Ο πόλεμος των deliveries

lewton

First-Class-Member
Εγγραφή
03/08/2007
Μηνύματα
908
Likes
93
Περιοχή
Hamburg, Deutschland
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
DLH
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
EDHI
YAHOO
dimitris_xp
Καλά τα Air show και οι παραγγελίες, αλλά εν τέλει μετράει πόσα αεροσκάφη έχει παραδόσει ο κάθε κατασκευαστής.
Eλπίζω να μην ενοχλεί τους διαχειριστές η ύπαρξη ενός thread για τις παρραγγελίες, σε αντίθεση με το να αναφέρονται χωριστά στο thread κάθε κατασκευαστή.

Σύμφωνα με τη Wikipedia η Boeing έχει νικήσει την Airbus σε deliveries κάθε χρονιά από το 2012 μέχρι και το 2017.

Επίσης μέσα στο 2018 προηγείται η Boeing μέχρι στιγμής.
Όμως τόσο τον Ιούλιο (σίγουρο) όσο και τον Αύγουστο (κατά πάσα πιθανότητα) η Airbus παρέδωσε περισσότερα αεροσκάφη.
Ιούλιος: https://www.anna.aero/2018/08/17/airbus ... july-2018/
Για τον Αύγουστο ακόμα δεν έχει βρει σχετικό άρθρο.
Η Boeing έχει πολύ συγκεκριμένα προβλήματα, που αν επιλύσει εγκαίρως λογικά θα μείνει στην κορυφή και για το 2018, αλλιώς ίσως για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια η Airbus κλείσει τη χρονιά με περισσότερες παραδόσεις.
 
Προφανώς δεν πρόκειται για pizza delivery... Κι έτσι καλό θα είναι να βλέπουμε τις ιστορικές καταβολές και διαχρονικές εξελίξεις.
Για να δούμε το παρελθλόν, δεν θα πάω στο 1974, όταν εκείνη τη χρονιά η Β παρέδωσε 189 αφ και η Α 4. Κανείς δεν ήξερε να προφέρει σωστά το όνομα της Airbus.... Κάποιοι Ολυμπιακάριοι το '78 μου είπαν ότι, έλα μωρέ, και τα Airbus είναι στην ουσία Boeing. Θα πάω στο 1990, όταν πια το μάθαμε το spelling, και στην αγορά υπήρχαν και το Α300, και το Α310 και το Α320. Εκείνη τη χρονιά, παραδόθηκαν 385 Boeing και 95 Airbus.
Από το 2003 και μετά κάποιοι έχουν καταπιεί τη γλώσσα τους στην από εδώ πλευρά του Ατλαντικού.
Συστηματικά, για 9 χρόνια, η Airbus προηγείται στις παραδώσεις. Από το 2003 και μέχρι και το 2017, συνολικά η Airbus παρέδωσε 7799 αεροσκάφη, συγκρινόμενα με 7735 της Boeing.

Αλλά πέρα από το τι βλέπουμε στον πίσω καθρέπτη μας, ας δούμε και λίγο μπροστά:
Στη γραμμή των single-aisle προβλέπω πανωλεθρία της Boeing. Συρόμενη από το arrogance του short-term shareholder value, κάθεται στις δόξες ενός airframe του 1966. Όλες οι ενδείξεις δείχνουν οτι το 737 είναι ένας δεινόσαυρος με καλλυντικά. Πρέπει να πολεμήσει και το Α220 και το Α321LR. Αν σοβαρευτεί η γραμμή παραγωγής στο Mirabel και στο Mobile, προβλέπω να κυριαρχήσει απόλυτα η Airbus στον χώρο αυτό για πολλά χρόνια. Η αγαπητή μας Boeing αγρόν αγοράζει. Πετάει αοριστίες περί MOM, 797, και κανείς δεν έχει το παραμικρό φάκιν κλού τι ακριβώς θα είναι αυτό. Θα είναι ένα ΑΦ αντικαταστάστης του 757, τοποθετημένο ψηλά στη γραμμή των single-aisle? Θα είναι ένα ΑΦ αντικαταστάτης του 767 (κάτι με οβάλ άτρακτο)? Θα είναι ένα ΑΦ πραγματικός αντικαταστάτης στη χωρητικότητα 130-180?

