HER/LGIR Heraklion TRAFFIC

  • Thread starter GP707
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Η Ryanair για Μπολόνια που λες ότι καθυστέρησε τόσο να φύγει σήμερα, έγινε γιατί υπήρχαν δυσμενείς καιρικές συνθήκες στο αεροδρόμιο Μακεδονία μέχρι το μεσημέρι.

Το callsing "Swiss Air Force 520" μάλλον θα αφορά Pilatus PC-7 της Ελβετικής Πολεμικής Αεροπορίας.

Με εκτίμηση.
 
Καλή χρονια καταρχάς.
Καταπληκτική η δουλεια και τα αποσπάσματα, Θεός ο κ. Βαγγέλης.
Αυτή η μη standard φρασεολογία του είναι αποδεκτή? Η στο κλιμα των ημερών ήθελε (ας πούμε) να κάνει λίγο πλάκα? πχ ανέφερε "ανεβείτε όπου θέλετε, πηγαίνετε όπου θέλετε" αντι για "own navigation" Αυτό δε θα δημιουργήσει σύγχηση σε άλλα πληρώματα (ιδίως μη ελληνόγλωσσα??)
 
Να σαι καλά Στράτο.

Όσον αφορά τη χρήση της ελληνικής, έχω παρατηρήσει ότι αποφεύγεται όταν υπάρχει κίνηση και είναι καλό να ενημερώνονται όλοι για τις οδηγίες (πχ είχα ακούσει το καλοκαίρι αεροσκάφος να ξεκινάει στα ελληνικά, και ο ελεγκτής λέει, "switch to english", και το αντίστροφο). Τα στρατιωτικά σπάνια μιλάνε αγγλικά, και δυστυχώς η φρασεολογία που χρησιμοποιούν κάποιες φορές είναι... η απλή καθομιλουμένη!

Για την άτυπη φρασεολογία συμφωνώ ότι μπορεί να οδηγήσει σε σύγχυση. Αυτός είναι και ο λόγος άλλωστε που ορίστικαν τα standard! Το "φιλικό" κλίμα, νομίζω είναι καλοδεχούμενο όσο δεν επηρεάζει την ασφάλεια (πχ άσχετη συζήτηση στη συχνότητα του πύργου, την ώρα που προσγειώνεται άλλο αεροσκάφος). Ο "kennedy steve", που φημίζεται για το φιλικό κλίμα, σε μια πρόσφατη συνέντευξη έλεγε ότι δε ήταν ποτέ αυτό η αιτία για πρόβλημα.
 
ATC clips:

  • 2019-01-08: SEH152 για Αθήνα aborted takeoff & engine test.
  • 2019-01-10: OAL571 περιμένει να πέσουν οι ριπές ανέμου κάτω των 25 κόμβων λόγο πολιτικής της εταιρίας. Στην προκειμένη ήταν από 190 μοίρες, οπότε για τον διάδρομο 27 ήταν πλάγιος.

Ενδιαφέρουσες επισκέψεις:

  • 2019-01-06: C-FTGX (DC-3, fr24, photos) Όπως γράφεται εδώ, είναι ένα πολύ ενδιαφέρον αεροσκάφος. Πέρα από την ιστορία που κουβαλάει, είναι ένα από τα λίγα που χρησιμοποιούνται για γεωλογικές μετρήσεις σε γεωτρήσεις για υδρογονάνθρακες. Η πτήση πάνω από την περιοχή γίνεται στα 80 μέτρα υψόμετρο, σε πολύ μικρή ακτίνα.
  • 2019-01-10: D-CURE (photos) & D-CSIM της Aero-Dienst υποθέτω air ambulance mission για λογαργιασμό της ADAC, ήρθαν ζευγάρι απο Nuremberg και σύντομα φύγανε για Munich.
  • 2019-01-10: F-RBAD: (planespotters) Airbus A400M french air force, δεν προσγειώθηκε αλλά μας μίλησε και συνέχισε χαμηλά προς Σούδα.
 

Attachments

  • 2019-01-10 - OAL571 - we wait for gusts < 25.mp3
    341,2 KB · Προβολές: 153
  • 2019-01-08 - SEH152 aborts takeoff.mp3
    224,2 KB · Προβολές: 135
SVA239 (fr24, HZ-ASA, Riyadh - Geneva) 12:00 τοπική diversion στο Ηράκλειο, λόγω τεχνικού προβλήματος.

Συνημμένο το ATC clip. Στην αρχή είναι η ELB030 που προσπαθεί να βρει τρόπο να φύγει πριν τo emergency και να αποφύγει το delay. Δεν γνωρίζω τι ορίζουν οι επίσημες διαδικασίες, αλλά συμφωνώ με τους ελεγκτές. Αν η Elinair έμπαινε στο διάδρομο για απογείωση αλλά έβγαζε και αυτή τεχνικό πρόβλημα και δε μπορούσε να κουνήσει, τι θα έκανε το emergency στον αέρα;

Ενδιαφέρον επίσης ότι οι ελεγκτές την αναφέρουν ως Sierra Victor Alpha, το ICAO code της εταιρίας, και όχι SAUDIA, το ICAO callsign. Υποθέτω γιατί δεν το γνωρίζουν αφού δεν έρχεται εδώ;

Έχουν βάλει σκάλες μπρος πίσω, αλλά πίσω είναι κλειστά. Σε κάποια φάση είχε έρθει και λεωφορείο, και αστυνομικό όχημα, αλλά έφυγαν άδεια. Έχει και αυτά τα γιαταγάνια στην ουρά, λες και ξαναήρθαν οι Σαρακηνοί πειρατές είναι.
Αν μάθω κάτι νεότερο θα ενημερώσω.

Ενδιαφέρουσες επισκέψεις:

2019-01-11:
  • : HB-LYC (Havilland Twin Otter, flightaware (& η μοναδική φώτο που βρήκα που ανέβηκε κατά τύχη (;) πριν 22 ώρες)): με ωραίο σχέδιο, της Four Seasons luxury resorts. Δεν έχει φύγει ακόμη.
2019-01-12:
  • 15:30 HB-HWA & HB-HWB: Ζευγάρι Pilatus PC21 από Bari, ωραία trainer.
  • 15:30 HZ-A24 (planespotters) φρέσκο ATR72-600 από Toulouse για την Alpha Star (στην Σαουδική Αραβία και αυτή. Θα τα πούνε με την Saudia!)
 

Attachments

  • 2019-01-11 - SVA239 diversion to LGIR.mp3
    487,7 KB · Προβολές: 153
  • 2019-01-12 - SVA239 diversion to LGIR.jpg
    2019-01-12 - SVA239 diversion to LGIR.jpg
    487 KB · Προβολές: 4.692
Τωρα 1730 κατεβηκε το HZ-ASD απο Καιρο προφανως για την συνεχεια της SVA239 για Γενευη μετα την αναγκαστικη προσγειωση στο Ηρακλειο το μεσημερι. https://www.flightradar24.com/SVA9603/1f28bc35
 
Έφυγε μόλις και ο τελευταίος πειρατής HZ-ASA ως SVA9061 για Riyadh.
 
Μερικά καλά από το ATC τελευταία:


Η SkyExpress 156 ζητάει έγκριση για εκκίνηση κινητήρων, και ωστόσο ξεκινάει τον ένα κινητήρα σε mode-H για APU. Το αεροσκάφος είναι σταθμευμένο στη θέση κάτω από τον πύργο, οπότε ακούγεται η φασαρία, και η ελεγκτής έχει μια δυσαρέσκεια που εκκίνησαν πριν δώσει την έγκριση, οπότε εξηγούν ότι το mode-H δεν μετράει σαν εκκίνηση κινητήρων.

Φωτιά κοντά στο αεροδρόμιο από κάψιμο κλαδιών, που παρεμπιπτόντως πέρα από τον κίνδυνο πυρκαγιάς είναι επιβλαβές για το περιβάλλον και, εάν δεν κάνω λάθος, από του χρόνου, δε θα επιτρέπεται η καύση και προτείνεται ο θρυμματισμός.


Αναφορά για σκάλες που αφήνονται επανειλημμένα κοντά στα αεροσκάφη.


Αεροσκάφος του ελληνικού στρατού απογειώνεται από το Καστέλι και διασχίζει το TMA του ηρακλείου χωρίς συντονισμό με ATC.


Μικρή ασυνεννοησία μεταξύ ηλεκτρολόγων που επισκευάζουν φώτα και ATC, για το αν είναι εντός του διαδρόμου ή όχι και αν εμποδίζουν. Ευτυχώς η ελεγκτής το.. έλεγξε δια οφθαλμού και διαπίστωσε ότι είναι μετά το holding point του διαδρόμου.


F16 του ελληνικού στρατού (assos papa) σε χαμηλή πτήση χαιρετάει την Ολυμπιακή 304.


Το G-GNSS συνεχίζει το calibration των VOR. Δεν καταλαβαίνω τη μετάδοσή του που λέει σε ποιο VOR θα πάει. (Κάρπαθος;) Και separation instruction με το SX-CCA.

Και δύο αστεία:

Γιάννης love story.


Και το αγαπημένο μου... το ακούω και μου φτιάχνει τη διάθεση!


Καλές ακροάσεις!
 

Attachments

  • 2019-01-14 - 09.00 - ELB03 kati.mp3
    59,7 KB · Προβολές: 303
  • 2019-01-15 - SEH156 - engine mode H.mp3
    193,4 KB · Προβολές: 182
  • 2019-01-17 - fire near the airport.mp3
    102,3 KB · Προβολές: 108
  • 2019-01-17 - SEH110 - handler stairs near engines.mp3
    179,5 KB · Προβολές: 128
  • 2019-01-17 - 1500Z - HAF crosses airspace without contact.mp3
    153 KB · Προβολές: 137
  • 2019-01-18 - 0700Z - ηλεκτρολόγοι συζήτηση για taxiway & runway.mp3
    293,6 KB · Προβολές: 102
  • 2019-01-18 - 0800Z - OAL304 meets HAF F16.mp3
    136,3 KB · Προβολές: 231
  • 2019-01-18 - 0900Z - VOR7 - refuel at LGST.mp3
    257,4 KB · Προβολές: 68
  • 2019-01-18 - 1600Z - SEH101 giannis.mp3
    37,5 KB · Προβολές: 231
ATC clips:

  • Καινούριο λογότυπο της Cyprus Airways κινεί τα βλέμματα. Τώρα, ποιο είναι το παλιό και ποιο το καινούριο δεν ξέρω. Εγώ μόνο αυτό με την ελιά βρήκα.
  • Θάμνοι crossάρουν (atc greeklish?) και κυνηγάνε την OAL31H.
  • ELB031 και μια άλλη Ellinair πάνε για καφέ μαζί με 94 επιβάτες :) (στην αρχή μπερδεύει το callsign με το διάδρομο).
  • ELB033 θέλει να κάνει προπόνηση (!) το VOR approach.
  • Σχολική εκδρομή στον πύργο!!! Πόσο γαμάτο! Αααχχ...
  • Aegean SX-DVH με callsign A36400 (fr24) έρχεται από την Αθήνα για.... 14 touch and go! Για εκπαίδευση ίσως; Στη μέση επειδή ανέβηκε ο αέρας (180/16, δηλαδή όλο crosswind) βγήκανε προληπτικά τα πυροσβεστικά. Δεν γνώριζα ότι έχουν τέτοια πολιτική.
 

Attachments

  • 2019-01-04 - CYP460 new logo.mp3
    99,1 KB · Προβολές: 172
  • 2019-01-20 1200Z - tumbleweed.mp3
    260,4 KB · Προβολές: 94
  • 2019-01-21 0800Z elinair 031 kernas kafe.mp3
    84,7 KB · Προβολές: 156
  • 2019-01-22 1200Z ELB033 VOR approach training.mp3
    144,4 KB · Προβολές: 134
  • 2019-01-22 - 1000Z - sxoleio.mp3
    118 KB · Προβολές: 154
  • 2019-01-23 - A36400 fourteen touch & go.mp3
    1,1 MB · Προβολές: 121
  • Η γαργαλάει ο ένας τον άλλο στον πύργο, ή κάποιος έφαγε τούμπα.
  • Αναφορά για λανθασμένη μέτρηση του ανεμόμετρου. Γενικά οι μετρήσεις του αέρα στο Ηράκλειο είναι προβληματικές γιατί η αρχή του 27 είναι στην άκρη στα βράχια και από κάτω η θάλασσα με αποτέλεσμα να δημιουργούνται τοπικές αέριες μάζες κατά το touchdown (βλέπε στο χριστουγεννιάτικο clip που αναφέρθηκε το φαινόμενο "μας έσκασε την τηγανιά"), οπότε ο αέρας εκεί που είναι το ανεμόμετρο μπορεί να είναι τελείως διαφορετικός σε σύγκριση με 50 μέτρα πιο πίσω.
  • Σπάνια λαμβάνει απρογραμμάτιστη κλήση το ATC από αεροσκάφος, δηλαδή χωρίς flight plan, ή handover από το sector radar. Στην προκειμένη, δυο γαλλικές φρεγάτες πλέουν βόρεια της Κρήτης και ένα ελικόπτερο NH90 σηκώθηκε για να πάει από τη μια φρεγάτα στην άλλη.
  • Εχτές είχαμε δυνατούς νοτιάδες που φέρνουν σκόνη από την Αφρική, με αποτέλεσμα να επηρεαστούν οι πτήσης λόγω των δυνατών πλάγιων ανέμων και της χαμηλής ορατότητας. Καθυστερήσεις και divertions. Εδω η OAL32Η έκανε missed approach δυο φορές, αλλά επειδή δεν προβλεπόταν βελτίωση επέστρεψαν στην Αθήνα. Η ορατότητα ήταν 2km, αλλά η πολιτική της εταιρίας είναι 2.4km minimum.
  • Αντίστοιχα η OAL305 στο έδαφος περιμένει να πέσουν οι άνεμοι. 170 μοίρες, 28, gusts 40 (!). Στο ενδιάμεσο και μια bluebird.
  • Αναφορά στις εργασίες που γίνονται ήδη στο διάδρομο, και από δευτέρα συρρικνώνεται το ενεργό κομμάτι του για τη συνέχεια των εργασιών. Και σχετικά NOTAM.

A0224/19 - EXISTING WHITE ARROW MARKINGS OF RWY 27 CENTERLINE AND RWY 27 DISPLACED THR AND EDGELINES NOT TO BE FOLLOWED. 25 JAN 08:00 2019 UNTIL 27 JAN
22:00 2019. CREATED: 25 JAN 07:57 2019

A0190/19 - DUE TO WIP AT THRESHOLD RWY 27 FOLLOWING PARTS OF MANOEUVRING AREA (REF AIP GREECE AD2 LGIR ADC) ARE AFFECTED:

1. FIRST 300M RWY 27 UNSERVICEABLE AND MARKED WITH CLOSED RUNWAY MARKING
2. NEW RWY 27 START LOCATED 300 METRES INWARDS FROM RWY 27 EXTREMITY MARKED APPROPRIATELY
3. TURNING PAD AT RWY 27 NOT AVAILABLE. BACKTRACK VIA TWYLINK E EXPECTED
4. NEW DISPLACED THRESHOLD RWY 27 LOCATED 700M INWARDS FROM RWY 27 EXTREMITY MARKED APPROPRIATELY
5. DECLARED DISTANCES:
RWY 09 TORA-TODA-ASDA 2414M LDA 1937M
RWY 27 TORA-TODA-ASDA 2414M LDA 2014M
6. RWY MARKING BEFORE DISPLACED THRESHOLD NOT OBSCURED
7. TWY D BEYOND TWY LINK H U/S
8. CONSTRUCTION EQUIPMENT MAX HEIGHT 5M OPERATING DURING DAYTIME
IN CLOSED PART OF RWY 27
9. PAPI RWY 27 U/S
10. APAPI RWY 27 PROVIDED AT 3DEG ON TEST

REMARK: RWY EDGE, THRESHOLD, END LIGHTS PROVIDED. 27 JAN 22:00 2019 UNTIL 06 FEB 22:00 2019.
CREATED: 22 JAN 09:51 2019
 

Attachments

  • 2019-01-24 - 1800Z - gargalita.mp3
    73,4 KB · Προβολές: 137
  • 2019-01-24 - 2000Z - OAL3ER - inaccurate wind.mp3
    171,3 KB · Προβολές: 99
  • 2019-01-25 - 0500Z - french navy NH90 switching frigate.mp3
    640,5 KB · Προβολές: 88
  • 2019-01-25 - 1500Z - OAL32H diverts to ATH.mp3
    624,6 KB · Προβολές: 123
  • 2019-01-26 - 0900Z - OAL305 asks for runway construction work.mp3
    119,8 KB · Προβολές: 78
  • 2019-01-25 - 0900Z - OAL305 waits for wind.mp3
    655,2 KB · Προβολές: 77
Top