LGIO/IOA Ioannina "King Pyrros"

Δεν εγκαταστάθηκε GBAS ή SBAS στα Γιάννενα. Το RNAV GNSS approach με VNAV minimums δεν χρειάζεται SBAS ή GBAS. Αν ειχε LPV minimums, θα ειχε SBAS και την κατάλληλη συχνότητα για τον εξοπλισμό στο αεροπλάνο και τη βελτίωση του σήματος του GNSS ( πχ. GPS) .Αν ήταν GLS approach θα ειχε GBAS.
 
GBAS έχει μπει εδω μαι καιρο στα πλαισια καποιου ευρωπαικου προγραμματος αναβαθμισης navaids σε διαφορα αεροδρομια. Το σημα του gps στην περιοχη δεν εχει τι απαιτουμενο integrity για να υποστηριξει gnss με rnp0. 3 χωρις βοηθηματα. Για αυτη τη χρηση δε χρειάζεται κανενας extra εξοπλισμος απο μεριας αεροσκαφους περαν του gps του.
Γιατι δεν εβγαλαν gls app δε το γνωριζω, ισως υπαρχουν technical limitations η απλά δε συμφέρει. Το θεμα ειναι πως οι τοπικοι αρχοντες και κονδυλοφοροι δεν εχουν ιδεα τι εχει εγκατασταθει, τι δυνατοτητες εχει, και τι ειναι τελικα αυτο το ρημαδι το GNSS
 
Στο τελευταίο θα συμφωνήσω, πως κανένας δεν ξέρει εδώ στα Ιωάννινα τι χρησιμότητα έχει αυτό το σύστημα, κανένας.

Από όσο ξέρω και έχω δει το GBAS δεν εγκαταστάθηκε γιατί απαιτεί κεραίες και κάποια άλλα συστήματα εντός του αεροδρομίου, για αυτό αποφάσισαν να εγκαταστήσουν το SBAS (Satelite Based Augmentation System), το οποίο δεν χρειάζονταν κεραίες και λοιπά συστήματα εντός του αεροδρομίου. Όλα αυτά με της διαδικασίες που δημοσιεύτηκαν που είναι η RNAV/GNSS . Κάτι τέτοιο έχουν και στην Κέρκυρα αλλά και σε άλλα αεροδρόμια. Όλα αυτά εγκαταστάθηκαν με το πρόγραμμα Horizon2020, το οποίο προέβλεπε για τα αεροδρόμια Ιωαννίνων, Θεσσαλονίκης, Κω, Ρόδου το σύστημα SBAS με διαδικασίες RNAV/GNSS.
 
Σωστός ο Aris320, μπερδεύτηκα με τις ανακρίβειες του άρθρου που προανέφερα. Δεν έχει εγκατασταθεί GBAS αλλα γίνεται χρήση του EGNOS το οποίο είναι το ευρωπαικό implementation του SBAS, και ουσιαστικα βελτιώνει το GNSS signal στις περιοχές κάλυψης του, επιτρέποντας το σχεδιασμό GNSS approach σε σημεία στα οποία λόγω μορφολογίας εδάφους κατι τετοιο δεν ήταν δυνατό.
Η χρήση του EGNOS δίνει τη δυνατότητα για LPV approach (απαιτείται certified χειριστής & αεροσκάφος), αλλα δεν έχει γινει κατι τέτοιο στο LGIO, τουλάχιστον όχι ακόμα.

Το status XLS του EGNOS αναφέρει πάντως πως LPV approaches για το LGIO είναι planned για 31/12/2018
 
Δεν μπορεί να γίνεται χρήση του EGNOS στα Γιάννενα γιατί δεν έχει ανακοινωθεί κάπου οι συχνότητα για τη χρήση του. Χρειάζεται η συχνότητα του EGNOS και τα αεροπλάνα έχουν GPS με ειδικό software για να κάνουν χρήση του SBAS και λήψη του corrected satellite signal.
Αυτά που λες για βελτίωση του integrity στο σήμα του GPS, γενικά σαν θεωρία ειναι σωστά, αλλά δεν μπορεί να έχουν εφαρμοστεί ακόμα στα Γιάννενα. Δεν ξέρω από πού έχεις τις πληροφορίες αυτές. Αυτή τη στιγμή έχουν εκδοθεί RNAV ( GNSS ) approaches με minimum RNP 0.3 και με VNAV minimums χωρίς τη χρήση του EGNOS.
 
Το EGNOS έχει 2 χρήσεις. Τη βελτίωση του GPS signal και το facilitation των LPV approaches. Κάθε συγχρονο GPS στα Γιάννενα αλλα και σε όλη την Ευρώπη λαμβάνει βελτιωμένο σήμα ΚΑΙ απο τους δορυφορους του EGNOS. Χωρίς αυτό το βελτιωμένο σήμα δεν θα μπορούσε να γίνει publish RNAV στο LGIO γιατι το "απλό" gps στην περιοχή δεν προσφέρει το απαραιτητο RNP (0.3nm).
Για LPV, τοτε ναι, χρειάζεται συγκεκριμένη "συχνότητα" (gps encoding channel για την ακρίβεια), αλλα αυτό είναι άλλο θέμα.
 
Έχουν σχεδιαστεί διαδικασίες και για LPV minima με χρήση διόρθωσης του Egnos σε συγκεκριμένη συχνότητα. Απλά δεν έχουν δημοσιευτεί ακόμα.
 
Στο παρελθόν ανήκει από την 22α Σεπτεμβρίου 2018 το παλιό κεντρικό κτίριο που φιλοξενούσε και τον πύργο ελέγχου εδώ και χρόνια και που φιλοξένησε στους χώρους του χιλιάδες επιβάτες όλα αυτά τα χρόνια λειτουργίας του, αλλά και τα αερολιμενικά γραφεία.

Την θέση του θα πάρει ένα προκάτ κτίριο, που θα έχει μεγάλο χώρο αναμονής, ένα μεγάλο κυλικείο, ένα Duty Free, τουαλέτες και γραφεία αεροπορικών εταιρειών και από εκεί θα είναι και η κεντρική είσοδος του κτιρίου του νέου αεροδρομίου Ιωαννίνων.

Τελευταία θα ανακαινισθεί οι αίθουσα αφίξεων, όπου ίσως υπάρξει μια μικρή επέκταση για να χωρέσει και ένας δεύτερος ιμάντας αποσκευών, κάτι που όπως προαναφέρθηκε δεν έχει προβλεφθεί.

Η ολοκλήρωση όλων των έργων αναμένεται σύμφωνα με πηγές αρχές του 2019 αλλά κάτι τέτοιο δύσκολα το πιστεύω, για μένα θα τελειώσει τέλη Απριλίου 2019 έτσι όπως βαίνουν τα έργα.

:arrow: https://www.epiruspost.gr/sxolia-zwntas ... aerodromio

Μερικές δικές μου φωτογραφίες:

:arrow: https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=25290

:arrow: https://www.airliners.gr/gallery/displa ... &pid=25289

:arrow: https://www.airliners.gr/gallery/displa ... &pid=25288

---------------------------------------------------------------------

Στο μεταξύ ετοιμάζεται και η ΕΚΟ στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων, δίπλα από τις εγκαταστάσεις της BP.

:arrow: https://www.epiruspost.gr/reportaz/koin ... aerodromio

Με εκτίμηση.
 
Στατιστικά στοιχεία επιβατικής κίνησης Ιανουαρίου - Δεκεμβρίου 2018.

Θεαματική άνοδο σημείωσε η επιβατική κίνηση εσωτερικού - εξωτερικού στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων το 2018 με την συνολική αύξηση να φτάνει στο 14% για όλο τον χρόνο.
Μικρή μείωση σημειώθηκε στην πτήσεις εσωτερικού σε σχέση με το 2017 και αυτό οφείλεται κυρίως σε κάτι μειώσεις πτήσεων στο διάστημα Ιανουαρίου - Μαρτίου αλλά και το διάστημα από τον Οκτώβριο έως και το πρώτο μισό του Νοεμβρίου του 2018.
Για πρώτη φορά από τότε που άρχισαν να γίνονται καταγραφές της επιβατικής κίνησης του αεροδρομίου Ιωαννίνων, σημειώθηκε ιστορική αύξηση στην διεθνείς αφίξεις.

Αναλυτικά:

Επιβατική κίνηση

Εσωτερικό: 89.837 ( 89,858 το 2017 )

Εξωτερικό: 19.993 ( 6.492 το 2017 )

Συνολική κίνηση: 109.830 ( 96.350 το 2017 )

Κινήσεις αεροσκαφών : 1.572 ( 1.394 το 2017)

Το 2018 να σημειωθεί πως είχαμε πρωτοφανής αύξηση γύρω στο 1.500% στις αφίξεις που αφορούν την γενική αεροπορία και αυτό οφείλεται σε δύο λόγους στην διάθεση καυσίμου τύπου Avgas 100 LL, και στην συνεργασία της Aopa Hellas με τους τοπικούς φορείς. Είχαμε επίσης και την άφιξη δύο σημαντικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στα ιδιωτικά επαγγελματικά ταξίδια, την Vista Jet που ήρθε 2 φορές από την Κωνσταντινούπολη και αναχώρησε για Αμπού Ντάμπι την μια φορά και την άλλη ήρθε από την Olbia και αναχώρησε για Salzburg και την Net Jet που ήρθε 2 φορές μια το καλοκαίρι και μια τον χειμώνα, τον Δεκέμβριο.

Φέτος το 2019 αναμένουμε την παράδοση των έργων πρίν το Πάσχα, την λειτουργία της EKO, την παράδοση του κόμβου και άλλες πολλές εκπλήξεις, φυσικά αναμένουμε και την πιθανή οριστικοποιηση κάποιων ακόμα πτήσεων για το καλοκαίρι.

Με εκτίμηση.
 
H TUS ετοιμάζεται να επιστρέψει στα Γιάννενα, την επόμενη άνοιξη.Η εταιρεία ανακοίνωσε, πως από τις 12 Απριλίου ξενικά τις πτήσεις από την Λάρνακα προς το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων.
Πηγή:
https://epirusgate.blogspot.com/2019/02 ... .html#more

Άρχισε ήδη και η διάθεση εισιτηρίων στον ιστότοπο της εταιρείας. Τιμή από 79 ευρώ. Τα δρομολόγια θα εκτελούνται κάθε Παρασκευή και Δευτέρα μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου.
 
Top