθεί στα Γιάννενα είναι https://www.skybrary.aero/index.php/Ground_Based_Augmentation_System_(GBAS) -> Ground based augmentation system. Oυσιαστικά βελτιώνει το GPS signal ωστε να είναι δυνατή η προδιαγραφη και η εκτέλεση GNSS approach, που απαιτεί navigation performance της τάξης των 0.3NM.

Με τη συγκεκριμένη GNSS διαδικασία που δημοσιεύθηκε για το LGIO δεν αλλάζει ΤΙΠΟΤΑ αν υπάρχει χαμηλή νέφωση ή πυκνή ομίχλη, καθώς τα αεροσκάφη θα πρέπει να έχουν το διάδρομο (ή τα approach lights) εν όψει σε ύψος περίπου 800ft above ground.
Συγκεκριμένα:
- 2319ft (762) για κατηγορία Β (Q400)
- 2327ft (770) για κατηγορία C (A320)

Τα όρια αυτά μπορει να είναι υψηλότερα αναλόγως των SOP της εκάστοτε εταιρίας, αλλα σε καμία περίπτωση χαμηλότερα για το συγκεκριμένο αεροδρόμιο.

Συνήθως το GBAS δίνει τη δυνατότητα για GLS approaches (π.χ. όπως αυτή στη Φρανκφούρτη) η οποία (αν και CAT-I) μειώνει πολύ τα minums (~400ft), αλλα κατι τέτοιο δεν έχει γίνει για τα Ιωάννινα.
1 x


nanas44
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 74
Εγγραφή: 25 Αύγ 2003, 15:38
x 12

Re: LGIO/IOA Ioannina "King Pyrros"

Δημοσίευσηαπό nanas44 » 24 Σεπ 2018, 19:32

Δεν εγκαταστάθηκε GBAS ή SBAS στα Γιάννενα. Το RNAV GNSS approach με VNAV minimums δεν χρειάζεται SBAS ή GBAS. Αν ειχε LPV minimums, θα ειχε SBAS και την κατάλληλη συχνότητα για τον εξοπλισμό στο αεροπλάνο και τη βελτίωση του σήματος του GNSS ( πχ. GPS) .Αν ήταν GLS approach θα ειχε GBAS.
2 x
να μπορούσα στα σύννεφα να είχα βενζινάδικο

alexd3499
Tourist
Tourist
Δημοσιεύσεις: 9
Εγγραφή: 19 Ιουν 2011, 20:06
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AEE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV
x 10

Re: LGIO/IOA Ioannina "King Pyrros"

Δημοσίευσηαπό alexd3499 » 25 Σεπ 2018, 09:28

GBAS έχει μπει εδω μαι καιρο στα πλαισια καποιου ευρωπαικου προγραμματος αναβαθμισης navaids σε διαφορα αεροδρομια. Το σημα του gps στην περιοχη δεν εχει τι απαιτουμενο integrity για να υποστηριξει gnss με rnp0. 3 χωρις βοηθηματα. Για αυτη τη χρηση δε χρειάζεται κανενας extra εξοπλισμος απο μεριας αεροσκαφους περαν του gps του.
Γιατι δεν εβγαλαν gls app δε το γνωριζω, ισως υπαρχουν technical limitations η απλά δε συμφέρει. Το θεμα ειναι πως οι τοπικοι αρχοντες και κονδυλοφοροι δεν εχουν ιδεα τι εχει εγκατασταθει, τι δυνατοτητες εχει, και τι ειναι τελικα αυτο το ρημαδι το GNSS
0 x

Άβαταρ μέλους
aris320
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 792
Εγγραφή: 12 Ιουν 2015, 09:50
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AEE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGIO
x 205

Re: LGIO/IOA Ioannina "King Pyrros"

Δημοσίευσηαπό aris320 » 25 Σεπ 2018, 09:39

Στο τελευταίο θα συμφωνήσω, πως κανένας δεν ξέρει εδώ στα Ιωάννινα τι χρησιμότητα έχει αυτό το σύστημα, κανένας.

