De Havilland Comet

Εδώ όλες οι συζητήσεις σχετικά με τους κατασκευαστές αεροσκαφών και θέματα αεροσκαφών, εξαρτημάτων κτλ.
Άβαταρ μέλους
solro
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 566
Εγγραφή: 04 Μαρ 2011, 23:05
x 89

Re: Ενδιαφέροντα άρθρα/video στο internet

Δημοσίευσηαπό solro » 01 Ιαν 2012, 23:37

Η ωραιότερη σκηνή με Commet,. από την ταινία "Το δίκανο".

http://www.youtube.com/watch?v=fjAfpIgVN_c&feature=embed#at=4894

Μπορεί κάποιος να μας πει τον ρόλο του κουβά που βρίσκεται κρεμασμένος στο φτερό;
0 x


Άβαταρ μέλους
Tolis A340
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 152
Εγγραφή: 09 Μάιος 2011, 12:11
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTS

Re: Ενδιαφέροντα άρθρα/video στο internet

Δημοσίευσηαπό Tolis A340 » 01 Ιαν 2012, 23:39

Χαχα βαζω στοιχημα οτι το ειδες τωρα στην τηλεοραση και ειπες να το βαλεις ε;Σωστος!
0 x

Άβαταρ μέλους
solro
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 566
Εγγραφή: 04 Μαρ 2011, 23:05
x 89

Re: Ενδιαφέροντα άρθρα/video στο internet

Δημοσίευσηαπό solro » 02 Ιαν 2012, 00:33

Πολύ σωστός!!
Από αύριο θα σας δείξω και το αγαπημένο μου 707!!!
0 x

ckabi
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 178
Εγγραφή: 05 Οκτ 2006, 10:00
x 8

De Havilland Comet

Δημοσίευσηαπό ckabi » 04 Ιαν 2012, 09:07

solro έγραψε:Η ωραιότερη σκηνή με Commet,. από την ταινία "Το δίκανο".

http://www.youtube.com/watch?v=fjAfpIgVN_c&feature=embed#at=4894

Μπορεί κάποιος να μας πει τον ρόλο του κουβά που βρίσκεται κρεμασμένος στο φτερό;


Ήθελα κάποτε να κανω καταγραφή όλων των αεροπλάνων (κυρίως της Ολυμπιακής) που εμφανίζονται στις ελληνικές ταινίες, να κόψω το κομματάκι που εμφανίζονται και να φτιάξω ένα DVD. Και δόξα το Θεό ο πατέρας δεν εχει αφήσει εφημερίδα και περιοδικό που είχε ελληνική ταινία και να μην την πήρε.

αλλά πού χρόνος ρε γαμώ το...
0 x


Άβαταρ μέλους
gonso
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 1577
Εγγραφή: 23 Απρ 2005, 15:16
Τοποθεσία: 52N00W
x 128

Ο Κουβάς !

Δημοσίευσηαπό gonso » 04 Ιαν 2012, 12:00

O κουβάς .....


Αυτή θα ήταν ωραία ερώτηση για το κουίζ....αν ήξερα την σωστή απάντηση!

Φαίνεται ότι εκέι είναι σωλήνας του fuel jettison (απόρριψης καυσίμων). To θέμα είναι ότι δεν είμαι σίγουρος ότι ο Κομήτης είχε τέτοιο σύστημα. Μπορεί να το είχε μόνο σε μερικά μοντέλα.

Αν είχε και από εκεί κρεμιέται ο κουβάς, προφανώς το σύστημα είχε διαρροές που μπορεί να προκαλούνταν από την διαστολή των καυσίμων όταν το αεροπλάνο καθόταν στον ήλιο μετά την πετρέλευση.

