LGIO/IOA Ioannina "King Pyrros"

Λαμβάνοντας υπόψιν πολλούς παράγοντες και διάφορες παραμέτρους όσον αφορά το ιδιωκτησιακό καθεστώς των τριγύρω αεροδρομίων, τις τιμές, τις δυνατότητες του αεροδρομίου και του οδικούς άξονες πάνω στους οποίους βρίσκεται, καθώς και τις προσπάθειες προώθησης κάποιων ανθρώπων, νομίζω ότι το ερώτημα είναι αυταπάντητο. Ελπίζω ότι θα υπάρξει θετική συνέχεια στο όλο έργο.
 
Μήπως θα μπορούσε κάποιος ευγενικά να συνοψίσει το καλοκαιρινό πρόγραμμα του 2019;
 
Βεβαίως μόλις το μάθουμε με βεβαιότητα (μέσα στο επόμενο δίμηνο-τρίμηνο).
 
Ακριβώς όπως τα λέει ο mimithem είναι, μέσα στο χειμώνα θα ξέρουμε ακριβώς για το σύνολο των πτήσεων.

Για να μην σε κρατάω όμως σε αγωνία, εκτός τα κλασσικά τσάρτερ, ανακοινώθηκαν άλλοι τρεις νέοι προορισμοί, το Γκέτεμποργκ, το Όσλο και το Billund που ανακοινώθηκε σήμερα που θα είναι επίσης πτήσεις τσάρτερ.

Με εκτίμηση.
 
Ευχαριστώ παιδιά!
Θα αναμείνω τότε τα γραφόμενά σας :)

Πάντως, θα έχετε ωραία τσάρτερ από τη Σκανδιναβία.
Εάν βολεύουν οι ημέρες και ώρες, είναι καιρός για καμιά επίσκεψη για φωτογράφιση του χρόνου στα Ιωάννινα.
 
Στο μεταξύ η εξέλιξη των έργων προχωράει με ικανοποιητικούς ρυθμούς και έτσι ξεκίνησαν από την Πέμπτη οι εργασίες κατεδάφισης του κεντρικού κτιρίου που νομίζω ήτανε και το πιο παλιό τμήμα του αεροδρομίου , αφού όμως ολοκληρώθηκε η προσωρινή μεταφορά στο νέο κτίριο των αναχωρησεων διαφόρων πραγμάτων όπως είδατε στην δημοσίευση του κυρίου mimithem

:arrow: https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=25285

Το μόνο πρόβλημα που υπάρχει μέχρι στιγμής είναι με την αίθουσα αφίξεων που σύμφωνα με κάποιες αναρτήσεις δημοσιογραφικών σελίδων, λένε πως δεν προβλέφθηκε σχέδιο επέκτασης της και θα έχουμε πρόβλημα ειδικά από του χρόνου που θα συμπίπτουν κάποιες πτήσεις ή ακόμα και από φέτος το χειμώνα που θα συμπίπτουν οι πτήσεις της Olympic με την Tus κάθε Παρασκευή.

Πάντως ελπίζω όλα να κυλήσουν ομαλά και γρήγορα, έτσι ώστε το ερχόμενο καλοκαίρι να ανοίξει η πραγματική αυλαία για τον Βασιλέα Πύρρο.

Με εκτίμηση.
 
Για το αεροδρόμιο εκδόθηκαν RNAV GNSS approaches με VNAV minimums..και στον RWY 32 και στο RWY 14. Πολυ σημαντικό για την ανάπτυξή του !!!
 
Το μεγαλύτερο πρόβλημα του αερολιμένα επιλύθηκε στην καλύτερη του στιγμή, δηλαδή τώρα που αναπτύσσεται, σε δεύτερη θέση έρχονταν το πρόβλημα των καυσίμων που και αυτό επιλύθηκε τον περασμένο χειμώνα, διότι και παλιά είχαμε καύσιμα αλλά τα τελευταία χρόνια πρίν το 2015 και λόγω κίνησης η BP είχε φύγει από τον αερολιμένα.

Ακόμα ένα θετικό βήμα προς την επίλυση όλων των προβλημάτων είναι η αναβάθμιση της πυρόσβεσης από την κατηγορία 5, στην κατηγορία 6, και αυτό έγινε με την προσθήκη ενός ακόμη πυροσβεστικού οχήματος. Τώρα σύμφωνα με το άρθρο θα μπορεί άνετα αφού υπάρχει αυτήν η πυρόσβεση να προσγειώνονται μέχρι και Boeing 737-800, Airbus A321 κτλ.

:arrow: http://allnews-epirus.blogspot.com/2018 ... 8.html?m=1

Μήπως μπορεί κάποιος να μας πει τι ακριβώς αεροπλάνα καλύπτει η κατηγορία 6, γιατί εγώ νομίζω ότι καλύπτει και Boeing 757 κτλ.

Πάντως σύμφωνα και με το Notam οι διαδικασίες εκδόθηκαν στις 10 Αυγούστου για τον 14 και στις 13 Σεπτεμβρίου για τον 32.

Εγώ θα παραθέσω κάποιες εικόνες παρακάτω με τις διαδικασίες για να τις δείτε και οι υπόλοιποι.

Το Notam:

:arrow: REF AIP GREECE PAGES AD2-LGIO-IAC-6, RNAV (GNSS)Z RWY14 EFF 13
SEP 2018, ON THE PLAN VIEW DISREGARD INFORMATION CONCERNING
GRADUATION MARKS.
NEW UPDATED CHART WILL BE PUBLISHED ACCORDING TO AIRAC CYCLE EFF
08 NOV 18. 24 AUG 07:28 2018 UNTIL 08 NOV 00:00 2018. CREATED: 24 AUG 07:32
2018

:arrow: REF AIP-GREECE,PAGE AD-2-LGIO-IAC-7,RNAV(GNSS)RWY32 IN THE CODING
TABLES (FROM AMIVI AND YNN) AT DF LEG FOR WAYPOINT IO723 IN THE
COLUMN OF TURN/DIR AMEND TO READ L (LEFT) TURN INSTEAD OF R (RIGHT)
TURN. 13 SEP 10:36 2018 UNTIL PERM. CREATED: 10 AUG 10:48 2018

:arrow:

:arrow:

ΥΓ. Όπως καταλαβαίνω από τις διαδικασίες του 32 πρώτα θα έρχεται το αεροπλάνο πάνω από τον διάδρομο και μετά θα πιάνει την διαδικασία RNAV/GNSS και θα προσγειώνεται ή κάτι άλλο μπορείτε να μου εξηγήσετε λίγο για να καταλάβω;
Όπως επίσης θέλω κάποιος να μου εξηοτι ακριβώς το Notam γιατί δεν το έχω κατανοήσει όλο.

Με εκτίμηση.
 

Attachments

  • AD2-LGIO-IAC-6.pdf
    2,1 MB · Προβολές: 131
  • AD2-LGIO-IAC-7.pdf
    2,3 MB · Προβολές: 678
Τα charts ορίζουν 2 σημεία έναρξης διαδικασίας (IAF):
- YNN
- AMIVI

Τα αεροσκάφη που προσεγγίζουν απο το νότο ξεκινούν την προσέγγιση στο AMIVI σε ύψος > 7600ft (QNH), στη συνέχεια κάνουν δεξιά (περίπου ότι κάνουν και τώρα με το DME ARC) και με διαδοχικές αριστερες στροφές μαζι με κάθοδο πιάνουν την τελική του 32 ώς το missed approach point (LNAV only) ή μέχρι τα published minimums που είναι διαφορετικά για κάθε κατηγορια αεροσκάφους.

Απο το βορά η διαδικασία ξεκινα στο YNN, δηλαδή πάνω απο το αεροδρόμιο, συνεχίζουν με δεξια στροφή προς ΙΟ711 και αριστερές μέχρι το AMIVI. Απο το AMIVI και μετά η διαδικασία είναι η ίδια.

Τώρα να ξεκαθαρίσουμε κάτι, γιατί διάβασα το άρθρο του Κυρούση με τα πολλά θαυμαστικα και με έπιασε η ώρα μου

"ΤΥΦΛΗ" (sic) ΠΡΟΣΓΕΙΩΣΗ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΜΕ ILS CAT-III

Το σύστημα που έχει εγκατασταθεί στα Γιάννενα είναι https://www.skybrary.aero/index.php/Ground_Based_Augmentation_System_(GBAS) -> Ground based augmentation system. Oυσιαστικά βελτιώνει το GPS signal ωστε να είναι δυνατή η προδιαγραφη και η εκτέλεση GNSS approach, που απαιτεί navigation performance της τάξης των 0.3NM.

Με τη συγκεκριμένη GNSS διαδικασία που δημοσιεύθηκε για το LGIO δεν αλλάζει ΤΙΠΟΤΑ αν υπάρχει χαμηλή νέφωση ή πυκνή ομίχλη, καθώς τα αεροσκάφη θα πρέπει να έχουν το διάδρομο (ή τα approach lights) εν όψει σε ύψος περίπου 800ft above ground.
Συγκεκριμένα:
- 2319ft (762) για κατηγορία Β (Q400)
- 2327ft (770) για κατηγορία C (A320)

Τα όρια αυτά μπορει να είναι υψηλότερα αναλόγως των SOP της εκάστοτε εταιρίας, αλλα σε καμία περίπτωση χαμηλότερα για το συγκεκριμένο αεροδρόμιο.

Συνήθως το GBAS δίνει τη δυνατότητα για GLS approaches (π.χ. όπως αυτή στη Φρανκφούρτη) η οποία (αν και CAT-I) μειώνει πολύ τα minums (~400ft), αλλα κατι τέτοιο δεν έχει γίνει για τα Ιωάννινα.
 
Top