HER/LGIR Heraklion TRAFFIC

  • Thread starter GP707
  • Ημερομηνία δημιουργίας
ATC Clips:
  • Μπήκε σε εφαρμογή η προσωρινή ελάττωση του ενεργού τμήματος του διαδρόμου 27/09, αλλά με μερικές αναποδιές. Τα markings του displacement γίνανε αργότερα μέσα στην ημέρα, αντίθετα με το τι έγραφε το NOTAM. Και η φρασεολογία που χρησιμοποιούταν για τις οδηγίες δεν ήταν και η πιο ξεκάθαρη. Τέλος τα προσωρινά PAPI που μπήκαν αρχικά δεν δίνανε glide path 3 μοίρες αλλά βγάζανε πιο ψηλά. Ουσιαστικά δεν είχε γίνει προετοιμασία τη νύχτα που δεν υπήρχαν πτήσεις. Οι εργασίες ξεκίνησαν μαζί με τις πρωινές πτήσεις.
  • Η SEH155 έφτασε στο σταθμό την ώρα που το SX-CCA (Cessna 172 εκπαιδευτικό) ήθελε και αυτό να προσγειωθεί, και επειδή έκλεινε ο καιρός δόθηκε προτεραιότητα στο ελαφρύ, με τη SkyExpress να περιμένει σε hold, πράγμα που θεώρησαν λάθος χειρισμό.
 

Attachments

  • 2019-01-28 - rwy construction work mishaps.mp3
    1 MB · Προβολές: 88
  • 2019-01-26 - 1400Z - SEH155 complains about VFR taking priority.mp3
    727,9 KB · Προβολές: 130
ATC Clips:

  • Κοινωνικές στιγμές μεταξύ πιλότων & ελεγκτών.
  • Πολλά οχήματα σε διαδρόμους και τροχοδρόμους λόγω των εργασιών, μην έχουμε καμία τράκα.
  • Το N446JP (Cessna 208B Caravan) καθ' οδόν για Ηράκλειο από Αθήνα, χωρίς να του δοθεί οδηγία αλλάζει στη συχνότητα του approach του Ηρακλείου. Υποθέτω η Αθήνα ζητάει από την OAL575 που βρίσκεται στην περιοχή να προσπαθήσει να επικοινωνήσει με το αεροσκάφος, εμείς ακούμε τις προσπάθειες στην emergency συχνότητα στα 121.500MHz. Τελικά το ηράκλειο βρίσκει το αεροσκάφος στην approach συχνότητα, και το ενημερώνει για να γυρίσει στην Αθήνα.

    Σε αναζήτηση στο internet για το αεροσκάφος, βρήκα και ένα post για emergency field landing που έκανε στο Texas το '16.
  • Το SX-TEN της SkyExpress κάνει κάποιου είδους εκπαίδευση με την πυροσβεστική του αεροδρομίου.
  • SkyExpress με callsign SEH043B (Κάρπαθος - Κάσος) για κάποιο λόγο ήρθε Ηράκλειο, και γίνεται μια μικρή αναφορά γιατί υπήρξε μπέρδεμα από που έρχεται και που ήταν να πάει τελικά.
  • Καπνοί κοντά στο αεροδρόμιο γιατί..... καίνε κάτι καλώδια σε ένα καταυλισμό Ρομά εκεί δίπλα.
  • Η OAL300 (Αθήνα - Ηράκλειο) προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο, και υπάλληλος της goldair handling αναφέρει οτι είδε κάποια λάμψη στον αριστερό κινητήρα. Κινητοποιήθηκαν προληπτικά κατευθείαν τα πυροσβεστικά, και εντωμεταξύ ο πύργος αναζητάει το αεροσκάφος αλλά δε λαμβάνει απάντηση. Τελικά δεν υπήρχε καμία ένδειξη προβλήματος στα όργανα, και η πυροσβεστική δεν βρήκε τίποτα, αλλά προληπτικά έγινε μια εκκίνηση σε idle με την πυροσβεστική παρούσα για παν ενδεχόμενο. Τώρα, τι πραγματικά συνέβη, ποιος ξέρει.. Πάντως, καλά έκανε ο άνθρωπος και το δήλωσε, ακόμη και ας μην ήταν σίγουρος.


Τέλος, μας επισκέπτεται συχνά το TF-SIF (photos, Icelandic Coast Guard) τελευταία που άκουσα οτι εκτελεί αποστολές της Frontex, αλλά δεν γνωρίζω περισσότερα.
 

Attachments

  • 2019-02-01 - OAL31H χαιρετούρες.mp3
    117,8 KB · Προβολές: 113
  • 2019-02-04 - 1700Z - μην εχουμε καμια τρακα χαχα.mp3
    136 KB · Προβολές: 91
  • 2019-02-04 - 1800Z - N446JP communication loss.mp3
    139,5 KB · Προβολές: 92
  • 2019-02-05 - 0800Z - SkyExpress SX-TEN firefighters training.mp3
    107,3 KB · Προβολές: 70
  • 2019-02-05 - 1200Z - SEH043B.mp3
    153,9 KB · Προβολές: 87
  • 2019-02-05 - 1400Z - καίνε οι γύφτοι κάτι καλώδια.mp3
    90,5 KB · Προβολές: 102
  • 2019-02-06 - 0600Z - OAL300 handler reports flash inside engine.mp3
    377,8 KB · Προβολές: 113
Δεν είχαμε κάτι πολύ ενδιαφέρον μετά την προηγούμενη δημοσίευση, αλλά μην αφήνουμε και τα μικρά να σαπίζουν στο δίσκο.

  • Εργαζόμενος στον πύργο πηγαίνει Αθήνα με οτοστόπ!
  • Η ELB053 ψάχνει την πινακίδα για τον τροχόδρομο E να στρίψει σύμφωνα με τις οδηγίες που έχει λάβει, βρίσκουν τη στροφή αλλά βλέπουν ότι η πινακίδα δε φωτίζεται. Γίνεται αναφορά στον πύργο, και ενημερώνονται ο αερολιμενικός και οι ηλεκτρολόγοι που ήταν ήδη έξω για εργασίες. Μετά όμως έρχεται η ELB032, που λαμβάνει τις ακριβώς ίδιες οδηγίες τροχοδρόμησης, αλλά δεν τους προειδοποιούν για την καμμένη πινακίδα! Αυτοί ψάχνουν πινακίδα, πινακίδα δε βλέπουν και περνάνε τη στροφή. Τους βλέπει ο πύργος, και δίνει άλλες οδηγίες για να φτάσουν στο διάδρομο. Το αεροσκάφος αντιλαμβάνεται ότι περάσανε τη στροφή γιατί η πινακίδα δεν φωτίζεται και ο καπετάνιος κράζει.
  • Σαρδάμ του SE-FZL. Προσπαθούν οι ξένοι να χαιρετούν στα Ελληνικά αλλά μπερδεύουν τη γλώσσα τους καμιά φορά. Τι καλαμάρι, τι καλημέρα..
  • Αγίου βαλεντίνου και στο Ηράκλειο ο καιρός είναι χάλια. Όχι μόνο αυτό αλλά το πρωί έπεσε κεραυνός στα ανεμόμετρα και κάηκαν! Αν δεν κάνω λάθος, αυτό του διαδρόμου 09 είχε μόλις εγκατασταθεί πριν μερικές μέρες και ήταν σε δοκιμή. Ο άνεμος που δίνεται στα αεροσκάφη είναι εκτίμηση της μετεωρολογίας.
  • Σε συνέχεια του giannis love story.. ΑΡΝΗΤΙΚΟ.
  • Αρχικά SEH190 (Αλεξανδρούπολη - Σητεία) και λίγο αργότερα η SEH193 φτάνουν στην Σητεία αλλά ο αέρας δεν επιτρέπει καν να επιχειρήσουν προσγείωση. Η SEH190 γύρισε Αλεξανδρούπολη, και η SEH193 κατέβηκε στο Ηράκλειο.

Ενδιαφέρουσες επισκέψεις/diversions:

  • Russian AF An-30B RA-30078 callsign OSY33F (photos), Treaty on Open Skies, unarmed aerial survey.
  • 13/02: RYR6RN (fr-24) Θεσσαλονίκη - Χανιά, diverted στο Ηράκλειο λόγω καιρού στα Χανιά. Μετά έκανε την επική πτήση 15 λεπτών Ηράκλειο - Χανιά και συνέχισε με το επόμενο δρομολόγιο.
  • 13/02: OAL15Z (fr24) Αθήνα - Χανιά, diverted στο Ηράκλειο λόγο καιρού στα Χανιά. Μετά γύρισε Αθήνα, με επιβάτες ή χωρίς δεν ξέρω.
  • 14/02: OAL316 (fr24) Αθήνα - Ηράκλειο, diverted πίσω στην Αθήνα λόγο καιρού στο Ηράκλειο. Επιχείρησε για προσγείωση, την ακύρωσε και έφυγε κατευθείαν για επιστροφή.

Για όσους συντονίζονται στο liveatc, να ζητήσω συγνώμη που τις τελευταίες βδομάδες η ποιότητα ήταν χάλια και το σαββατοκύριακο που πέρασε ήταν τελείως down. Δοκίμαζα κάποιες αλλαγές στις κεραίες αλλά τα έκανα χειρότερα απ' ότι πριν. Μετά έβρεχε ασταμάτητα και δεν μπορούσα να ανοίξω τον εξοπλισμό στην ταράτσα. Τώρα είναι πίσω στο φυσιολογικό, αλλά σύντομα θα βελτιωθεί κι άλλο. Θα γράψω ένα post για το setup με φωτογραφίες κάποια στιγμή.
 

Attachments

  • 2019-02-07 - 2000Z - OAL304 hitch hiking.mp3
    53,3 KB · Προβολές: 100
  • 2019-02-10 - 1900Z - taxiway E turn light off.mp3
    303,3 KB · Προβολές: 145
  • 2019-02-13 - 0700Z - SE-FZL kalimari.mp3
    59,1 KB · Προβολές: 68
  • 2019-02-14 - 1400Z - all anemometers unserviceable.mp3
    129,4 KB · Προβολές: 50
  • 2019-02-14 - 1500Z - SEH190A maria love story.mp3
    21,2 KB · Προβολές: 93
  • 2019-02-14 - 1500Z - SEH190 & SEH193 no LGST today.mp3
    456,6 KB · Προβολές: 61
ATC Clips:

  • ATC ρωτάει το F16 ποιο είναι το max rate of climb.
  • Αστείοι χαιρετισμοί κλασσικά μεταξύ πιλότων της Ellinair.
  • Μπερδεύει τις οδηγίες η ELB032, παρόλο που έκανε readback σωστά.
    - ATC: heading 310, vectoring to SOREV.
    - ELB032: heading 310, vectoring to SOREV.
    - ATC: report heading.
    - ELB032: heading 340.
    - ATC: instruction was for 310.
    - ELB032: we thought the instruction was to direct SOREV (!)
  • Η OAL305 δηλώνει κάτι "άσπρο" στην άκρη του διαδρόμου, σακούλα ή ζωάκι. Δίνεται οδηγία στο follow me να ελέγξει αλλά χωρίς να επηρεάσει τον διάδρομο 12/30, αλλά εκείνο τον διέσχισε ψάχνοντας για το αντικείμενο.

    Την ίδια στιγμή είναι το εκπαιδευτικό SX-CCA που επιμένει να ζητάει τον διάδρομο 10 (που δεν υπάρχει (!), εννοεί τον 12). Και τη μια λέει ότι θα κάνει landing και την άλλη touch and go.
  • 2019-02-23: Πολλές αναφορές για παρεμβολή από ραδιοφωνικό σταθμό. Το πρόβλημα διορθώθηκε λίγο αργότερα.

Λοιπά Ενδιαφέροντα:

  • Κατά την τελευταία κακοκαιρία (23-25) ξαναχτύπησε κεραυνός τα ανεμόμετρα. Πριν λίγες βδομάδες που είχε ξαναγίνει αυτό, δίνανε ανέμους κατ εκτίμηση από τη μετεωρολογία. Αυτή τη φορά είχαν ένα μετεωρολόγο, που τον πήγαινε το follow me στο διάδρομο 09 ή 27 που γίνονταν προσγειώσεις και έπαιρνε μετρήσεις με ένα φορητό ανεμόμετρο.
  • 2019-02-21: N8181Y medical (fr24).
  • 2019-02-24: OAL15Z (fr24) (Αθήνα - Χανιά) δεν μπορούσε να κατέβει Χανιά λόγο καιρού, έβαλε πορεία να γυρίσει Αθήνα αλλά στα ενδιάμεσα άλλαξε και τελικά ήρθε Ηράκλειο.

Τέλος, τις τελευταίες μέρες είμαστε offline στο liveatc γιατί είμαι τσαπατσούλης και έκαψα το raspberry pi. Αναμένετε αντικατάσταση από δευτέρα.
 

Attachments

  • 2019-02-23 - radio station interference.mp3
    136 KB · Προβολές: 46
  • 2019-02-23 - 0900Z - the hour of confusion.mp3
    315 KB · Προβολές: 62
  • 2019-02-22 - 1900Z - ELB030 confuses instructions.mp3
    196,1 KB · Προβολές: 57
  • 2019-02-22 - 1800Z - ELB053 ειναι ψαρωτική η φωνή σου.mp3
    110,6 KB · Προβολές: 104
  • 2019-02-22 - 1100Z - f16 max rate of climb-.mp3
    139,8 KB · Προβολές: 91
Πολύ ωραία links, thanks! :great:

Κάνω ελαφρό hijack για να ρωτήσω (μιας που αναφερθήκαμε στο liveatc), το LGAV app δείχνει ότι είναι up, συνδέεται και παίζει κανονικά, αλλά δεν ακούγεται τίποτα (δλδ ακούγεται οτι είναι συνδεδεμένο, αλλά δεν ακούγονται συνομιλίες). Έχει κανείς καμιά ιδέα τι συμβαίνει;
 
Να 'σαι καλά.

Ναι όπως το περιγράφεις είναι. Έχει θέμα από παλιά, και αυτός που το έστησε δεν ασχολείται πλέον, δεν ξέρω. Έχει αναφερθεί και στο forum του liveatc (1, 2).
 
ATC Clips:

  • Πρωινές ορέξεις.

  • Στην OAL300 έχουν σκάσει να πούνε στους ελεγκτές οτι έχουν ένα VIP στους επιβάτες....... DISREGARD.

  • Πυκνοί καπνοί.

  • Το βυτιοφόρο που ανεφοδιάζει Antonov 12 της cavok air (youtube) έχει κλείσει τον δρόμο στην Aegean, που μπερδεύει το callsign όλη την ώρα :)

  • Χαρταετός στην προέκταση του διαδρόμου 27. Είναι ένας, είναι λευκός.

  • Όλη μέρα και όλη νύχτα πετάει το καινούριο εκπαιδευτικό!

  • Πολύωρες αναζητήσεις χαρταετών.


    Και μια αναφορά στα τοπικά νέα.


Ενδιαφέρουσες επισκέψεις:
  • 2019-03-09 0900Z 5Y-JGM (planespotters, photo, video στη Σητεία από τον jsh4all). DHC Dash 8-102A της "
    748 (!) Air Services". Στο σχόλιο στο jetphotos λέει οτι δεν είναι συνηθισμένο variant, δε γνωρίζω περισσότερα.
 

Attachments

  • 2019-03-05 - 0600Z - ορεξατο πρωινο radio check.mp3
    33,1 KB · Προβολές: 144
  • 2019-03-06 - 0500Z - OAL300 μια ανεπιβεβαίωτη πληροφορία.mp3
    148,8 KB · Προβολές: 148
  • 2019-03-06 - οι στρατιωτικοι καινε κλαδια.mp3
    490,4 KB · Προβολές: 113
  • 2019-03-07 - 1200Z - ο ανεφοδιασμός του antonov μπλοκάρει το taxiway.mp3
    138,5 KB · Προβολές: 137
  • 2019-03-10 - 1100Z - there's a kite flying.mp3
    209,1 KB · Προβολές: 108
  • 2019-03-11 - 0900Z - OE-DQA δεν πετάνε αετό στο χωριό σου.mp3
    48,6 KB · Προβολές: 123
  • 2019-03-11 - more kites.mp3
    925,4 KB · Προβολές: 80
  • 2019-03-11 - more kites b.mp3
    485,7 KB · Προβολές: 56
ATC Clips:

  • Τα πτώματα των χαρταετών είναι ακόμα μαζί μας.
  • Το GPS της Astra 242 βγάζει ανακρίβειες και σημειώνουν οι πιλότοι το offset με βοήθεια από τον πύργο.
  • Αναφορά στο black out.
  • Οδηγίες taxi όσο το αεροσκάφος έχει ακόμα ανοιχτά reversers και δεν ακούει τίποτα.
  • EZY3737 (Paris - Tel Aviv, fr24) medical diversion.
    Male patient, with an asthmatic episode. Oxygen provided, however no improvement.
    Συνέχισε προς Tel Aviv μια ώρα αργότερα.
  • ZE119 (Saudi Arabia Air Force, Panavia Tornado, photo) emergency landing λόγο pressurization loss και fuel imbalance. Δεν έγινε κάτι ιδιαίτερο, μόνο βγήκαν προληπτικά τα πυροσβεστικά, και κρατήθηκαν δυο αφίξεις σε holding για να εξυπηρετηθεί το emergency. Ανέφεραν ότι θα περιμένουν τεχνικούς για να φύγει, οπότε ίσως είναι ακόμα εδώ.
  • Το H41B Hellenic Air Force (μάλλον C130;) έχει πάρα πολλά αιτήματα και εκνευρίζει τον ελεγκτή.

Ενδιαφέρουσες αφίξεις:
  • TCX57JG (Thomas Cook, Newcastle - Hurghada, fr24) diversion. Δε γνωρίζω το λόγο. Στο ATC δεν αναφέρθηκε κάτι.
  • C-GIXR (United Nations operated by Voyager Air, fr24, photos).
  • Orange2Fly SX-KAT (fr24).
 

Attachments

  • 2019-03-16 - 1300Z - astra dead reckoning.mp3
    169,2 KB · Προβολές: 90
  • 2019-03-22 - 1800Z - black out.mp3
    74,4 KB · Προβολές: 77
  • 2019-03-22 - 2000Z - OAL3ER cant hear with reverse thrust.mp3
    79,9 KB · Προβολές: 140
  • 2019-03-26 - 1000Z - U23737 diversion.mp3
    184,6 KB · Προβολές: 78
  • 2919-03-15 - 1200Z - εχει πεσει χαρταετος στο threshold.mp3
    126 KB · Προβολές: 110
  • 2019-03-28 - 1400Z - ZE119 emergency diversion.mp3
    815,7 KB · Προβολές: 91
  • 2019-03-28 - 1600Z - HAF has too many requests.mp3
    326 KB · Προβολές: 165
ATC Clips:

  • Το N722JB κάνει taxi για το holding point του 30, αλλά δε σταματάει εκεί, την ώρα που το ZS-DKN είναι στην τελική για προσγείωση στον 30, με clearance. Όταν το βλέπει ο ελεγκτής φωνάζει για go around.
  • Ο καπετάνιος της OAL5K, μιλάει στο ελληνικό C130 για την εποχή που ήταν και εκείνος στην πολεμική αεροπορία.
  • Για όσους δε γνωρίζουν την περιοχή, το αεροδρόμιο του Ηρακλείου βρίσκεται παραλιακά, περίπου ένα χιλιόμετρο ανατολικά του λιμανιού. Ο διάδρομος σε χρήση είναι συνήθος ο 27, με αποτέλεσμα οι απογειώσεις να γίνονται πάνω από το λιμάνι, στο οποίο υπάρχουν γερανοί φορτοεκφόρτωσης, οι οποίοι όταν σηκώνονται έχουν ένα σημαντικό ύψος, και υπάρχει σχετικό NOTAM.
    A1041/19 NOTAMN
    Q) LGGG/QOBCE/IV/M /AE/000/020/3520N02510E005
    A) LGIR B) 1904010500 C) 1904051900
    D) APR 01-05 DAILY 0500-1900
    E) IRAKLION/ N KAZANTZAKIS/INTL PORT CRANES 8-9 RAISED (REF AIP
    AD2-LGIR-AOC A-2).
    CRANE 8: OBSTACLE HEIGHT 73M/AMSL.
    CRANE 9: OBSTACLE HEIGHT 65M/AMSL.
    CRANES MOVING 700-1200 M FROM RWY 27 END AND 180-540 M NORTH OF
    CENTERLINE RWY 09/27.
    IN CASE IT IS NECESSARY TO LOWER THE CRANES, FOR OPERATIONAL
    REASONS, A 30 MINS PRIOR NOTIFICATION IS REQUIRED.

    Στην προκειμένη, η ΑΕΕ4216 ζητάει το κατέβασμα των γερανών για λόγους performance (υποθέτω για να έχουν οικονομικό climb thrust).

Interesting visits:

  • 2019-04-03 - F-GZTD Marseille - Heraklion - Paris, French Post, fr24, photos.
  • 2019-04-04 - Antonov An-26-100, Antonov Airlines, callsign ADB3088 Athens - Heraklion - Cairo, fr24.

Όπως θα δείτε τα παραπάνω είναι σχετικά παλιά clip που είχα κρατήσει, και περίμενα κι άλλα για να τα postάρω, αλλά η αλήθεια είναι ότι έχω κουραστεί πλέον να ξοδεύω μια ώρα τη μέρα να ακούω τις ηχογραφήσεις, και πλέον με το ξεκίνημα της σεζόν, είναι πλήρους απασχόλησης το πράγμα!

Αν βρεθούν άτομα να μοιραστούμε το φόρτο, ίσως κάτι μπορούμε να κάνουμε :) Αν ενδιαφέρεται κανείς ας μου στείλει για να συντονιστούμε.

Σαν δώρο για το κλείσιμο, ορίστε μια συρραφή ηχογραφήσεων, σε σχέση με τον ζωολογικό κήπο που λέγεται LGIR. Αυτή το φορά, όχι μεταφορικά, αλλά κυριολεκτικά. Μέσα στην πίστα του αεροδρομίου κατοικούν αρκετά σκυλιά, τα οποία προφανώς είναι επικίνδυνα για την ασφάλεια των πτήσεων. Το πιο δυσοίωνο ενδεχόμενο, κατά την επιτάχυνση στην απογείωση να περάσουν το διάδρομο και να τα ρουφήξει κινητήρας. Όποτε γίνεται αναφορά από αεροσκάφος για τη θέαση σκυλιών, απλά πάει ένα follow-me σε ρόλο βοσκού να τα σπρώξει εκτός πίστας. Όπως λέει ένας πιλότος της Sky Express, πρέπει να μεριμνήσουν οι αρμόδιοι για να τοποθετηθούν σε ένα κατάλληλο περιβάλλον. Παρ' όλ' αυτά το προσωπικό του αεροδρομίου τα έχει σα κατοικίδια, όπως θα ακούσετε.
 

Attachments

  • 2019-04-01 - 1300Z - N722JB crosses RWY holding point.mp3
    348 KB · Προβολές: 221
  • 2019-04-01 - 1400Z - OAL & HAF greetings.mp3
    101,9 KB · Προβολές: 181
  • 2019-04-05 - 0400Z - AEE4216 wants to lower the port cranes.mp3
    108,5 KB · Προβολές: 149
  • lgir zoo.mp3
    1,1 MB · Προβολές: 116
Το N722JB κάνει taxi για το holding point του 30, αλλά δε σταματάει εκεί, την ώρα που το ZS-DKN είναι στην τελική για προσγείωση στον 30, με clearance. Όταν το βλέπει ο ελεγκτής φωνάζει για go around.

Νομίζω ότι πιο ανησυχητικό και από το πιθανό runway incursion εδώ είναι η έλλειψη ψυχραιμίας του αεροελεγκτή....
Οι οδηγίες του για go around είναι στα όρια της υστερίας για ένα συμβάν που δεν το λες και σπάνιο.
Αναρωτιέμαι σε περίπτωση ενός πραγματικού emergency, όπου θα έπρεπε ενδεχομένως να δώσει και οδηγίες στους διασώστες για την ακριβή θέση του συμβάντος ή στον πιλότο για το αν υπάρχει φωτιά, καπνός, κλπ κλπ, πως θα έκανε;
Το κυριότερο, θα ήταν εύκολα κατανοητός σε τέτοιες κρίσιμες στιγμές;
Προσοχή, δεν αναφέρομαι στα αγγλικά του, μόνο στην έλλειψη ψυχραιμίας του... :?
 
Top