Γενικές ερωτήσεις για πτήσεις με ryanair

λοιπόν μίλησα μαζί τους στο chat. Ενημερώνω για να ξέρουν και άλλοι που μπορεί να τους συμβεί

αρχικά μου απάντησαν τυπικά πως σε όλες τις πτήσεις - ανεξάρτητα από το αν είναι με ανταπόκριση - οι βαλίτσες πάνε στο αμπάρι εκτός και αν πληρώσεις για να τις πάρεις καμπίνα.

Όταν τους είπα πως στην κράτησή μου εμφανίζει πως έχω "Κάνατε κράτηση για Προτεραιότητα & 2 χειραποσκευές", μου απάντησαν ότι "τότε θα πάρετε τη χειραποσκευή σας μαζί σας στην καμπίνα"

Τέλος όταν επέμεινα ότι "εντάξει αλλά εγώ ποτέ δεν αγόρασα/πλήρωσα για Προτεραιότητα & 2 χειραποσκευές" η απάντηση ήταν πως για κάποιο λόγο (?) αυτή προστέθηκε αυτόματα και μάλιστα χωρίς να χρεωθεί. Δεν μου έδωσε όμως να καταλάβω ότι αυτό είναι κάτι που συμβαίνει πάντα. Οπότε θεωρώ ότι δεν θα έχω πρόβλημα κανένα.

Είναι πρώτη φορά που βλέπω στη ryanair πτήση με ανταπόκριση κρατώντας το πρώτο σκέλος να βγαίνει φθηνότερη από την πρώτη πτήση μόνη της. Συγκεκριμένα το Αθήνα-->Μπέργκαμο-->Παλέρμο το έβγαζε 10€ τη στιγμή που το Αθήνα-->Μπέργκαμο είχε κάπου 28€
 
Καλημέρα!

Επισυνάπτω ανάλυση ναύλου και φόρων σε πρόσφατη κράτηση μου με Ryanair (Ath-Skg).

Γνωρίζει κάποιος πως γίνεται οι φόροι και χρεώσεις (πλην ναύλου) να είναι τόσο χαμηλοί; Μόνο το Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αεροδρομίων (ΤΕΑΑ) είναι 12 ευρώ.

Συνεπώς, με ενημέρωσαν πως δεν δικαιούμαι καμία επιστροφή φόρων (λόγω τέλους ακύρωσης 20 ευρώ) :banana: :twisted:
 

Attachments

  • Screen Shot 2018-10-19 at 12.23.15.png
    Screen Shot 2018-10-19 at 12.23.15.png
    42,5 KB · Προβολές: 2.279
H ryan εχει κανει ειδικη συμφωνια με τα αεροδρομια. Δε θα μπορουσε να λειτουργησει στο Βενιζελο με τα 30+ ευρω φορο που χρεωνει ανα επιβατη.

Ειναι και ο λογος που δεν ηρθε στην Ελλαδα δυο χρονια νωριετερα.
Ειχε ζητησει απο το αερδρομιο της Αθηνας να τους χρεωνει λιγοτερο και αυτοι θα εφερναν αλλα 2 εκατομμυρια επιβατες το χρονο και ειχαμε πει οχι. Δυο χρονια μετα ειπαμε ναι. :rolleyes:
 
Δε νομίζω να ισχύει αυτό που λες, διότι πολύ απλά δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού για τους υπόλοιπους αερομεταφορείς, για την παροχή των ίδιων υπηρεσιών. Οι φόροι GR, WQ, WP, ZL, F8 είναι κοινοί για όλους τους επιβάτες και υπολογίζονται βάσει της ηλικίας του επιβάτη και του προορισμού του, ανεξαρτήτως αερομεταφορέα. Αυτό που κάνει η FR, είναι είτε να «κρύβει» μέρος των φόρων στο ναύλο και να εμφανίζει ως φόρο τον ΦΠΑ 24% (αν προσέξεις στο παράδειγμα του diontheo, τα €6,96 φόρος είναι ακριβώς το 24% επί των €28,99 του ναύλου), είτε να τους «επιδοτεί» ως προσφορά αντί διαφήμισης.