Με πιό "βαθύ" ψάξιμο βρήκα αυτα:

http://www.flightglobal.com/airspace/me ... rawing.jpg

Το σχεδιάγραμμα δυστυχώς δεν έχει ανάλυση. Όμως, στη θέση 26 και 28 βλέπουμε το σωλήνα από τον οποίο κρέμεται ο κουβάς. Δείχνει να βγαίνει από την αριστερή δεξαμενή καυσίμων. Το ότι είναι μόνο στη μία μεριά, δεν αποκλείει να είναι κάτι τέτοιο, μιάς και μπορεί να απέρριπτε μόνο τα κάυσιμα στη δεξαμενή της κοιλιάς.

Σε αυτήν την καταπληκτική φωτό:

http://airpixbycaz.co.uk/cazsite/galler ... lhr101.jpg

βλέπουμε πάλι τον σωλήνα στο αριστερό φτερό ανάμεσα σε δύο φλάπ. Το πράγμα βρωμάει όμως. Ο σωλήνας είναι εύκαμπτος. Αυτό φαίνεται και από τη θέση 26 του σχεδιαγράμματος. Μπορεί να είχε "μακακίες" στο σχεδιασμό ο Κομήτης, αλλά έυκαμπτο σωλήνα καυσίμου και μάλιστα υψηλής πίεσης για απόρριψη......χμ. Αμφιβάλλω.

Αυτό το εύκαμπτο είναι γρίφος. Κανένας μηχανικός ρε παιδιά!

(Συγνώμη για το "ξεδίπλωμα", αλλά μιάς και δεν "παίζω" στο κουίζ, κάπου πρέπει και εγώ να εκτονωθώ!)
0 x
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Άβαταρ μέλους
Nontas
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 318
Εγγραφή: 25 Απρ 2007, 19:06
x 40

Re: Ενδιαφέροντα άρθρα/video στο internet

Δημοσίευσηαπό Nontas » 04 Ιαν 2012, 13:56

Πρέπει να είναι fuel tank vent tube. Στη διάρκεια του ανεφοδιασμού με καύσιμα όλο και κάτι θα ξεχειλίσει απο εκεί.
Μπορεί ο ίδιος σωλήνας να χρησιμοποιείται και για το jettison, δεν ξέρω αν το comet είχε τέτοιο σύστημα. Συνήθως το ακρο αυτών των σωλήνων είναι λαστιχένιο για λόγους αποφυγής στατικού ηλεκτρισμού/σπινθήρων.
Καπου έχω ένα βιβλίο για το comet, αν το βρώ θα επανέλθω για επιβεβαίωση.


Edit:
ναι, αυτό είναι:
Εικόνα

Για το λαστιχένιο σωλήνα δεν υπάρχει θέμα αντοχής γιατί είναι ανοιχτοι στην άκρη οπότε δεν "μπλοκάρεται" η πίεση. Ιδιο ακριβώς σωλήνα jettison έχουν όλα τα airbus.
0 x

Άβαταρ μέλους
solro
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 566
Εγγραφή: 04 Μαρ 2011, 23:05
x 89

Re: Ενδιαφέροντα άρθρα/video στο internet

Δημοσίευσηαπό solro » 04 Ιαν 2012, 14:56

gonso έγραψε:Με πιό "βαθύ" ψάξιμο βρήκα αυτα:

http://www.flightglobal.com/airspace/me ... rawing.jpg


Πολυ ωραίο σχέδιο.Αλλά χωρίς το υπόμνημα δεν μας λέει και πολλά...
Btw έχει γίνει 100% με το χέρι :shock:

Ο σωλήνας είναι εύκαμπτος. Αυτό φαίνεται και από τη θέση 26 του σχεδιαγράμματος. Μπορεί να είχε "μακακίες" στο σχεδιασμό ο Κομήτης, αλλά έυκαμπτο σωλήνα καυσίμου και μάλιστα υψηλής πίεσης για απόρριψη......χμ. Αμφιβάλλω.


Επίσης φαίνεται ότι ο σωλήνας κινείται μαζί με τα flaps.
Αν χρειαστει να γίνει fuel dump με extended flaps τότε θα συμβεί μάλλον αυτό.
Ελπίζουμε ότι απαγορευόταν τότε το fuel dump με extended flaps.
0 x


Άβαταρ μέλους
gonso
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 1577
Εγγραφή: 23 Απρ 2005, 15:16
Τοποθεσία: 52N00W
x 128

Re: Ενδιαφέροντα άρθρα/video στο internet

Δημοσίευσηαπό gonso » 04 Ιαν 2012, 15:25

Νώντα, αυτό ακριβώς έψαχνα και βρήκα, αλλά δεν μου άνοιγε. Τώρα έχουμε μία πιό πλήρη εικόνα.

Οι δύδιμοι σωλήνες είναι πιό μεγάλοι και μάλλον είναι της απόρριψης. Ο άλλος πίό δεξιά πρέπει να είναι η υπερχείλιση και εξαέρωση. Όμως, οι εξαερώσεις και οι υπερχειλίσεις, είναι συνήθως κοντά στο υψηλότερο επίπεδο καυσίμων, άρα κοντά στις άκρες των φτερών (λόγω γωνίας φτερού).

Παραμένει το ερώτημα γιατί όλα από την αριστερή μεριά. Έστω ότι οι δύο σωλήνες απόρριψης βγάζουν καύσιμο μόνο από τη δεξαμενή της κοιλιάς. Γιατί όμως δεξιά δεν υπάρχει υπερχείλιση?

Πάντως, ο κουβάς μάλλον ήταν για μικρές ποσότητες καυσίμου και όχι γιά νερά ή λάδια (υδραυλικά ή λιπαντικά)
0 x
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Άβαταρ μέλους
Nontas
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 318
Εγγραφή: 25 Απρ 2007, 19:06
x 40

Re: Ενδιαφέροντα άρθρα/video στο internet

Δημοσίευσηαπό Nontas » 04 Ιαν 2012, 15:52

Σωλήνες vent υπήρχαν 2, συμμετρικά δεξιά-αριστερά.
Για το dump είχε 2 αριστερά (προφανώς αριστερής πτέρυγας και κεντρικής) και μία δεξιά.
Στο cutaway δεν τις δείχνει δεξιά για λόγους απλοποίησης του σχεδίου. σε όλες τις φωτο όμως διακρίνονται πχ:
http://www.airliners.net/photo/Dan-Air- ... d152936201
0 x

Άβαταρ μέλους
AirNamibia
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 769
Εγγραφή: 25 Φεβ 2016, 10:17
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): HVN
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTT
x 116

Re: De Havilland Comet

Δημοσίευσηαπό AirNamibia » 04 Οκτ 2018, 10:46

Φέτος αφού γιορτάσαμε τα 50 χρόνια του Β747 ήλθε η σειρά της επετείου 60 έτη αεριωθούμενα α/φ πάνω από τον Ατλαντικό.
4 Οκτωβρίου 1958 το de Havilland Comet4 *
της BOAC έκανε σε 7 ώρες την πτήση Λονδίνο για Νέα Υόρκη.

https://www.businesstraveller.com/busin ... -atlantic/

Στις 26 Οκτωβρίου 1958 έκανε η Pan Am το δρομολόγιο JFK για Le Bourget Παρίσι με Β707


και να θυμηθούμε και τα 4 Comet4 της ΟΑ που κάποτε τα Ελληνικά φτερά έπαιζαν ανάμεσα στους πρωτοπόρους.

Το 1962

https://www.airliners.net/photo/Olympic ... I1Ug%3D%3D

και το 1965

https://www.airliners.net/photo/Olympic ... I1Ug%3D%3D

Τα Comet4 της ΟΑ έκαναν και τα πρώτα codeshare παγκοσμίως, με την BEA.

Το 1966 τα Β707 της ΟΑ πέταγαν για JFK

https://www.airliners.net/photo/Olympic ... U1lQ%3D%3D

https://www.airliners.net/photo/Olympic ... AY2gNVA%3D


* Πρώτη εμπορική cargo πτήση 2 Μαΐου 1952, το 1953 η BOAC πετούσε με ενδιάμεσους σταθμούς για Γιοχάνεσμπουργκ, Τόκυο, Σιγκαπούρη, Κολόμβο, η Union Aéromaritime de Transport για Δυτική Αφρική και Μέση Ανατολή.
Μετά από σχεδιαστικά προβλήματα, άρχισαν να πετούν ξανά το 1958. Το κόστος του α/φ ήταν £1,140,000, σε σημερινές συνθήκες £24,440,000
0 x


Άβαταρ μέλους
AGV
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 502
Εγγραφή: 13 Απρ 2011, 22:03
Τοποθεσία: Ύπαιθρος
x 75

Re: De Havilland Comet

Δημοσίευσηαπό AGV » 05 Οκτ 2018, 15:21

Η πρώτη δοκιμαστική πτήση του κομήτη έγινε στις 27/7/1949. Στη σχεδίαση εκείνη ο κομήτης ήταν μικρός και είχε τετράγωνα παράθυρα που αποδείχθηκαν καταστροφικά:
[img]G-ALVG.jpg[/img]
Τα τετράγωνα παράθυρα επέφεραν μεγάλη καταπόνηση στην άτρακτο η οποία τελικά έσκαγε σαν μπαλόνι. Στη βελτιωμένη σχεδίαση ο κομήτης ήταν σαφώς μεγαλύτερος με στρογγυλά παράθυρα:

[img]SX-DAL.jpg[/img]

Τελικά όμως ο κομήτης νικήθηκε από τον ανταγωνιστή του το B707 καθώς με τους εξωτερικούς κινητήρες είχε μικρότερο κόστος συντήρησης, ενώ και η χωρήτικότητά του σε επιβάτες ήταν μεγαλύτερη.
Συνημμένα
SX-DAL.jpg
SX-DAL: Ο κομήτης μετά το 1956.
G-ALVG.jpg
G-ALVG : Ο κομήτης πριν το 1955.
0 x

Άβαταρ μέλους
Nontas
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 318
Εγγραφή: 25 Απρ 2007, 19:06
x 40

Re: De Havilland Comet

Δημοσίευσηαπό Nontas » 12 Οκτ 2018, 03:35

Tο μειονέκτημα με τους κινητήρες δεν ήταν στο κόστος συντήρησης αλλά στο οτι πέρναγαν μέσα από τις κύριες δοκούς της πτέρυγας και δεν μπορούσε να αυξηθεί η διάμετρός τους, Έτσι όταν φτιάχτηκαν οι πολύ αποδοτικότεροι κινητήρες turbofan ενώ στο Boeing "κρεμάστηκαν" εύκολα στα pylons, στο Comet υπήρχαν αξεπέραστα δομικά και αεροδυναμικά προβλήματα. Εκεί χάθηκε οριστικά το παιχνίδι και παρά το ότι στη 10ετία του '50 οι Βρετανοί ήταν ακόμη μπροστά απο τους Αμερικανούς στους κινητήρες, στο Comet ήταν αδύνατο να τους τοποθετήσουν!

Ο κομήτης υστερούσε στα πάντα απο το 707 εκτός απο το marketing.
Είχε σχεδιαστεί από επιτροπή (!) κατά τη διάρκεια του πολέμου (Brabazon comitee) ήταν δηλ. τεχνολογικά 10 χρόνια παλαιότερος απο το Boeing και φτιάχτηκε απο μια βιομηχανία που δεν είχε καμία εμπειρία στις συμπιεζόμενες ατράκτους. Το μόνο πρόβλημα της Boeing ήταν ότι μετά τον πόλεμο εκτός Αμερικής στην πολιτική αεροπορία ήταν άγνωστη.
1 x

Άβαταρ μέλους
jj_lgkr
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 286
Εγγραφή: 27 Νοέμ 2012, 17:27
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): SAA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDDH
x 49

Re: De Havilland Comet

Δημοσίευσηαπό jj_lgkr » 14 Οκτ 2018, 13:08

Ο παππούς μου ήταν ο navigator του G-ALYY που έπεσε το '54. Φυσικά δεν τον γνώρισα ποτέ, αλλά η γιαγιά μου μου μετέφερε ότι στα πληρώματα δεν άρεσε καθόλου να πετάνε με το Comet (η ίδια ήταν αεροσυνοδός της SAA), περισσότερο τα παρομοίαζαν με φέρετρα. Ίσως είχαν συνηθήσει σε ελικοφόρα βέβαια, οι περισσότεροι ήταν βετεράνοι του Β' ΠΠ...
Τουλάχιστον κάθε φορά που πετάω και βλέπω τα στρογγυλεμένα παράθυρα έχω να τον θυμάμαι.
Συγγνώμη για το ελαφρώς off-topic.
1 x


Άβαταρ μέλους
AirNamibia
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 769
Εγγραφή: 25 Φεβ 2016, 10:17
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): HVN
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTT
x 116

Re: De Havilland Comet

Δημοσίευσηαπό AirNamibia » 15 Οκτ 2018, 08:41

Πριν 51 χρόνια :( είχαμε και την πτώση του Κυπριακού κομήτη και τα σενάρια συνομωσίας ακόμη κρατούν το ενδιαφέρον

http://www.iefimerida.gr/news/450940/ta ... s-o-grivas

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CF ... %CE%B7_284
0 x

Άβαταρ μέλους
AGV
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 502
Εγγραφή: 13 Απρ 2011, 22:03
Τοποθεσία: Ύπαιθρος
x 75

Re: De Havilland Comet

Δημοσίευσηαπό AGV » 15 Οκτ 2018, 12:15

jj_lgkr έγραψε:στα πληρώματα δεν άρεσε καθόλου να πετάνε με το Comet ..., περισσότερο τα παρομοίαζαν με φέρετρα.


Η πρώτη εμπορική πτήση του κομήτη ήταν στις 2/5/1952. Σε λιγότερο από 2 χρόνια, στις 10/1/1954 ο κομήτης G-ALYP διαλύθηκε λίγο μετά την απογείωσή του από τη Ρώμη. Οι πτήσεις διακόπηκαν, περί τις 60 τροποποιήσεις έγιναν στα αεροσκάφη, μέχρι να ξαναρχίσουν να πετούν στις 23/3/1954. Σχεδόν αμέσως μετά, στις 8/4/1954 ο κομήτης G-ALYY διαλύθηκε κοντά στη Νάπολη. Όλος ο στόλος αποσύρθηκε και ξεκίνησαν εκτεταμένες έρευνες. Με τέτοιο ιστορικό ακόμα και αν πετούσε κανείς με τον εξελιγμένο κομήτη IV δεν θα μπορούσε να αποφύγει το συναίσθημα ότι έπαιζε με τη ζωή του.

Βέβαια η ανθρώπινη γνώση βελτιώθηκε τόσο ώστε να μην ξαναθρηνήσουμε άλλα θύματα με παρόμοιο τρόπο.
Καθιερώθηκε ειδικός έλεγχος συμπίεσης όπου ολόκληρη η άτρακτος βαπτισμένη μέσα σε δεξαμενή υποβαλλόταν σε διαρκείς κύκλους συμπίεσης & αποσυμπίεσης για να αποδειχθεί η αντοχή της.
Από την ίδια έρευνα, προέκυψαν επίσης και οι Μη Καταστροφικοί Έλεγχοι (NDT - Non Destructive Tests) που χρησιμοποιούμε μέχρι σήμερα για να ελέγχουμε τις δομές αν έχουν υποστεί ρωγμές.
Συνημμένα
DeHavillandTrident_pressuretest.jpg
DeHavillant Trident Δοκιμή συμπίεσης
2 x



Επιστροφή σε “Αεροσκάφη και κατασκευαστές”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης