Δικαιώματα επιβατών

Εφόσον οι πτήσεις ήταν στην ίδια κράτηση είναι υπαιτιότητα της εταιρίας οπότε θα αναλάμβανε να σε αναδρομολογησει στην επόμενη δυνατή, και να σου καλύψει έξοδα διαμονής εάν ήταν απαραίτητο
 
Το πιθανότερο ναι, αλλά δεν είναι και υποχρεωμένη (ειδικά αν μιλάμε για Ryanair και όχι Swiss).
 
Η LH Group σε πολύ γενικές γραμμές, έχει τη διάθεση να βοηθήσει, αλλά από τη στιγμή που κάποιος έχει αγοράσει χωριστά εισιτήρια για κάθε ταξίδι, ακόμα και εάν πρόκειται για τον ίδιο αερομεταφορέα, δεν υπάρχει υποχρέωση παροχής φροντίδας σε περίπτωση irregularity.

Η OneWorld είναι πλέον κάθετα αντίθετη σε αυτήν την πρακτική:

From 01 June 2016, the oneworld policy on accepting customers travelling
on separate tickets was changed. BA, along with our oneworld partners, has
implemented this change in policy which is as follows:

Only those customers that have separate tickets issued in the same
PNR/booking for flights operated by a oneworld partner, will be accepted
for through check-in

 Customers that have separate tickets issued in separate PNRs/bookings
will not be accepted for through check-in, regardless of which carriers
they are connecting on to, including BA or any oneworld partner.

 These customers, and their baggage, will only be checked in to the
destination showing in the system. No on carriage details are to be added
into the check-in system at any stage.

 Please note that where a customer has separate tickets, the Most
Generous Allowance (MGA) rule for baggage does not apply and any
excess baggage will apply as per the ticketed sector for that ticket.
Customers that do have a ticket that has all journeys listed (a 'through
ticket'), will continue to receive the full benefits including through checked
baggage, most generous baggage allowance and full assistance if their journey
is disrupted.

The change oneworld made on 1 June means oneworld is applying the same policy that has been offered
by some other global airline alliances for a long time.
 
Μάλλον εξαρτάται και από την περίπτωση. Ιδιαίτερα σε περιπτώσεις όπου τους είναι σαφώς ότι έκλεισες τα δύο εισιτήρια γιατί έτσι ήτανε πιο φθηνό (δηλ. «παρακάμπτοντας» τους ναύλους τους), δεν θα ήμουνα τόσο σίγουρη εάν μετά σε βοηθάνε όταν κάτι πάει στραβά…
 
Σε πτήση μου στις 30.10 με το εξής πρόγραμμα ATH-DOH 17.55-23.25 και ακολούθως DOH-HKG 02.00-14.30 με την QR, μια καθυστέρηση στο πρώτο σκέλος (αναχώρηση 20.23- άφιξη 01.35) οδήγησε σε απώλεια της ανταπόκρισης και τοποθέτησης μας σε επόμενη πτήση 7 ώρες μετά, όπου εν τέλει φτάσμαμε εξαθλιωμένοι στο HKG στις 21.30.Ο λόγος ήταν maintenance issues, όπως είπε ο πιλότος.Έστειλα claim για compensation στην εταιρία, οι οποίοι κάνουν τους Κινέζους, επειδή λέει "there is nothing that can be done about technical issues". Πως μου προτείνετε να δράσω στη συνέχεια, δεδομένου ότι η εταιρία με εμπαίζει και έχω χάσει ήδη τρελές ώρες να κάθομαι να γράφω επιστολές;
Επειδή έχω διαβάσει τα πάντα για το νόμο 261/2004, είναι 100% προς το μέρος μας,καθότι τα technical and maintenance issues είναι προς ευθύνη της εταιρίας και χρήζουν αποζημίωσης.
Κάθε βοήθεια καλοδεχούμενη.
 
Μπορεί να δικαιούσαι αποζημίωση, αλλα η αεροπορική μπορεί να κάνει το κάθετι για να αποφυγει την καταβολη της. Ειδικά κιόλας αν είναι αεροπορική από 3η χώρα (βλ. Qatar).
Αν η εταιρεία δεν ανταποκρίνεται, το επόμενο βήμα είναι να απευθυνθείς στο αρμόδιο τμήμα της ΥΠΑ, το οποίο με τη σειρά του καλεί την εταιρεία να ανταποκριθεί και να απολογηθεί για τη μη καταβολή αποζημίωσης και αν αυτή δεν συμμορφωθεί επιβάλει ποινή (πρόστιμο). Συνήθως επειδή το πρόστιμο ανά επιβάτη είναι πολλαπλάσιο της αποζημίωσης, οι εταιρείες τελικά καταβάλουν την αποζημίωση στον επιβάτη.
 
STAVROS_ATH o κανονισμός είναι σαφής:

If you miss a connecting flight travelling within the EU or outside the EU on a flight originating from an EU country, you should be entitled to compensation, if you arrive at your final destination with a delay of more than 3 hours. It is not relevant if the carrier operating the connecting flights is an EU or non-EU airline.

https://europa.eu/youreurope/citizens/t ... dex_en.htm

Το τεχνικό πρόβλημα είναι πρόβλημα της εταιρείας και υπό τον έλεγχο της. Σόρρυ κιόλας, αλλά ξέρουμε ότι οι εταιρείες δεν καθυστερούν επίτηδες, υπάρχει πάντα μια αιτία "που δεν μπορούσαν να κάνουν τίποτα". Αν δεν είναι απεργία ΥΠΑ ή ηφαίστειο bad luck. Εγώ σε αυτές τις περιπτώσεις στέλνω κατευθείαν το έγγραφο, γιατί ξέρω ότι χάνω τον χρόνο μου με ψεύτες ή με άσχετους σε κάθε εταιρεία:

https://ec.europa.eu/transport/sites/tr ... orm_en.pdf
 
Έχεις απόλυτο δίκιο flesland, για αυτό και εγώ έστειλα ένα ξεχεστήριο email, όπου προσπαθούσα για δεύτερη φορά να επαναλάβω ότι ο νόμος είναι νόμος και τα τεχνικά τους προβλήματα είναι δική τους υπαιτιότητα.Μου απάντησαν μέσα σε δυο ώρες, ότι μετά από προσεχτικό έλεγχο των γεγονότων θα με αποζημιώσουν με το ποσό των 600 ευρώ, κάτι για το οποίο εξάλλου ήμουν αποφασισμένος να κινήσω γη και ουρανό.
Αρνητική εντύπωση μου έκανε πάντως η αναισθησία του κόσμου μέσα στο αεροπλάνο κατά τη διάρκεια της 2,5 ώρης καθυστέρησης σχεδόν.Δεδομένου ότι η DOH σχεδόν ποτέ δεν είναι ο τελικός προορισμός, όλοι οι άλλοι μάλλον θα έχαναν τις ανταποκρίσεις τους εκτός και αν είχαν connection πάρα πολύ μεγάλο.Κανείς δε μίλησε, κανείς δε διαμαρτυρήθηκε, όλοι χαζογέλαγαν, κανείς δεν έτρεξε στο αεροδρόμιο την ώρα της αποβίβασης να δει αν προλαβαίνει και τι...Παρολο το γεγονός ότι η πτήση μας ήταν στις 02.00 και εμείς φτάσαμε 01.35 δεν έγινε και καμία προσπάθεια από τους υπαλλήλους (τους "connection ambassadors" που λέει και η Α3) να μας 'σπρώξουν" στην πτήση μας και να επιταχύνουν τις διαδικασίες για εξυπηρέτηση του κοινού.Τι να πω.Εκτός και αν είμαι εγώ ο παράλογος.
 
Με αφορμή το πρόσφατο περιστατικό της Ryanair στην Timisoara, αν κατάλαβα καλά η εταιρίες έχουν από πριν δηλώσει ποιο αεροδρόμιο θα χρησιμοποιήσουν ως πρώτο εναλλακτικό και ως δεύτερο εναλλακτικό.

Καταρχήν θεωρώ απαράδεκτο ότι δεν υπάρχει κάποιος κανονισμός που να τις υποχρεώνει να χρησιμοποιούν εναλλακτικά αεροδρόμια πχ max 500-600 χλμ μακριά εφόσον υπάρχουν, αν όχι τα πλησιέστερα.

Αλλά ακόμα κι αν είναι έτσι, δεν θα έπρεπε να είναι υποχρεωμένες να ενημερώνουν τους επιβάτες - όταν εκείνοι βγάζουν το εισιτήριο - ποια είναι τα εναλλακτικά αεροδρόμια; Εδώ υπάρχουν σελίδες με όρους σε μικρά γραμματα, και αυτό που είναι σημαντικό (και θα καθόριζε την απόφαση ενός επιβάτη να χρησιμοποιήσει μία εταιρία ή όχι) δεν αναφέρεται.
 
το flight plan, κοινώς το σχέδιο πτήσης όπου και δηλώνονται τα εναλλακτικά αεροδρόμια γίνεται στο ground time που έχουν τα αεροπλάνα και όχι ποιο πριν (επομένως ΔΕΝ είναι εφικτό κάποιος που αγοράζει ένα εισιτήριο 2 εβδομάδες πριν να ξέρει ποια είναι τα εναλλακτικά αεροδρόμια).
Τέλος, το να καθορίσει ο πιλότος τα εναλλακτικά αεροδρόμια είναι αποτέλεσμα πολλών παραγόντων που δεν θα τα αναλύσουμε εδώ. Καλώς ή κακώς η Ryanair προσγειώθηκε στην Ρουμανία. Το θέμα είναι τι έκανε για να εξυπηρετήσει όσο το δυνατόν καλύτερα τους πελάτες/επιβάτες της και όχι γιατί προσγειώθηκε εκεί. Η όλη φασαρία - δημοσιότητα που έλαβε το γεγονός έγκειται στο γεγονός ότι δεν εξυπηρετήθηκαν όπως ήθελαν οι επιβάτες.
 
Top