Στη γραμμή των big-twins η Boeing έκανε το απόλυτο θαύμα καταφέρνοντας να σοβαρευτεί στη γραμμή παραγωγής του 787 (μιλάω για τα αρχικά προβλήματα παραγωγής) και βα βγάλει τρία εξαιρετικά ΑΦ που θα είναι το δυνατό της χαρτί, 787-8, -9, -10, για πολλά χρόνια. Καλύπτει ευρύτατο φάσμα χωρητικότητας, μεταφορικής ικανότητας, οικονομίας. Τα hickups με τους κινητήρες RR δεν φαίνονται να επηρεάζουν την εικόνα.
Η γραμμή των 777, με τα -200ER & -300ER τράβηξε το κουπί της επιτυχίας αλλά ως εδώ. Τα 778 & 779 είναι ένα μεγάλο ερωτηματικό ακόμα. Αν δεν ήταν η υπερ-παραγγελία για 150 779 από την Emirates ίσως να μιλούσαμε και για flop.


Αλλά και η Airbus έχει πολύ δυνατό χαρτί με το Α350-900 & -1000. Εξαιρετικά ΑΦ. Ισάξιος αντίπαλος των 789, 7810, 772, 773. Η γραμμή των Α333 που τράβηξε και αυτή το κουπί της επιτυχίας φτάνει στο τέλος της, και τα Α339 τα βλέπω απλώς ως distraction, όπως και το Α380. Ένα θαύμα μόνο θα τα κρατήσει στη ζωή για καιρό.

Το μέλλον θα παιχθεί στο ΜΟΜ. Εκεί η Airbus έχει το πάνω χέρι, κρατάει καλά τον χώρο με το Α321LR από επάνω και με το Α220 από κάτω. Τώρα μπορεί να επανασχεδιάσει το Α320 με μεγαλύτερο φτερό (το βασικό περιοριστικό στο να αναπτυχθεί περαιτέρω), optimized κοντά στη χωρητικότητα των 200, έχοντας το Α220, ίσως στην έκδοση -500, να κυριαρχεί στις χωρητικότητες κάτω των 150.
 
Πέρασε καιρός χωρίς update, γιατί το anna.aero σταμάτησε να δημοσιεύει την μηνιαία ανάλυση των deliveries που είχε κάθε μήνα για χρόνια (όταν αποφάσισα να ανοίξω thread αυτοί το έκοψαν :evil: ).

Βρήκα όμως μερικά στοιχεία για Σεπτέμβρη και Οκτώβρη.

Σεπτέμβρης
Και τα 2 links είναι πίσω από paywall, αλλά βρήκα το εξής σε cached page:
Through Sept. 30, Boeing has delivered 587 commercial aircraft in 2018, compared to 498 delivered by European rival manufacturer Airbus during the same period. In aircraft orders, however, Boeing is outpacing Airbus, as the US manufacturer has racked up a net total of 631 aircraft orders in the first nine months of 2018, compared to a net total of 255 aircraft for Airbus.


Οκτώβρης

Airbus reports orders for 85 commercial aircraft in October

Το κείμενο (πριν το βάλουν πίσω από paywall):
Airbus commercial aircraft orders made a significant rebound in October as the Toulouse-based manufacturer reported firm bookings for 85 aircraft, valued at around $13.4 billion.

It was Airbus’ best month for orders since June and included the company’s largest order from a single commercial airline customer of 2018 to-date.

On Oct. 26, Vietnamese carrier VietJet Air firmed an order for 50 A321neos, valued at approximately $6.5 billion, originally placed as an MOU at the Farnborough Air Show in July. The new order increased the number of A320 family aircraft ordered by VietJet to 171, of which 46 have already been delivered, Airbus said.

The October tally brings Airbus’ gross commercial aircraft order total for 2018 to 394 aircraft. Subtracting reported cancellations, Airbus has a net total of 338 new commercial aircraft on order for the year through Oct. 31.