Από όσο ξέρω και έχω δει το GBAS δεν εγκαταστάθηκε γιατί απαιτεί κεραίες και κάποια άλλα συστήματα εντός του αεροδρομίου, για αυτό αποφάσισαν να εγκαταστήσουν το SBAS (Satelite Based Augmentation System), το οποίο δεν χρειάζονταν κεραίες και λοιπά συστήματα εντός του αεροδρομίου. Όλα αυτά με της διαδικασίες που δημοσιεύτηκαν που είναι η RNAV/GNSS . Κάτι τέτοιο έχουν και στην Κέρκυρα αλλά και σε άλλα αεροδρόμια. Όλα αυτά εγκαταστάθηκαν με το πρόγραμμα Horizon2020, το οποίο προέβλεπε για τα αεροδρόμια Ιωαννίνων, Θεσσαλονίκης, Κω, Ρόδου το σύστημα SBAS με διαδικασίες RNAV/GNSS.
0 x


alexd3499
Tourist
Tourist
Δημοσιεύσεις: 9
Εγγραφή: 19 Ιουν 2011, 20:06
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AEE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV
x 10

Re: LGIO/IOA Ioannina "King Pyrros"

Δημοσίευσηαπό alexd3499 » 25 Σεπ 2018, 11:19

Σωστός ο Aris320, μπερδεύτηκα με τις ανακρίβειες του άρθρου που προανέφερα. Δεν έχει εγκατασταθεί GBAS αλλα γίνεται χρήση του EGNOS το οποίο είναι το ευρωπαικό implementation του SBAS, και ουσιαστικα βελτιώνει το GNSS signal στις περιοχές κάλυψης του, επιτρέποντας το σχεδιασμό GNSS approach σε σημεία στα οποία λόγω μορφολογίας εδάφους κατι τετοιο δεν ήταν δυνατό.
Η χρήση του EGNOS δίνει τη δυνατότητα για LPV approach (απαιτείται certified χειριστής & αεροσκάφος), αλλα δεν έχει γινει κατι τέτοιο στο LGIO, τουλάχιστον όχι ακόμα.

Το status XLS του EGNOS αναφέρει πάντως πως LPV approaches για το LGIO είναι planned για 31/12/2018
0 x

nanas44
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 74
Εγγραφή: 25 Αύγ 2003, 15:38
x 12

Re: LGIO/IOA Ioannina "King Pyrros"

Δημοσίευσηαπό nanas44 » 25 Σεπ 2018, 13:27

Δεν μπορεί να γίνεται χρήση του EGNOS στα Γιάννενα γιατί δεν έχει ανακοινωθεί κάπου οι συχνότητα για τη χρήση του. Χρειάζεται η συχνότητα του EGNOS και τα αεροπλάνα έχουν GPS με ειδικό software για να κάνουν χρήση του SBAS και λήψη του corrected satellite signal.
Αυτά που λες για βελτίωση του integrity στο σήμα του GPS, γενικά σαν θεωρία ειναι σωστά, αλλά δεν μπορεί να έχουν εφαρμοστεί ακόμα στα Γιάννενα. Δεν ξέρω από πού έχεις τις πληροφορίες αυτές. Αυτή τη στιγμή έχουν εκδοθεί RNAV ( GNSS ) approaches με minimum RNP 0.3 και με VNAV minimums χωρίς τη χρήση του EGNOS.
0 x
να μπορούσα στα σύννεφα να είχα βενζινάδικο

alexd3499
Tourist
Tourist
Δημοσιεύσεις: 9
Εγγραφή: 19 Ιουν 2011, 20:06
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AEE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV
x 10

Re: LGIO/IOA Ioannina "King Pyrros"

Δημοσίευσηαπό alexd3499 » 25 Σεπ 2018, 17:39

Το EGNOS έχει 2 χρήσεις. Τη βελτίωση του GPS signal και το facilitation των LPV approaches. Κάθε συγχρονο GPS στα Γιάννενα αλλα και σε όλη την Ευρώπη λαμβάνει βελτιωμένο σήμα ΚΑΙ απο τους δορυφορους του EGNOS. Χωρίς αυτό το βελτιωμένο σήμα δεν θα μπορούσε να γίνει publish RNAV στο LGIO γιατι το "απλό" gps στην περιοχή δεν προσφέρει το απαραιτητο RNP (0.3nm).
Για LPV, τοτε ναι, χρειάζεται συγκεκριμένη "συχνότητα" (gps encoding channel για την ακρίβεια), αλλα αυτό είναι άλλο θέμα.
0 x


Άβαταρ μέλους
mimithem
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 463
Εγγραφή: 21 Νοέμ 2005, 20:22
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): HEJ
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGIO
Τοποθεσία: Ιωάννινα - Παραμυθιά/Θεσπρωτία
x 32
Επικοινωνία:

Re: LGIO/IOA Ioannina "King Pyrros"

Δημοσίευσηαπό mimithem » 26 Σεπ 2018, 11:51

Έχουν σχεδιαστεί διαδικασίες και για LPV minima με χρήση διόρθωσης του Egnos σε συγκεκριμένη συχνότητα. Απλά δεν έχουν δημοσιευτεί ακόμα.
0 x
Οι ουρανοί ανήκουν πρώτα στα πουλιά και μετά στα αεροπλάνα...

Άβαταρ μέλους
aris320
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 792
Εγγραφή: 12 Ιουν 2015, 09:50
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AEE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGIO
x 205

Re: LGIO/IOA Ioannina "King Pyrros"

Δημοσίευσηαπό aris320 » 28 Σεπ 2018, 20:36

Στο παρελθόν ανήκει από την 22α Σεπτεμβρίου 2018 το παλιό κεντρικό κτίριο που φιλοξενούσε και τον πύργο ελέγχου εδώ και χρόνια και που φιλοξένησε στους χώρους του χιλιάδες επιβάτες όλα αυτά τα χρόνια λειτουργίας του, αλλά και τα αερολιμενικά γραφεία.

Την θέση του θα πάρει ένα προκάτ κτίριο, που θα έχει μεγάλο χώρο αναμονής, ένα μεγάλο κυλικείο, ένα Duty Free, τουαλέτες και γραφεία αεροπορικών εταιρειών και από εκεί θα είναι και η κεντρική είσοδος του κτιρίου του νέου αεροδρομίου Ιωαννίνων.

Τελευταία θα ανακαινισθεί οι αίθουσα αφίξεων, όπου ίσως υπάρξει μια μικρή επέκταση για να χωρέσει και ένας δεύτερος ιμάντας αποσκευών, κάτι που όπως προαναφέρθηκε δεν έχει προβλεφθεί.

Η ολοκλήρωση όλων των έργων αναμένεται σύμφωνα με πηγές αρχές του 2019 αλλά κάτι τέτοιο δύσκολα το πιστεύω, για μένα θα τελειώσει τέλη Απριλίου 2019 έτσι όπως βαίνουν τα έργα.

:arrow: https://www.epiruspost.gr/sxolia-zwntas ... aerodromio

Μερικές δικές μου φωτογραφίες:

:arrow: https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=25290

:arrow: https://www.airliners.gr/gallery/displa ... &pid=25289

:arrow: https://www.airliners.gr/gallery/displa ... &pid=25288

---------------------------------------------------------------------

Στο μεταξύ ετοιμάζεται και η ΕΚΟ στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων, δίπλα από τις εγκαταστάσεις της BP.

:arrow: https://www.epiruspost.gr/reportaz/koin ... aerodromio

Με εκτίμηση.
2 x



Επιστροφή σε “Υπόλοιποι αερολιμένες Ελλάδας και Κύπρου”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες