Τιμολογιακή πολιτική της Aegean

Μα τί περιμένουν - 2 εβδομάδες πριν από τη πτήση και λίγο πριν από τα Χριστούγεννα πού θα βρεις φθηνά εισιτήρια;

Και αν ψάχνω για εισιτήριο από μέσα Ιανουαρίου βλέπω τιμές από 28,77 Ευρώ.
 
Εντάξει, το άρθρο είναι τραγικό. Αν θέλεις να υποστηρίξεις κάτι έστω και fake, ψάχνεις να βρεις μια ημερομηνία που η πτήση είναι σχεδόν sold out και κοτσάρεις ένα screenshot. Τις 2 προηγούμενες μέρες πχ που είναι στη φωτο και είναι 74€ και 85€ δεν τις είδε ο "περίφημος" δημοσιογράφος Φώτης Φωτεινός :rolleyes: ;
Και φυσικά όπως είπε και ο Ulrike, κατά διαβολική σύμπτωση το screenshot δείχνει τιμές λίγο πριν τα Χριστούγεννα.
:with:
 
Λοιπόν το παρακάτω δεν το ήξερα, αλλά το άκουσα από συγγενικό μου πρόσωπο. Υπάρχουν στην Α3 οι κάτωθι όροι εισιτηρίου:
ii. GoLight Fare (Y, B, M, H, Q, L, K Class): Επιτρέπεται αλλαγή ημερομηνίας, πτήσης ή διαδρομής ανά πάσα στιγμή, με χρέωση €35 (ανά επιβάτη και ανά διαδρομή) στο ίδιο booking class, ή στο ψηλότερο διαθέσιμο με τη διαφορά μεταξύ των 2 ναύλων και χρέωση €35 (ανά επιβάτη και ανά διαδρομή). Επιτρέπεται μόνον στην ίδια ομάδα ναύλων με το αρχικό εισιτήριο(GoLight). Σε περίπτωση μη εμφάνισης στο αεροδρόμιο (no-show), χρέωση €30.

Σε όλα τα GoLight υπάρχει τέλος ακύρωσης €20, όποτε σε εισιτήριο αξίας €30-40 π.χ. χάνεις περίπου τα μισά συν την τιμή του εισιτηρίου και δεν παίρνεις καμία επιστροφή, αν οι φόροι κοστίζουν λιγότερο από 20 ευρώ. Σε κόστος φόρων π.χ. 12 ευρώ, πληρώνεις έξτρα 8 ευρώ. Σε μια τέτοια περίπτωση η εταιρεία μπορεί να πουλήσει σε άλλον τη θέση, π.χ. άλλα 30 ευρώ στην ευνοϊκότερη περίπτωση για τον επιβάτη δηλ. η εταιρεία θα βγάλει έξτρα 38 ευρώ.
Αν αποφασίσεις να μην εμφανιστείς, θα πληρώσεις πρόστιμο ακριβότερο της ακύρωσης (€30), χωρίς να πάρεις καμία επιστροφή, το όποιο το θεωρώ απαράδεκτο τη στιγμή που το εισιτήριο έχει ήδη πληρωθεί άσχετα αν στη θέση 99Χ θα κάθεται άνθρωπος ή αέρας κοπανιστός.
Αυτό δεν το έχω δει ούτε σε loco ούτε σε legacy. Συνήθως σε no show δεν παίρνεις καμία επιστροφή αλλά πρόστιμο ομολογώ δεν το έχω δει πουθενά και προσωπικά δεν έχω εμφανιστεί κάποιες φορές αντί να ακυρώσω όταν οι φόροι ήταν μηδαμινοί (όχι σε πτήση Α3). Αλλά πρόστιμο;;;
Και πώς παίρνει τα χρήματα του προστίμου; Στέλνει e-mail και σου ζητάει να πληρώσεις; Κι αν παρόλα αυτά δεν πληρώσεις τι κάνει; Βάζει εισπρακτική εταιρεία ή σε πάει για 30 ευρώ στο δικαστήριο;
Αφελείς απορίες...
 
Μάλλον το κάνει για να υποχρεώσει να ακυρώσουν όσους δεν σκοπεύουν να ταξιδέψουν. Αν το no-show δεν είχε χρέωση και ο επιβάτης ήξερε απο πριν πως τελικά δεν θα ταξίδευε καθόλου, τότε λογικό είναι να μην ακύρωνε προκειμένου να γλυτώσει τα €20 αφού έτσι κι αλλιώς τις περισσότερες φορές δεν θα έπαιρνε τίποτα πίσω απο το εισητήριο, και πολύ πιθανό η νεοελληνική ευρηματικότητα να το προκάλεσε τόσες φορές ώστε να τους αναγκάσει να το εφαρμόσουν πρώτοι παγκοσμίως. Με αυτό το σκεπτικό και μόνο υπάρχει λογική - άσχετα αν δεν το εφαρμόζει κανείς άλλος ή πόσο δικαιολογημένο είναι σαν ενέργεια ή όχι. (Που για μένα, απο τη στιγμή που αφορά πληρωμένη / εξοφλημένη θέση, δεν είναι.)

Το θέμα είναι να υπάρχει πρόβλεψη και χώρος για κοινή λογική στην εφαρμογή του, γιατί αν το no-show σχετίζεται πχ με ιατρικούς λόγους που προκύπτουν τελευταία στιγμή είτε για τον επιβάτη είτε για συγγενείς του επιβάτη, τότε πιθανότατα και ένα απο τα τελευταία πράγματα που θα περάσει απο το μυαλό του επιβάτη (ή των συγγενών του) εκείνη την ώρα, είναι να ακυρώσει ή να αλλάξει την πτήση.
 
Μου το έλεγε ένας φίλος πριν 2-3 χρόνια και δεν τον πίστευα.

πέρα από το ότι είναι απαράδεκτο, δεν ξέρω αν είναι και νόμιμο. Να χάσεις δλδ την πτήση (γιατί αρρώστησες, γιατι αποκοιμήθηκες βρε αδερφέ, γιατί έχασες ανταπόκριση ή για οποιοδήποτε λόγο να έχεις τον πόνο σου και να πληρώσεις και πρόστιμο επιπλέον)

Φαντάζομαι δεν βάζουν εισπρακτική, πάντως ο φίλος που έλεγα μου περιέγραφε πως όταν ο γνωστός του πήρε τηλέφωνο για να κλείσει άλλο αεροπορικό εισιτήριο του είπαν, είναι και επιπλέον 30 ευρώ πρόστιμο επειδή δεν πετάξατε.

@YCNZ Το παράδοξο που περιγράφεις θα λυνόταν αν δεν υπήρχε το τέλος ακύρωσης 20€. Μάλιστα αναρωτιέμαι πόσο νόμιμο είναι να σου παρακρατά τα 20 ευρώ από τους φόρους; Το νόμιμο και ηθικό θα ήταν να σου επιστρέφει τους φόρους αν το ζητούσες (Αφού τελικά δεν πήγαν εκεί που έπρεπε να πάνε), και ας πήγαινε το υπόλοιπο του λογαριασμού σου -20€. Μετά ας τα ζητούσε σε επόμενη κράτηση ή ας σε κυνηγούσε να σου τα πάρει, ακολουθώντας τη νόμιμη οδό.
 
Όπως εγώ το καταλαβαίνω, δεν πληρώνεις «πρόστιμο». Απλά, εάν ακυρώνεις το εισιτήριό σου μετά από no show, κρατάνε άλλα 30 Ευρώ απ΄την επιστροφή. Που βέβαια σε πολλές περιπτώσεις σημαίνει ότι δεν παίρνεις τίποτα, αφού τα διάφορα τέλη για την ακύρωση είναι υψηλότερα απ΄ το ποσό επιστροφής, όχι όμως να πληρώσεις και κάτι επιπλέον.

Νομίζω ότι με την χρέωση για no show θέλουν να δώσουν κίνητρα να ακυρώσεις πριν από την πτήση (για να μπορούν να πουλάνε την θέση σου / να την δώσουν σε κάποιον που είναι στη waiting list κλπ.). Και δεν το κάνει μόνο η Α3, το κάνουν και άλλες εταιρίες.

Και για τις περιπτώσεις ασθένειας κλπ. υπάρχουν ταξιδιωτικές ασφάλειες (αν θέλεις να είσαι καλυμμένος).
 
Έχω μια ερώτηση, αλλά για να μην ανοίγω ξεχωριστό thread, το βάζω εδώ…

Κοιτώντας στο Low Fare Calendar για δρομολόγια από βόρεια Ευρώπη (Στοκχόλμη, Ελσίνι, Κοπεγχάγη) για Αθήνα από Μάιο-Οκτώβριο, βλέπω ότι εύκολα βρίσκεις π.χ. για Μάιο από περίπου 150-160 ευρώ (με επιστροφή). Αντίστοιχα για Σεπτέμβριο ή Οκτώβριο, οι τιμές είναι σταθερά ακριβότερες, πάνω από 200 ευρώ.

Θα μπορούσε να απαντήσει κάποιος που ξέρει, είναι φυσιολογικό το φαινόμενο, με την έννοια ότι δεν έχουν ακόμα μπει στο σύστημα οι χαμηλότερες τιμές του Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου επειδή είμαστε ακόμα στο Νοέμβριο; Ακομα και σε sites όπως skyscanner ή expedia, δεν βγάζει αποτελέσματα καθόλου για μετά τις αρχές Οκτωβρίου.

Με άλλα λόγια, και με βάση την εμπειρία προηγούμενων χρόνων, αν θέλω να κλείσω για τον επόμενο Οκτώβριο, αξίζει να περιμένω 2-3 μήνες την Aegean να βγάλει φτηνότερα, ή άδικα θα περιμένω;
 
Η δική μου εμπειρία (γενικά, όχι μόνο με Α3) είναι όντως ότι συχνά δεν δίνουν απ΄την αρχή τα πιο φθηνά εισιτήρια, αλλά μόνο κάποιες μεσαίες τιμές. Και μετά, ανάλογα με τη ζήτηση, πέφτουν (βέβαια, όχι πάντα).

Προσωπικά, για Οκτώβριο θα περίμενα ακόμα λίγο. Δεν είναι πια high season, δηλ. ακόμα εάν δεν πέφτουν, δεν νομίζω ότι σε κάποιες εβδομάδες (ή μήνες) να είναι διπλάσια....

Επίσης, πιθανό μέχρι τότε να έρθει και κάποιο promotion των 20% ή 30%...

PS: ή μήπως οι υψηλότερες τιμές οφείλονται στο γεγονός ότι δεν έχει πια δικές της πτήσεις η Α3 τότε, και πρόκειται για κάποια codeshares/ connections με SK ή LH;
 
TOGA":2jlg5tn5 said:
Έχω μια ερώτηση, αλλά για να μην ανοίγω ξεχωριστό thread, το βάζω εδώ…

Κοιτώντας στο Low Fare Calendar για δρομολόγια από βόρεια Ευρώπη (Στοκχόλμη, Ελσίνι, Κοπεγχάγη) για Αθήνα από Μάιο-Οκτώβριο, βλέπω ότι εύκολα βρίσκεις π.χ. για Μάιο από περίπου 150-160 ευρώ (με επιστροφή). Αντίστοιχα για Σεπτέμβριο ή Οκτώβριο, οι τιμές είναι σταθερά ακριβότερες, πάνω από 200 ευρώ.

Θα μπορούσε να απαντήσει κάποιος που ξέρει, είναι φυσιολογικό το φαινόμενο, με την έννοια ότι δεν έχουν ακόμα μπει στο σύστημα οι χαμηλότερες τιμές του Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου επειδή είμαστε ακόμα στο Νοέμβριο; Ακομα και σε sites όπως skyscanner ή expedia, δεν βγάζει αποτελέσματα καθόλου για μετά τις αρχές Οκτωβρίου.

Με άλλα λόγια, και με βάση την εμπειρία προηγούμενων χρόνων, αν θέλω να κλείσω για τον επόμενο Οκτώβριο, αξίζει να περιμένω 2-3 μήνες την Aegean να βγάλει φτηνότερα, ή άδικα θα περιμένω;

Να περιμένεις. Έχω κλείσει εισιτήρια ακόμα και στις λεγόμενες high season πολύ οικονομικά για 2-3 μήνες μπροστά το πολύ (καλοκαίρι, χριστούγεννα κλπ.) Οχι 11 μήνες μπροστά, νομίζω σε καμία εταιρία πλέον δεν ισχύει πως όσο νωρίτερα τόσο το καλύτερο. Συχνά πυκνά η Aegean πετάει μια προσφορά τύπου 20% για τον επόμενο μήνα, 30% για τον μεθεπόμενο, 40% για 3 μήνες μπροστά και τότε μπορείς να κλείσεις πολύ συμπαθητικές τιμές
 
Ποιο είναι το χαμηλότερο ποσό με το οποίο αναβαθμίστηκε κάποιος από τα μέλη του φόρουμ στο upgrade challenge?
Εγώ απορρίφθηκα από άδεια business πτήση με αυτά που πρόσφερα?
Για να ξέρω με πόσο να ελπίζω δλδ.
 
Top