Airbus’ other major orders booked in October included 17 A320neos from Lufthansa, eight A330-800s from Kuwait Airways and an order for 10 A330-900s from an undisclosed customer.

US manufacturer Boeing, meanwhile, recorded new bookings for 17 aircraft in October, valued at about $3.4 billion. Boeing’s largest order for the month came from Indian carrier Vistara for six 787-9s, valued at $1.7 billion.

Through Oct. 31, however, Boeing’s order tally nearly doubles that of Airbus, with a gross total of 785 new aircraft orders. Subtracting cancellations, Boeing’s net total of new aircraft ordered for the year through Oct. 31 comes to 606.

In October deliveries, Airbus also took the lead with 80 commercial aircraft placed with 39 customers, compared to Boeing’s 56 deliveries. Airbus delivered 67 A320 family aircraft, of which 48 were A320/A321neos; nine A350s; two A330s and two A220s (including the first A220 provided to a US carrier, Atlanta-based Delta Air Lines; Latvia’s airBaltic took the other A220).

Boeing delivered 56 aircraft to 37 customers during the month, including 22 737 MAXs, 17 737-800s, 12 787 family aircraft, three 737-900ERs and two freighters. China Eastern Airlines took delivery of four aircraft (three 737-800s and one 787-9), Boeing’s highest delivery customer for the month.

Through Oct. 31, Boeing has delivered 643 commercial aircraft in 2018, compared to Airbus’ 578.
 

Attachments

  • A350_B787 ORDERS.xlsx
    111,6 KB · Προβολές: 65
Μπράβο στην Boeing, αν και ξεκίνησε πολλά χρόνια νωρίτερα.
Τους τελευταίους μήνες η Airbus έχει αυξήσει κατά πολύ την παράδοση Α350, σε αντίθεση με την Boeing που είναι χοντρικά στάσιμη.
Στο backlog είναι περίπου στα ίδια επίπεδα (λίγο περισσότερα Α350 από 787).
 
Έχεις κάποια στοιχεία, που δεν έχω εγώ (Oκτ.201:cool:;
Total orders 1.403 για B787
backlog 649 για B787

http://www.boeing.com/commercial/#/orders-deliveries
Total orders (εγώ βγάζω) 962 για Α350
backlog 727 για Α350

lewton πόσες είναι οι συνολικές παραγγελίες που έχεις; :?:
η Airbus = total orders A330/340/350 =3.000 αλλά Α350 δεν αναφέρει :?:
https://www.airbus.com/aircraft/market/ ... tml#viewer

στοιχεία Ιουν.18
https://en.wikipedia.org/wiki/Competiti ... and_Boeing
 
Tα orders για Α350 είναι λιγότερα από 900 (link) οπότε αν αφαιρέσεις πόσα έχει παραδόσει μένει backlog λίγο μεγαλύτερο από του 787.
 
Η Airbus λέει ότι παρέδωσε 800 αεροπλάνα το 2018, το οποίο αν ισχύει σημαίνει ότι παρέδωσε περισσότερα από 110 τον Δεκέμβριο.
https://www.airbus.com/aircraft/market/ ... eries.html
:thx: :thx: :thx:


Νομίζω ότι για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια η Airbus παρέδωσε περισσότερα αεροπλάνα από την Boeing, ωστόσο το πέτυχε χάρη στην προσθήκη του Α220 από το πουθενά.
 
έ, όχι και από το πουθενά....

η απόκτηση του προγράμματος των CS100/300 (νυν Α220) ήταν μεν αποτέλεσμα συγκυριών, αλλά ίσως οι δύο σημαντικότεροι παράγοντες ήταν δύο κολλοσσιαίου μεγέθους πατάτες που έκαναν
από τη μια η Boeing μηνύοντας την Bombardier
και από την άλλη ο πορτοκαλομαλιάς ζητώντας να μπουν 300% δασμοί

Ουσιαστικά αυτά συνέκλιναν στο να γίνει ένα τεράστιο δώρο στην Airbus.

My $0.02
 
Top