Άρα, για αυτό το δρομολόγιο, η FR θα πρέπει να πληρώσει τους εξής φόρους και τέλη:
GR €12.00 υπέρ Ελληνικού Δημοσίου
WQ €5,00 + ΦΠΑ για τον ΑΙΑ (security)
WP €12,69 + ΦΠΑ για τον ΑΙΑ (passenger facility charge)

Άρα για φόρους έχουμε: €29,69 εκ των οποίων τα €17,69 υπόκεινται κανονικά σε ΦΠΑ 24% = €33,94.
Η FR υπολογίζει €28,99 ναύλο + €6,96 ΦΠΑ + 0,69 passenger fee = €36,64.
Εδώ λοιπόν, η FR έχει βγάλει ένα έσοδο €2,70 από τον επιβάτη

Carrier specific fees, υπάρχουν σε άλλες χώρες, όπως π.χ. στη Γερμανία, όπου οι ισραηλινοί αερομεταφορείς επιβαρύνουν τα εισιτήριά τους με ένα επιπλέον τέλος, το οποίο αποδίδουν στο αεροδρόμιο, λόγω των επιπρόσθετων μέτρων ασφαλείας που ζητούν να υπάρχουν στα αεροδρόμια όπου επιχειρούν.
 
kotobloco":3ol6f6bv said:
Ειναι και ο λογος που δεν ηρθε στην Ελλαδα δυο χρονια νωριετερα.
Ειχε ζητησει απο το αερδρομιο της Αθηνας να τους χρεωνει λιγοτερο και αυτοι θα εφερναν αλλα 2 εκατομμυρια επιβατες το χρονο και ειχαμε πει οχι. Δυο χρονια μετα ειπαμε ναι. :rolleyes:

Ουδέποτε είπαμε ναι. Η Ryanair το ζητούσε επιτακτικά και με πολλή δημοσιότητα, αλλά δεν της δόθηκε. Απλά είδε πως ακόμη και έτσι μπορεί να βγάλει χρήματα και τελικά μπήκε και στην Αθήνα (έχοντας αυξήσει και τον στόλο της αρκετά). Πληρώνει κάπως λιγότερα (όπως και άλλες εταιρείες), διότι δεν κάνει χρήση κάποιων από τις υπηρεσίες του αεροδρομίου (π.χ. φυσούνες, λιγότερα check in desks αναλογικά κλπ).

Τα ναύλα, όπως εμφανίζονται στον επιβάτη είναι σχετικά πλασματικά, αφού υπολογίζει σε έσοδα από διάφορες πηγές (πρόστιμα για check in, βαλίτσες, πωλήσεις, θέσεις κλπ). Επίσης είναι από τις πιο δύσκολες εταιρείες στις αποζημιώσεις. Η εταιρεία κοιτάει πάντα να γεμίσει τα αεροπλάνα και πολλές φορές δίνει εισιτήρια σε τιμές (πολύ) κάτω του κόστους.
 
aakunz":2c3wh6qb said:
Δε νομίζω να ισχύει αυτό που λες, διότι πολύ απλά δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού για τους υπόλοιπους αερομεταφορείς, για την παροχή των ίδιων υπηρεσιών. Οι φόροι GR, WQ, WP, ZL, F8 είναι κοινοί για όλους τους επιβάτες και υπολογίζονται βάσει της ηλικίας του επιβάτη και του προορισμού του, ανεξαρτήτως αερομεταφορέα. Αυτό που κάνει η FR, είναι είτε να «κρύβει» μέρος των φόρων στο ναύλο και να εμφανίζει ως φόρο τον ΦΠΑ 24% (αν προσέξεις στο παράδειγμα του diontheo, τα €6,96 φόρος είναι ακριβώς το 24% επί των €28,99 του ναύλου), είτε να τους «επιδοτεί» ως προσφορά αντί διαφήμισης.

Άρα, για αυτό το δρομολόγιο, η FR θα πρέπει να πληρώσει τους εξής φόρους και τέλη:
GR €12.00 υπέρ Ελληνικού Δημοσίου
WQ €5,00 + ΦΠΑ για τον ΑΙΑ (security)
WP €12,69 + ΦΠΑ για τον ΑΙΑ (passenger facility charge)

Άρα για φόρους έχουμε: €29,69 εκ των οποίων τα €17,69 υπόκεινται κανονικά σε ΦΠΑ 24% = €33,94.
Η FR υπολογίζει €28,99 ναύλο + €6,96 ΦΠΑ + 0,69 passenger fee = €36,64.
Εδώ λοιπόν, η FR έχει βγάλει ένα έσοδο €2,70 από τον επιβάτη

Carrier specific fees, υπάρχουν σε άλλες χώρες, όπως π.χ. στη Γερμανία, όπου οι ισραηλινοί αερομεταφορείς επιβαρύνουν τα εισιτήριά τους με ένα επιπλέον τέλος, το οποίο αποδίδουν στο αεροδρόμιο, λόγω των επιπρόσθετων μέτρων ασφαλείας που ζητούν να υπάρχουν στα αεροδρόμια όπου επιχειρούν.


Δεν διαφωνω με τον υπολογισμο σου, αντιθετα φαινεται να ξερεις τους φορους και το break down τους.

Σε ρωταω μονον το εξης. Θεωρεις οτι θα με 2.70 ευρω κερδος ανα επιβατη (που δεν ειναι κερδος, ειναι revenue aka τζιρος) θα ηταν βιωσιμο το operation? Η Ryanair εχει σαν CSK 0,04 ευρω. Αυτο ειναι Cost per Seat Kilometer. Αρα της κοστιζει 4 λεπτα για να πεταξει μια θεση για ενα χιλιομετρο. Αρα στο Αθηνα- θεσσαλονικη, της κοστιζει 20 ευρω η καθε θεση. Στα 20 ευρω περιλαμβανεται το κοστος καυσιμου, αεροπλανου, πληρωμη τεχνικων, προσωπικου, navigation fees κτλ. Με βαση το επιχειρημα σου λοιπον, 20 ευρω το κοστος, και 33,94 οι φοροι. Θα εβγαζε κερδος μονο για οσα εισιτηρια πωλουνταν για πανω απο 54 ευρω στο Αθηνα Θεσσαλονικη.

Νομιζω ειναι σαφες.

Οπως ειπε και o sunnysky, εχει κανει ειδικη συμφωνια και πληρωνει λιγοτερα. Οχι boarding gates, λιγοτερα counters, πιο φτηνα gates κτλ.
 
καλο ειναι να μην ανακατευουμε τις "επιδοτησεις" (διαφορων "τυπων" πχ ανοιγμα καινουριας γραμμης, τυπος αεροσκαφους κτλ) με τους φορους

επισης να μην ανακατευουμε CASK (και οχι CSK...) και αλλα οπως λενε στο χωριο μου το διπλοντουβαρο .... "acronyms"

μην ξεχναμε οτι εδω και παρα μα παρα πολυ καιρο οι αεροπορικες "εταιρες" δεν περιμενουν να βγαλουν τα εξοδα τους απο τα εισητηρια αλλα απο επιπλεον υπηρεσιες και προιοντα

τελος εχω εξηγησει παλαιοτερα οτι ειδικα ο ιρλανδος ακομα και αν εχει τα αεροπλανα του καθηλωμενα βγαζει κερδος απο τον τροπο που εχει "κανονισει" και διαχειριστει τα πτητικα του μεσα (οχι μονο του τα εχουν δωσει "δωρεαν" αλλα περνει και "ρεστα" και δεν ειναι μεταφορικη χρηση γραπτου λογου ) ....

η αεροπορικη βιομηχανια ανεκαθεν ηταν πολυπλοκη.... απο το 1990 και μετα εχει γινει ακομα πιο πολυπλοκη

αυτα τα ολιγα στο εντος εκτος και επι ταυτα οσο αφορα το θεμα (γιατι αν δεν εχουμε βγει ειμαστε οριακα να βγουμε εκτος θεματος)
 
Ποιος πληρώνει την Ryanair για να έχει τα αεροπλάνα της καθηλωμένα;
 
Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας!

Θα προσπαθήσω να βρώ κάποια άκρη με τον Συνήγορο Καταναλωτή.
 
KGP":lre4acl8 said:
μην ξεχναμε οτι εδω και παρα μα παρα πολυ καιρο οι αεροπορικες "εταιρες" δεν περιμενουν να βγαλουν τα εξοδα τους απο τα εισητηρια αλλα απο επιπλεον υπηρεσιες και προιοντα

τελος εχω εξηγησει παλαιοτερα οτι ειδικα ο ιρλανδος ακομα και αν εχει τα αεροπλανα του καθηλωμενα βγαζει κερδος απο τον τροπο που εχει "κανονισει" και διαχειριστει τα πτητικα του μεσα (οχι μονο του τα εχουν δωσει "δωρεαν" αλλα περνει και "ρεστα" και δεν ειναι μεταφορικη χρηση γραπτου λογου ) ....

η αεροπορικη βιομηχανια ανεκαθεν ηταν πολυπλοκη.... απο το 1990 και μετα εχει γινει ακομα πιο πολυπλοκη

Αγαπητε, δε βγαζω νοημα απο τα οσα λες.

Οι εταιρειες βγαζουν τα κερδη τους οχι απο τα εισιτηρια αλλα απο τα επιπλεον προιοντα που πουλανε. Δηλαδη τι; Εννοεις το ancilliary revenue? Το κοστος για την βαλιτσα, τη θεση και τον ενα καφε που θα παρει ο επιβατης; Δε νομιζω...

Επισης πως βγαζει κερδος εχοντας καθηλωμενα τα αεροπλανα του;;; :wall: :wall:

Με 25 λεπτα turnaround καθε αλλο παρα καθηλωμενα τα εχει.

Και το η αεροπορικη βιομηχανια ειναι πολυπλοκη δεν ειναι επιχειρημα.
Αν θες να διαφωνησεις για να διαφωνησεις καντο με επιχειρηματα.

Φιλικα.
 
Top