LGTL Kasteli - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκης"

Αν δεν κάνω λαθος στην ευθεία που προτείνει ο φίλος μας στο βίντεο με την στροφή, υπάρχει λόφος μπροστά (εκεί που είναι το ραντάρ);
 
Στις 21 Φεβρουαρίου υπογράφεται από τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη η σύμβαση παραχώρησης και κατασκευής του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης. http://www.airnews.gr/2019/02/19/%cf%84 ... %81%cf%8c/
Το νέο αεροδρόμιο θα αντικαταστήσει το υπάρχον αεροδρόμιο του Ηρακλείου.
Τι θα διαθέτει;
• Κεντρικό κτήριο επιφάνειας 71.620 τ.μ. με 19 αίθουσες αναμονής επιβατών
• Διάδρομο προσαπογείωσης που θα έχει μήκος 3.200 μέτρα με δυνατότητα επέκτασης στα 3.800 μέτρα και πλάτος 23 μέτρα
Είναι δυνατόν 23 μέτρα πλάτος? Είχαμε το Ελληνικό τόσων ετών αεροδρόμιο με 60 μ και φτιάξαμε το Ελ. Βενιζέλος με 45μ. Το υπάρχων του Ηρακλείου έχει 2740Μ Χ 45Μ (δηλαδή 460 μ μακρύτερο και 22 μ στενότερο) !!!!!!!
 
Προφανώς τυπογραφικό λάθος. Καθώς πρόκειται για κατηγορίας 4 διάδρομο (reference field length>1800m) με βάση τον ICAO, το πλάτος του διαδρόμου πρέπει να είναι τουλάχιστον 45 μέτρα.
 
Σίγουρα πρόκειται πέρι τυπογραφικού λάθους.
Υπάρχουν σαφώς κανονισμένα μίνιμουμ για πλάτος διαδρόμων. 45 μέτρα είναι το μίνιμουμ για widebodies.

Τέλος, μια ερώτηση: Στο ρεπορτάζ γίνεται λόγος για 27 αυτόνομες θέσεις στάθμευσης για αεροσκάφη. Φυσούνες δηλαδή δεν θα υπάρχουν; Είναι τελικά είδος πολυτελείας για τα ελληνικά αεροδρόμια, και μάλιστα για καινούργιο αεροδρόμιο που θα ανοίξει το 20ΧΧ;; :wall: :wall:
 
Είχα διαβάσει ότι η μελέτη προβλέπει 5 γέφυρες επιβίβασης τύπου Multiple Aircraft Ramp System (MARS).

Έχει ενδιαφέρον να δούμε πως θα μοιάζει το νέο αεροδρόμιο γιατί μερικά φωτορεαλιστικα που έχουν βγει προς τα έξω είναι ορθογώνια πλαίσια του 1950. :rant: Ας γίνει επιτελους μια σοβαρή δουλεια. Ακόμα και της Αθηνας δεν έχει κανένα αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον. Παρτε σαν παράδειγμα το αεροδρομιου του Μπιλμπάο από τον Καλατραβα.
 
Πάνε 15 χρόνια από τότε που ο Καλατράβα ανέλαβε έργο με την συμμετοχή του Δημοσίου στην Ελλάδα και συζητάμε ακόμα για το κόστος. Για Καλατράβα και άλλα τέτοια παρόμοια στην Ελλάδα δεν υπάρχει ούτε φράγκο, ούτε ενδιαφέρον - μόνο αν το πληρώσει κάποιο από τα μεγάλα Ιδρύματα (βλεπε ΚΠΙΣΝ) αλλά το Καστέλι δεν ενδιαφέρει τόσο.

Τώρα αυτό με τις φυσούνες ισχύει; Είναι δυνατόν να τους κάνουν ξενάγηση με 40C; Φαντάζομαι θα χει κάποιες τουλάχιστον;
 
Έκανα αναφορά στο αεροδρομιο του Μπιλμπάο, επειδή είναι 20 ετών και ακόμα εντυπωσιακό σε αντίθεση με το διεθνές αεροδρομιο της αθηνας που μετά από 20 χρονια παραμένει αδιάφορο σχεδιαστικά. Δεν είπα να έρθει ο Καλατραβα ούτε ο Ζαν Νουβέλ να σχεδιάσουν το αεροδρομιο στο Καστελλι. Υπάρχουν αρκετοί αρχιτέκτονες Έλληνες που κάνουν καταπληκτική δουλεια και θα μπορούσαν να φτιάξουν ένα λειτουργικό και εντυπωσιακό αεροδρομιο, μιας και φτάνουμε στο 2020.

Από το σχέδιο γενικής διάταξης που παρουσίασε η νέακρητη φαίνεται το τετράγωνο με τα 2 τρίγωνα στην πρόσοψη όπου θα υπάρχουν και οι 5 γέφυρες επιβίβασης.

https://www.neakriti.gr/article/kriti/1513521/etsi-tha-ginei-o-neos-aerolimenas-sto-kasteli/
 
Ωραία αυτά που λέτε αλλά εδώ μιλάμε για ένα ιδιωτικό έργο το οποίο αφορά ένα αεροδρόμιο με έντονη εποχική λειτουργία που εξυπηρετεί ένα τουριστικό προορισμό και το οποίο φτιάχνεται με τα οικονομικά δεδομένα του 2019, και όχι του 1995.
Ο κύριος όγκος των επιβατών της Κρήτης είναι τουρίστες και γι'αυτό το λόγο τα τέλη επιβατών (τα οποία αποτελούν το κύριο έσοδο και θα πληρωθούν τα δάνεια για την κατασκευή) πρέπει να κρατηθούν χαμηλά. Επιπλέον, οι μεγαλες οδικές προσβάσεις του αεροδρομίου αποτελουν ενα σημαντικο μερος του κοστους κατασκευης που μπορει να μην υπαρχουν σε ενα αλλο αεροδρομιο που βρισκεται κοντα σε οδικα δικτυα.
Στα πλαίσια της προσπαθειας διατηρησης του κοστους κατασκευης σε λογικά και βιωσιμα επιπεδα, έγιναν σταδιακά διαφορες περικοπες της αρχικης μελετης που για μενα ειναι κατι λογικο.
 
Ακριβώς επειδή είναι ιδιωτικό το έργο και δεν θα γίνει από το χρεοκοπημένο Δημόσιο περιμέναμε τα στοιχειώδη "καλούδια" ενός νέου ευρωπαικού ( λέω τώρα ) αεροδρομίου.

Όσο για το επιχείρημα ότι το Ηράκλειο είναι καθαρά τουριστικός προορισμός και εξυπηρετεί κυρίως low cost τουρίστες και εταιρίες, τότε αεροδρόμια σαν την Μάλαγα ( 20+ φυσούνες ) Ιμπίθα ( 4 φυσούνες ) Μασσαλία ( 12 ) Αττάλειας ( 12 ) Σμύρνη ( 16 ) Λάρνακα ( 10 ) και Παλέρμο ( 6 ) γιατί έχουν;; Ποιοί πετάνε εκεί, η Singapore Airlines η Cathay Pacific ή η Emirates;;

Ας το πάρουμε χαμπάρι τα μεγάλα έργα στην Ελλάδα γίνονται κυρίως για τις "μάσες" και το κόψιμο της κορδέλας στα εγκαίνια και πολύ λιγότερο για την σωστή εξυπηρέτηση του πολίτη ( και ας μην μιλήσω για την αισθητική τους που συνεχίζει να παραπέμπει στην Ελλάδα του 1950 ακόμη :rant: ) ....
 
Top